w210 ajonesto kytkeytyy päälle itsekseen
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
w210 ajonesto kytkeytyy päälle itsekseen
Nyt on henkimaailman juttuja.
Elikä kaikki alkoi eräänä aamuna, kun en saanut Väykän ovia auki avaimella. "Murtauduin" sit manuaalisesti apukuljettajan puolelta autoon. Kuskin puolellahan ei ole avaimelle lukkopesää laisinkaan syystä että..
Käyntiin yrittäessä punavihreet vilkkui taustapeilissä, eli ajonesto päällä.
Myöhemmin sit toimi taas moitteettomasti. Ovet auki kaukolla ja eiku Eemeli käyntiin.
Eilen rupes sit taas vittuilemaan. Ei anna avata ovia ja ajonesto päällä jos yrittää startata. Taas hävisi ongelma itsestään hetken päästä. Vartin päästä paikallisen vähittäismyymälän pihassa jälleen sama homma. Tupakin mittanen ja pari voimasanaa, niin toimi taas.
Elikä tuota meneekö tossa keksinnössä nyt ajonesto päälle milloin sitä huvittaa ja siitä syystä ei sitten aukee ovetkaan avaimella? Vai onko vika avaimen piirilevyssä ja manuaalisesti autoon mentäessä Väykkä olettaa, että kyseessä on luvaton käyttöönotto ja riipasee ajoneston silmään?
Vittu näiden sähköjen kanssa, kun ei ymmärrä sitäkään vähää. Pitäs olla vaan valot edessä ja takana. Ei muuta.
Elikä kaikki alkoi eräänä aamuna, kun en saanut Väykän ovia auki avaimella. "Murtauduin" sit manuaalisesti apukuljettajan puolelta autoon. Kuskin puolellahan ei ole avaimelle lukkopesää laisinkaan syystä että..
Käyntiin yrittäessä punavihreet vilkkui taustapeilissä, eli ajonesto päällä.
Myöhemmin sit toimi taas moitteettomasti. Ovet auki kaukolla ja eiku Eemeli käyntiin.
Eilen rupes sit taas vittuilemaan. Ei anna avata ovia ja ajonesto päällä jos yrittää startata. Taas hävisi ongelma itsestään hetken päästä. Vartin päästä paikallisen vähittäismyymälän pihassa jälleen sama homma. Tupakin mittanen ja pari voimasanaa, niin toimi taas.
Elikä tuota meneekö tossa keksinnössä nyt ajonesto päälle milloin sitä huvittaa ja siitä syystä ei sitten aukee ovetkaan avaimella? Vai onko vika avaimen piirilevyssä ja manuaalisesti autoon mentäessä Väykkä olettaa, että kyseessä on luvaton käyttöönotto ja riipasee ajoneston silmään?
Vittu näiden sähköjen kanssa, kun ei ymmärrä sitäkään vähää. Pitäs olla vaan valot edessä ja takana. Ei muuta.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Ei löytynyt samanlaista paikalliselta käytettyjen varaosien vähittäismyyjältä
Nappasin äsken boksin irti ja kuorin releyksikön esiin. Ei ainakaan palanutta pintaa löytynyt, mutta jotain kummallista pölyntapaista, joka irtosi hihankärjellä pyyhkäsemällä.
Napsin pari kuvaakin, jos joku teräväsilmänen löytäs poikkeamia.
http://imgur.com/a/ArNpJ
Nappasin äsken boksin irti ja kuorin releyksikön esiin. Ei ainakaan palanutta pintaa löytynyt, mutta jotain kummallista pölyntapaista, joka irtosi hihankärjellä pyyhkäsemällä.
Napsin pari kuvaakin, jos joku teräväsilmänen löytäs poikkeamia.
http://imgur.com/a/ArNpJ
Vaikea sanoa onko vikaa vai ei mutta juotokset voi varmuuden vuoksi lämmitellä läpi mitkä vähänkin epäilyttää tai miksei vaikka kaikki. Hapettumat voi ylittää hyppylangalla tinakohdasta toiseen jos sähkön valtaväylällä tie näyttää olevan tukossa eli tekee ohitustien. Sellaiset kohdat missä juotos on repeytynyt irti eli näkyy sellainen rengas tai raja tinapallukan keskellä on niitä helppoja korjattavia mitä silmällä näkee jotka pitää juottaa.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
On niin monta vuotta aikaa, kun olen viimeks kolviin koskenut, että en taida ainakaan viel uskaltaa ruveta kokeilemaan. Todennäkösesti rötvään vian vaan pahemmaks.
Hyvin on käynnistynyt nyt, kun sulkee ja avaa ovet manuaalisesti ja jättää tuon keskuslukituksen käytön pois kokonaan.
Hämärä homma, että jos sulkee ovet kauko-ohjauksella, niin ne on myös avattava sillä tai ajonesto kytkeytyy päälle.
Hyvin on käynnistynyt nyt, kun sulkee ja avaa ovet manuaalisesti ja jättää tuon keskuslukituksen käytön pois kokonaan.
Hämärä homma, että jos sulkee ovet kauko-ohjauksella, niin ne on myös avattava sillä tai ajonesto kytkeytyy päälle.
Lainataanpa tätä topikkia kun on ajonestosta kysyttävää. Auto 290td -96, kolaroitu vänkärin etukulmasta ja kuskin bägi on räjähtänyt. Meneekö tästä syystä ajonesto päälle?
Ovet aukeaa kaukosäädöllö normaalisti, mutta taustapeiliin jää valot vilkkumaan. Kun virrat kääntää päälle, mittaristossa palaa pelkkä srs valo ja jarrujen merkkivalo vilkahtaa satunnaisesti. Mitkään muut merkkivalot tai mittarit ei toimi. Starttaa ja lupailee, mutta ei käynnisty. Vänkärin puolen päävirtarelepaketti kokeiltu toisesta autosta, mutta ei vaikutusta. Saapiko tätä käyntiin?
Ovet aukeaa kaukosäädöllö normaalisti, mutta taustapeiliin jää valot vilkkumaan. Kun virrat kääntää päälle, mittaristossa palaa pelkkä srs valo ja jarrujen merkkivalo vilkahtaa satunnaisesti. Mitkään muut merkkivalot tai mittarit ei toimi. Starttaa ja lupailee, mutta ei käynnisty. Vänkärin puolen päävirtarelepaketti kokeiltu toisesta autosta, mutta ei vaikutusta. Saapiko tätä käyntiin?
Viimeksi muokannut Emersu, 02.12.2015 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mistäs löytyis virtapiirikaavio? Auto on muuten seissyt noin vuoden verran ja ainakin osan ajasta ilman akkua. Voiko tämä vaikuttaa ajonestoon tai mittariston sekoiluun?
Mittariston oikeanpuolen liittimelle tuleva sininen johto oli katkastu ja siitä vedetty suora johto laturille? Korjasin tämän kytkennän mutta ei vaikutusta. Auto ei ole minun omistuksen aikana ollut ajo/käyntikuntonen eikä tästä enää tieliikenteeseen autoa tule, mutta olishan tuo hyvä saada käyntiin moottorin ja laatikon kokeilua varten.
Mittariston oikeanpuolen liittimelle tuleva sininen johto oli katkastu ja siitä vedetty suora johto laturille? Korjasin tämän kytkennän mutta ei vaikutusta. Auto ei ole minun omistuksen aikana ollut ajo/käyntikuntonen eikä tästä enää tieliikenteeseen autoa tule, mutta olishan tuo hyvä saada käyntiin moottorin ja laatikon kokeilua varten.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Laitanpa huvikseni tuoreimmmat kuulumiset tuon alkuperäisen ongelman tiimoilta.
Ongelma on kierretty kokonaan jättämällä etälukituksen käyttö pois kokonaan. Kun ovia ei sulje taikka aukaise etälukijalla, niin ajonesto ei ole kytkeytynyt päälle kertaakaan.
Hieman ketuttaa sillon tällön, kun joutuu apukuljettajan puolelta kurkottelemaan kuskin oven auki ja kiinni, mutta pieni harmi siitä että pääsee liikkumaan.
Täytyy kelien lämmetessä syventyä ongelmaan uudestaan..
Ongelma on kierretty kokonaan jättämällä etälukituksen käyttö pois kokonaan. Kun ovia ei sulje taikka aukaise etälukijalla, niin ajonesto ei ole kytkeytynyt päälle kertaakaan.
Hieman ketuttaa sillon tällön, kun joutuu apukuljettajan puolelta kurkottelemaan kuskin oven auki ja kiinni, mutta pieni harmi siitä että pääsee liikkumaan.
Täytyy kelien lämmetessä syventyä ongelmaan uudestaan..
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
On nyt kumma homma. Pakkasten kiristyttyä alkanut vilkuttelemaan sinipunaisia taustapeilissä käynnistyksen jälkeen.
Aiemmin mainitsin, että oon jättänyt keskuslukituksen käytön kokonaan ja auto käynnistyy aina mainiosti. Nyt lämpötilan laskettua käynnistyy edelleen hyvin, mutta sinipunat välkkyy aivan kuin ajonesto kytkeytyisi päälle vasta käynnistyksen jälkeen..?
Onkohan dealerilla vielä asiantuntemusta aiheeseen liittyen. Oliskohan fiksu idea käydä uusi ylijännitesuoja/k40-relelätty, vai kokeilla jotakin muuta.
Vai odotellaanko kesää ja hitsaillaan ennen sitä
Aiemmin mainitsin, että oon jättänyt keskuslukituksen käytön kokonaan ja auto käynnistyy aina mainiosti. Nyt lämpötilan laskettua käynnistyy edelleen hyvin, mutta sinipunat välkkyy aivan kuin ajonesto kytkeytyisi päälle vasta käynnistyksen jälkeen..?
Onkohan dealerilla vielä asiantuntemusta aiheeseen liittyen. Oliskohan fiksu idea käydä uusi ylijännitesuoja/k40-relelätty, vai kokeilla jotakin muuta.
Vai odotellaanko kesää ja hitsaillaan ennen sitä
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Laitetaanpas uudet kuulumiset keskuslukko-ongelman tiimoilta ja hajatelma, jos muilla on saman tyyppistä ongelmaa.
Kävi ilmi, että vika oli niinkin yksinkertainen kuin avaimen piirilevyn ja patterien välinen "jalka".
Avaimen kotelo ei siis tiivistänyt liitosta pattereille ja siksi koko homma ajoittain pimeänä. Käytännössä siis sama, kuin olis rapannut namikkaa ilman tai tyhjillä pattereilla..
Tuikkasin pienen palan tupakkifiltteriä kotelon ja jalaksen väliin tiivisteeksi. Nyt toiminut viikon verran moitteettomasti
Kävi ilmi, että vika oli niinkin yksinkertainen kuin avaimen piirilevyn ja patterien välinen "jalka".
Avaimen kotelo ei siis tiivistänyt liitosta pattereille ja siksi koko homma ajoittain pimeänä. Käytännössä siis sama, kuin olis rapannut namikkaa ilman tai tyhjillä pattereilla..
Tuikkasin pienen palan tupakkifiltteriä kotelon ja jalaksen väliin tiivisteeksi. Nyt toiminut viikon verran moitteettomasti
Mesenoviisi kirjoitti:Jeps. Täytyy käydä ens viikolla hajottamolla. Käyköhän dieselistä päikseen bensakoneeseen ja onkohan vuosimallien välillä erilaiset pötikät?
Uutta kun ei kehtais kustantaa ihan pelkästään kädet ristissä.
Minkä ihmeen takia käytön ja ikääntymisen rikkoma osa pitäisi korvata samanlaisella ja vielä jostain paistinrasvalla käyvästä rynkyttimestä ottaa? Sehän on rikki tai huonokuntoinen ennestäänvanha auki ja kuntoon korjaamalla tai uusi osa tilalle.
Jos kyseessä on vanha diesel lintta niin sitten ihan sama vaikka ottais purkamista lähes uudenhintaisen
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 28.10.2015 6:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Toisella käytetyllä osalla koklaaminen oli idea karsintaprosessissa. Epätodennäköistä, että kaksi osaa olis täysin identtisesti viallisia.AK47 kirjoitti:Mesenoviisi kirjoitti:Jeps. Täytyy käydä ens viikolla hajottamolla. Käyköhän dieselistä päikseen bensakoneeseen ja onkohan vuosimallien välillä erilaiset pötikät?
Uutta kun ei kehtais kustantaa ihan pelkästään kädet ristissä.
Minkä ihmeen takia käytön ja ikääntymisen rikkoma osa pitäisi korvata samanlaisella ja vielä jostain paistinrasvalla käyvästä rynkyttimestä ottaa? Sehän on rikki tai huonokuntoinen ennestäänvanha auki ja kuntoon korjaamalla tai uusi osa tilalle.
Jos kyseessä on vanha diesel lintta niin sitten ihan sama vaikka ottais purkamista lähes uudenhintaisen
Lisäksi viallahan ei ollut loppujen lopuksi mitään tekemistä tuon releyksikön kanssa, vaan se löytyi avaimesta itsestään, kuten tossa muutama päivä sitten kirjoittelin