W126 kaasuläpän asentotunnistin
W126 kaasuläpän asentotunnistin
Minkä näköinen palikka on kaasuläpän asentotunnistin? Kone siis 420. Vainu sanoo että siellä on nyt joko kakkaa tai mätää. Kaasu toimii välillä epäloogisesti.
Kannattaako sitä käydä peukaloimaan näillä käsillä?
Niin, ja ne vivustot on tarkistettu ja ookoo.
Kannattaako sitä käydä peukaloimaan näillä käsillä?
Niin, ja ne vivustot on tarkistettu ja ookoo.
Semmonenhan se tuppaa olemaan, liittimeen menee noin 3 sähköpiuhaa, voi tosin olla enemmänkin. Mittaa tikitaalisella yleismittarilla vastus liittimen napojen välillä samalla kun toisella kädellä liikutat kaasua täysin suljetusta täysin auki asentoon. (Moottori sammuksissa tietenkin.) Vastuslukema pitäisi muuttua tasaisesti kaasuläpän asennon mukaan eikä saisi jumia tai hypätä yhtäkkiä. Tyhjäkäynnillä ja/tai täyskaasulla voi myös olla on/off -kytkentä joidenkin liittimen napojen välillä.HVM kirjoitti:Varmasti on. Sekö musta tikkuaski?stanger kirjoitti:oiskohan ruiskun läppärungossa,kaasuläpän yhteydessä
ainakin ruisku ooppelissa meinaa tyhjäkäynti välillä jäädä isolle,jos kaasuläppä jumittaa
I drive an Opel. What's your excuse?
Minullakin ehti olla 420Se. Käsittääkseni tuli tuotakin anturia reistailtua. Jos en nyt väärin muista, kun on neljä V8 mersun ropposta ollut taakkana, niin anturi löytyy sieltä imusarjan alta. Taisipa olla, että johdot menevät sinne alas vänkärin puolelta ilmamassamittaria ja se anturi on kaasuläpän akselin vänkärin puoleisessa päässä, kaasuvipu taisi mennä kuskin puoleiseen päähän.
Sellaistakin muistelen, ettei se varsinaisesti ole asennontunnistin vaan pelkkä katkaisija, joka tunnistaa milloin kaasu on kokonaan löysätty. Sitä tietoa se toimittaa ELR:lle. Tämä saattaa olla väärääkin tietoa, sillä jokaisessa mersun V8 on ollut mitä ihmeellisimpiä käyntihäiriöitä ja kaikkia on joutunut opastamaan tasaisen tyhjäkäynnin saloihin, joten voi olla että muistelen 84-mallin 500Se:tä, jossa siis on vanhemman mallin ruisku. Tunnistin on kuitenkin kaikella todennäköisyydellä edellä mainitussa paikassa.
Sellaistakin muistelen, ettei se varsinaisesti ole asennontunnistin vaan pelkkä katkaisija, joka tunnistaa milloin kaasu on kokonaan löysätty. Sitä tietoa se toimittaa ELR:lle. Tämä saattaa olla väärääkin tietoa, sillä jokaisessa mersun V8 on ollut mitä ihmeellisimpiä käyntihäiriöitä ja kaikkia on joutunut opastamaan tasaisen tyhjäkäynnin saloihin, joten voi olla että muistelen 84-mallin 500Se:tä, jossa siis on vanhemman mallin ruisku. Tunnistin on kuitenkin kaikella todennäköisyydellä edellä mainitussa paikassa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
On olemassa kaasun lepotilakytkin ja kaasuläpän asentotunnistin ja ne ovat kaksi eri asiaa. Asentotunnistin on potikka noin 5kilo-ohmia jonka jännite vaihtelee 0,7- 4,7 voltin välissä ja kun kaasua painaa pitää jännitteen muuttua tasaisesti ilman katkoksia. Yleisin vika on hiilikalvon kuluminen potikassa johon auttaa ensiapuna keskiharjan asennon taivuttaminen eri kohtaan.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Jossain mallissa on se kaasuläpän anturi ihan mallia katkaisin. Eli keskinavan kautta maadoitetaan jompi kumpi reunanapa riippuen, onko kaasu kiinni vai täysin auki. Näin on ainakin omassa M102:ssa ja vuoden -87 420 SE(L):ssä. Mitä sitten lie kahdessa vuodessa tapahtunut...
Ko. mallissa täyskaasutieto menee suihkuboksille ja tyhmäkäyntitieto sekä suihkun että sytytyksen yksiköille.
Ja sitten on vielä se määräjakajan säätövastus, joka toimii, niinkuin mjo33400 mainitsi.
t.
Risto
Ko. mallissa täyskaasutieto menee suihkuboksille ja tyhmäkäyntitieto sekä suihkun että sytytyksen yksiköille.
Ja sitten on vielä se määräjakajan säätövastus, joka toimii, niinkuin mjo33400 mainitsi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)