Aika ajoin W210 manuaali ilmastointi työntää väärää lämpöä hyttiin, ja pohdin pitäisikö putsata se lämpömittari ja puhallin. Lienevät siinä katossa valokatkaisijassa, mutta miten se saadaan alas? Ruuveja ei näkyny, eikä pienellä väännöllä lähtenyt irti, joten ajattelin - usean vastaavanlaisen tilanteen voimalla käsitelleenä - nyt kysäistä ensin.
Saako niitä lämpömittareita erikseen - lienee arvokas osa?
Vika on siis sellainen että varsinkin ulkolämpötilan ollessa jotain 13-18C mylly pukkaa lämmintä (kuumaa) sisään, vaikka haluaisi viileämpää. Jos vetää ihan minimille lämpötilan, niin saa haaleaa. Tasoittuu jonkin ajan kuluttua (10-15min) jotakuinkin normaaliksi.
Voisiko olla joku muu lämpömittari myös?
Kiitokset etukäteen.
W210 sisälämpömittarin irrotus
Vesiventtiilin putsasin pari vuotta sitten, eikä siellä ollut mitään ihmeellistä, hyvin tuntui toimivan, ennen ja jälkeen. En tiedä onko niin, mutta kuvittelisin vesiventtiilin takertelun ilmenevän sitten muissakin (ulko)lämpötiloissa, mutta sellaista en ole havainnut. Jäähdytys (lämmönsäätely)toimii hyvin kun ulkolämpötila on > 17-18C, tai sitten alle n.10C.
Aikanaan Volvon V70:n ilmastoinnin sielunelämään hieman perehtyneenä aavistelen että niitä vikaantuvia komponentteja on koko joukko, ilm. ne lämpötilansäätöpotikat (rullat), sisälämpömittari, ulkolämpötilamittari, kylmäaineen paine- ja lpt anturit, kylmäkennojen tuloilmalpt anturit jne. Mutta jostain kait on aloitettava. Volvossa se sisälämpötila-anturi, tai se ropelli, kerää karvaa ja pölyä niin ettei se enää vedä ilmaa läpi --> vaste heikkenee. Ja kait ne joskus kuluu loppuunkin, väykky on vm. 2001, tosin vasta 270tkm mittarissa. Tällä ajatuksella ajattelin tätä sisälpt anturia, mutta ei tunnu olevan keskusteluissa ainakaan kovin runsaasti esillä?
Aikanaan Volvon V70:n ilmastoinnin sielunelämään hieman perehtyneenä aavistelen että niitä vikaantuvia komponentteja on koko joukko, ilm. ne lämpötilansäätöpotikat (rullat), sisälämpömittari, ulkolämpötilamittari, kylmäaineen paine- ja lpt anturit, kylmäkennojen tuloilmalpt anturit jne. Mutta jostain kait on aloitettava. Volvossa se sisälämpötila-anturi, tai se ropelli, kerää karvaa ja pölyä niin ettei se enää vedä ilmaa läpi --> vaste heikkenee. Ja kait ne joskus kuluu loppuunkin, väykky on vm. 2001, tosin vasta 270tkm mittarissa. Tällä ajatuksella ajattelin tätä sisälpt anturia, mutta ei tunnu olevan keskusteluissa ainakaan kovin runsaasti esillä?
Itellä on ollut samaa ongelmaa.
Paikansin sen starilla niihin lämmönsäätörulliin. Vänkärin puoli pelaa oikein mutta välillä kuskin puolella kone näyttää lämmön pyynniksi max asentoa vaikka potikka on säädetty puoleen väliin. Eli liekkö potikka tiensä päässä. Mullaki närhenmunat oli hyvässä kunnossa, luulin että siellä vika. Eipä se muulloin haittaa kuin kesähelteellä.
Paikansin sen starilla niihin lämmönsäätörulliin. Vänkärin puoli pelaa oikein mutta välillä kuskin puolella kone näyttää lämmön pyynniksi max asentoa vaikka potikka on säädetty puoleen väliin. Eli liekkö potikka tiensä päässä. Mullaki närhenmunat oli hyvässä kunnossa, luulin että siellä vika. Eipä se muulloin haittaa kuin kesähelteellä.
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti