270 cdi -00 elää omaa elämää!!!

Vastaa Viestiin
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

270 cdi -00 elää omaa elämää!!!

Viesti Kirjoittaja JTM »

Tervehdys! Kun sammuttaa auton niin närhenmunat tasasin väliajoin avautuu ja sulkeutuu ja sisällä kuuluu omat surinat ja pörinät. Tätä kestää aika kauan auton sammuttamisesta! Kertokaa viisaammat onko autossa jotain häikkää vai onko tuo normaalia. Ennen en ole tuollaista mersuissa kuullut.
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Edelleen ongelma vaivaa, onko muilla samaa havaittavissa. Huomasin eilen että pitemmän ajon jälkeen ei jäänyt munuaiset ja sisäimuri hurraileen. :?:
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Toimiiko ilmastointi muuten ok (ei huurru tms.). Meinaan vaan ettei ois 'rest' jääny jotenkin pohjaan...
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Ilmastointi pelittää minusta aivan normaalisti ja vaikuttaa että ei ole jäänyt nappejakaan pohjaan. Muutenhan tuo ei haittaa mutta pakkasella tuota virtaa ei tarvis kulua sammuksissa aivan turhaan. pitää lukea vikakoodit jos sieltä selviäis jotain!
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Illalla kävin tallissa ja kuulin että mese napsuu, aukasin konepellin kokeilin närhenmunia ja ne oli tosi kuumat. Laitoin auton laturiin niin otti virtaa aivan kiitettävästi sisään. Painelin reset nappulaa ja tauko jutska lähti päälle ja sammui. Käytin virtaa pällä ja sammutin niin närhenmunat ja sisäimuri heitti elämästä omaa elämää, sitten kokeilin närhenmunia ne oli jähtyneet.
Mikä paholainen tuon saa aikaan? Aivan kuin jokin jumisi päällensä?
Katoin commandista vikakoodit antoi seuraavat: N 1116, B1010, B 1762 ja B 1769
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Voihan ne närhenmunat jumia. Kannattaa varmaan avata ja putsata varmuuden vuoks...

jenkkivoorumilla on jollain melkolailla samanlainen ongelma:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... cking.html

Tuossa oli linkki johonkin ilmastoinnin läppätestiinkin (ei oo vaan ittee kiinnostanu kun on manuaalifööni):
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -test.html
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

MHe kirjoitti:Voihan ne närhenmunat jumia. Kannattaa varmaan avata ja putsata varmuuden vuoks...
Ei kai ne venttiilit jumittaessaan ala käydä omaa elämäänsä auton sammuttamisen jälkeen (oletan että myös virta oli kytketty pois)?

Nuo vikakoodit on Comandin vikoja, enimmäkseen CAN-väylään liittyviä, yksi D2B vika. Lämmityslaitteen koodit pitäisi lukea testerillä tai automaatti-ilmastoinnin ruudulta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JTM kirjoitti:Illalla kävin tallissa ja kuulin että mese napsuu, aukasin konepellin kokeilin närhenmunia ja ne oli tosi kuumat. Laitoin auton laturiin niin otti virtaa aivan kiitettävästi sisään. Painelin reset nappulaa ja tauko jutska lähti päälle ja sammui. Käytin virtaa pällä ja sammutin niin närhenmunat ja sisäimuri heitti elämästä omaa elämää, sitten kokeilin närhenmunia ne oli jähtyneet.
Mikä paholainen tuon saa aikaan? Aivan kuin jokin jumisi päällensä?
Katoin commandista vikakoodit antoi seuraavat: N 1116, B1010, B 1762 ja B 1769
Vika koodit kannatta lukea *:rila,
tehdä järjestelmätesti

mahdolisia syitä ohjain laite vika/häirö,
virran saanissa häiriö(ali jännite sotkee ohjauksen)
siinä muutama mahdolisuus monista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Sama propleema jatkuu! Huomenna jos vain kerkeän niin käytän piuhaa autossa niin saa ainakin vikakoodit ja tehä samalla se testi. Ilmoittelen mikä on lopputulos. Sen linkin takana näytti olevan sama ongelma mutta siinäkään ei tainut löytyä syytä vaivaan. (eikä tuo murrekkaan kauhean hyvin ole hallinnassa)
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

No niin joulu on onnellisesti takana ja ehdin tutkailla tuota meseäkin. Poistin kaikki vikakoodit ja lukasin ne uudelleen, kun seuraavan kerran munuaiset jäi naputteleen. Yllätykseksi autosta ei löytynyt mitään vikakoodia eli alkaa tuntua, että siellä vois tosiaan olla kosketushäiriö tai alijännite. Akku on kylläkin vaihdettu jo kerran turhaan. Olen myös käyttänyt sulaketta 4 irti, kun munuaiset jäävät naputtaan, mutta se nollaa ajotietokoneesta kulutus tiedot. Kun laittaa ajovalot päälle, saa monesti herjauksen valoista tai käskee mennä work soppiin (siis kun vääntää parkeilta puolille mittari valot käväsee pimeänä ei aina mutta useasti). Luulin että tämä johtuu jälkeen asennetuista Xenoneista, mutta ne on olleet paikoillaan ennenkin ilman herjauksia. Voisko nämä propleemat liittyä toisiinsa?
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Ehdin tutkaileen vaihteeksi meseäkin. Purin tuon automaatti ilmastoinnin paneelin käytin paikoillaan ilman kuoria. Siellä piirilevyssä on rele joka jää napsumaan eikä lopeta ennen kuin käyttää piuhat irti tai sen oikeapuoleisen. Tuntu että vika on jossain muualla kuin tuossa paneelissa mutta missä? Mikä tuota ohjaa?
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Olisko jollakin myytävänä automaatti ilmastoinnin paneelia? Tuosta paavon paneelista on jokin komponenntti sanonut työsopimuksen irti. Juotokset on tarkastettu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”