Mistä saa letkulämmittimen 270cdi?

JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Joo no mulle sanottiin yhdessä paikassa että 3 tuntia menee lohkolämppärin asennuksessa. Kyllä ku olis joku joka laittais tuon elementin lohkoon niin ite kyllä piuhat heitän kiinni ja laitan puskimeen läpiviennin.

Oli sitten siellä paikassa jossa autoni oli sen päivän tuloksetta niin oltiin näköjään se proppu saatu aika muodottomaksi, varmaan ainut vaihtoehto enää on hitsata siihen se hylsy kiinni.

Tietääkö joku täältä etelä-pohjanmaalta paikkaa jossa laitettais tuo nyt lopultakin kiinni? Kauhajoen ja Teuvan suunnilla liikun että lahimain näitä jos olis osaavia?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Mie otin sen katalysaattorin pois edestä ja hitsasin parilla hepillä 22mm paksuseinäsen hylsyn roppuun. Samalla liimat irtoaa ja roppu melkein hyppää kolmiloikkaa pois :lol: Katin kun irroittaa niin tilaa on kyllä hyvin. Ceessä laitoin paksun prikan katin tuen alle kaiken varalta että piuhan ja katin väliin jää reilummin rakoa. Ilmanputsarinkotelon kiinnike kumit on näyttäneet olevan aika väleitä varsinkin se taempi että kannattee samalla uusia nekin.
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

eikö tuo oo jo sama laittaa toiselle puolelle mottia?
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Kyllä sen voi lyötävänkin mallin laittaa. Joku mersu tuossa tallissa vasta pyörähti jossa oli lämppäri laitettu koneen etupäähän vänkäripuolelle, en vain muista mikä mese se oli mutta pisti vain silmään.
J.J.J.
Viestit: 23
Liittynyt: 27.1.2011 12:30

Letkulämmitin!

Viesti Kirjoittaja J.J.J. »

200cdi -01 "väyrynen". Oli tarkoitus kotioloissa asentaa defan lohkolämppäri ja ohjeen mukaan tulee imusarjan alle. Jäi haaveeksi saada se tallin lattialla tehtyä. Ja letkulämmitin tuli nyt mieleen. Niistä on muissa autoissa itsellä positiivistä kokemusta, ne on tehokkaita lämpiämään ja vesi lähtee kiertoon aika heti. Mutta jos tuossa asentaa sellaisen alavesiletkun pystyosalle, pääseekö vesipumpun läpi esteettä koska se ei pyöri. Eli lähteekö lämmittämään ensin syyläriä...
Selvitin asiaa, letkulämmittimet ei kuulemma kestä ja takuuta eivät varaosaliikkeet sille anna, koska ei ole asennettu autoon suositellun ohjeen mukaan. Siis lohkolämppäri on oikea vaihtoehto. Helpompi olis asentaa vänkärin puolelle, mutta sulaako se sinne.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Harkitse korjaamolla asennuttamista, aikaa menee tunti toista.
J.J.J.
Viestit: 23
Liittynyt: 27.1.2011 12:30

Viesti Kirjoittaja J.J.J. »

Paikalliset korjaamot 2-3vkoa jonoa. Laitoin sitten itse ns. väärälle puolelle. Hitsausniksiä käyttäen tulpan irrotuksessa ja defa sopi just olemaan siellä kannatinkorvan vieressä. Joo ja ei ne merkkikohtaisena ostetut varaosaliikkeestä olisi ehken yltäneetkään hyttiin imusarjan alta.
Vilperi
Viestit: 1
Liittynyt: 20.12.2010 15:16
Paikkakunta: Oulu

Seuraa nesteen kulutusta

Viesti Kirjoittaja Vilperi »

saattaapi jäädä vuotamaan kuten itsellä kävi.
Laitatin korjaamolla ja vuoti alusta asti.
Oma moka, en vain arvannut että lohkis oli
vuodon syy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”