ASD-systeemin vianetsintä

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

ASD-systeemin vianetsintä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ässäkuume nousi uusiin ulottuvuuksiin kun tutkin 190:n ruostevaurioita.

Kävin katsomassa tätä yksilöä eikä se ainakaan kuumetta laskenut.

Ihan näpsäkän tuntuinen peli, muutamia vikoja lukuunottamatta.
Eli ASD-valo palaa mittaristossa, kolmiovalo ei pala (syttyy kyllä kun virrat laittaa päälle). Myyjä sanoi että systeemi hukkaa nestettä ja että valon palaminen johtuu siitä. Mitä mahdollisia paikkoja tuossa on mistä neste todennäköisimmin karkaa ja onko mitenkään edullista korjata?
Omissa autoissa ei ole koskaan ollut mitään tällaisia hienouksia.

Entä miten todeta ilmastoinnin toiminta kun ulkona on lämmintä alle 10 astetta?

Jos jollain on kyseisestä autosta jotain tietoa niin otan mielelläni kaiken informaation vastaan.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Jarruvalokatkaisija kai nuissa useinmiten menee joka vaikuttaa ASD:hen.

Kannattaa tutustua Dealerin kirjoittamiin ohjeisiin, on jälleen kerran erittäin hyvät :arrow: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... gnostiikka
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ehdinkin jo lukea tuon Dealerin kirjoittaman tekstin.

Mietityttää vaan tuo, että mistä järjestelmä yleensä vuotaa nesteet pihalle.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

ASD:n rele siitä on p*skana - autokauppiaiden puheita nuo "nesteen häviämiset". :lol:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jarrunesteet ja asd:n perän nesteet eivät liity toisiinsa!.
Vika normaalisti ylijännitereleessä , tai jarruvalokatkaisimessa.
Toimiiko absit? Koska asd haistelee etu/takapyörien pyörimisnopeutta, siis niiden eroa. Jos absit toimii vika helppo.Öljyn näkee helposti konehuoneessa olevasta säiliöstä onko sitä? Ei pitäis sysyttää
:asd: valo jos öljy säiliöstä vähissä. Koska valo ei tunnista onko öljyy tai ei.
big jopo
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ei tullut kokeiltua absien toimintaa, kun kävin pienellä koeajolla.
Paljonko tuo ylijänniterele kustantaa?

Jos vielä innostun katsomaan autoa niin täytyy tutkia tarkkaan löytyykö vuotoja pohjasta.
Koko päivä mennyt lukiessa w126 osto-ohjeita. Kamalaa tämä autokuume. 8)
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Samuli H kirjoitti: Paljonko tuo ylijänniterele kustantaa?

8)
Oisko jotain 60-90 € :roll: , Riippuu vähän mallista, Voi sitä relettä yrittää korjatakkin , sillä yleisin vika siinä on "kylmäjuotokset".
big jopo
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

audimies kirjoitti: Öljyn näkee helposti konehuoneessa olevasta säiliöstä onko sitä?
Hä ai perän öljyt vai..??? :ei_tajuu: :ei_tajuu:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

500sel kirjoitti:
audimies kirjoitti: Öljyn näkee helposti konehuoneessa olevasta säiliöstä onko sitä?
Hä ai perän öljyt vai..??? :ei_tajuu: :ei_tajuu:
Mistäs tuo "perän öljyt" tähän tuli :wink:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

500sel kirjoitti:
audimies kirjoitti: Öljyn näkee helposti konehuoneessa olevasta säiliöstä onko sitä?
Hä ai perän öljyt vai..??? :ei_tajuu: :ei_tajuu:
Voihan niitä kutsua peränöljyiksikin? :roll: Koska sinnehän se putki menee :wink:
Otsikossa taidettiin puhua ASD:n toimivuudesta jne.....
big jopo
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

No onko sielä sitten oikeen asd:lle oma säiliö..?
MISSÄ MISSÄ..! :!:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

500sel kirjoitti:No onko sielä sitten oikeen asd:lle oma säiliö..?
MISSÄ MISSÄ..! :!:
Konehuoneessa sijaitsee pienipyöreä säiliö.Tilavuudeltaan noin 2 litraa .Korkissa kuminen on mittatikku. Putket menee pumpulle. :wink: Ässä-miehet vois valaista tarkan kohdan.Edit: Sijaitsee kuskinpuolen sisälokarissa abs-pumpun vieressä.
Kuva
big jopo
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Ai, mulla näyttää tolta, eli eipä näy olevan ainakaa samas paikassa.. :roll:

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos konehuoneesta ei löysy "ylimäärästä" öljysäiliötä nin eipä siinä taida ASD:tä olla.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuossa kuvan autossa näyttäis olevan ASR, eli ei ole ASD:tä silloin.
Eikä säiliötäkään luonnollisesti :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ööh, tämä keskustelu taisi muuttua akateemiseksi, nettiauton mukaan ko. kosla on myyty....
ASR:ää ja ASD:tä ei juu löydy samassa autossa.
Pro HVM
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Minkänäköinen tuo ASD-diagnostiikkaliitin on?

Kuskinpuolella on yksi pyöreä kannella suojattu liitin. Kokeilin jännitemittarilla 1 ja 5 navan välillä niin näytti n. 3.5volttia, enkä sitten uskaltanut yhdistää noita johdolla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jaahas?
Muissa malleissa kuin w126 on apparinpuolella suorakaiteen muotoinen iskarin yläpään kohdalla.
Taas pitäis "ässägurut" katella konepeiton alle?
big jopo
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Jani kirjoitti:Tuossa kuvan autossa näyttäis olevan ASR, eli ei ole ASD:tä silloin.
Eikä säiliötäkään luonnollisesti :roll:
Mitä eroo niillä on!? :shout:
Ja miksei se ASR sit tarvi tollasta säiliöö..?! :shout:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä eroo niillä on!?
ASD on parempi. :lol:

ASD on automaattinen lukkoperä, ASR luistonrajoitin joka ei tarvitse hydrauliikkaa vaan rajoittaa tehoa kun pyörä alkaa luistamaan.
Vai heitteleekö se vain jarruja päälle ?
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

ASR rajoittaa tehoa ja jarruttaa sutivaa pyörää. Tälläinen systeemihän on oikeastaan kaikilla merkeillä nykyään käytössä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dealer kirjoitti:ASD on parempi. :lol:
Näin on. ASR ei anna burnata... :twisted:
Pro HVM
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Rässi66 kirjoitti:
dealer kirjoitti:ASD on parempi. :lol:
Näin on. ASR ei anna burnata... :twisted:
Mites LSD?
Taitaa vaan olla hakusessa lsd-perät.
big jopo
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

ASD sisältää 30% LSD-perän. Pienillä nopeuksilla systeemi tekee siitä "spoolin" kun kolmiovalo syttyy. 8)
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”