W210 navi/comand

Vastaa Viestiin
Avatar
Melody
Viestit: 585
Liittynyt: 04.10.2005 18:38

W210 navi/comand

Viesti Kirjoittaja Melody »

Elikkä mikä karttasofta menee parhaiten facelift-väyrysen comandiin?
Miten sais kielen vaihdettua englanniksi koko systeemistä?

Löytyskö vaikka linkkejä ohjekirjaseen tms..

Comandista puuttuu myös tv-valmius, siis itse tv.. milläs sen virittimen sais sinne, aikoinaan ollut lisävaruste itse comandiin.
Tjoo, missä kaikki halvat autot on?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W210 navi/comand

Viesti Kirjoittaja eerola »

Melody kirjoitti:Elikkä mikä karttasofta menee parhaiten facelift-väyrysen comandiin?...
TravelPilot DX
Melody kirjoitti:...Miten sais kielen vaihdettua englanniksi koko systeemistä?...
Ulkomuistista sanoisin, että taitaa mennä siten, että painat SYS/ SVC-nappulaa, sitten selaat sieltä valintaan joka tarkoittaa nykyisellä käyttöliittymäkielellä kieltä. Ja vaihdat siitä asetuksen englanniksi.
Melody kirjoitti:...Löytyskö vaikka linkkejä ohjekirjaseen tms..
Minulla on COMANDin manuaali Tampereella. Se on aika tukeva kirja.
Melody kirjoitti:...Comandista puuttuu myös tv-valmius, siis itse tv.. milläs sen virittimen sais sinne, aikoinaan ollut lisävaruste itse comandiin.
COMANDissa takana liitin TV-virittimelle, jonka saa lisävarusteena. Lisätietoa liittimestä löytyy täältä.
-T

Kuva
Avatar
Melody
Viestit: 585
Liittynyt: 04.10.2005 18:38

Viesti Kirjoittaja Melody »

Jees elikkä kieli vaihdettu...
Entäs kun takana oikealla on mb:n oma cd-vaihtaja ja sen "edessä" (suoraan ensiapulaukun alla) on tyhjää tilaa, tuleeko siihen mitään? (w210 stw)

Mistä sais noita viritinsysteemejä, onko paha homma laittaa kiinii, eli vaatiiko johdon vetoa tai ylimääräisiä antenneja?
Tjoo, missä kaikki halvat autot on?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Melody kirjoitti:...takana oikealla on mb:n oma cd-vaihtaja ja sen "edessä" (suoraan ensiapulaukun alla) on tyhjää tilaa, tuleeko siihen mitään? (w210 stw)...
S203:ssa on takana oikealla lisäksi Bosen vahvistimen ja subwooferin paikka. Voisi olla S210:ssakin...
-T

Kuva
säkki
Viestit: 4
Liittynyt: 26.9.2006 23:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja säkki »

Terve ! Nyt on pakko täältä viisaammilta kysyä kanssa,eli olen autoa vaihtanut hiljattain ja siis mersun lipun alle siirtynyt,autona siis toimii -01 Clk 320 Cabrio .Samanlaista kysyttävää kun tässä threadissa aiemmin,eli tuo minun navilaite näyttäisi olevan Comand APS 2.0 ja siihen pitäisi käydä siis tuo Travel Pilot DX ohjelma. Olisinkin kysellyt,olisiko jollain joko ylimääräisenä levyä,tai mahdollisuutta semmoista minulle esim. kopioida,tietysti korvausta vastaan... Mulla on myös tuo sama homma eli tv-viritin puuttuu,mutta se on jo hoidossa ja digiboksi siis asennetaan tilalle virittimeksi,(autoon soveltuva tietty :wink: )

Mutta siis jos jollain olisi tuohon navi-levyn puuttumiseen ratkaisua,jotakin edullisempaa kuin uuden osto,niin laittakaa ihmeessä mulle privaa tai sähköpostia !!

-Säkki-
toppa1
Viestit: 3
Liittynyt: 18.9.2006 21:39
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja toppa1 »

Sama myös täällä, metsästys käynnissä navi cd-löytämiseksi. :D
säkki
Viestit: 4
Liittynyt: 26.9.2006 23:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja säkki »

toppa1 kirjoitti:Sama myös täällä, metsästys käynnissä navi cd-löytämiseksi. :D
Joo tuntuis olevan kiven alla kun en ebaystakaan löytänyt yhtään sopivaa levyä... Kaverillahan toi levy olis mutta kun ei tämä minun comand ainakaa soita poltettua levyä niin ei saanu siitäkään sosialisoimalla itelleen sitä prkl... navia :(
cuuno
Viestit: 29
Liittynyt: 18.5.2006 0:59
Paikkakunta: espoo

Re: W210 navi/comand

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Ulkomuistista sanoisin, että taitaa mennä siten, että painat SYS/ SVC-nappulaa, sitten selaat sieltä valintaan joka tarkoittaa nykyisellä käyttöliittymäkielellä kieltä. Ja vaihdat siitä asetuksen englanniksi.

:cry: ....no täälläpä on sellainen ongelma että kun yrittää vaihtaa kielen niin juuri se englanti on "haalean" värinen teksti eikä sitä siis saa kytkettyä päälle lainkaan :evil: ....myös cd on jäännyt sisään :evil: ....onko mennyt jokin toiminto päälle vai mikä :?: ....apuva :cry: :cry:
vesat
Viestit: 15
Liittynyt: 13.8.2006 7:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja vesat »

Mulla olisi samanlaista "ongelmaa", että mistä saisin tv virittimen siihen??? :(
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

vesat kirjoitti:Mulla olisi samanlaista "ongelmaa", että mistä saisin tv virittimen siihen??? :(
Kovalevyn kulmallani oli tällainen "muistilappu":

Comand C1 connector

1 RGB-Video Red 5 CD Changer +12v
2 RGB-Video Green 6 CD Changer Ground
3 RGB-Video Blue 7 RGB V-Sync
4 RGB-Video Gnd 8 RGB Shield

Comand C2 connector
1 - 10 D2B Wakeup
2 TV-Audio Right 11 TV-Audio Left
3 TV-Audio Green 12 TV-Audio shield
4 Aux-Audio Right 13 Aux-Audio Left
5 Aux-Audio Ground 14 Aux-Audio Shield
6 Speed Signal 15 Reversing signal
7 CAN-B Shield 16 CAN-TV Shield
8 CAN-B LO 17 CAN-TV LO
9 CAN-B HI 18 CAN-TV HI

Lisäksi kannattaa huomata semmoinen pieni mutta kokolailla oleellinen lisäknoppi, että COMAND juttelee TV-virittimen kanssa CAN-väylän yli. Jos laitat sattumanvaraisen DVD-soittimen tai pelikonsolin COMAND:in liittimeen kiinni, et tule näkemään kuvaa. Eli tarvitset kuvalähteen tai adapterin, joka mallintaa CAN-väylässä olevaa TV-viritintä. Jos CAN:sta löytyy "viritin", saat luultavasti kuvankin ilmestymään.
-T

Kuva
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

tv viritin

Viesti Kirjoittaja soikka »

Mitenkäs käytännössä tuollaisen tv: toiminnon käyttöönotto tapahtuu: ajatus on kytkeä tv toiminnon kautta kamera käyttöön ( peruutus + hevostraikun sisälle katselu..) : ilmeisesti comand yksikkön saa irti ja takapaneelista löytyy liittimien paikat? onko noita tv virittimiä tyyliin jotain black boxeja (ilman näyttöä siis) saatavissa? myykö VEHO ( lähinnä että sais tuotekoodin)
..
ML 270 CDI 01 ..
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: tv viritin

Viesti Kirjoittaja eerola »

soikka kirjoitti:Mitenkäs käytännössä tuollaisen tv: toiminnon käyttöönotto tapahtuu: ajatus on kytkeä tv toiminnon kautta kamera käyttöön ( peruutus + hevostraikun sisälle katselu..) : ilmeisesti comand yksikkön saa irti ja takapaneelista löytyy liittimien paikat? onko noita tv virittimiä tyyliin jotain black boxeja (ilman näyttöä siis) saatavissa? myykö VEHO ( lähinnä että sais tuotekoodin)
..
COMAND:in saa toki irti. Pitää poistaa se puupaneeli, jonka keskellä COMAND on ja sitten avataan vain ruuvit, joilla COMAND on tukikehikossa kiinni.

COMAND:in takaa löytyy liittimet, joiden pinnit olen listannut edellä.

Jos sinulla ei ole systeemissä Mercedes-Benz-merkkistä TV-viritintä tarvitset kuvalähteen (hevostrailerissa olevan kameran) ja adapterin, joka mallintaa CAN-väylässä olevaa TV-viritintä. Tällaisia adaptereja löytyy ainakin Densionilta ja taitaapa löytyä Dietziltäkin.

Tässä esimerkiksi Densionin tuote: Click: "With the integrated TV-free adapter you get the chance to enjoy videos from your iPod or from a DVD player or from hevostrailerissa olevalta kameraltasi as well while driving."
-T

Kuva
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

adapteri

Viesti Kirjoittaja soikka »

JES! muchos cratsos tai niinpäinpois tiedosta!
ML 270 CDI 01 ..
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”