270 cdi -00 elää omaa elämää!!!
270 cdi -00 elää omaa elämää!!!
Tervehdys! Kun sammuttaa auton niin närhenmunat tasasin väliajoin avautuu ja sulkeutuu ja sisällä kuuluu omat surinat ja pörinät. Tätä kestää aika kauan auton sammuttamisesta! Kertokaa viisaammat onko autossa jotain häikkää vai onko tuo normaalia. Ennen en ole tuollaista mersuissa kuullut.
Illalla kävin tallissa ja kuulin että mese napsuu, aukasin konepellin kokeilin närhenmunia ja ne oli tosi kuumat. Laitoin auton laturiin niin otti virtaa aivan kiitettävästi sisään. Painelin reset nappulaa ja tauko jutska lähti päälle ja sammui. Käytin virtaa pällä ja sammutin niin närhenmunat ja sisäimuri heitti elämästä omaa elämää, sitten kokeilin närhenmunia ne oli jähtyneet.
Mikä paholainen tuon saa aikaan? Aivan kuin jokin jumisi päällensä?
Katoin commandista vikakoodit antoi seuraavat: N 1116, B1010, B 1762 ja B 1769
Mikä paholainen tuon saa aikaan? Aivan kuin jokin jumisi päällensä?
Katoin commandista vikakoodit antoi seuraavat: N 1116, B1010, B 1762 ja B 1769
Voihan ne närhenmunat jumia. Kannattaa varmaan avata ja putsata varmuuden vuoks...
jenkkivoorumilla on jollain melkolailla samanlainen ongelma:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... cking.html
Tuossa oli linkki johonkin ilmastoinnin läppätestiinkin (ei oo vaan ittee kiinnostanu kun on manuaalifööni):
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -test.html
jenkkivoorumilla on jollain melkolailla samanlainen ongelma:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... cking.html
Tuossa oli linkki johonkin ilmastoinnin läppätestiinkin (ei oo vaan ittee kiinnostanu kun on manuaalifööni):
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -test.html
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kai ne venttiilit jumittaessaan ala käydä omaa elämäänsä auton sammuttamisen jälkeen (oletan että myös virta oli kytketty pois)?MHe kirjoitti:Voihan ne närhenmunat jumia. Kannattaa varmaan avata ja putsata varmuuden vuoks...
Nuo vikakoodit on Comandin vikoja, enimmäkseen CAN-väylään liittyviä, yksi D2B vika. Lämmityslaitteen koodit pitäisi lukea testerillä tai automaatti-ilmastoinnin ruudulta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vika koodit kannatta lukea *:rila,JTM kirjoitti:Illalla kävin tallissa ja kuulin että mese napsuu, aukasin konepellin kokeilin närhenmunia ja ne oli tosi kuumat. Laitoin auton laturiin niin otti virtaa aivan kiitettävästi sisään. Painelin reset nappulaa ja tauko jutska lähti päälle ja sammui. Käytin virtaa pällä ja sammutin niin närhenmunat ja sisäimuri heitti elämästä omaa elämää, sitten kokeilin närhenmunia ne oli jähtyneet.
Mikä paholainen tuon saa aikaan? Aivan kuin jokin jumisi päällensä?
Katoin commandista vikakoodit antoi seuraavat: N 1116, B1010, B 1762 ja B 1769
tehdä järjestelmätesti
mahdolisia syitä ohjain laite vika/häirö,
virran saanissa häiriö(ali jännite sotkee ohjauksen)
siinä muutama mahdolisuus monista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sama propleema jatkuu! Huomenna jos vain kerkeän niin käytän piuhaa autossa niin saa ainakin vikakoodit ja tehä samalla se testi. Ilmoittelen mikä on lopputulos. Sen linkin takana näytti olevan sama ongelma mutta siinäkään ei tainut löytyä syytä vaivaan. (eikä tuo murrekkaan kauhean hyvin ole hallinnassa)
No niin joulu on onnellisesti takana ja ehdin tutkailla tuota meseäkin. Poistin kaikki vikakoodit ja lukasin ne uudelleen, kun seuraavan kerran munuaiset jäi naputteleen. Yllätykseksi autosta ei löytynyt mitään vikakoodia eli alkaa tuntua, että siellä vois tosiaan olla kosketushäiriö tai alijännite. Akku on kylläkin vaihdettu jo kerran turhaan. Olen myös käyttänyt sulaketta 4 irti, kun munuaiset jäävät naputtaan, mutta se nollaa ajotietokoneesta kulutus tiedot. Kun laittaa ajovalot päälle, saa monesti herjauksen valoista tai käskee mennä work soppiin (siis kun vääntää parkeilta puolille mittari valot käväsee pimeänä ei aina mutta useasti). Luulin että tämä johtuu jälkeen asennetuista Xenoneista, mutta ne on olleet paikoillaan ennenkin ilman herjauksia. Voisko nämä propleemat liittyä toisiinsa?
Ehdin tutkaileen vaihteeksi meseäkin. Purin tuon automaatti ilmastoinnin paneelin käytin paikoillaan ilman kuoria. Siellä piirilevyssä on rele joka jää napsumaan eikä lopeta ennen kuin käyttää piuhat irti tai sen oikeapuoleisen. Tuntu että vika on jossain muualla kuin tuossa paneelissa mutta missä? Mikä tuota ohjaa?