Wepaston huoltoa.

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Wepaston huoltoa.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onkos kukaan perehtynyt tuohon väykyn wepastoon? Mulla ilmeisesti ilmapuhaltimen laakerit huutaa hetken kun lämmittimien käynnistää.

Ajattelin joku ilta purkaa pöntön esille ja tutkia saako laakereita vaihdettua tai vain rasvattua.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko kellään tietoa tuon väykyn orkkis wepaston tyypistä?

Entä kytkentäkaaviosta?

toimiihan tuo vielä mutta tulevaisuuden varalle. :lol:

Jos vaikka imnnostuis laittamaan wepalle oman akun. :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kaiva esille lämmitin ja kattele sen ympäri niin pitäs löytyä tyyppikilpi jostakin :roll: siitä pitäs löytyä lämmittimen tiedot, niin sitten katotaan mitä sattus löytyy :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

touhottaja kirjoitti:kaiva esille lämmitin ja kattele sen ympäri niin pitäs löytyä tyyppikilpi :D
Väykyssä tuo ei ole ihan naps ja kops homma. :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

homma ei oikein taida edistyä ilman tietoja :?: onko lämmitin pahassa paikassa, täällä on yhellä takapenkin alla :roll: missäs sulla on :?:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väykysä se on vänkärin puolen aturenkaan etupuolella. Siellä puskurin takana. :?


NOOOOOHH... katommapa illemmalla uuestaan... jospa se puskuri irtoais. :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ekkö mistään pääse tiirailee sen kilpee :roll: hei onko auton mukana tullu mitään lämmittimen papereita :?: niissä näkys mikä se on :D
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Mika.T kirjoitti:Väykysä se on vänkärin puolen aturenkaan etupuolella. Siellä puskurin takana. :?
Sisälokasuojaa raottamalla on lienee helpompaa kuin puskurin irrottaminen. Eturenkaan pois ottamalla sinne saa jo päänkin väliin... :wink: Todennäköisesti se on Thermo Top C :roll:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

thermo top c ehkä vois löytyä jotain :roll: voisin huomena kattella jos Mika.T :lle sopii :shock:
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Etumaisessa alasuojamuovissa on ne luukut joista on tarkoitus vaihtaa sumarin polttimot. Ota luukku pois ja katso luukusta SUORAAN ylös niin siellä näkyy webasto ja sen luukun kohdalla on myös se tyyppikilpi, usein paskanen.
Tunkilla nostamalla kun avittaa niin mahtuu kunnolla alle, pitää olla nimittäin käytännössä selällään maassa jotta näkyy oikea paikka.
. . .
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Puskuri irrotettu.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... G_0063.jpg

Siellä lymyää DW50. :D

12V 44W
diesel 5kW
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

varmistetaan vielä, että merkki on webasto ettei eberi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MJoo.. unohtunu koko topiksi. Wepalle en ole muuta tehny kuin kytkin tuon kiertovesi pumpun pyörimään myös kun kellolla wepan käynnistää.

Hyvin tuntuu pelaavan. :D

Mistäs tuo lämmitin muten ottaa ilmansa? Onko siinä jotain ilmansuodatinta? Näytti olevan niin kuran ja paskan peitossa koko keksintö että ois varmasti aihetta putsata suodatintin jos siinä sellainen on :?:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nykyään tekke niin että syttyy vasta toisella yrittämällä. jos silloinkaan. :protest:

Mistähän tuota alakas tutkimaan.

Vituttaa kun tässä parin viikon ajan ohjelmoinu toosan niin että lämmittäis ennen kun lähtee töistä. Ja vitut....

Ei ole kertaakaan kahen viikon aikana syttyny työpaikalla. Aamusin niinkin pelaa. Mitä nyt suunnilleen joka kolmannella kerralla jättää syttymättä. :evil:

Syttyy kyllä sitten kun napsauttaa kellosta toisen kerran päälle.
Avatar
Suatana
Viestit: 49
Liittynyt: 24.10.2007 20:11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Suatana »

Ittellä oli kans ongelmia Webaston kanssa.. Siispä netistä vaan tonkimaan workshop manuaali ja ensikertalaiselta korjaus onnistu..Syynä oli niin prkl..n karstanen ja poikki palannu hehku... Ja manuaalejahan löytyy täältä
MB 560SEC -87
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Suatana kirjoitti:Syynä oli niin prkl..n karstanen ja poikki palannu hehku
Mistä ostit uuden hehkun? Taitaa itsellänikin odotella tuolla varastossa 1kpl hehkuvikainen Webasto, en ole kyllä vielä joutanut perehtymään.
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Re: Wepaston huoltoa.

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

Mika.T kirjoitti:Onkos kukaan perehtynyt tuohon väykyn wepastoon? Mulla ilmeisesti ilmapuhaltimen laakerit huutaa hetken kun lämmittimien käynnistää.

Ajattelin joku ilta purkaa pöntön esille ja tutkia saako laakereita vaihdettua tai vain rasvattua.
Voipi olla vain pakoputken resonanssi. Mulla webaston pakoputki möyryää hetken, kun syttyy tulille pikku pakkasella...

Voi tosiaan olla se hehku heikko. Kannattais tarkistaa myös johdotukset ja liitokset. Ittellä oli sulakkeen liitos hapettunut ja ruostunut. Kumma että toimi etes jotenki...
Avatar
Suatana
Viestit: 49
Liittynyt: 24.10.2007 20:11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Suatana »

Meissenkeri kirjoitti:
Suatana kirjoitti:Syynä oli niin prkl..n karstanen ja poikki palannu hehku
Mistä ostit uuden hehkun? Taitaa itsellänikin odotella tuolla varastossa 1kpl hehkuvikainen Webasto, en ole kyllä vielä joutanut perehtymään.
Täältä Kuopiosta löytyi Autosähkö Hiralta ja hintaakaan ei ollut liiemmin, alle 25€
MB 560SEC -87
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kiitoksia tiedosta. Pitääpä ottaa Webasto työn alle.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mjaaha.. itellä taitaa polttoainepumppu temppuilla.

Välillä vepa pelaa kunnolla ja joskus... Esim tänään ei palanut kerrallaan kuin noin minuutin. Vaikka kuinka monta kertaa käynnisteli.

Tuossa pari iltaa sitten kuuntelin tuota polttoainepumpun naksutusta...
Se ei ollut tasaista. :shock:

na nak nak nak..........nak nak...........nak........ nak nak nak nak nak.

Ihmeellisiä katkoja siinä. Samaten äänenvoimakkuus vaihteli. nuo yksittäiset naksahdukset välillä oli hiljaisempia kuin normaalisti. :shock:
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Webaston kiertovesipumppu

Viesti Kirjoittaja joselina »

[quote="Mika.T"]MJoo.. unohtunu koko topiksi. Wepalle en ole muuta tehny kuin kytkin tuon kiertovesi pumpun pyörimään myös kun kellolla wepan käynnistää.

Mistä paikasta otit sähkön kiertovesipumpulle, kun kellokytkin käynnistää Webaston? Konehuoneestako jostain, vai auton sisältä kellokytkimestä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kellokytkimen keltaisesta johdosta. Siitä menee "heräte" wepalle.

Otin kelt. johdosta herätteen releelle ja rele ohjaamaan kiertovesipumppua.
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

Mika.T kirjoitti: Otin kelt. johdosta herätteen releelle ja rele ohjaamaan kiertovesipumppua.
Muista suojadiodi!
Ajastimen kytkintransistori tuskin on mallia "anna mun kaikki kestää" eli releen käämikin sais varmaan olla vähintään 200 vastustusyksikköä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

EDITTIÄ. Se johto näytti olevan vihreä. Ja releessä on tioti.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

minkähän tuo lykkäs tuo weba ku pukkaa aivan p*rkeleesti tuota usvaa eli näyttäs auto olevan melkeen tulessa :happy: johtuiskohan tuo sitten siitä et se ei oo pelittäny koko aikana mulla paitsi nytten niin paskanen tms.?

Mitenkäs se hehku vaikuttaa asiaan et jos se on tiensä päässä niin ei syty kunnolla ja siitä johtuis se usva :roll: .

Mitenkäs ku olin katsovinani et olis aika sinistä se savu vai valehteliko se valo vaan eli parkkipaikalla kattelin niin sinertävä valo ol siellä :shock: .


Katto varmaan takana tullu auto ku pukkaa molemmilta puolilta sitä usvaa ja paikallaan seiso niin pukkas sieltä etukulumasta melekoset pilivet :P



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Puhdistusta vaatisi. Todennäköisesti pönttö on täynnä karstaa jos se ei ole koskaan saanut pöhistä kunnolla täydellä teholla pitkään. (noin 30min)

Nyt on tällä perällä ainakin se 15astetta pakkasta joten hyvä keli polttaa wepan sisukset puhtaaksi. Jos sen vain saa päälle. :lol:

Titenkään se ei pala kunnolla jos ilmanotto on tukossa. :D Ei ole vielä selvinnyt että mistä se ilmansa ottaa.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kun kaivelin oman kaaran oikuttelevaa webastoa (joka olikin putsauksen jälkeen eberi) niin ilman se ottaa parin sentin halkaisijalla olevan kurkkuputken kautta ilman putsarin vierestä, enkä mitään filtteriä löytänyt toosan ulkopuolelta. Mulla käyp n.5min ja sit lakkaa pöhinät. Juuri kävin eberitohtorin puheilla ja setä meinas että palovahti sökö, mutta kandeis kuulemma käyttää vielä piuhois. Ei jaksais piuhoihin raahautua sitten millään.... :(
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti:Puhdistusta vaatisi. Todennäköisesti pönttö on täynnä karstaa jos se ei ole koskaan saanut pöhistä kunnolla täydellä teholla pitkään. (noin 30min)

Nyt on tällä perällä ainakin se 15astetta pakkasta joten hyvä keli polttaa wepan sisukset puhtaaksi. Jos sen vain saa päälle. :lol:

Titenkään se ei pala kunnolla jos ilmanotto on tukossa. :D Ei ole vielä selvinnyt että mistä se ilmansa ottaa.

mitenkäs missähän pakkasessa se saattais sitten huutaa kauemmin ku ei oo tuota erikseenkäynnistystä niin sais sitä putsattua. Ei kehtaa kato ajjaa ku hirvee utu mennee kylykiä pitkin... ja jos jollakin ois tarjota muuten ylimääräistä pakoputkea tuohon webastoon niin tarjotkaa niin jos sais joskus sen etumuovinkin hommattua uuden ei tarvitsisi sitä sulattaa :roll:

Päälle tuo lähtee kyllä ku auton käynnistää mut se ei kovinkaan kauaa tohise ku nostaa ne lämmöt hollilleen. Yks olis tietenkin ku laittas tyhjäkäynnille auton niin se ei niin nopeaa lämpeäisi mut kuitenkaan tuota puolta tuntiakaan ei se tuu kyllä tuollakaan tyylillä varmaan pöhisemään.



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tyhjäkäynnille käymään ja puhallin puhaltamaan kuumaa vaikka viitosnopeudella sisään. Ei se kovin herkästi siten lämpene. :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Liekö Webastoon saatavana kytkentäkaavioita tahi käyttöohjekirjoja? Toimittaako Kaha? Pirssissä on Thermotop C vuodelta 2004 mutta mukaan ei tullut mitään papereita vehkeestä. Kaukosäätimestä ja paneelista saan kyllä vehkeen päälle ja sammuksiin mutta kellon ohjelmointia en ole uskaltanut alkaa tekemään.

Saksan Webaston sivuilta löytyy jotain ohjeita mutta ne on ilmeisesti eri / vanhemmalle mallille.

Kytkentäkaavioita kyselen siksi, koska sisätilan kierron pumppua ei ole kytketty toimimaan Webaston käydessä. Puhallin kyllä pöhisee mutta kun putkissa ei neste kierrä, niin kabiini ei kovin kuumaksi lämpene. :( Jos vehkeen sielunelämästä saisi selvyyttä, niin voisi jossain välissä koettaa askarrella pumpunkin toimimaan.

Kuuluuko Webaston ajastimeen taikka kaukokäyttöön semmoinen peltinen 10 * 20 * 2 cm laatikko, johon menee juuttaan paksu moninapainen kaapeli sekä pari ohuempaa? Autoon on väkerretty semmoinen tuonne vänkärin jalkatilaan ajonestolaitteen viereen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”