Lauhduttimien sun muiden letkuliittimien ruostesuojaus?
Lauhduttimien sun muiden letkuliittimien ruostesuojaus?
Niinkuin joku taisi jo kehaistakin, tuntuu tuossa eemelissä vain nuo letkuliittimet keräävän ruostetta tai hapettumaa... innolla odotellaan miltä jarruosastolla näyttää kun pääsee renkaanvaihtoon...
Pahimmat näyttää olevan tuolla keulassa lauhduttimiin menevät putket joissa on melko käsittämätön rakenne... tuon paineletkun liittimen ympärillä on joku metallinen vieteri jonka päällä on vielä joku kuminen suojaputki... ei tarvinne arvuutella onko siellä vieterin sisällä sontaa?
Milläs noi tuollaiset letkuliittimet kannattais suojata? Varmaan hellävaraisesti jollain harjavehkeellä hapettumat ja ruosteet hitolle ja sitten jokin suoja-aine päälle?
Mutta mikä? Tervaa ja Mastonin alustamassaa näyttäis ainakin olevan hollilla... samoin sinkkiä. Mutta mikä noista olis paras vaihtoehto? Onko esim sinkki mitenkään hyödyksi/haitaksi tuolla hapettumista putsattujen liittimien päällä? Minkään ruosteenmuuntimien kanssa söhräämiseen en rupea... fosforihappoakin löytyis mutta sitä en nyt aatellut silmien yläpuolelle ruikkia =) eli jokin tavara vain päälle mikä estää hapen pääsyn putkiin ja rankkaa ajoa?
Pahimmat näyttää olevan tuolla keulassa lauhduttimiin menevät putket joissa on melko käsittämätön rakenne... tuon paineletkun liittimen ympärillä on joku metallinen vieteri jonka päällä on vielä joku kuminen suojaputki... ei tarvinne arvuutella onko siellä vieterin sisällä sontaa?
Milläs noi tuollaiset letkuliittimet kannattais suojata? Varmaan hellävaraisesti jollain harjavehkeellä hapettumat ja ruosteet hitolle ja sitten jokin suoja-aine päälle?
Mutta mikä? Tervaa ja Mastonin alustamassaa näyttäis ainakin olevan hollilla... samoin sinkkiä. Mutta mikä noista olis paras vaihtoehto? Onko esim sinkki mitenkään hyödyksi/haitaksi tuolla hapettumista putsattujen liittimien päällä? Minkään ruosteenmuuntimien kanssa söhräämiseen en rupea... fosforihappoakin löytyis mutta sitä en nyt aatellut silmien yläpuolelle ruikkia =) eli jokin tavara vain päälle mikä estää hapen pääsyn putkiin ja rankkaa ajoa?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Eiköhän tämä empiirisen tutkimuksen keinoin selviä; toisaalle kokeilin mekaaninen puhdistus + pelkkä terva ja toisaalle kokelin mekaanista puhdistysta + tervaa ja öljyä, saa nähdä kumpi innostuu kukkimaan ensin kotelosuojaa ei ollut hyllyssä mutta pitänee päivittää taas tallin varastoja... en tuonne kylmään navettaan oo ihan kaikkea vielä hommannut jäätymään...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
nyt kun muistutit, koitin myös sinkki + terva-komboa ainakin kestää se sinkki siellä...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Tarpeen on jotain tehdä. Juuri vaihdettiin kaverin 208:n automaatin jäähdyttimeen menevät putket. Olivat niin tukevasti ruosteessa ettei kiinnostanut kokeilla milloin menee puhki kuten yhdessä 202:ssa kävi. Puskuri pois ja sitten suht helppo vaihtaa. Ajoissa kun suojaa välttyy putkien vaihdolta. Pahimmillaan saa automaatin vaurioitumaan liian vähän öljyn vuoksi jos öljyt vuotaa taipaleelle ja ajelee laatikko vikatilassa.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mesen laatu
Kylläpä tuo Mesen laatu on menneen talven lumia (enkä puhu puhelimesta)....
Katselin oman mesen -07 liittimiä ja ruosteessa olivat....jospa kestäisi vielä muutaman vuoden silloin voisi jo olla aika vaihtaa, tuskin mersuun.
Katselin oman mesen -07 liittimiä ja ruosteessa olivat....jospa kestäisi vielä muutaman vuoden silloin voisi jo olla aika vaihtaa, tuskin mersuun.
Juuri tuli vastaan 2010 vm sprintteri jonka kardaani ruostunut vehon mukaan "käytännössä puhki"... mitähän ihmettä...?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Oleellista näemmä kuitenkin on että niille pahoille paikoille tekee "jotain", mitä tahansa se sitten onkaan. Paljon oleellisempaa kuin se että auto käy tarkistuksessa huollossa ja todetaan "ei ole vielä mikään ruostunut puhki" ja jatketaan samaa niin kauan kuin todetaan "tää letkuhan on poikki".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/