missä vikoja?

Vastaa Viestiin
arska77
Viestit: 6
Liittynyt: 18.5.2011 0:09

missä vikoja?

Viesti Kirjoittaja arska77 »

mb 220 cdi -99 ml.480tkm
eli kaikki alkoi kun pari viikkoa takaperin kesken ajon heitti kaikki öljyt pihalle(ketjunkiristimen pultti aukesi). uudet öljyt moottoriin ja ajamaan, noin 30km:n jälkeen kone alkoi nakuttamaan. kävin näyttämässä ja kuunteluttamassa mersun korjaamolla josta sanottiin että mahdollisesti imusarjasta on voinut yksi läppä irrota ja mennä imukanavaan(korjaamon kaveri huomasi että läppäakseli ei liiku kumpaankaan suuntaan millään kierrosalueella). pari päivää sitten vilkautti kerran latauksen valoa ja sammui noin 2 sekunnin kuluttua, tänään syttyi latauksen valo pari kertaa ja paloi vain muutaman sekunnin. sitten kesken ajon syttyi palamaan jatkuvasti ja paloi noin 100km:n matkan eikä sammunut kuin yhden kerran noin 50km:n ajon jälkeen jolloin kierrokset kävivät hetkellisesti noin 3000:ssa . missään vaiheessa ei kuitenkaan herjannut mitään muita valoja. autossa on normaalisti veto tallella eikä minkäänlaista nykimistä.
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

Tervetuloa foorumille. Missäspäin asustelet? Vikakoodit pitäs varmaankin lukea, ni siitä saattas selvitä jotain.
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
arska77
Viestit: 6
Liittynyt: 18.5.2011 0:09

Viesti Kirjoittaja arska77 »

kiitoksia. jyväskylässä asustelen. eli vaikka ei ole mitään muita valoja vilkautellut kuin latausvaloa niin silti voi olla vikakoodeja. siis ei ole mitään erillistä vikavaloa mikä kertoisi että on vikakoodeja?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

voisiko se latauksen valo johtua siitä jos on öljyt kerran työntänyt kiristimen tulpasta niin sehän kastelee laturinkin aika miehekkäästi :shock: kosteus tuolla käämeillä voi aiheuttaa lataamattomuuttakin :roll:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Lähtikö se pultti kokonaan pois? Kysyn tätä siksi, että omassa autossani moottori vuotaa öljyä ilmeisesti tuon saman pultin alta. Ilmeisesti ko. pulttilla voi olla taipumusta kiertyä auki. Täytyy ensi viikolla kokeilla onko tuossa omassa autossa se pultti kovinkin löysällä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
arska77
Viestit: 6
Liittynyt: 18.5.2011 0:09

Viesti Kirjoittaja arska77 »

olen kyllä aika hyvin saanut laturia puhdistettua, mutta on siellä varmaan kuitenkin vielä jossain öljyä.

ei ehtinyt ihan kokonaan lähteä pultti irti, mutta vain noin 3km:in matkan aikana aukesi niin paljon että sai aluksi kädellä pyörittää kiinni ennenkuin tarvittiin työkaluja.
arska77
Viestit: 6
Liittynyt: 18.5.2011 0:09

Viesti Kirjoittaja arska77 »

nyt on laturi puhdistettu ja tuntuisi toimivan. eli oli vissiin ottanut ihteensä öljystä.
arska77
Viestit: 6
Liittynyt: 18.5.2011 0:09

Viesti Kirjoittaja arska77 »

noniin! laturin iroituksen ja puhdistuksen yhteydessä tuli uusi vika. akku oli noin vuorokauden irti ja sen jälkeen kaikista sähkölaseista on automaatit pimeänä, toimii vain manuaalisesti eli vain varovasti kytkintä painamalla. onko jokin perusongelma vai mistä kannattaa etsiä vikaa?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ne pitää vaan "opettaa" uudestaan :wink:
Ohjekirjassa neuvotaan, miten.

Lyhyesti:
Ajetaan kukin lasi pari kertaa alas ja ylös.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
arska77
Viestit: 6
Liittynyt: 18.5.2011 0:09

Viesti Kirjoittaja arska77 »

ok! kiitos neuvosta. ei siis ole mitään rikki. täytyy lähteä opettamaan kun rapulat hellittää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”