Tervehrys arvoisat tietäjät!
Onko tuota sisäpuhaltimen nopeutta webaston tohoottaessa mahdollista muuttaa?
Ja toinen juttu; saako webastoa pitää päällä moottorin käydessä, vai onko se tarkootettu vain "esilämmitykseen"? Tuli vaan mieleen...
Ensimmäänen auto missä webasto, eikä oo tuon sielunelämä oikein selvillä...
Sisäpuhaltimen nopeus webaston käydessä?
Re: Sisäpuhaltimen nopeus webaston käydessä?
Mun väykyssä vm. 2000, weba toimii ajonaikana lisälämmittimenä, kun muuten tulee kylmä. Tuhkakupin vieressä on kytkin, jolla saa estettyä ettei webasto kytkeydy päälle ajon aikana. Mutta sulla kun on uudempi malli, niin siinä taitaa olla myös sähköinen lisälämmitin? Viisaammat osaavat vastata paremmin, mutta eiköhän niissä molemmissa ole kytkin, joka sammuttaa webaston tai sähköisen lisälämmittimen jos tulee liian kuuma? Akku taitaa joutua koville ajonkin aikana, jos webasto tohisee ja sähköinen lisälämmitinkin hehkuu?Mänskä kirjoitti:Ja toinen juttu; saako webastoa pitää päällä moottorin käydessä, vai onko se tarkootettu vain "esilämmitykseen"? Tuli vaan mieleen...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Re: Sisäpuhaltimen nopeus webaston käydessä?
Kyllä siinä tuo sähköinenkin lämmitin on. Taidan olla käyttämättä webastoa ajon aikana....siinä taitaa olla myös sähköinen lisälämmitin?
Onko tuosta puhaltimen nopeudesta kellään mitää hajua?
210 -03
Jäläkikäteen asennetuissa voi valita puhaltimen nopeuden suoraan auton omasta puhallinnopeuskytkimestä, lisälämmittimen releboxi nääs syöttää sähköä suoraan kytkimelle. Ykkösnopeus on aika sopiva ja sillä auto lämpiää sisältä ihan hyvin. Alkuperäisasennuksiin jollakulla muulla lienee tarkempaa tietoa.
Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä on ihan hyvä pitää päällä myös ajon aikana. Se auttaa pitämään moottoria normaalilämpöisenä mikäli lämpöä otetaan/tarvitaan paljon esim. sisätilojen lämmittämiseen.
Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä on ihan hyvä pitää päällä myös ajon aikana. Se auttaa pitämään moottoria normaalilämpöisenä mikäli lämpöä otetaan/tarvitaan paljon esim. sisätilojen lämmittämiseen.
Nyt on ollut ~-10 asteen pakkasia viikon verran, ja webaston tohoottaessa aamulla noin tunnin verran, ei sivulasit sula?!? Tuulilasi kyllä sulaa, tai siis jää sulaa, ei lasi... Eikä kabiinis kyllä lämmin oo, siksi kyselinkin tuosta puhallusnopeuden muutoksesta. Puhaltaa ykkös nopeudella säätimen asennosta huolimatta, eli taitaa olla siis alkuperäis asennus. Vai onko tuo normaalia ettei webastolla saa sivuklasia sulaksi jäästä.
210 -03