ilmastointi ja Webasto ongelma. s210 -00 320CDI

Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

ilmastointi ja Webasto ongelma. s210 -00 320CDI

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Elikkä ongelma olisi seuravaan lainen.

ilmastointi toimii siinä määrin että se puhaltaa kylmää , mutta EC-painikeesta ei tapahdu mitään. eli se on aina päällä.

Eeberi on tehdasasennus malli jos tuhkakuppia on uskominen.

eberi on kuolut kun kivi ei puhu eikä pukahda.
sulakeet olen vaihdellut , käynyt läpi ja vesi pumpulta virrat mittailut , mutta ei tapahdu mitään.

sitä tässä mitein että onko tuo tehdas asennettu jotenkin rinnastettu tuohon ilmastointiin? ja missähän tuon eberin ohjainboxi on?

huomenna olis tarkotus otaa koko roska irti. ainut ongelma on että ne kinnitys ruuvit on umpi ruostessa kinni ja ei lähe kun katkasemalla pois.

lämmöt pyörii pahvikeulalla -20 pakkasilla hikisesti siinä 60 kohdilla ja lasit saa just pysyyn sulana :(
Viimeksi muokannut ProZero, 12.12.2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Tuli purettu toi masina pois paikaltaan ja paljastukin kaiken paskan alta että olikin Webaston tekele :roll:

purin koko laitoksen osiin ja putsailin. kokeilin tuon hehku vastuksen ja hyvin toimi..

oli kyllä vettä ja paskaa joka paikassa että olisko kortti palanut kun littimissä vettä?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

kannattaa viiä * :n nokkaan nii tietää mikä siinä on vikana.. ja termari vaihtoon jos ei nouse tuota ylemmäs lämmöt.. :roll:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Ja vaihtoon MOLEMMAT termostaatit... Naapurifoorumilla on aika paljon juttua tästä. Ja tässä juttua siitä pikkutermarista.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

nyt on käytetty auto piuhan nokassa.

viaksi selvesi kiertovesipumppu. vaihoin normi bossin pumpun ja vanhasta otin se muoviosan jossa on putken littimet. ainut ongelma oli että katkes sen virtajohdot littimen juuresta.

mut oliko se että puna/musta = + ja ruskea/? = -

noh kuminkin lämintä tuntus tulevan kun ulkona -5 pakkasta, mutta eipä puhu webasto mitään.

mitäs seuraavaksi? onko tuossa weban polttoaine linjoissa jossain suodatin?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Nyt on asiaa sen verran tutkittu että weban poltto aine pumpulle ei tuu virtaa. Onko jossain piilo sulake? Ja mistä tulle yleensä virta tuolle? Vänkärin puolelta näkyy johdot menevän.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Webaston piirikortti ohjaa polttoainepumppua.

Käynnistyessään se webasto käyttää ensin paloilmapuhallinta jonka kuulee kun se alkaa tohisemaan.
Hetken kuluttua tästä alkaa polttoainepumppu naksuttamaan jos kaikki muut lämmittimen käynnistymisen edellytykset täyttyy.

Hyvin yleinen vika on että se piirikortti on kärähtänyt hiekka/vesipaskan päästyä sinne piirilevyn koteloinnin sisään, tai jumiutuneen paloilmapuhaltimen takia.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Joo kortti varmaan sitten paskana. Pitää varmaan käyttää oikean staarin nokkaan tuo kampe. Mutta mikäs ihmeen siimensin mötikkä tuolla kone tilassa on webaston ylä puolella? Tulee 2 paksua erillistä johto ja 2 ohuvaa samalla liittimellä.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin kumman kiertovesipumpun vaihdoit? Auton vai webaston kyljessä olevan?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

Mun 320cdi;ssä ei webastossa oo omaa pumppua, vaan weba käyttää mesen omaa kv-pumppua.
-Spöke-
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Ei tuossa ole Ku yks pumppu johon tulee 3 letkua.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

onko kellään tietoa että onko ylivieskassa tai kokkolassa webaston huoltoa?

olis tarkotus pyhien jälkeen otaa tuo webasto taas irti ja kikutaa tuo kortti johonkin hultoon.

minkä kokosta putkea tohon letkujen väliin mahtas mennä?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

oliko kova homma se weban irrotus.. oliko sulle aberi vaiko weba weba..
mitä luulet onko maholista irottaa se weba ja jatkaa ajoa jos yhistää vesiletkut ja tulppaa poltoaine letkut
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

drneo kirjoitti:oliko kova homma se weban irrotus.. oliko sulle aberi vaiko weba weba..
mitä luulet onko maholista irottaa se weba ja jatkaa ajoa jos yhistää vesiletkut ja tulppaa poltoaine letkut
Onhan ne vesiletkut yhdistetty webastollaki, putki vaan väliin ja kovaa ajoa :)
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

weba weba oli..
lokarin muovin ku otti irti kokonaan ja pohja muovi pois niin on tilaa värkätä.. 3 pultilla oli kummaltakin kylkeä kiinni. itellä meni 3 poikki ku oli niin ruostessa, mut on tuo kolmellakin paikallaan pysynyt :lol:

pitkä nokkaset pihit kannataa olla että saa ne letkuklemarit auki..

ei kait se ole kun putken pätkä siihen letkujen välin ja poltoaine putkeen tulppa.
virtaahan sinnne pumpulle ei tule kun se menee kuulemma tuon weban ohjain kortin läpi. niin ja eristää ne 2 sähkö liitintä että eivät pääse hapettuun.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jaha ei muutako vuojenvaihteesta selevittyä irti se romu ja tutkimaan onneks täällä on yks weba huolto (jos ei oma älli riitä nii vie sitte sinne).. jos joku aikasemmin purkaa tuota kampetta nii otakaa webasta kuvia purettuna
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

termari vaihetu ja rupes ihmeesti lämpeneen. Lämmöt pyörii siinä 80-90.

meinas olla vaan tuo torx hylsä kiven alla , mut aukes kumminki tuolla 11:sella. Vielä pitäs tuo webasto ottaa irti..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

paaha tulee tekstiä senki irrotuksesta ja purusta ite ei ole viellä päässy pajottaa
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

miehä repasin vepan vekeen mitähä tuolle osais tehä.
oli poikki yks piuha siitä 2 napasesta liittimestä liekkö sillä ollu vaikutusta?
liittimet lahos käsiin mistähä sais uudet?
uskaltasko tuota vähä purkaa..
saa nähä mitä tapahtuu ko veän eka kannen auki lentääkö sieltä kamaa
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no niin sitä pn nyt purettu ja vahattu ja huomenna viel puhistetaan lisää.
kysymys miten tämä vekotin ottaa polttoainetta tonne polttimoon.
missä on se sukka/huopa mistä kaikki puhuu ja voiko sen vaihtaa?
miten tuon paloilma puhaltimen saa auki ilman et se hajua?.
mikä on se 2 napanen liitin josta mulla oli yks piuhapoikki?
ja onko se tulppa se mikä on siellä polttimon sisällä vai missä se on?
missä on tämä palovahti?
ja by the vway sori jos vähä varastan topikkia
ja kuvia



Kuva
ja niinku kuvasta näkyy nii mistä saa usia tiivisteitä?
Kuva

vähä on kakkaa tuolla mistä se on tuonne päässy
Kuva


ja kiitos vastauksista etu käteen, ja ethä
ProZero paa pahaksi vaikka vähä varastan tättä sun topiikkia
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

aivan tolokuttomasti tuli paskaa tuosta pikkureiästä ku puhistin imurilla
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onpas likainen webasto :D
Niin. Eli liittimen toinen pinni jä käteen. Onko ohjainkortin puoli ehjä? Kyseessä on todennäköisesti joku + tai - nasta joka lähti ohjainkortista irti?

Liittimet/ osat saat esimerkiksi mtt tradingista tai perus webasto puljusta.

Poltin on tuo pönttö tuossa keskellä. Siitä reunalta pultit auki niin se nousee ylös ja pääset näkemään polttimen huovan joka on polttimen pohjalla, eli tuossa kuvassa pöntön katossa :roll:

Jos huovassa on piikkejä näkyvissä tai muuten hävinnyt niin se ei tule olemaan enää pitkäikäinen. Thermot toppiin ei saa huopaa erikseen vaan se tulee aina polttimen mukana...

Tiivistesarja kannattaa hommata kasausta varten.


Hehkutulppa on tuossa poltinosassa, se hoitaa samalla liekkivahdin hommat. Sille ei kannata minusta tehdä mitään jos se toimii normaalisti.
On jolllain klipsilla kiinni sinä polttimessa muistaakseni.

Paloilmapuhallin lähtee kun irrottaa päädystä kaikki pultit, ovat aika hankalissa paikoissa ja niitä on paljon eli kannattaa putsata hyvin ja avata kaikki ruuvit ennen kun vääntää sorkkaraudalla auki :D

Paloilmapuhaltimesta lähtee tuo muovikansi irti niin pääsee pyörittämään sitä, ei saisi tuntua paljoakaan välystä eikä moottori saisi kangerrella kun sitä pyörittelee.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu miehän otin neuvosta vaarin ja purin lissää kyl siel jotaki piikejä näky mut oma mielipide saa ny mennä vähäaikaa (ei anna lompsa periksi) juu siis eihä tuosta liitimestä mennykö tuo suoja kuori sököksi. ja siitä kaks napasesta liittimestä oli toinen johto nirhautunu poikki.
mitä tuohon korttiin tulee nii kyl mitään hajua onko tuo hyvä vaikko ei.
ainakaan ei mitään ulkosia vikoja näkyny eikä kosteus vauriota..

ja kuvia


Kuva


Kuva


otin kortin vekeen pesun ajaksi..

jaa kattois viel se puhaltimen, ja alakas tilailee nuita tiivisteitä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tilaa koko tiivistesarja kerralla. Esim tuolta.

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=105
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jep eikä oo hinnalla kirottu
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

paan viellä näitä kuvatuksia tiiä vaikka ois jollekki jotaki hyötyä joskus

tuo ite palotila oli aika karstainen

Kuva


niinpä mie sen puhistin (astianpesu tapletti x4) 3 tuntia likoamassa pesuveessä välillä harjaten



Kuva

suht puhasta tuli
pestiin samalla ulkoa käsinki
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juu laittele vaan kuvia, on mukava seurata :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla oli tuol palotilas nii paljo karstaa ettei noita ripoja ja pohjal olevia nystyröitä edes näkyny. "jaa tääl o tämmösetki".

polttoaine tulee tuota ohutta pilliä pitkin sinne sukkaan ja sitä sukkaa ei voi vaihtaa. se o siis siellä "pohjalla" ja hehku on siinä sukan pinnassa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu no kattokaappa saako tuosta sen vertaa selvää et onko tuo sukka sökö,ihan hyvä, vaan välttävä..

minusta tuo nyt kovinpahlta vaikuta

Kuva


Kuva


kaiketi se tuohon sukkaan tulee mut mikä sen pumppaa siihen on jossaki viel pumppu
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Näin 1 pullon jälkeen näyttäisi ihan hyvältä, ei höyrystin yhtäkkiä rikki mene. Kuluu pikkuhiljaa eikä lopuksi jaksa enää syttyä kovalla pakkasella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”