tähtikuljettaja kirjoitti:Taitaa mennä COMAND'it ja APS'it sekaisin. Mitään 1-DIN COMANDia ei ole olemassa, olisko autossasi Audio 30 APS eli perusmankka jossa mausteena nuolinavigointi?
Uudemmissa malleissa ainakin pitää versiokoodauksella muuttaa kellonaika asetettavaksi mittaristosta tai muualta jos navi poistetaan, veikkaan että joutuu 210:ssäkin.
Ajotietokone ei mene sekaisin, ei vaan näytä niitä tietoja jotka radiolta aiemmin tulleet.
Facelift 210:ssä radio saa ignition tiedon, tiedon valoista ja nopeudesta (jos mankassa nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus) auton CAN-väylältä. Jos uusi mankka ei osaa noita CAN-väylältä lukea niin pitää lisätä ainakin kytketty sähkö että mankka tietää milloin käynnistyä ja sammua. Taustavalojen ohjaus samoin, helppoja kuitenkin napata autosta vaikka sytkäristä (kytketty virta ja sytkärin valaistus).
Jos pystyt nimeämään tarkemmin sen uuden radiokandidaatin niin joku sen mallin tunteva osaa antaa ohjeita.
Tämän näköinen laitos löytyy autosta:
Eipä noilla navigaatiojärjestelmillä ole itselleni mitään väliä vaikka ei toimisi, ei tulisi käytettyä edes vaikka pelittäisi
Surullista jos kellolle ei voi tehdä mitään muuta kun koodata jos tämän järjestelmän vaihtaa, kaipa tuonkin kanssa oppii elämään.
Mitään muuta en juuri uudelta mankalta toivo kuin että äänenlaatu paranisi, radiosignaali mahdollisesti paranisi, autossa ei mene mikään sekaisin mankan vaihdon takia ja että löytyy bluetooth spotifyä varten. Ajattelin Alpinen UTE-92BT tai CDE-193BT:tä, mutta täysin varma en ole vielä.