Longlife öljyä vai ei?

Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lucky-Dog kirjoitti:Päivän tietoisku.

No se tulee muillekin öljymerkeille, "kuin Castrol", vuoden vaihtuessa vastaan, että noi 1 loppuset sit vaan sopii jatkossa vain partikkeli vehkeisiin :wink:
Castruulilla on toi muutos on jo nyt ainoana toimittajista.
Ketutti pikkusen toi muutos, mutta minkäs teet.

Ja samalla, ei missään nimessä saa laittaa besna vehkeisiin 1 loppusia ölppiä.
Nyt pitää Lucky-Dogilta kysyä että ymmärränkö varmasti oikein. Halpakaupassa on myynnissä kohtuu edukkaasti 10l pänikässä Diamondia, jolla on hyväksyntä 229.31 ja 229.51.

Tätäkö ei nyt sitten saa laittaa vanhempaan CDI-moottoriin jossa ei ole partikkelisuodatinta :?:

Kuva
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

http://bevo.mercedes-benz.com/downloadf ... _223_2.pdf

Tuota öljytaulukkoa ku kattelee nii vaikuttas että tuo hiukkasöljykielto koskee vaan pesnamoottoreita, eikä niitäkään ihan kaikkia. Hiukkaskiihdyttämättömiin tiisseleihin näyttäs voivan laittaa lähes mitä vaan.
S204, AZT250
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eos tuon Diamondin kohdalta sanoa mitään ja Castrolin öljyt menee niinkuin kerroin.
Öljyn valmistajan suositukset kannattaa tarkistaa eli tuon PDF :n ohjeen mukaan en Castrolin kanssa toimi 8)

Partikkelisuodatin autoihin ja ei partikkelisuodatin autoihin
Aki P kirjoitti: Joo.
Tullu lienee näppihärö aikoinaan. Liekkö sitä 229.5 öljyä olemassakaan.

Tuossa jälkimmäisessä linkissä näyttäs olevan semmonenkin luokitus :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Lucky-Dog kirjoitti:Eos tuon Diamondin kohdalta sanoa mitään ja Castrolin öljyt menee niinkuin kerroin.
Öljyn valmistajan suositukset kannattaa tarkistaa eli tuon PDF :n ohjeen mukaan en Castrolin kanssa toimi 8)

Partikkelisuodatin autoihin ja ei partikkelisuodatin autoihin
Aki P kirjoitti: Joo.
Tullu lienee näppihärö aikoinaan. Liekkö sitä 229.5 öljyä olemassakaan.

Tuossa jälkimmäisessä linkissä näyttäs olevan semmonenkin luokitus :shock:
Miksihän tuossa tuoteselosteessa lukee kuitenkin: Castrol EDGE Professional C3 0W-30 soveltuu autojen bensiini- ja dieselmoottoreihin, joihin valmistaja suosittelee ACEA C2, C3, API SN/CF tai aikaisempien luokituksien mukaista 0W-30 voiteluainetta. :nocando:
S210 220 CDI -02
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ma ei tieta miksi, toimitaan sen mukaan mitä edustaja ohjeistaa 8)

Tuota asiaa veivattiin ees ja taas edustajan kanssa, että löytyy oikeat tuotteet.
Monasti vielä itsekkin asiaa siltä varmistelin, "onko näin ja näin" :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Lucky-Dog kirjoitti:Ma ei tieta miksi, toimitaan sen mukaan mitä edustaja ohjeistaa 8)
Mitenkäs sitten autonvalmistajan ohjeistukset? Voiko niihin luottaa, kun kuuluu jupinaa, että huoltovälit ovat liian pitkät ilmanputsarille ja öljyille yms?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No ei mun mielestä ainakaan kaikilta osin :cry:

Useimmat, ei viralliset korjaamot, osaavat kyllä teherä asiat maalaisjärkeä käyttäen ja oikaista ne hölömöimmät valmistajan aivopierut :lol:

Itekki noita pitkiä öljyn vaihtovälejä funtsinut, mut kerran vuoteen ne on syytä vaihtaa tuli niitä kilsoja tai ei.
Toisaalta eipä noita konerikkoja tai kestovaikeuksia juurikaan ole ollut, et ota ny tuosta selevää :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvassa W211 280cdi toinen moottorin ilmansuodattimista jolla ei huoltokirjan mukaan ole ajettu niin pitkään että vaihtaminen olisi ajankohtaista mikäli mennään valmistajan suositteleman huoltovälin puitteissa.
Tämähän on tulopuoli eli likaa ei liene moottoriin päässyt, kaikki siis kunnossa :D

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Toi on kyllä enämpi kuin normaali näky, nuare koneiren kans.

Toki muihinkin saa putsarin melekeen aina vaihtaa kun sen käteensä ottaa, mutta ei ne yleensä nua ryättääsiä oo :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jooh, kaipa noiden keulalle joku ihme pyörre tulee ajossa joka kerää roskat juuri ilmanottoon.
Valtaosa veekuutosten putsareista todella törkyisiä ajomäärään nähden.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Kuvassa W211 280cdi toinen moottorin ilmansuodattimista jolla ei huoltokirjan mukaan ole ajettu niin pitkään että vaihtaminen olisi ajankohtaista mikäli mennään valmistajan suositteleman huoltovälin puitteissa.
Tämähän on tulopuoli eli likaa ei liene moottoriin päässyt, kaikki siis kunnossa :D
Lucky-Dog kirjoitti:Toi on kyllä enämpi kuin normaali näky, nuare koneiren kans.
Toki muihinkin saa putsarin melekeen aina vaihtaa kun sen käteensä ottaa, mutta ei ne yleensä nua ryättääsiä oo :shock:
Laittakaapas Sepät johonkin topiksi todellisista huolto-ohjelmista, niin voidaan sitten unohtaa Stuttgartin suositukset.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jusamb kirjoitti:Laittakaapas Sepät johonkin topiksi todellisista huolto-ohjelmista, niin voidaan sitten unohtaa Stuttgartin suositukset.
Joka toisessa huollossa kaikki suotimemet eli noin 40tkm ja vakioöljy vaitoväli 20-25 tkm
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lucky-Dog kirjoitti:Eos tuon Diamondin kohdalta sanoa mitään ja Castrolin öljyt menee niinkuin kerroin.
Öljyn valmistajan suositukset kannattaa tarkistaa eli tuon PDF :n ohjeen mukaan en Castrolin kanssa toimi 8)

Partikkelisuodatin autoihin ja ei partikkelisuodatin autoihin
Tiedä sitten olenko yksinkertainen vai mikä siinä on että en tajua. Mielestäni asian pitäisi olla yksinkertainen: Autonvalmistaja on tehnyt voiteluöljyille omat luokituksensa, joista selviää että mikä öljy sopii mihinkin autoon. Asia on edelleen yksikertainen, kun lukee esimerkiksi nimimerkin "Matka" liittämää valmistajan suositusta: Ilman partikkelisuodatinta eli hiukkaskiihdytintä oleviin CDI-moottoreihin sopii 229.3 ja 229.5, mutta myös hiukkaspöntöllä varustettujen autojen öljy 229.31 ja 229.51.

Hiukkaspöntöllä varustettuihin autoihin laitetaan ainoastaan 229.31 tai 229.51. Tämän minä ymmärrän.

Nyt sitten yksittäisen öljymerkin edustaja alkaa vetämään omia johtopäätöksiään, joita täällä foorumilla yritetään ymmärtää vaikka ei ymmärretäkään = 1-loppuista öljyä ei saisi laittaa ilman hiukkaskiihdytintä olevaan CDI-moottoriin.

Mistä se moottorin sisuskalu tietää että onko siellä pakoputkessa hiukkassuodatin (esimerkkinä W211 CDI ilman hiukkassuodatinta ja suodattimen kanssa)? Ei mistään ja saman ilmoittaa valmistaja öljyluokitussuosituksessaan.
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

Garcia kirjoitti:Tuota öljytaulukkoa ku kattelee nii vaikuttas että tuo hiukkasöljykielto koskee vaan pesnamoottoreita, eikä niitäkään ihan kaikkia.
Onko kellään tietoa mitä hallaa hiukkausöljy :-) tekee bensamoottoreille?

Taisin tyrkätä viime vaihdossa kakkosautoon (pesnamazda) hiukkaskiihdytettyä öljyä kun sitä sattui olemaan tyrkyllä...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Meissenkeri kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Eos tuon Diamondin kohdalta sanoa mitään ja Castrolin öljyt menee niinkuin kerroin.
Öljyn valmistajan suositukset kannattaa tarkistaa eli tuon PDF :n ohjeen mukaan en Castrolin kanssa toimi 8)

Partikkelisuodatin autoihin ja ei partikkelisuodatin autoihin
Tiedä sitten olenko yksinkertainen vai mikä siinä on että en tajua. Mielestäni asian pitäisi olla yksinkertainen: Autonvalmistaja on tehnyt voiteluöljyille omat luokituksensa, joista selviää että mikä öljy sopii mihinkin autoon. Asia on edelleen yksikertainen, kun lukee esimerkiksi nimimerkin "Matka" liittämää valmistajan suositusta: Ilman partikkelisuodatinta eli hiukkaskiihdytintä oleviin CDI-moottoreihin sopii 229.3 ja 229.5, mutta myös hiukkaspöntöllä varustettujen autojen öljy 229.31 ja 229.51.

Hiukkaspöntöllä varustettuihin autoihin laitetaan ainoastaan 229.31 tai 229.51. Tämän minä ymmärrän.

Nyt sitten yksittäisen öljymerkin edustaja alkaa vetämään omia johtopäätöksiään, joita täällä foorumilla yritetään ymmärtää vaikka ei ymmärretäkään = 1-loppuista öljyä ei saisi laittaa ilman hiukkaskiihdytintä olevaan CDI-moottoriin.

Mistä se moottorin sisuskalu tietää että onko siellä pakoputkessa hiukkassuodatin (esimerkkinä W211 CDI ilman hiukkassuodatinta ja suodattimen kanssa)? Ei mistään ja saman ilmoittaa valmistaja öljyluokitussuosituksessaan.
Anteeksi nyt vain, mutta ei edustaja noita ajatuksia ole ihan hatusta vetänyt. Itse puhun Castrolista en muista öljyistä ja minun mielestäni asia on erittäin yksinkertainen kun noudattaa maahantuojan edustajan ohjetta :wink:
SLX 0W/30 oli .31 ja .51 öljy ja sitä sai laittaa molempiin. Öljy ja nimi muuttui sekä ohjeet, lisäaineistus jne.
Minulle on ihan sama mitä kukin koneeseensa laittaa, mutta minä toimin näin 8)
tähtikuljettaja kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Päivän tietoisku.

No se tulee muillekin öljymerkeille, "kuin Castrol", vuoden vaihtuessa vastaan, että noi 1 loppuset sit vaan sopii jatkossa vain partikkeli vehkeisiin :wink:
Castruulilla on toi muutos on jo nyt ainoana toimittajista.
Ketutti pikkusen toi muutos, mutta minkäs teet.

Ja samalla, ei missään nimessä saa laittaa besna vehkeisiin 1 loppusia ölppiä.

Acea tms. on noita jutskia kiristelly ja pikkusen on hankalampaa nyt niillä pakkaajilla jne joiden kannuista löytyy ihan kaikki "luokitukset" :lol:
USA:ssa MBUSA on tuon ohjeen antanut jo varmaan vuosi sitten.
MBUSA ilmeisesti myös vetänyt asioita hatusta :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

OT. Ei ole 229.51 öljykään enää kallista. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0015
S210 220 CDI -02
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Öljynvaihtoväli >< millainen käyttö

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mulla on harrastekäytössä MB Atego ja siinä km-perusteinen öljynvaihtoväli olis 90.000 km! Käytännössä tulee ajettua vuodessa n. 3000 - 5000km. Tarkoittais sitä, että vaihdetaan öljyt 18 - 30 vuoden välein!! :shock:

En tiedä, miten hyvin nuo huoltovälinäytöt huomioi todellisen käytön luonteen, mutta jos käytännössä aikarajoitus tulee ensin vastaan, kannattaa käyttää halvinta speksit täyttävää öljyä. Toisaalta, jos kilometrit tulee ensin vastaan, on järkevintä käyttää sitä parasta spesifikaatioiden mukaista öljyä.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Re: Öljynvaihtoväli >< millainen käyttö

Viesti Kirjoittaja JP74 »

pjj53 kirjoitti:Mulla on harrastekäytössä MB Atego ja siinä km-perusteinen öljynvaihtoväli olis 90.000 km! Käytännössä tulee ajettua vuodessa n. 3000 - 5000km. Tarkoittais sitä, että vaihdetaan öljyt 18 - 30 vuoden välein!! :shock:

En tiedä, miten hyvin nuo huoltovälinäytöt huomioi todellisen käytön luonteen, mutta jos käytännössä aikarajoitus tulee ensin vastaan, kannattaa käyttää halvinta speksit täyttävää öljyä. Toisaalta, jos kilometrit tulee ensin vastaan, on järkevintä käyttää sitä parasta spesifikaatioiden mukaista öljyä.
MB Actrocksessa oli öljynvaihtoväli aikoinaan n.100Tkm. Koneen vaihtoväli oli noin 300Tkm. 2543 -98, -99, -00 yksilöissä. V8 koneiset Actrockset kesti paremmin, kun öljyä kului koko ajan 10-15l/10Tkm. Niissä pääsi yli millin koneella ilman täystuhoa.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Re: Öljynvaihtoväli >< millainen käyttö

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

JP74 kirjoitti:
pjj53 kirjoitti:Mulla on harrastekäytössä MB Atego ja siinä km-perusteinen öljynvaihtoväli olis 90.000 km! Käytännössä tulee ajettua vuodessa n. 3000 - 5000km. Tarkoittais sitä, että vaihdetaan öljyt 18 - 30 vuoden välein!! :shock:

En tiedä, miten hyvin nuo huoltovälinäytöt huomioi todellisen käytön luonteen, mutta jos käytännössä aikarajoitus tulee ensin vastaan, kannattaa käyttää halvinta speksit täyttävää öljyä. Toisaalta, jos kilometrit tulee ensin vastaan, on järkevintä käyttää sitä parasta spesifikaatioiden mukaista öljyä.
MB Actrocksessa oli öljynvaihtoväli aikoinaan n.100Tkm. Koneen vaihtoväli oli noin 300Tkm. 2543 -98, -99, -00 yksilöissä. V8 koneiset Actrockset kesti paremmin, kun öljyä kului koko ajan 10-15l/10Tkm. Niissä pääsi yli millin koneella ilman täystuhoa.
Meil on ajettu jo 450tkm tolla 100tkm öljynvaihtovälillä :lol: (2546 -08 Artturi)

Suuttimia kyllä tuntuu menevän tai ainakin jotenkin kiusaavan noi suuttimet. 2 vaihdettu ja vieläkin käy välillä viidellä. :?

Järjettömiä vaihtoväljeä sanon minä, olkoonkin että sitä öljyä on siellä koneessa reilu 30 litraa ja kierrokset on melko matalat, ja öljynlaadut (ehkä) parantuneet...

Silti yli 60tkm tuntuu kuorma-autoissakin aika paljolle öljynvaihtoväliksi. :roll:

No, eipä se ensimmäinen omistaja yleensä kärsi tästä pitkästä vaihtovälistä, jos vaikka jossain 6-800tkm paikkeilla vaihtaa uuteen, kyl se kone sen kestänee. :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

MatKa kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Eos tuon Diamondin kohdalta sanoa mitään ja Castrolin öljyt menee niinkuin kerroin.
Öljyn valmistajan suositukset kannattaa tarkistaa eli tuon PDF :n ohjeen mukaan en Castrolin kanssa toimi 8)

Partikkelisuodatin autoihin ja ei partikkelisuodatin autoihin
Aki P kirjoitti: Joo.
Tullu lienee näppihärö aikoinaan. Liekkö sitä 229.5 öljyä olemassakaan.

Tuossa jälkimmäisessä linkissä näyttäs olevan semmonenkin luokitus :shock:
Miksihän tuossa tuoteselosteessa lukee kuitenkin: Castrol EDGE Professional C3 0W-30 soveltuu autojen bensiini- ja dieselmoottoreihin, joihin valmistaja suosittelee ACEA C2, C3, API SN/CF tai aikaisempien luokituksien mukaista 0W-30 voiteluainetta. :nocando:

Joko minä en oo ymmärtäny tai sitten asia on huonosti esitetty, mutta M-B :n ohjeiden mukaan voi öljyt valita luokitusten jne osalta :oops:

Eli jos M-B :n ohje autoosi on luokitusten osalta .3 /.5 ja .31 / .51 ja autossa ei ole partikkelisuodinta, niin .31 tai .51 öljyä voi huoleti sinne kaataa oli se merkki sitten mikä tahtoo 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

LD kirjoitti:Päivän tietoisku.

No se tulee muillekin öljymerkeille, "kuin Castrol", vuoden vaihtuessa vastaan, että noi 1 loppuset sit vaan sopii jatkossa vain partikkeli vehkeisiin Wink
Castruulilla on toi muutos on jo nyt ainoana toimittajista.
Ketutti pikkusen toi muutos, mutta minkäs teet.

Ja samalla, ei missään nimessä saa laittaa besna vehkeisiin 1 loppusia ölppiä.

Acea tms. on noita jutskia kiristelly ja pikkusen on hankalampaa nyt niillä pakkaajilla jne joiden kannuista löytyy ihan kaikki "luokitukset" Laughing

Eli jatkossa näire uurempien kanss saa olla aikas tarkkana, mitä sinne koneeseen laitetaan.
Hetihän ei ongelmia tule, välttämättä, mutta pitkäs juoksus.
Yllättävän paljon vaan tulee noita DPF vikasia ja täytyykin jatkossa katella tarkemmin mitä sinne koneeseen on laitettu liukasteeksi.

Ja, et juu on ölppää iliman ykköstä, long life
Mitä muutoksia tuo aiheuttaa niille öljynvalmistajille joilla on tarjolla erikseen sekä 229.3 / 229.5 että 229.31 / 229.51 öljyjä ?
Sen ymmärsin että enää ei saa kaataa 1-loppuisia kuin hiukkasvehkeisiin, korjaamolle siis lisätyötä myydä varmuudella oikeaa öljyä.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eo onkos toi lainauskaan ihan oikein vs mun edelleninen viesti.
Mersun luokitus ohjeiden mukaan kun sen öljyn laittaa, niin eiköhän homma ole bueno 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

teboil öljyt

Viesti Kirjoittaja heke66 »

Huom Teboilin Öljyillä Millään ei ole Mb hyväksyntää .Teboili ei hae mihinkää Moottorivalmistajan hyväksyntää??? Takaava vaan itse että toimii!! Kysykääpä Mersun paperit Teboililta niitä EI LÖYDY'
SORRY VÄÄRÄÄ TIETO ON NÄKÖJÄÄN HAKENEETKIN BEXIT H-AUTOIHIN
VARMAAN LUKOIL TULEE MARKKINOILLE KOVAA VAUHTIA
Viimeksi muokannut heke66, 05.12.2012 10:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Re: teboil öljyt

Viesti Kirjoittaja Sergey »

heke66 kirjoitti:Huom Teboilin Öljyillä Millään ei ole Mb hyväksyntää .Teboili ei hae mihinkää Moottorivalmistajan hyväksyntää??? Takaava vaan itse että toimii!! Kysykääpä Mersun paperit Teboililta niitä EI LÖYDY
Miks tossa teboilin öljypurkissa sitten lukee MB 229.31? Meinaatko että se on virheellinen tieto?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja heke66 »

Ei tieto ole virheellistä Teboil vaan yhtiönä takaa sen Huom näin oli enne kun hakivat bexit
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Luulin että noita vaatimuksia testataan jossakin riippumattomissa laitoksissa jotka sitten kertoo että täyttäkö se vaatimikset vai ei? Ei kai niitä noin vaan saa printata purkin kylkeen ja "taata" että se toimii.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja heke66 »

Öljyyhtiöt lähettää öljystä tiedot Moottorinvalmistajille ja valmistajat hyväksyy merkin ps joka hyväksyntä maksaa kymmenituhansia eroja ja nykyään joutuu antaa vielä tuotosta prosentteja moottorinvalmistajille.Siksi Tb ei hakenut aikanaa hyväksyntöjä ja monet muutkin merkit esim halpahalliketjun öljyt ei varmasti ole esim Mb hyväkyntöjä vaikka purkissa lukeekin vaikka 229.51
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Faktaa tiskiin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja heke66 »

esim tässä mb hyväksytyt öljyt 228.51 (koskee raskasta kalustoa)
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/228.51_en.html(ei löydy Teboil Super XLD L-SAPS/EEV .Mutta Teboilin kirjassa lukee että Mb 228.51 luokka
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1 ... 4354;14634
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”