missä kierto vesipumppu w210 290td -98
missä kierto vesipumppu w210 290td -98
missä kyseinen kapine sijaitsee?
miten toiminnan voi testata?
webasto ei lähede tulille, ei kello malli?
onko hankala homma vaihtaa?
löytyykö tästä mallista pikku termostaattia?
vähä heikosti lämpiää kone!
restiäkö painaa nii puhaltimet lähtee tulille mut konetilasta ei kuulu mitään!
aaapuva
miten toiminnan voi testata?
webasto ei lähede tulille, ei kello malli?
onko hankala homma vaihtaa?
löytyykö tästä mallista pikku termostaattia?
vähä heikosti lämpiää kone!
restiäkö painaa nii puhaltimet lähtee tulille mut konetilasta ei kuulu mitään!
aaapuva
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: missä kierto vesipumppu w210 290td -98
Konehuoneessa, apukuskin puolella lokasuojan vieressä.drneo kirjoitti:missä kyseinen kapine sijaitsee?
Hiilet sieltä taitaa ensin loppua. Naputtelemalla voi joskus lähteä pyörimään jollain tapaa.
Ajon jälken pitäisi tulla taukolämpö (Rest) toiminnolla kuumaa sen ajan mitä rest toimii, olisko ollut 30 min?
Jos lämmintä tulee tyyliin 2 min moottorin sammuttamisen jälkeen niin pumppu ei toimi.
Moottorin termostaatti kannattaa vaihtaa, on todennäköisesti alkuperäinen
Ajon jälken pitäisi tulla taukolämpö (Rest) toiminnolla kuumaa sen ajan mitä rest toimii, olisko ollut 30 min?
Jos lämmintä tulee tyyliin 2 min moottorin sammuttamisen jälkeen niin pumppu ei toimi.
Moottorin termostaatti kannattaa vaihtaa, on todennäköisesti alkuperäinen
termari vaihettu ja oli alkuperäinen! kiitos vinkeistä tähän asti.
kyllä tuo alkaa vaikuttaa kiertovesipumpun vialta ku antaa runtua koneelle tulee hyttään lämintä ja seisahtaa liikenne valoihin niin haalenee.
ac poxilla vastaavasti putuaa kennon lämpö alas.
tämmöstä teoriaa ite mietin et ku tollee matka-ajoa ajaa niin koneen vesipumppu jaksaa työntää nestettä kennolle ja ku pysähtyy nii kierokset laskee myös pumpussa, ja tässä vaiheessa jos olis toimiva kierto pumppu nii se työntäis nestettä kennolle jolloin vastaavasti tulis lämmintä.
korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.
uus näkyy maksavan 95 euroa klssä se on sillä prkl pissapojannesteen lämmitimellä ja sillä kallis
motonetistä sais rapia 40 kymppii ja romuroopelta käytetty toimiva 35 egeen
kyllä tuo alkaa vaikuttaa kiertovesipumpun vialta ku antaa runtua koneelle tulee hyttään lämintä ja seisahtaa liikenne valoihin niin haalenee.
ac poxilla vastaavasti putuaa kennon lämpö alas.
tämmöstä teoriaa ite mietin et ku tollee matka-ajoa ajaa niin koneen vesipumppu jaksaa työntää nestettä kennolle ja ku pysähtyy nii kierokset laskee myös pumpussa, ja tässä vaiheessa jos olis toimiva kierto pumppu nii se työntäis nestettä kennolle jolloin vastaavasti tulis lämmintä.
korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.
uus näkyy maksavan 95 euroa klssä se on sillä prkl pissapojannesteen lämmitimellä ja sillä kallis
motonetistä sais rapia 40 kymppii ja romuroopelta käytetty toimiva 35 egeen
jos on puhe siitä kolmella lähdöllä olevasta pumpusta niin ei muutaku se kakslähtöinen pumppu tarvikkeena (55€ oli paikallisessa ku sprintteriin hakkiin) ja vaihdat siitä vanahasta sen päädyn eli missä on ne putkilähdöt siihen uuteen käyvät tälleen ristiin niin ei kannata turhaan maksaa ylimäärästä siitä yhestä putkilähdöstä.
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
no helekutti kiitos tiedosta. kävikkö mistä sen tarvikkeen hakemassa oliko kova homma vaihtaa se putkilähtö?
voiskosen pissapojan nesteen säiliö lämmityksen poistaa kokonaankäytöstä. vaa jatkaako se siitä johonki tärkeään paikkaan
tästä ku seleviän niin hyökkään tuon sammuneen webaston kimppuun seki on se mallia ei kello
voiskosen pissapojan nesteen säiliö lämmityksen poistaa kokonaankäytöstä. vaa jatkaako se siitä johonki tärkeään paikkaan
tästä ku seleviän niin hyökkään tuon sammuneen webaston kimppuun seki on se mallia ei kello
tarviketorilta kipasin, hinta on semmonen muisteluhinta ja pää lähti irti öö kolmella ruuvilla ja sitten vaan vaihtaa ei sen kummempaa. Ite ainaki mielellään pitäsin sen toiminnassa kun ohan se mukava jos pakkasella lasia putsailee niin ei jäädy ihan heti se neste siihen tuulilassiindrneo kirjoitti:no helekutti kiitos tiedosta. kävikkö mistä sen tarvikkeen hakemassa oliko kova homma vaihtaa se putkilähtö?
voiskosen pissapojan nesteen säiliö lämmityksen poistaa kokonaankäytöstä. vaa jatkaako se siitä johonki tärkeään paikkaan
tästä ku seleviän niin hyökkään tuon sammuneen webaston kimppuun seki on se mallia ei kello
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
hehe taijan lähtiä sunnuntaina vaihtamaan kaveri oli viritelly oopeliin mersun kiertovesipumpun jolla nyt ei sit kuitenkaan omegaa lämpimäksi saatu (piti minunkäyä kennovaihtaa) nii jäi hyllyyn pyörii senhä mie rykäsen paikalleen että heilahtaa:) oli just sun kuvailun näkönen pumppu.
kyl se varmaan tuo pumppu on paskana ku ajelee tuolla -29 astee pakkasillä ja seuraa kennojen lämpöjä nii toinen kenno näyttää ajossa 60-70 ja toinen jotain 50-70 astetta ja ku pysähtyy nii putuaa molemmat alle 30 asteeseen.
mootorilämpö on siinä 85-87 ajaessa seki toki putuaa jonku verran ku pysähtyy
kätevä tuo ilmastointi paneeli ku näkee vaikka mitä tietoja nopeudet ja kennon lämmöt ynms
kyl se varmaan tuo pumppu on paskana ku ajelee tuolla -29 astee pakkasillä ja seuraa kennojen lämpöjä nii toinen kenno näyttää ajossa 60-70 ja toinen jotain 50-70 astetta ja ku pysähtyy nii putuaa molemmat alle 30 asteeseen.
mootorilämpö on siinä 85-87 ajaessa seki toki putuaa jonku verran ku pysähtyy
kätevä tuo ilmastointi paneeli ku näkee vaikka mitä tietoja nopeudet ja kennon lämmöt ynms
vanha pumppu oli aika romuna sisällä oli levämäskiä puuttu pienipalanen turpiinista.
liittimet oli haperoa irtos johdot liitintä irrotaessa korvattiin putkitulppa abikolla.
pumppu joka laitettiin oli mersun yleismalli mallia motonet ja niinku täällä jo neuvottiin vaihdoin vain sen letku pään vanhasta paikkalleen nii sai nuo kaikki kolme putkia kiini..
thx vihjeistä tää homma on nyt bueno
liittimet oli haperoa irtos johdot liitintä irrotaessa korvattiin putkitulppa abikolla.
pumppu joka laitettiin oli mersun yleismalli mallia motonet ja niinku täällä jo neuvottiin vaihdoin vain sen letku pään vanhasta paikkalleen nii sai nuo kaikki kolme putkia kiini..
thx vihjeistä tää homma on nyt bueno
no epäilen että on nuin niinku sanot miekää tarkkaan muista mut se vihiriä maahan ja se puna plussaan. sit jos haluat tai epäilet et autoko mitää nii jysäytä käyntii aja lämpimäksi, anna käyä paina rest nappi pohjaan jos vain on automaatti ilmastointi, paina auto nappia silleen et vasemassa reunassa on numero kolme ja oikeassa reunassa on sitte jomman kumman kennon lämpötila, nyt pöristelet ympäri pitäjää ja seuraa kennon lämpöä joku 5 minsaa sitte pysähyt ja katot jos putuaa tyyliin johonki 20 asteeseen nii ei auttanu mitään itellä raksutti 45 min tyhjäkäyntiä sairaalan pihalla nii tää nro3 antura oli noin 49 astetta ja nro4 joka oli toisenpuolen kenno oli 51astetta. ennen remonttia ku ajo saakelin kovilla kieroksilla sai kennon lämpiämään tonne 55 mut ku pysähty nii tippu puolessa minuutissa lämmöt 22 tuossa kennossa..
entiiä autoko tää kalja päissään kirjoiteltu ohje mitään mut voihan sitä kokeilla
ps:sitä restt nappia pitää painaa piiiitkään
entiiä autoko tää kalja päissään kirjoiteltu ohje mitään mut voihan sitä kokeilla
ps:sitä restt nappia pitää painaa piiiitkään
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 09.1.2013 13:54
Re: missä kierto vesipumppu w210 290td -98
Jäi vähän epäselväksi tuo pumpun sijainti. Siis sijaitseeko kiertovesipumppu Webaston lämmittimessä vai irrallaan siitä jossakin ilmanputsarin alla?Ari66 kirjoitti:Konehuoneessa, apukuskin puolella lokasuojan vieressä.drneo kirjoitti:missä kyseinen kapine sijaitsee?
joissaki on webastossa kiini jos on weba mallia thermotop c.
eli tuo musta mötikkä tuossa weban kylessä
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_d ... php?p=1212
ja jos esim thermotop z nii auton oma kiertovesipumppu löytyy siitä hanttimiehen puolen siinä ilmansuodattimen letkun alla rintapellissä kiini semmosella kumella.
jos pissapojan säiliöön menee letkuja 2 kpl nii pumpussa on 3 lähtöä vedelle
tuon näkönen
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 23860/7/18
eli tuo musta mötikkä tuossa weban kylessä
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_d ... php?p=1212
ja jos esim thermotop z nii auton oma kiertovesipumppu löytyy siitä hanttimiehen puolen siinä ilmansuodattimen letkun alla rintapellissä kiini semmosella kumella.
jos pissapojan säiliöön menee letkuja 2 kpl nii pumpussa on 3 lähtöä vedelle
tuon näkönen
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 23860/7/18