Puhallin ulisee kun käynnistää - missä vika?

Vastaa Viestiin
Diesel MB
Viestit: 27
Liittynyt: 30.11.2006 21:24
Paikkakunta: Turku

Puhallin ulisee kun käynnistää - missä vika?

Viesti Kirjoittaja Diesel MB »

No niin. Auto on tuo vasemmalla seisova väyrynen 220D -96, ei ilmastointia. Aamulla kun starttaa, lämmityslaitteen puhallin ulisee (valitsimen asennosta riippumatta). Ulina ei voimistu vaikka puhaltimen kääntää täysille. Puhaltimen kaikki asennot pelaa normaalisti ja tehossa ei ole mitään vaihteluja tai katkoksia. Vaan kun puhaltimen kääntää nollille ja laittaa uudelleen päälle, ei ulise enää. Toimii normaalisti myös silloin, kun auton starttaa lämpimänä. Mutta aina kylmäkäynnistyksestä alkaa ulina. Onko siellä laakeri loppu - jos niin mikähän laakeri, onkohan kallis korjata? Tai enteileekö ääni kenties puhaltimen työsopimuksen loppumetrejä?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mulla on datsunissa samaa vikaa. Laakeri kai sieltä pöhöttimen moottorista on loppu. :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

voi nuita ulinoita ku pääsee se mb kahdenkymmenen vuoden ikään
kuin mun 124,niitä ulinoita ,vollotuksia,vikinöitä ym kuuluu koko ajan se
on aivan normaalia,jaa vilikaseppas olan yli,lähtikö se kitinä sielt,jos ei ,
niiin tääääällä se selvitetään !!!!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ujuta voita helaan. :idea:
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

HVM kirjoitti:Ujuta voita helaan. :idea:
Meneehän tuo talvella mutta ootapa kun suvi tulee alkaa härshkiintyminen. :lol: Miullakin ulahtaa vaikka kesällä rasvasin. :evil: Onko se niin että synteettinen vaseliini turmelee kaiken mihin sitä laittaa, tuntuu että jokainen peli jonne sitä olen suhuuttanut, on määräajan jälkeen lakannut toimimasta. Onneks en vielä itteeni ehtinyt sillä rasvata.
Tää on ihan kohta valmis.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

A. Hara kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ujuta voita helaan. :idea:
Meneehän tuo talvella mutta ootapa kun suvi tulee alkaa härshkiintyminen. :lol: Miullakin ulahtaa vaikka kesällä rasvasin. :evil: Onko se niin että synteettinen vaseliini turmelee kaiken mihin sitä laittaa, tuntuu että jokainen peli jonne sitä olen suhuuttanut, on määräajan jälkeen lakannut toimimasta. Onneks en vielä itteeni ehtinyt sillä rasvata.
Minä taas en ole sillä töhnällä onnistunu itteni lisäksi rasvaamaan mitään, no vikisevä flektin laakeri hiljeni joskus eikä edes ottanu lopputiliä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”