Lauhduttimien sun muiden letkuliittimien ruostesuojaus?

Vastaa Viestiin
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Lauhduttimien sun muiden letkuliittimien ruostesuojaus?

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Niinkuin joku taisi jo kehaistakin, tuntuu tuossa eemelissä vain nuo letkuliittimet keräävän ruostetta tai hapettumaa... innolla odotellaan miltä jarruosastolla näyttää kun pääsee renkaanvaihtoon... :)

Pahimmat näyttää olevan tuolla keulassa lauhduttimiin menevät putket joissa on melko käsittämätön rakenne... tuon paineletkun liittimen ympärillä on joku metallinen vieteri jonka päällä on vielä joku kuminen suojaputki... ei tarvinne arvuutella onko siellä vieterin sisällä sontaa?

Milläs noi tuollaiset letkuliittimet kannattais suojata? Varmaan hellävaraisesti jollain harjavehkeellä hapettumat ja ruosteet hitolle ja sitten jokin suoja-aine päälle?

Mutta mikä? Tervaa ja Mastonin alustamassaa näyttäis ainakin olevan hollilla... samoin sinkkiä. Mutta mikä noista olis paras vaihtoehto? Onko esim sinkki mitenkään hyödyksi/haitaksi tuolla hapettumista putsattujen liittimien päällä? Minkään ruosteenmuuntimien kanssa söhräämiseen en rupea... fosforihappoakin löytyis mutta sitä en nyt aatellut silmien yläpuolelle ruikkia =) eli jokin tavara vain päälle mikä estää hapen pääsyn putkiin ja rankkaa ajoa?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Tervaa ja öljyä ainakin ite käyttäsin niihin etenkin jos ovat jo alkaneet ruostuun
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kotelosuojaa päälle.

Esim Dinitrol ML
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Eiköhän tämä empiirisen tutkimuksen keinoin selviä; toisaalle kokeilin mekaaninen puhdistus + pelkkä terva ja toisaalle kokelin mekaanista puhdistysta + tervaa ja öljyä, saa nähdä kumpi innostuu kukkimaan ensin :) kotelosuojaa ei ollut hyllyssä mutta pitänee päivittää taas tallin varastoja... en tuonne kylmään navettaan oo ihan kaikkea vielä hommannut jäätymään... 8)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Dinitrol ML saa täältäkin äänen.

Sinkkimaalit ei toimi sellaisenaan. Päälle pitäisi laittaa vielä lakka.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

nyt kun muistutit, koitin myös sinkki + terva-komboa :) ainakin kestää se sinkki siellä... :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tarpeen on jotain tehdä. Juuri vaihdettiin kaverin 208:n automaatin jäähdyttimeen menevät putket. Olivat niin tukevasti ruosteessa ettei kiinnostanut kokeilla milloin menee puhki kuten yhdessä 202:ssa kävi. Puskuri pois ja sitten suht helppo vaihtaa. Ajoissa kun suojaa välttyy putkien vaihdolta. Pahimmillaan saa automaatin vaurioitumaan liian vähän öljyn vuoksi jos öljyt vuotaa taipaleelle ja ajelee laatikko vikatilassa.
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Mesen laatu

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Kylläpä tuo Mesen laatu on menneen talven lumia (enkä puhu puhelimesta)....

Katselin oman mesen -07 liittimiä ja ruosteessa olivat....jospa kestäisi vielä muutaman vuoden silloin voisi jo olla aika vaihtaa, tuskin mersuun.
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Juuri tuli vastaan 2010 vm sprintteri jonka kardaani ruostunut vehon mukaan "käytännössä puhki"... mitähän ihmettä...?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Oleellista näemmä kuitenkin on että niille pahoille paikoille tekee "jotain", mitä tahansa se sitten onkaan. Paljon oleellisempaa kuin se että auto käy tarkistuksessa huollossa ja todetaan "ei ole vielä mikään ruostunut puhki" ja jatketaan samaa niin kauan kuin todetaan "tää letkuhan on poikki".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”