facelift 00- 220cdi,ecu,egs,eis,esl ---> -99 preface 200

mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mesemies89 kirjoitti:luimpahan taas vikakoodit ja poistelin pois ja kokeilin ilman virtoja lukea eissiä ja sehän luki sen ja sain koodit pois eikä tullu takas mutta ei tilannekkaan muuttunut, annan avaimen olla nyt jonku tunnin paikallaan vaikka tuskimpa auttaa enään.
eipä tuossa auta valohoidot.

ei toimi niin ei toimi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siis keppi rupesi liikkumaan jarruvalon katkaisimen vaihdon jälkeen?
onko rattilukko auki jos on niin ota irti varalta koska sitten kun menee lukoon on irrotaminen työläämpi juttu

E: koko juttu alkoi siis huonosta akusta
menikö akku kerrasta huonoksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

CDI203 kirjoitti:Siis keppi rupesi liikkumaan jarruvalon katkaisimen vaihdon jälkeen?
onko rattilukko auki jos on niin ota irti varalta koska sitten kun menee lukoon on irrotaminen työläämpi juttu

E: koko juttu alkoi siis huonosta akusta
menikö akku kerrasta huonoksi
ei ruvennut kun vapautin sen samalla sieltä vivusta että sai kokeilla onko merkitystä sillä.

akku osottanut aiemmin jo uupuneisuutta, on ratti lukko auki kun virtalukko tunnistaa avaimen siihen asti, rattilukko pelaa avaimen kanssa täysin, mutta ei vaan anna panna virtoja päälle,

akku meni startilla tyhjäksi ja vaihdoin toisen akun ja laitoin lautumaan autoon ja muutaman vajaan startin jälkeen meni tuohon ajonesto tilttiin tai jotain.


ratti lukko irtoaa nätisti kun poraa sen pultin 5mm terällä ja vääntää poikki niin nousee pultti pois ja rattilukko irtoaa. nm. n6kk sitten irroitin sen varaosa autosta että sai siirrettyä sen =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mikähän liike tekee edullisimmin uuden avaimen jos tuo sillä tokenis.

tuohon on ennen minua jo joskus vaihdettu avain kertaalleen (päättelin näin avaimien kuorista ja avausjäljistä virtalukossa sekä selvästi piirin kiiltävistä tinauksista)

tuntuu vain niin hullulta että olisi mennyt koodit perseelleen muutaman vajaan tartin yrityksellä.


tai meneekö ilman muttia jos vaihdan autoon toisesta,ecun,virtalukon,avaimet ja ratti lukon?

ja tyssääkö homma jo siihen kun tämä on 200cdi ja ja tarjolla olisi 220cdi järjestelmä?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

https://www.youtube.com/watch?v=sMwM2Qf ... e=youtu.be

eli linkissä video pöydällä virroitettuna kuinka toimii virtalukkoni, uskoisin vian olevan virtalukossa kun kuitenkin avaimen hyväksyy osittain?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti: tuohon on ennen minua jo joskus vaihdettu avain kertaalleen (päättelin näin avaimien kuorista ja avausjäljistä virtalukossa sekä selvästi piirin kiiltävistä tinauksista)

tuntuu vain niin hullulta että olisi mennyt koodit perseelleen muutaman vajaan tartin yrityksellä.
Ei siinä mitään hullua ole samoin kuin jos avain on lukossa kun akun johtoja irrotelee niin käy helposti että avain/vierta lukko kuolee kerrasta
jos se sattu juuri sopivaan aikkan kun ajaa ohjelamma ylös
varsinki nuo korjaillut tuntuu olevan vielä herkempiä

vanhiossa rauta avain systemeissä missä siru niin siru usein tuhoutuu
nissä on vielä tarkempaa

videot katselessa tulee mieleen että avain tunnistuu
mutta kääntölupaa ei tule tai sitä ei vastaanoteta/hyväksytä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

nuinhan siinä tapahtuukin tunnistuu osittain mutta ajonesto ei lähe pois ja kääntölupaa ei tule.

avain ollut koko ajan taskussa kun akun kanssa puuhastellut mutta vajaalla akulla tarttaushan ajaa periaatteessa saman asian, jos ei kunnolla ole virtaa niin virtalukkohan napsuttaa tunnistumista samaan tahtiin mitä yrittää pyöriä, ilmeisesti se vaihe on se kriittisin sekoittamaan lukon.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tässä tuntuu olevan termit ja toiminnot vähän sekaisin.

Ymmärsin että tässä on se uudempi avain, taustapeilissä ei ole niitä vilkkuledejä. Siinä tapauksessa avain tunnistetaan IR-signaalin kautta heti kun se asetetaan virtalukkoon. Jos rattilukko oikeasti napsahtaa auki niin avain on tunnistettu mutta siinä vaiheessa ei vielä tule käynnistyslupaa.

Jos avain on tunnistettu niin sen avaimen kuuluisi kääntyä virtalukossa. Käynnistyslupa saadaan vasta kun virtalukko keskustelee moottoriohjainlaitteen kanssa eikä se ole oikein mahdollista ennen kuin moottoriohjainlaite saa sähköt. Ne sähköt taas tulee vasta kun virta-avain on käännetty virrat päälle asentoon.

Joko avainta ei oikeasti olekaan tunnistettu (rattilukko ei aukea) tai sitten EIS:ssä joku mekaaninen vika joka estää avaimen kääntymisen. Omatoimisen kääntymisen vapautuksen jälkeen kannattaisi tarkistaa tuleeko moottoriohjainlaitteelle virta, pääseekö testerillä kiinni ja jos pääsee niin näkee miksi ei tule käynnistyslupaa.

Nämä jutut onkin varmaan jo kokonaisuudessaan luettu sieltä läppäriltä kun autoa on testerissä käytetty.

Kuva

Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

[quote="tähtikuljettaja"]Tässä tuntuu olevan termit ja toiminnot vähän sekaisin.

Ymmärsin että tässä on se uudempi avain, taustapeilissä ei ole niitä vilkkuledejä. Siinä tapauksessa avain tunnistetaan IR-signaalin kautta heti kun se asetetaan virtalukkoon. Jos rattilukko oikeasti napsahtaa auki niin avain on tunnistettu mutta siinä vaiheessa ei vielä tule käynnistyslupaa.

Jos avain on tunnistettu niin sen avaimen kuuluisi kääntyä virtalukossa. Käynnistyslupa saadaan vasta kun virtalukko keskustelee moottoriohjainlaitteen kanssa eikä se ole oikein mahdollista ennen kuin moottoriohjainlaite saa sähköt. Ne sähköt taas tulee vasta kun virta-avain on käännetty virrat päälle asentoon.

Joko avainta ei oikeasti olekaan tunnistettu (rattilukko ei aukea) tai sitten EIS:ssä joku mekaaninen vika joka estää avaimen kääntymisen. Omatoimisen kääntymisen vapautuksen jälkeen kannattaisi tarkistaa tuleeko moottoriohjainlaitteelle virta, pääseekö testerillä kiinni ja jos pääsee niin näkee miksi ei tule käynnistyslupaa.

Nämä jutut onkin varmaan jo kokonaisuudessaan luettu sieltä läppäriltä kun autoa on testerissä käytetty.

Kuva

Kuva[/quote

mekaanista vikaa en usko kun ei siitä tullut sitä hentoa napsua sen jälkeen kun tunnistu mikä ennen aina jälestä tuli ja sai kääntää avainta.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

nyt on auto käynnissä. ja siitä kuuluu isokiitos -jorkki- nimiselle jäsenelle ja muillekkin jotka aiheessa mukana sekä cdi203 iso kiitos. =)

osat ovat 2000vm 220cdi ja faceliftistä, ja kysymys kuuluukin kone ottaa kiekkoja vain 1000,

eli mitä kaikkea minun pitää nyt vaihtaa omasta faceliftistä tähän, turbo nyt ainakin kun yksikkö on muuttuvasiipisestä joka ei juuri haittaa :D mittaristo?kaasupolin anturia?ilmamäärä mittaria?

mitä kaikkea on muuttunut tekniikan osalta 99 versus 2000 faceliftiin?


tais tulla nyt ihan perusteellinen faceliftaus tälle autolle :D ulkokuorihan onkin jo hoidettu :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorin johtosarja ? Eikö suuttimillekin ole johdotus erilailla ecusta ? Kaikki ? :shock:
Olen kertaalleen kokeillut faceliftin ecua vanhempaan ja taisi olla sama juttu että kävi muttei kaasusta piitannut juurikaan. Valitettavasti minusta ei taida olla apuja tässä, paitsi että löytyy tarvittaessa prefaceliftin ecu, rattilukko, virtalukko ja avaimet.
(Ja löytyisi faceliftiinkin)
oulaistenliikenne.fi
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Moottorin johtosarja ? Eikö suuttimillekin ole johdotus erilailla ecusta ? Kaikki ? :shock:
Olen kertaalleen kokeillut faceliftin ecua vanhempaan ja taisi olla sama juttu että kävi muttei kaasusta piitannut juurikaan. Valitettavasti minusta ei taida olla apuja tässä, paitsi että löytyy tarvittaessa prefaceliftin ecu, rattilukko, virtalukko ja avaimet.
(Ja löytyisi faceliftiinkin)

kiitos mutta en enää toista virtalukko pakettia ecuineen osta. =)

voiskohan tuo moottorijarru johtua tuosta asr yksiköstä kun uudemmassa se on esp, eroaako ne miten paljon käytöltään? sen johtosarja olisi nätti vaihtaa mitä tutkin kun ei passaa vanhemman liittiimiin uudempi yksikkö, onko abs pumput samat uudemmassa ja vanhemmassa?

auto käy nimittäin todella nätisti etten jaksaisi uskoa moottorin johtosarjaan toki ei sekään nyt mahdottomuus ole vaihtaa. öljyntaso anturin johtohan tästä puuttuu mikä pitää saada toimimaan ettei vollota alhasesta öljystä, ja samaten menee öljypohjakin kaiketi vaihtoon, ei taida olla tuossa prefacessa valmista upotusta sille?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiköhän kaikissa cdissä ole korkeustason anturi. No ei muista tätä(kään) varmaksi :oops:
Ostit prefaceliftiin faceliftin virtalukko-ecu-paketin :shock:
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Eiköhän kaikissa cdissä ole korkeustason anturi. No ei muista tätä(kään) varmaksi :oops:
Ostit prefaceliftiin faceliftin virtalukko-ecu-paketin :shock:
juu halvalla sai ja ei tullut mieleen kysyä että oliko facelifti jo =) ja vanhemman mallin avaimilla niin en ajatellutkaan, on nuot pitkät pötkylät eli kaiketi ekoja faceliftejä tuo mistä virtalukko paketti

ja omahan on likemmäs loppuvuotta 99 vm
Viimeksi muokannut mesemies89, 26.1.2018 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Eiköhän kaikissa cdissä ole korkeustason anturi. No ei muista tätä(kään) varmaksi :oops:
Ostit prefaceliftiin faceliftin virtalukko-ecu-paketin :shock:
pitääpä tarkastaa huomenna tuo öljyntaso anturi jos siellä oliskin niin vika valohan juontaa sillon mittariston vaihtoon kun ei saa chekkiä tehtyä?
huomenna tarkoitus muutenkin panna facen mittaristo paikalleen että näkee toiminnot ym
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kuuluuko tuo automaaginen starttaus minkä? piiriin? kenties mittariston?
nyt joutuu tarttaan itte avaimella siihen asti että käynnistyy? ja hehkun valo palaa? johtuuko ns väärästä (vanhemmasta mittarista) vai onko hehku yksikkökin uudemmassa jotenkin eri?

anteeksi näistä kysymyksistä mutta olen niin tyytyväinen kun se käy ja edullisesti ja 220cdi yksiköllä, lopuilla aivan se ja sama kun on täyrellinen facelifti varaosina, itselle tuota rakennetaan mistä syystä ulkopuolinen kasvojen kohoitus ja no nyt sitten ihan peltien sisältäkin niin ei haittaa, tietäis vain mitkä osat/elektroniikka on muuttunut tuolla vuoden välillä.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

huomenna lisää, uskoisin että huomenna saadaan jo kierroksia myllyyn =) ja osa vikavaloista poissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Automaattisesta starttauksesta muuten, sitähän ei ole manuaalissa, onko ecu manuaalivaihteisesta ? Kenties siitä johtuisi muitakin ilmenneitä ongelmia.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei kannata perehtyä systeemin rakenteeseen ja toimintaan etukäteen. Lottoakin on mukava jännittää (kuulemma) kun ei etukäteen tiedä miten käy. Kyllä se arpomalla kuntoon tulee!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No, se on hyvä että tyytyväisyyteen riittää kun auto edes käy :D Hommaa riittää että saa toimimaan oikein.

Faceliftissa on imusarjan läppämoottori sähköllä, prefaceliftissa alipaineella.
Erilaiset kampiakselin tunnistimet. Erilainen ahdin, alipainejärjestelmä.
Laturi, lisälämmitin jne. myös erilaisia tyystin mutta niistä ei kai tässä ole haittaa. Joku varmaan osaa koodata nuo muutkin merkityksettömiksi.
oulaistenliikenne.fi
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:No, se on hyvä että tyytyväisyyteen riittää kun auto edes käy :D Hommaa riittää että saa toimimaan oikein.

Faceliftissa on imusarjan läppämoottori sähköllä, prefaceliftissa alipaineella.
Erilaiset kampiakselin tunnistimet. Erilainen ahdin, alipainejärjestelmä.
Laturi, lisälämmitin jne. myös erilaisia tyystin mutta niistä ei kai tässä ole haittaa. Joku varmaan osaa koodata nuo muutkin merkityksettömiksi.
laturista olen joskus täältä lukenut ettei ole merkitystä onko tuo vesijäähytteinen vaiko ilma?
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

HOX! Auto on käynnissä tallissa ja rattilukon irroitua menossa! Pitääkö koko rattilukko ottaa pesästään pois vai riittääkö pultin pois ottaminen? Tuntuu olevan ainakin w202 ahdas ottaa koko lukko pois kun on ilmastointiputket tiellä.

Edit. Sainkin pikku pätkän ilmastointiputkea pois joten nyt on rattilukko irti. Uskaltaa eis in kimppuun paremmin.
Viimeksi muokannut juu-zo, 27.1.2018 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:HOX! Auto on käynnissä tallissa ja rattilukon irroitua menossa! Pitääkö koko rattilukko ottaa pesästään pois vai riittääkö pultin pois ottaminen? Tuntuu olevan ainakin w202 ahdas ottaa koko lukko pois kun on ilmastointiputket tiellä.
pultti riittää. ja sen jälkeen virrat pois autosta. jos sähkönen avain joudut varmaan löysäämään rattiakselia että saa lukon pois, se on siellä sisällä kuitenkin useamman sentin
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Mites eis otetaan oikeaoppisesti irti? Virrat pois, avain pois, oottelua että väylä sammuu ja eis irti?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:Mites eis otetaan oikeaoppisesti irti? Virrat pois, avain pois, oottelua että väylä sammuu ja eis irti?
avain taskuun ensimmäisenä ja sitten virrat pois ja kaulus pyöritellä irti ja liittimet irti ja vaieri jos automaagi ja sen jälkeen se onkin hyppysissäs =)

ja takaisin myös avain taskussa
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kiitokset, tarkoittaako virrat pois että akku irti vai pelkästään että avain on irti?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:Kiitokset, tarkoittaako virrat pois että akku irti vai pelkästään että avain on irti?
akusta virrat pois
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

mesemies89 kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:Kiitokset, tarkoittaako virrat pois että akku irti vai pelkästään että avain on irti?
akusta virrat pois
Hyvä, kiitos!
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

tuossa muutama kuva miltä lukko näyttää ilman muoveja ja mitkä kannattaa puhdistaa, voivat olla niin likaset että estää tunnistumisen.

Kuva



Kuva

tuo silmä vastaan ottaa ja antaa avaimelle tietoa, vaatii puhtistusta monellakin.

Kuva

sitten lykkäät avaimen sisään ja puhdistat tuon, on toden näkösesti niin likanen että ei "tieto" läpäse sitä kunnolla.

ja lukkohan purkautuu seuraavasti, otat kauluksen lukosta pois ja sen alta paljastuu kaksi torx ruuvia (T15) ja sen jälkeen paketti toiseen käteen ja sievästi esim, sähkömeisselillä alat raottaa muovikynsien kohdalta aina kynnen kohta kerrallaan, samalla piettämällä pientä veto takaosalle ja kun löysää niin vedät takaosan suorassa pois ettet taita liittimien pinnejä.
ja elä pudota lukkoa =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Automaattisesta starttauksesta muuten, sitähän ei ole manuaalissa, onko ecu manuaalivaihteisesta ? Kenties siitä johtuisi muitakin ilmenneitä ongelmia.
automaatista oli ainakin puhe että on.?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”