W126 kaasuläpän asentotunnistin

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
HVM

W126 kaasuläpän asentotunnistin

Viesti Kirjoittaja HVM »

Minkä näköinen palikka on kaasuläpän asentotunnistin? Kone siis 420. Vainu sanoo että siellä on nyt joko kakkaa tai mätää. Kaasu toimii välillä epäloogisesti. :roll:

Kannattaako sitä käydä peukaloimaan näillä käsillä? :D

Niin, ja ne vivustot on tarkistettu ja ookoo.
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

mikäs tuon koneen koodi on?? 116.965??
Kattotaan mitä WIS sanoo.
Se tuunnistin on todennäköisesti joku mötikkä siinä kaasuvivustossa.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

oiskohan ruiskun läppärungossa,kaasuläpän yhteydessä :roll: :?:

ainakin ruisku ooppelissa meinaa tyhjäkäynti välillä jäädä isolle,jos kaasuläppä jumittaa
BMW E31 V12
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

stanger kirjoitti:oiskohan ruiskun läppärungossa,kaasuläpän yhteydessä :roll: :?:

ainakin ruisku ooppelissa meinaa tyhjäkäynti välillä jäädä isolle,jos kaasuläppä jumittaa
Varmasti on. Sekö musta tikkuaski? :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

HVM kirjoitti:
stanger kirjoitti:oiskohan ruiskun läppärungossa,kaasuläpän yhteydessä :roll: :?:

ainakin ruisku ooppelissa meinaa tyhjäkäynti välillä jäädä isolle,jos kaasuläppä jumittaa
Varmasti on. Sekö musta tikkuaski? :roll:
Semmonenhan se tuppaa olemaan, liittimeen menee noin 3 sähköpiuhaa, voi tosin olla enemmänkin. Mittaa tikitaalisella yleismittarilla vastus liittimen napojen välillä samalla kun toisella kädellä liikutat kaasua täysin suljetusta täysin auki asentoon. (Moottori sammuksissa tietenkin.) Vastuslukema pitäisi muuttua tasaisesti kaasuläpän asennon mukaan eikä saisi jumia tai hypätä yhtäkkiä. Tyhjäkäynnillä ja/tai täyskaasulla voi myös olla on/off -kytkentä joidenkin liittimen napojen välillä.
I drive an Opel. What's your excuse?
tohoyn
Viestit: 1
Liittynyt: 08.12.2006 15:38

Viesti Kirjoittaja tohoyn »

Pitääkö virrat olla kuitenkin päällä, kun kaasuläpän anturia testaa?
Tehdäänkö mittaus kaasuläpän anturin liittimestä vai siihen tulevasta johdosta?

- Tommi Höynälänmaa
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei tarvi olla virrat päällä. Anturista mitataan.

Tervetuloa Foorumille, Tommi! :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minullakin ehti olla 420Se. Käsittääkseni tuli tuotakin anturia reistailtua. Jos en nyt väärin muista, kun on neljä V8 mersun ropposta ollut taakkana, niin anturi löytyy sieltä imusarjan alta. Taisipa olla, että johdot menevät sinne alas vänkärin puolelta ilmamassamittaria ja se anturi on kaasuläpän akselin vänkärin puoleisessa päässä, kaasuvipu taisi mennä kuskin puoleiseen päähän.

Sellaistakin muistelen, ettei se varsinaisesti ole asennontunnistin vaan pelkkä katkaisija, joka tunnistaa milloin kaasu on kokonaan löysätty. Sitä tietoa se toimittaa ELR:lle. Tämä saattaa olla väärääkin tietoa, sillä jokaisessa mersun V8 on ollut mitä ihmeellisimpiä käyntihäiriöitä ja kaikkia on joutunut opastamaan tasaisen tyhjäkäynnin saloihin, joten voi olla että muistelen 84-mallin 500Se:tä, jossa siis on vanhemman mallin ruisku. Tunnistin on kuitenkin kaikella todennäköisyydellä edellä mainitussa paikassa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

On olemassa kaasun lepotilakytkin ja kaasuläpän asentotunnistin ja ne ovat kaksi eri asiaa. Asentotunnistin on potikka noin 5kilo-ohmia jonka jännite vaihtelee 0,7- 4,7 voltin välissä ja kun kaasua painaa pitää jännitteen muuttua tasaisesti ilman katkoksia. Yleisin vika on hiilikalvon kuluminen potikassa johon auttaa ensiapuna keskiharjan asennon taivuttaminen eri kohtaan.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jossain mallissa on se kaasuläpän anturi ihan mallia katkaisin. Eli keskinavan kautta maadoitetaan jompi kumpi reunanapa riippuen, onko kaasu kiinni vai täysin auki. Näin on ainakin omassa M102:ssa ja vuoden -87 420 SE(L):ssä. Mitä sitten lie kahdessa vuodessa tapahtunut... :nocando:

Ko. mallissa täyskaasutieto menee suihkuboksille ja tyhmäkäyntitieto sekä suihkun että sytytyksen yksiköille.

Ja sitten on vielä se määräjakajan säätövastus, joka toimii, niinkuin mjo33400 mainitsi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”