missä kierto vesipumppu w210 290td -98

Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

missä kierto vesipumppu w210 290td -98

Viesti Kirjoittaja drneo »

missä kyseinen kapine sijaitsee?
miten toiminnan voi testata?
webasto ei lähede tulille, ei kello malli?
onko hankala homma vaihtaa?
löytyykö tästä mallista pikku termostaattia?

vähä heikosti lämpiää kone!

restiäkö painaa nii puhaltimet lähtee tulille mut konetilasta ei kuulu mitään!


aaapuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: missä kierto vesipumppu w210 290td -98

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

drneo kirjoitti:missä kyseinen kapine sijaitsee?
Konehuoneessa, apukuskin puolella lokasuojan vieressä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

onko sille sulaketta olemassa
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

käykää joku omasta kokeilee lähteekö se pumppu tulille jos laittaa virrat päälle omassa ei ainakaan syty.. tai lähteekö se tulille jos laittaa restin päälle
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

tahi relettä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Lähtee päälle kun puhallin on 1 asennossa ja lämmön säätimet punasella. Yleensä pumppu rikki
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu ihan niinku sieltä semmonen onneton sirinä ois kuullu se pitää varmaan käyttää käessä ja testailla.. katuaako nuista yleensä teho vaan onko vaan fin kaput

miten sittekkä laitaa virrat päälle nii lähteekö pyörii kuuluuko siitä ihan terve ääni vaa tommonen rohina sulla
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hiilet sieltä taitaa ensin loppua. Naputtelemalla voi joskus lähteä pyörimään jollain tapaa.
Ajon jälken pitäisi tulla taukolämpö (Rest) toiminnolla kuumaa sen ajan mitä rest toimii, olisko ollut 30 min?
Jos lämmintä tulee tyyliin 2 min moottorin sammuttamisen jälkeen niin pumppu ei toimi.
Moottorin termostaatti kannattaa vaihtaa, on todennäköisesti alkuperäinen :roll:
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

termari vaihettu ja oli alkuperäinen! kiitos vinkeistä tähän asti.
kyllä tuo alkaa vaikuttaa kiertovesipumpun vialta ku antaa runtua koneelle tulee hyttään lämintä ja seisahtaa liikenne valoihin niin haalenee.
ac poxilla vastaavasti putuaa kennon lämpö alas.
tämmöstä teoriaa ite mietin et ku tollee matka-ajoa ajaa niin koneen vesipumppu jaksaa työntää nestettä kennolle ja ku pysähtyy nii kierokset laskee myös pumpussa, ja tässä vaiheessa jos olis toimiva kierto pumppu nii se työntäis nestettä kennolle jolloin vastaavasti tulis lämmintä.
korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.
uus näkyy maksavan 95 euroa klssä se on sillä prkl pissapojannesteen lämmitimellä ja sillä kallis
motonetistä sais rapia 40 kymppii ja romuroopelta käytetty toimiva 35 egeen
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

jos on puhe siitä kolmella lähdöllä olevasta pumpusta niin ei muutaku se kakslähtöinen pumppu tarvikkeena (55€ oli paikallisessa ku sprintteriin hakkiin) ja vaihdat siitä vanahasta sen päädyn eli missä on ne putkilähdöt siihen uuteen :wink: käyvät tälleen ristiin niin ei kannata turhaan maksaa ylimäärästä siitä yhestä putkilähdöstä.



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no helekutti kiitos tiedosta. kävikkö mistä sen tarvikkeen hakemassa oliko kova homma vaihtaa se putkilähtö?

voiskosen pissapojan nesteen säiliö lämmityksen poistaa kokonaankäytöstä. vaa jatkaako se siitä johonki tärkeään paikkaan :)

tästä ku seleviän niin hyökkään tuon sammuneen webaston kimppuun seki on se mallia ei kello :)
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

drneo kirjoitti:no helekutti kiitos tiedosta. kävikkö mistä sen tarvikkeen hakemassa oliko kova homma vaihtaa se putkilähtö?

voiskosen pissapojan nesteen säiliö lämmityksen poistaa kokonaankäytöstä. vaa jatkaako se siitä johonki tärkeään paikkaan :)

tästä ku seleviän niin hyökkään tuon sammuneen webaston kimppuun seki on se mallia ei kello :)
tarviketorilta kipasin, hinta on semmonen muisteluhinta ja pää lähti irti öö kolmella ruuvilla ja sitten vaan vaihtaa ei sen kummempaa. Ite ainaki mielellään pitäsin sen toiminnassa kun ohan se mukava jos pakkasella lasia putsailee niin ei jäädy ihan heti se neste siihen tuulilassiin :D



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu mulla oiski yks mersun kierto pumppu mut tiiä oikeen mihin meseen se on siinä oli muistaakseni 2 tai 3 nastaa liittimenä.. meillä ei tommosta toria täällä pohjosessa ole mut varmaan käy se motonetin pumppuki..
hyvä pointti tuo lämmitys homma ku sen nuin esitit :lol:
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

oliko siinä sulla mimmose liittimet siinä pumpulla
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Siinä on sellanen liitin missä on kaksi pyöreää nastaa, pumpun päässä putket ja liittimessä reiät.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

hehe taijan lähtiä sunnuntaina vaihtamaan kaveri oli viritelly oopeliin mersun kiertovesipumpun jolla nyt ei sit kuitenkaan omegaa lämpimäksi saatu (piti minunkäyä kennovaihtaa) nii jäi hyllyyn pyörii senhä mie rykäsen paikalleen että heilahtaa:) oli just sun kuvailun näkönen pumppu.

kyl se varmaan tuo pumppu on paskana ku ajelee tuolla -29 astee pakkasillä ja seuraa kennojen lämpöjä nii toinen kenno näyttää ajossa 60-70 ja toinen jotain 50-70 astetta ja ku pysähtyy nii putuaa molemmat alle 30 asteeseen.

mootorilämpö on siinä 85-87 ajaessa seki toki putuaa jonku verran ku pysähtyy

kätevä tuo ilmastointi paneeli ku näkee vaikka mitä tietoja nopeudet ja kennon lämmöt ynms
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

vaihettu on ja lämpiää katosta lattiiaan :)
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

vanha pumppu oli aika romuna sisällä oli levämäskiä puuttu pienipalanen turpiinista.
liittimet oli haperoa irtos johdot liitintä irrotaessa korvattiin putkitulppa abikolla.
pumppu joka laitettiin oli mersun yleismalli mallia motonet ja niinku täällä jo neuvottiin vaihdoin vain sen letku pään vanhasta paikkalleen nii sai nuo kaikki kolme putkia kiini..

thx vihjeistä tää homma on nyt bueno
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Muistakko minkä väriset johon sinne meni?
ite tein samaisen opraation mutta jouduin poramaan ne 4 ruuvia pois kun katkes ruuveista kannat :lol:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

ProZero kirjoitti:Muistakko minkä väriset johon sinne meni?
ite tein samaisen opraation mutta jouduin poramaan ne 4 ruuvia pois kun katkes ruuveista kannat :lol:


vihiriäpunanen ja punanen punanen lussaan
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

näissäkin sitten eroja . omassa oli ruskea/vihreä ja musta/punanen.. noh jospa nuo olis oiken mennyt :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no epäilen että on nuin niinku sanot miekää tarkkaan muista mut se vihiriä maahan ja se puna plussaan. sit jos haluat tai epäilet et autoko mitää nii jysäytä käyntii aja lämpimäksi, anna käyä paina rest nappi pohjaan jos vain on automaatti ilmastointi, paina auto nappia silleen et vasemassa reunassa on numero kolme ja oikeassa reunassa on sitte jomman kumman kennon lämpötila, nyt pöristelet ympäri pitäjää ja seuraa kennon lämpöä joku 5 minsaa sitte pysähyt ja katot jos putuaa tyyliin johonki 20 asteeseen nii ei auttanu mitään itellä raksutti 45 min tyhjäkäyntiä sairaalan pihalla nii tää nro3 antura oli noin 49 astetta ja nro4 joka oli toisenpuolen kenno oli 51astetta. ennen remonttia ku ajo saakelin kovilla kieroksilla sai kennon lämpiämään tonne 55 mut ku pysähty nii tippu puolessa minuutissa lämmöt 22 tuossa kennossa..

entiiä autoko tää kalja päissään kirjoiteltu ohje mitään mut voihan sitä kokeilla

ps:sitä restt nappia pitää painaa piiiitkään
Muumuupapa
Viestit: 1
Liittynyt: 09.1.2013 13:54

Re: missä kierto vesipumppu w210 290td -98

Viesti Kirjoittaja Muumuupapa »

Ari66 kirjoitti:
drneo kirjoitti:missä kyseinen kapine sijaitsee?
Konehuoneessa, apukuskin puolella lokasuojan vieressä.
Jäi vähän epäselväksi tuo pumpun sijainti. Siis sijaitseeko kiertovesipumppu Webaston lämmittimessä vai irrallaan siitä jossakin ilmanputsarin alla?
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

joissaki on webastossa kiini jos on weba mallia thermotop c.

eli tuo musta mötikkä tuossa weban kylessä
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_d ... php?p=1212

ja jos esim thermotop z nii auton oma kiertovesipumppu löytyy siitä hanttimiehen puolen siinä ilmansuodattimen letkun alla rintapellissä kiini semmosella kumella.
jos pissapojan säiliöön menee letkuja 2 kpl nii pumpussa on 3 lähtöä vedelle


tuon näkönen

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 23860/7/18
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”