Tuore w211 omistaja ilmoittautuu / Mittariston valot mykkänä

Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Roisto kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:Tilasin kiinasta halvimmat 55w xenonit pitkiin ja toimi. Lyhkäsissä oli alkuperäset xenonit.
Ja facelift.
Tuleeko radioon häiriötä? Itellä on yhdet 35 wattiset. Vikakoodia ei tule mutta radioon tulee lisää kohinaa.

Kai tuossakin on se alkuperäinen xenonivalo sekä pitkille että lyhyille? Ainakin prefaceliftissä on. Se H7 on vain apukaukovalo.

t.
Risto
Kaikki toimi normaalisti ja ilman häiriöitä.
Juuri niihin H7 apukaukovaloihin ne laitoin. Ja tais olla can bus merkinnällä varustetut.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Tänään käytin auton vaihteistoöljyn vaihdossa huuhtelemalla, 344e tuli hintaa. Sopivasti tuli mersu huollon alennus lappu (50e) niin sen jälkeen jäi maksettavaksi 294e.
Samalla selvis että etuoikea iskarin alapää joskus revennyt ja korjattu huonosti hitsaamalla, no auton myynyt liike tuli sen verran vastaan että maksoi iskarin ja sovittiin että mulle jää vaihto maksettavaksi. Samalla tilasin myös toisen iskarin että saa vaihdettua molemmat kerralla. Bilsteinin iskarit tulee alle, kun orkkis iskarit ei kuulemma kestä.

Jännä ettei edes katsastuksessa tuota oltu huomattu.. Onko lie katottu hieman läpi sormien ku autoliikkeen autoa katsastivat. :roll:
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Tänään kävin vaihdattaan iskarit, vanhat oli bilsteinit joten samanlaiset tilattiin alle. Mystinen juttu oli se ku iskarit oli alla niin auton keula jäi pystyyn. Sitte alettiin selvitteleen hommaa niin auto nosturille ja mitta käteen, uus iskari oli 4cm pitempi ku se vanha samanlainen?!
Onko kukaan muu törmänny tällaseen...? Onko sport iskarit sitte lyhemmät jos niitä kokeilis..?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korjaamolla ei ole osattu säätää iskarissa olevalla sokalla korkeutta oikeaksi asennusvaiheessa. Ei uskoisi että tuollaista vieläkin sattuu :shock:
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Korjaamolla ei ole osattu säätää iskarissa olevalla sokalla korkeutta oikeaksi asennusvaiheessa. Ei uskoisi että tuollaista vieläkin sattuu :shock:
Jooh... tosiaan... se säädetään alustan mukaan se iskari semmosella "rengassokalla" vai miksi sitä pitäisi kutsua....

Jos korjaamo jossa mersua käytetään on tolla tasolla, kannattaa kiertää se kaukaa.
Semmonen paja vielä rikkoo sen auton lopullisesti.... :(

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Mistäs tämä "sokka" siitä iskarista löytyy? Ja pitääkö iskarit käyttää pöydällä tätä toimenpidettä varten?

Ja tämä ei sitten ollu mikään merkkikorjaamo, vaan ihan paikallinen paja. Ajattelin vaan että tällanen "normaali" toimenpide onnistuis jopa siellä ilman tyhjää säätämistä, mutta mitä sitä vittua. :?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No kyllä se iskarin oikean korkeuden säätäminen onnistuu parhaiten pöydällä / penkissä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mersuissa ei oo mikään normaalia... ja samalla kaikki on normaalia, mikä pitäisi kaikissa olla normaalia... :D

Mutta paja joka ei mersuista tiedä mitään, niin ne ovat kyllä aika lailla sormi suussa ihan perusasioissakin.
Ei välttämättä kannattais viedä edes pesuun sellaiseen paikkaan.

On semmosia ihan simppeleitä juttuja, jotka vaan pitää tietää.
Ja jos ei tiedä, tulee sitten sitä vahinkoa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Ari66 kirjoitti:Mersuissa ei oo mikään normaalia... ja samalla kaikki on normaalia, mikä pitäisi kaikissa olla normaalia... :D

Mutta paja joka ei mersuista tiedä mitään, niin ne ovat kyllä aika lailla sormi suussa ihan perusasioissakin.
Ei välttämättä kannattais viedä edes pesuun sellaiseen paikkaan.

On semmosia ihan simppeleitä juttuja, jotka vaan pitää tietää.
Ja jos ei tiedä, tulee sitten sitä vahinkoa.
Joo ilmeisesti näin! :?

Pitää huomenna mennä käymään siinä puljussa ja kertoa tästä säätöhommasta, kattoa vierestä ja neuvoa miten se homma saattas mennä oikeen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskaripaketti irti, puristimeen, alalautasen nosto ja alta löytyy sokka.
Nythän ei ole asennusvaiheessa laitettu uutta ja vanhaa iskaria vieretysten ja verrattu niitä, toivottavasti on muuten oikea osa kun niitä on kokonaispituudeltaankin erilaisia classic - avantgarde eroin.
Keulan korkeus saadaan joka tapauksessa sokalla oikeaksi.
wiimax.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Nyt ois viikon verran ajeltu taas "oikeella" korkeudella.

Minkälainen homma on vetää aux johonki keskikonsoliin/hanskalokeroon?
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Laatikon öljyt

Viesti Kirjoittaja mese is best »

C-Klasse kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Kyllä se loota yleensä sen puoli miltsiä ainakin kestää yhdelläkin öljynvaihdolla, että ei tuo nyt mitenkään kilometrin päälle ole, että tarvisi sentään ajamista välttää :lol:
Vaihdattaa ne kuitenkin kannattaa "ASAP", on huomattavasti miellyttävämpi aski hyvillä liemillä ja tämän jälkeen voi mennä "normaalilla" öljyjenvaihdolla 60tkm välein.
Mihin tämä 60 tkm vaihtoväli perustuu? Ei kai vanhasta lodjusta enää niin irtoa metallia ku uudesta. Alkaako laatikko vaihtaa huonosti vai meneekö öljyt mustaksi?

Sillä mä vaan, että aika paljon menee rahaa huoltoihin jos oikein varman päälle alkaa vaihdella öljyjä. Eikö ne vois mennä 80 tai 100 tkm vai pitäiskö pelata oikein varman päälle ja vaihtaa kerran vuoteen...

Harraste -Saabin nelivaihteisen Aisin-Warnerin öljyt oli nätin punaiset 116 tkm ajettuna ku ne saa katsottua tikusta.
Uudemmissa malleissa öljyt taas vaihdellaan tietyn välein kun tässä facelift mallissa ei tarvinnut vaihtaa 60 jälkeen==>laatikko kestää n 300 tkm kun öljyjä ei vaihdella. Eli jos laittaa auton kiertoon ennen 300 tkm ei kannata vaihtaa öljyjä.
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Muija tuossa valitteli että mesen laatikko on nyt 2 kertaa omistuksen aikana (n.1/2v) tehny semmosen jutun, että käynnistyksen jälkeen kun lähtee liikkeelle niin lähtee rytkäyttäen eikä vaihda vaihdetta isommalle vaan huudattaa, ei anna käsivaihteilla vaihtaa. Kun auton käyttää sammuksissa niin sen jälkeen se häipyy ja kaikki pelaa ihan normaalisti.

Onko tällasesta tietoa kellään?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

NotkOO kirjoitti:Muija tuossa valitteli että mesen laatikko on nyt 2 kertaa omistuksen aikana (n.1/2v) tehny semmosen jutun, että käynnistyksen jälkeen kun lähtee liikkeelle niin lähtee rytkäyttäen eikä vaihda vaihdetta isommalle vaan huudattaa, ei anna käsivaihteilla vaihtaa. Kun auton käyttää sammuksissa niin sen jälkeen se häipyy ja kaikki pelaa ihan normaalisti.

Onko tällasesta tietoa kellään?
Laatikon ohjainlaitteessa öljyä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Jube kirjoitti:
NotkOO kirjoitti:Muija tuossa valitteli että mesen laatikko on nyt 2 kertaa omistuksen aikana (n.1/2v) tehny semmosen jutun, että käynnistyksen jälkeen kun lähtee liikkeelle niin lähtee rytkäyttäen eikä vaihda vaihdetta isommalle vaan huudattaa, ei anna käsivaihteilla vaihtaa. Kun auton käyttää sammuksissa niin sen jälkeen se häipyy ja kaikki pelaa ihan normaalisti.

Onko tällasesta tietoa kellään?
Laatikon ohjainlaitteessa öljyä?
Mites tämä tulis kuntoon? :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuttu vikatila, yleisin aiheuttaja kierrosnopeustunnistin = johdinlevyn vaihto laatikkoon tarpeen. Testerillä näkee mikä on ollut syynä.
Voi olla mainittu öljyä ohjainlaitteessa - ongelmakin.
wiimax.fi
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

piuhan päähän niin loppuu arvailu. Syitä voi olla monia, paskaiset öljyt, piirilevy menossa rikki laatikon sisältä, öljyt tcu:ssa. Helpoin on tosiaan ekaksi katsoa onko jalkatilassa tcu:ssa öljyä jne.
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Mitä tämmöset operaatiot maksaa teetettynä ?
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Mistäs tuo tcu sieltä jalkatilasta löytyy?

Mistä löytyy sulake peilien lämmitykselle?
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

NotkOO kirjoitti:Mistäs tuo tcu sieltä jalkatilasta löytyy?

Mistä löytyy sulake peilien lämmitykselle?
Sen alumiinilätkän alta... sulla on lootaöljyt vaihdettu hiljan, kai uusivat samalla töpselin tiivisteineen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

MHe kirjoitti:
NotkOO kirjoitti:Mistäs tuo tcu sieltä jalkatilasta löytyy?

Mistä löytyy sulake peilien lämmitykselle?
Sen alumiinilätkän alta... sulla on lootaöljyt vaihdettu hiljan, kai uusivat samalla töpselin tiivisteineen...
Töpselin tiivisteineen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään eräästä väykystä katselin BAS/ESP vikaa ja avasin boksin jossa ohjainlaitteita... siinä tutkin ESP boksin liittimiä ja samalla huomasin että vähän kuin olisi EGS toinen liitin öljyssä.
Sanoin asiakkaalle että näissähän on sellainen ihmeellisyys että öljyä nousee johtoa pitkin vaihteistosta tuonne boksiin, tässäkin jo hiukkasen liittimessä kosteutta ... käännänpä samalla boksin ylösalaisin niin ei mene heti öljyt sen sisään jos sitä enemmänkin tulee.


Virhe :happy:

Sotkeutui öljyyn koko ohjainlaitelaatikko. Aivan täynnähän se EGS boksi oli öljyä.
wiimax.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

dealer kirjoitti:Tuttu vikatila, yleisin aiheuttaja kierrosnopeustunnistin = johdinlevyn vaihto laatikkoon tarpeen. Testerillä näkee mikä on ollut syynä.
Voi olla mainittu öljyä ohjainlaitteessa - ongelmakin.
Mitenkäs tuo kierrosnopeustunnistin vaihdetaan? Onko isotöinen ja kallis homma? Keskiviikkona auto menossa piuhan päähän niin selviää vika, epäilivät tuota edellämainittua vikaa..
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Mese taas kunnossa, kierrosnopeustunnistin laatikosta oli tosiaan rikki.

Mistä löydän peilien lämmityksen sulakkeen? Ei lämpeä peilit niin vois sulakkeen tarkistaa ekan..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Epäilenpä ettei ole erillistä sulaketta peilien lämmitykselle. Ainakaan ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa...
wiimax.fi
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

dealer kirjoitti:Epäilenpä ettei ole erillistä sulaketta peilien lämmitykselle. Ainakaan ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa...
Mistä vois sitte vika löytyä kun kumpikaan peili ei lämpeä?

Löysin tosiaan tuon sulake kaavion mutta siinä ei kyllä puhuta peilien lämmityksestä mitään :?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Eikös peilien lämmitys ole yleensä saman sulakkeen takana kun takalasin lämmitys?

Voihan siellä olla joku piuha irti tai sattunut huono vastus peileihin että hajonnut tosin en ole kuullut että noita lämmitys vastuksia oli juurikaan mennyt ilman vahinkoa rikki
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Peilien lämmitys kulkee ovien ohjainlaitteiden kautta.

staarilla tutkimaan ja kokeileen "käsiohjausta"
Voihan ne olla molemmat lämmittimet rikkikkin.

En tiedä varmaksi 211:ssä mutta väittäisin ettei noille ole sulakkeita vaan oviohjainlaite ohjaa lämmittimiä ja "tutkii" vastuselementin virrankulutusta. Jos huomaa "vikaa" niin katkaisee jännitteensyötön.
Aivan kuten valojen ohjauskin.

Kuva

Kuva
NotkOO
Viestit: 60
Liittynyt: 10.6.2015 18:13
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja NotkOO »

Mika.T kirjoitti:Peilien lämmitys kulkee ovien ohjainlaitteiden kautta.

staarilla tutkimaan ja kokeileen "käsiohjausta"
Voihan ne olla molemmat lämmittimet rikkikkin.

En tiedä varmaksi 211:ssä mutta väittäisin ettei noille ole sulakkeita vaan oviohjainlaite ohjaa lämmittimiä ja "tutkii" vastuselementin virrankulutusta. Jos huomaa "vikaa" niin katkaisee jännitteensyötön.
Aivan kuten valojen ohjauskin.

Kuva

Kuva
Tämä kuulostaa kyllä ihan järkevältä, mites tuo Star homma, kun sitä ei itseltä löydy enkä tunne ketään kellä semmonen on niin taitaa olla merkkiliike hommia selvittää vika.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

NotkOO kirjoitti:
Tämä kuulostaa kyllä ihan järkevältä, mites tuo Star homma, kun sitä ei itseltä löydy enkä tunne ketään kellä semmonen on niin taitaa olla merkkiliike hommia selvittää vika.
Omalla kokemuksella merkkiliikevierailulla ei välttämättä ole muuta vaikutusta kuin lompakon keventyminen :roll:

Missäpäin suomea vaikutat? Jos vähääkään etelän suunnassa, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä nimimerkki CDI203:seen.
jos vika kuusen alla selviä, niin sitten on asiat huonosti :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”