Mersun lämpenemisteho

Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Aku P kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Mutta ei se Suomen oloja varten ole tehty tuo mersun lämpötilansäätö.
Säätösysteemihän on mersuissa juurikin hyvä alkaen 124-korisesta.
Ei tarvitse rassata, kesät talvet saa olla rullat sopivan lämpötilan kohdalla.
Vai mitä tarkoitit :D
Sille 124:n säätösysteemin keksijälle pitäis kyllä nobelin palkintoa tai jotain.
Mentiin joulunviettoon aatonaattona ja pakkasta oli se -28 tai vähän enempi. Samassa 22 -23 asteessa oli rullat kuin aina ja paitahihasillaan tarkeni ajaa.
8)
Kyllähän tuo Heizmatic esiteltiin jo W126-kopassa vuonna 1979. 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Wikke kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
dealer kirjoitti: Säätösysteemihän on mersuissa juurikin hyvä alkaen 124-korisesta.
Ei tarvitse rassata, kesät talvet saa olla rullat sopivan lämpötilan kohdalla.
Vai mitä tarkoitit :D
Sille 124:n säätösysteemin keksijälle pitäis kyllä nobelin palkintoa tai jotain.
Mentiin joulunviettoon aatonaattona ja pakkasta oli se -28 tai vähän enempi. Samassa 22 -23 asteessa oli rullat kuin aina ja paitahihasillaan tarkeni ajaa.
8)
Kyllähän tuo Heizmatic esiteltiin jo W126-kopassa vuonna 1979. 8)
No jååjåå mutta eihän miulla sen pätevyydestä ole tietoa, paitsi että 126:lla ajelleen broidin eukon moottoriturpa ei hyytynyt sielläkään joten lämpöä voi olettaa riittäneen :twisted: :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Aku P kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Sille 124:n säätösysteemin keksijälle pitäis kyllä nobelin palkintoa tai jotain.
Mentiin joulunviettoon aatonaattona ja pakkasta oli se -28 tai vähän enempi. Samassa 22 -23 asteessa oli rullat kuin aina ja paitahihasillaan tarkeni ajaa.
8)
Kyllähän tuo Heizmatic esiteltiin jo W126-kopassa vuonna 1979. 8)
No jååjåå mutta eihän miulla sen pätevyydestä ole tietoa, paitsi että 126:lla ajelleen broidin eukon moottoriturpa ei hyytynyt sielläkään joten lämpöä voi olettaa riittäneen :twisted: :roll:
:lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Joku on jättänyt raksimatta sen varusteen tuohon mun autoon...

Mutta emmie sitä vaan sitä että että sellainen systeemi pitäisi olla joka autossa että kylmää ilmaa otetaan sen verran kuin tarvitaan. Kokeilkaa vaikka laittaa pää ikkunasta pihalle satasen vauhdissa kymmenen asteen pakkasessa. Tulee kylmä jos ei ole jotain edessä
:)
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

lisälämmitin katkos

Viesti Kirjoittaja jarnox »

onko se sähkönen lisälämmitin 210 siinä paisunta säilion veiressä menee letkut ja paksu kaapeli vai lohkon kylessä :roll:
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Re: lisälämmitin katkos

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jarnox kirjoitti:onko se sähkönen lisälämmitin 210 siinä paisunta säilion veiressä menee letkut ja paksu kaapeli vai lohkon kylessä :roll:
Paisarin vieressä.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Kone kirjoitti:Joku on jättänyt raksimatta sen varusteen tuohon mun autoon...
No näyttäähän se ainakin kesäkeleillä olevan niin että tuo rullasäätö on todellakin automaatti-ilmastoinnin esiaste. Ainoa mikä ei säädy on puhallinnopeus. Paitsi että sekin kyllä säätyy, ainakin jos auto on tulikuuma.
Viimeksi muokannut Kone, 24.1.2013 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lauri S.
Viestit: 14
Liittynyt: 05.10.2005 21:53
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Lauri S. »

Onko normaalia, että tänä aamuna 40km maantie ajoa 80-100km/h nopeuksilla, ulkona -12 astetta ja 200CDI:n lämmöt hädintuskin 70 asteessa? :roll:

Uusi BEHR 92-asteinen termostaatti vaihdettu muutama viikko sitten ja syyläri ja cooleri pahveilla peitetty.

Lämmöt saa kovalla polkemisella nousemaan 90:iin, mutta vaatii todella paljon kiihdyttelyä ja huudatusta...


Onko normaalia vai mahtaisiko uusikin termostaatti olla viallinen?
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Lauri S. kirjoitti: Onko normaalia vai mahtaisiko uusikin termostaatti olla viallinen?
Webasto (taisiis polttoainekäyttöinen lisälämmitin) pois pelistä. Oma paavo ainakin lämpeää melko verkkaiseen tahtiin, kun tuo uusi weban kiertopumppu ei ole maanitteluista huolimatta itsestään hypännyt paikoilleen (mitähän tuolle sitten pitäis tehdä kun maanittelu ei auta :?:)

Ei sillä, voi kai se termarikin olla sökö jo lähtiessään, mutta webaston hämmingit kai se yleisempi syy on sille miksei CDI:t lämpeä.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Lauri S. kirjoitti:Onko normaalia, että tänä aamuna 40km maantie ajoa 80-100km/h nopeuksilla, ulkona -12 astetta ja 200CDI:n lämmöt hädintuskin 70 asteessa? :roll:
Ei ole normaalia.. lämmöt pitäisi nousta jo parinkymmenen kilometrin jälkeen. :roll:

Jospa siinä on sellainen pikkutermostaatti mikä on rikki. Haulla varmaan löytyy juttua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”