ässän takapyörän laakerin asennus

vaihteistot, perä, kardaani, vetoakselit
Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

ässän takapyörän laakerin asennus

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

terve, minä taas, nooh nyt aloin tissaroimaan uudet takapyörän laakerit paikalleen ja tästä lähtee :arrow:

Kuva
vanhat on poistettu ja laakerien reikä puhdidtettu

Kuva
nikkaroin tälläset laipat millä vedätän ulko koolit paikalleen ja pohjiinsa

Kuva
sama asia vain toiselta puolelta ja nyt on molemmat ulko koolit paikoillaan

Kuva
tässä puristan laakerin sisäkoolin akselille hyvinki vaivatta

Kuva
näin ja perään laakereiden kiristys holkki akselille ja paketti on valmis laitettavaksi paikallee, ensin vain etummainen stefa paikalleen

Kuva
sitten salavaa perään ja akseli paikalleen

Kuva
ja toiselta puolelta

Kuva

laakerin kiristys ja sen työkalut

Kuva

Kuva
työkalu paikallaan ja sitten vain kiristys ja kiristys mutterin lukitus
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuota kiristys mutteria saa sitten vääntää aivan helevetin kovaa varsinki uudella holkilla, tarvi räikän päähän laittaa vielä 70 cm putki että sai kiristettyä laakerin sopivaksi :wink:
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Hyvät ohjeet on Touhottaja tehnyt foorumille!

Mullakin olisi vanhan laakerin takaisin laitto kohtapuoliin ajankohtaista.
Tarvitseeko laakerin kiristystyökalua olla, jos käyttää vanhaa laakeria?

Entisöin vanhan taka-akselin ja laakeri oli hyvässä kunnossa.

Mikähän mahtaa olla kiristysmutterin oikea kiristysmomentti?
Kiristysmutteri on otettu konepajalla irti, eikä ole tietoa montako kierrosta mutteria on väännetty. Laitan vanhan mutterin ja holkin takaisin paikoilleen.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

täytyyhän siinä jonkinmoinen työkalu olla millä kiristetään kiristys mutteri sopivaan tiukkuuteen, kannattas varmaan vähän levittää sitä ryppyholkkia ennen paikalleen laittoo saa laakerin sitten sopivasti kiristettyä, ei mulla siihen mitään momenttia ole, kiristää juuri sen verran että laakeri välys katoo melkein kokonaan ja sitten kiristys mutteri lukitaan ja se on siinä :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 voimansiirto”