w 210 ilmastoinnin kompura ei sammu...

Vastaa Viestiin
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

w 210 ilmastoinnin kompura ei sammu...

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Tervehdys vain kaikille foorumilaisille, ensimmäinen viesti :wink: .

Tulin hankkineeksi muutama viikko sitten ensimmäisen oman meseni (perheessä muutamia on ollut), ilmastointivikaisen pressaehdokkaan. Kompura oli jyrähtänyt täysin jumiin, varmaan järjestelmä on ollut kauan tyhjillään. Myyjän mukaan oli kenno alkanut vuotaa, mutta jälkeenpäin ajateltuna arvaili lämpimikseen halpaa vikaa. Kaveri oli omistanut auton alle vuoden, tuskin oli ilmari hänellä toiminut. Ainakaan isompaa vuotoa ei ole. Oli kuulemma hajonnut juuri ennen kuin menin koeajolle, puhelimessa vielä toimi kun kysyin :lol: .

Asiaan, vaihdoin kompuran ja kuivaimen, ilmastointi alkoi kuin alkoikin toimimaan. Nyt kompura siis pyörii jatkuvasti, ainoa tapa saada se pysähtymään on EConomy asetus. Eli jos laitan vaikka lämmityksen täysille, kompura laulaa vaikka mailman tappiin. Samaten ilmastoinnin tyhjennyksen ja täytön tehnyt kaveri hämmästeli, kun korkeapaine puolen paineet nousivat koviksi (ainakin Toyotan asteikolla, kaveri on siis toyo mekaanikko), eikä kompura siirry siltikään huilille.

Auto on 300 TDT autoilmastoinnilla. Matalaan paineeseen auto reagoi, ts. kun järjestelmässä ei ollut täyttöä se ei käynnistynyt. Onkohan kyseessä anturi/ohjausvika, vai onko kyse peräti ominaisuudesta?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

eihän se kyllä ominaisuus ole.
kyllä sen sammua pitää, ja max paineessa 30bar se pistää pelin poikki ylipaineesta....siis jos on kuunossa.

käykö flektit koko ajan ? (oliko tuossa 300:ssa sähköflektit 2kpl?)
katsottiinko varmasti että kompuran keskiö ei pydähdy välillä ?
paljonko sitä ainetta laitettiin ? (1000g)


.
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

^Ei minustakaan, voi olla siis ominaisuus.

Kyllä kävivät, molemmat. Nopeudesta ei tietoa, tuskin kuitenkaan portaaton nopeuden säätö? Eli samaa vauhtia lienee pyörittivät koko ajan.

Katsottiin ettei kompukka pysähdy, varmasti.

1000 grammaa, kyllä.

Vikakoodeja hain ilmarin omalla diagnostiikalla, yksi koodikin löytyi EB1 419. Tulkitsin sen olevan error B1419... Sitä sitten yrittänyt selvitellä mitä se taas tarkoittaa, tuloksetta. Epäilen että se liittyy siihen niin sanottuun Duovalveen tuo koodi. Todennäköisesti ei apua tähän onkelmaan.

Seuraavaksi ajattelin vaihtaa seuraavat palaset:

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28845/945

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /29622/945

Ja jos ei nuo auta :roll: , nostaa kädet pystyyn.

Tuo paineventtiili lienee se pienempi mutkula johon kaksi piuhaa tulee siinä kuivaimella?

Ja painekytkimen on oltava pakosta se isompi, 27mm avainkannalla oleva?
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Tiedä sitten mutta mulla w202 kuivaimessa 2kpl antureita,joista pienempi on vehon mukaan lämpötila-anturi(2 johtoa)isompi 3 johtoa paine anturi.
Se paine venttiili taasen on sellanen johdoton "roppu"joka kait päästää nimensä mukaan painetta ulos,jos jostain syystä pääsee liian korkeaksi :nocando:
Katoin KL sivuilta:eli samat osat/numerot sulla ja mulla ja lämpöKYTKIN on nro:25715,ja tähän menee ne 2 piuhaa
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

^Tuo kaikki on totta, lämpökytkinhän se toinen todellakin siis on :oops: .

Kun flektitkin kerta lähtee pyörimään, eikait se painekytkinkään sökö ole. Sen voisi kuvitella niitä flektejä ohjaavan...

Tässä kun täydellisellä amatööripohjalla näitä asioita koittaa järkeillä, niin joka toinen ajatus menee aina vikaan. Ja sitten kun järkeilee lisää, joka toinen väärä siis oikenee.
Viimeksi muokannut Mostro, 14.9.2011 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

kovin tarkkaan tunne tuota 210 sielun elämää,mutta näyttäs olevan pitkälti samoja kilkkeitä.
Itellä ceessä ei pelaa ilmastointi ollenkaan,aioin vaihtaa seuraavaksi juurikin nuo pöntön anturit.oon jo laittanu kennon,kuivurin aineet,ja tuulettimien ohjain yksikön..hermo menee :idiot:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Cee220 kirjoitti:kovin tarkkaan tunne tuota 210 sielun elämää,mutta näyttäs olevan pitkälti samoja kilkkeitä.
Itellä ceessä ei pelaa ilmastointi ollenkaan,aioin vaihtaa seuraavaksi juurikin nuo pöntön anturit.oon jo laittanu kennon,kuivurin aineet,ja tuulettimien ohjain yksikön..hermo menee :idiot:
oletko kertaakaan nollannut esim. carsoftalla tai starilla?

kaverille olivat myymässä osaa jos toista ja kun nollattiin se carsoftalla lähti pelaamaan ilman sen kummempia temppuja.....
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Star ei antanu nollata,vakava häiriö TJSP.kompura saatiin kyllä koneen kautta käyntiin,mutta auto ei suostu laittamaan..paska koko värkki.
Ostin viime viikonloppuna 124 vm-85 ja ilmastointi pelaa ku buick..
Taidan ettii itellekin lankun..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Cee220 kirjoitti:Star ei antanu nollata,vakava häiriö TJSP.kompura saatiin kyllä koneen kautta käyntiin,mutta auto ei suostu laittamaan..paska koko värkki.
Ostin viime viikonloppuna 124 vm-85 ja ilmastointi pelaa ku buick..
Taidan ettii itellekin lankun..
tuo viittaa suuresti korkeapainekatkaisimeen....yleensä kun tuo on hajalla mikään jäähdytyslaite ei anna käyntilupaa, sen voi antaa jollain testerillä jossa on ohjelman pätkä joka pakottaa laitteen pois päältä ylipaineen lähestyessä....starissa varmaankin on tämmöinen ohjelma juuri testaamisen takia ?...mutta siinä autossa on vain se katkaisin ja jos se on rikki eipä anna lupaa...tarkasta vielä johdon liitin sille katkaisimelle.

.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

B1000 HRA Headlamp range adjustment: Supply voltage of the control unit is too low (undervoltage)
B1004 LCP Lower Control Panel: Control unit does not match vehicle type
B1056 Automatic Air Conditioning: Problem in CAN communication with control unit DCM-RL
B1201 Electric seat adjustment front left: Hall sensor front height
M27m3
B1213 If seat memory installed: ext left rearview mirror voltage faulty
B1214 If seat memory installed: ext right rearview mirror voltage faulty
B1226 In-car temperature sensor (B10/4)
B1227 Outside temperature indicator temp sensor (014)
B1228 Heater core temperature (B10/1)
B1229 Heater core temperature (B10/1)
B1230 Evaporator temperature sensor (B10/6)
B1231 ECT sensor (B11/4)
B1232 Refrigerant pressure sensor (B12)
B1233 Refrigerant temperature sensor (B12/1)
B1234 Sun sensor (B32)
B1235 Emissions sensor (B31)
B1241 Refrigerant Fill
B1246 PTS Parktronic: A42b1 (left outer sensor, front bumper) The plug connection has poor contact or is loose, or the sensor or cable is faulty
B1310 Left/Window airbag sensor is defective
B1315 Problem in Front passenger child seat recognition
B1416 Coolant circulation pump (M13)
B1417 Duovalve (Y21y1), left
B1418 Duovalve (Y21y2), right
B1419 Electromagnetic clutch (A9k1)
B1420 Idle speed increase
B1421 Pulse module (N05)
B1422 Series interface (K1) connection to instrument cluster (A1)
B1423 Switchover valve block (Y11)
B1424 Activated charcoal filler actuator (A32m2) open
B1425 Activated charcoal filler actuator (A32m2) closed
B1432 Non-USA DTC
B1459 Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1)
B1462 Wide open throttle (WOT) position signal diesel engines
B1476 Airbag malfunction indicator and warning lamp is defective

B1481 HRA: Part E2m1 (Right headlamp range adjustment motor) has short to ground
B1489 HRA: Part E2m1 (Right headlamp range adjustment motor) has open or short to positive
B1492 HRA: Part E1m1 (Left headlamp range adjustement motor) has
short to positive
B1617 Part E19/1 (Left license plate lamp) is defective
B1618 Part E19/2 (Right license plate lamp) is defective
B1628 Part E2e5 (Turn signal lamp) in module E2 (Right front headlamp unit) is defective.
B1703 Intermittant No Start in AAM Immobiliser Module
B1729 PSE Pneumatic system doorlock Control Module A37
B1736 Navigation system's CD Player: Check General CD, Check CD data block, Flimsy CD data
B1768 Faulty open data flap limit switch (0025) Front flap
B1773 HRA: Zero position programming has not yet been carried out or is not possible
B1850 Electric seat adjustment front right: CAN communication interrupted with DCM
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

XR onkinu tiedot aut-ilmastoinnista,niin minäkin ku niistä viellä ymmärtäs jotain...
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Kiitos xr!

Magneettikytkimeen liittyi vikakoodi. Hyvin järkeenkäypää, nämä tuskin itse itseään kuittaa? Ja kun vanha kompura oli 100% jumissa, ainoa osa mikä suostui liikkumaan oli hihnapyörä magnetic clutchin ympärillä. Ei siis mikään ihme että aiheuttaa herjan vikamuistiin.

Tämän uuden kompukan magneettikytkimen toiminnassahan ei ole vikaa, napista päälle ja pois-->pelaa vallan mainiosti. Jos tässä härvelissä vielä vikaa on, niin senhän on oltava ohjauspuolella jossain anturissa...

Milläköhän keinoin sen vikakoodin saisi kuitattua, jos/kun ei tule takaisin olisin taas vähän viisaampi. Siihenkään en ole ohjeita löytänyt/osannut etsiä :oops:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Yep, tuolla ohjeella vikakoodin löysinkin.

En ainakaan huomannut, että siinä olisi ollut ohjetta vikamuistin tyhjentämiseen :roll: .
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mostro kirjoitti:Yep, tuolla ohjeella vikakoodin löysinkin.

En ainakaan huomannut, että siinä olisi ollut ohjetta vikamuistin tyhjentämiseen :roll: .
Vanhemmassa karvalakkiilmastoinnissa jossa on kaksinumeroinen lämpätilanäyttö sinne saa vaihdettua mm moottorityypin. Onhan nämä sulla oikein siellä? Jos vaikka semmoisesta ois kiinni?

Ohjekkin mulla on siihen vanhemman tyyliseen jossain, missäs se nyt olikaan..... :oops:
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Mulla juuri samanmallinen ilmari kuin tuossa ohjeessa. Karvalakki?

Vikakoodillehan oli olemassa aiemmin järkeenkäypä syy, siinä mielessä en ole huolissani. Jos sen vain saisi kuitattua, eikä se uusisi. Kaikki olisi sen suhteen OK.

Vai kuittaakohan nämä itse itsensä kun aikaa kuluu, ja saavat tietyn määrän startteja tjsp. ilman vikaa.
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

No nyt toimii :kuski:

Höyrystimen lämpötila anturi oli sökönä... Vikakooditkin tuli luettua autosta, niitä oli ihan riittävästi. Suurin osa oli varmaankin elämää vanhempia ja suostuivat myöskin kuittautumaan. Pari uusi heti, täytynee hiukan tutkia, niistä ehkä myöhemmin lisää jos osoittautuvat haasteellisiksi. Nythän auto sinällään toimii erinomaisesti, ainoa tiedossa oleva asia mikä ei toimi on kattoluukun eestaas liikuttelu. Sen korjaus ohjeetkin löytyneet, motivaatio enää puuttuu.

Tämä rikkinäinen anturi ei antanut vikakoodia, vaan itseasiassa vain väärää informaatiota (liian lämmintä arvoa) jonka mukaan kompura sitten yritti kaikkensa, kenno jäässä varmaan mentiin jos ilmari yhtään pidempään päällä oli...

Kiitoksia kaikille asian tiimoilta vinkkiä antaneille, ja erityisesti tod.uupuneelle :wink: .
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

joo ei mittään kiitoksia turhaan.
mielellään auttelen jos vaan on apuja tai edes hajua mitä etsiä.
ja kattelleen ne ´vikakoodit vaikka jossian vaiheessa taas uudelleen....sulla on nro niin koodaa jos ajelet lopen suunnallaa (räyskälässä) niin otetaan koodit ja tutkitaan.

se on näitten saittien ilo että tää on ilmaista ja iloa löytää ongelmiin selvyys....

ja jos jollakulla on lopen alueella ongelmia autan miellelläni....tai espoossa.

laitteena on carsofta joka lukee ainakin vanhemmista väyrysistä melko hyvin koodit ja nollaa ne....ja ressin toimintaan on jotenkin perehdytty...

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”