420 automaatti

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
jaki
Viestit: 13
Liittynyt: 02.10.2005 16:28
Paikkakunta: Kokkola

420 automaatti

Viesti Kirjoittaja jaki »

Moro!
Mulla rupes Sel:lin laatikko luistamaan kylmänä neloselle vaihdettaessa.
Luistaa vain puolikaasulla, jos "vetää" täysillä niin vaihtaa napakasti.
Lämpimänä tomii kohtuullisesti sama miten ajaa!
Öljyt ja suodatin vaihdettu.
painetta nostettu pari kierrosta.

Vänkärin jalkatilassa on jotain öljyn näköistä matskua voiko olla laatikko öljyä? :oops:
S204 220cdi -10 amg styling
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle.

Paineita olisi varmaan vara nostaa enemmänkin? Vastatkoot viisaammat kannattaako vaihteistolle menevää tankoa ruuvailla.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

laatikko

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laitoikko kakki öljyt kerralla laatikkoon ja käyntiin,sillon se ruikkaa ilmaputkesta öljyä ulos. mites suodatin? onko mersun vai motonetin suodatin,laitoin ittelle motonetin niin laatikko meni aivan kahjoks,tukki venttiilikoneiston,mersun oma maksaa saman kuin kl-varaosan manni,hyviä molemmat :roll:
jaki
Viestit: 13
Liittynyt: 02.10.2005 16:28
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jaki »

Kaikki öljyt vaihdettiin kerralla muistaakseni meni n. 7,5 litraa.
Suodattimen hain Käyttö-autolta, eli alkuperäinen.
Öljy Castrollin Transmax Z tai jotain sinnepäin.
Paineita nostin tänään vielä lisää. Nyt olen ruuvannut viisi kierrosta siitä säädöstä missä oli mulle tullessa.
Alkaa potkimaan kolmosta jo aika reilusti päälle, mutta nelonen menee aika vaisusti vieläkin! :(
S204 220cdi -10 amg styling
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Vaikuttaa pahasti siltä, että laatikko pitää käyttää huollossa. Se tulee halvemmaksi tehdä ennen kuin laatikosta menee lisää osia vaihtoon. Muiden hyvien kokemuksien perusteella uskallan suositella Siekkisen automaattihuoltoa. Tavoitat sen tältäkin foorumilta nimimerkillä Jarkko S.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Perttu K kirjoitti:Vaikuttaa pahasti siltä, että laatikko pitää käyttää huollossa. Se tulee halvemmaksi tehdä ennen kuin laatikosta menee lisää osia vaihtoon. Muiden hyvien kokemuksien perusteella uskallan suositella Siekkisen automaattihuoltoa. Tavoitat sen tältäkin foorumilta nimimerkillä Jarkko S.
Samaa mieltä, kandee viedä nyt niin säätyy loppu summasta euroja.
Omassani nostin paineita heti viritysten jälkeen. Kesti puolisen vuotta ja sitten alko 3 ja 4 luistaa, jatkoin matkaa ja alkoi tulla sivuääniä ja outoa käytöstä.
Sitten vein Siekkiselle joka laittoi kuntoon, osia vaihdettiin jonkin verran :)

Nyt vasta sen huomaa kuinka paljon aikasemmin luisti tuo loota :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”