W211 moottorilämmitys
W211 moottorilämmitys
Moottorilämmittimestä;
Onko tietoo saako W211/500/v8 muuta kuin letkulämppäriä, letku oli Vehon ainoo vaitoehto ja vastaus kun kyselin lohkolämmitintä...kuulema alumiinilohkoon ei voi asentaa "oikeeta" lohkista........?
Siirretty moottoriforumiin, HVM
Onko tietoo saako W211/500/v8 muuta kuin letkulämppäriä, letku oli Vehon ainoo vaitoehto ja vastaus kun kyselin lohkolämmitintä...kuulema alumiinilohkoon ei voi asentaa "oikeeta" lohkista........?
Siirretty moottoriforumiin, HVM
W211/vm-04/E500

Voisko olla bensakoneessa noin, minä kyselin TREn VEHOn asentajalta, että mikäs tuohon myllyyn on lyöty (320cdi) lämppäriksi kun en ole ollut itte silloin paikalla kuin sitä on laitettu niin siinä kuulemma on ihan perus lohkomalli, ei mitään säteilyturhakkeita.
Pikkusen kyllä tuntuis ihmeelliseltä, etteikö muka alumiinilohko sitä kestäisi, kestäähän se nyt saakeli paljon kuumempaa kun se mylly pyörii 5000rpm kesälomareissulla 33asteen lämmössä kohti Välimeren biitsejä. Syy miksi perinteistä lohkista ei välttämättä enää saa, on se, että niitä reikiä ei enää ole myllyissä valmistusteknisistä syistä, silloin ei myös ole paikkaa lämppärille.
edit: Senkin perusteella olisi aika ihmeellistä, koska 500:en on aika vanha konstruktio, ei mikään "moderni" peli kuten uuden S-sarjan kone, joka on on 5.5litrainen.(Mutta vieläkin olemattoman matalaviritteinen) Onhan w126:een ja w140:een saanut lohkolämärit, eikö? Tämän valossa se vähän "tuntuisi" erikoiselta... Ehkä ne roput on niin hankalassa paikassa, että on tullut tämä "työmääräys" sovellettavaksi
Jos todellakin on näin, että ei saa niin ihan turha ostaa mitään säteily tai letkusysteemiä, TM vertailussa nämä oli pelkkää "paremman omatunnon hankkimista" ihan yks paskan hailee lämmitysteholtaan. Ainoa, ja paras vaihtoehto on Webasto. (Eberspräheriä ei tueta

Mutta "tuurihurtta" tai "jakopää" varmaan osaa sanoa 99%:lla varmuudella saako sinne lohko(n)t. Eikös kasiin pitäisi laittaa jo kaksi, molemmille puolille...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Defa suositustaulukkosta poimittua;
DA 411448.....113,00€...LETKULÄMMITIN
DA 411448.....113,00€...LETKULÄMMITIN

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Nyt ei taas tiedä aiheesta yhtään mitään mutta kun kyse on kuitenkin V8 koneesta niin sinnehän pitäs upottaa 2 kpl lämppäreitä että sen jotenkin järkevästi toimimaan saisi. Muuten toinen puoli koneesta on kuuma ja toinen jäässä. Myös Audi A8 V-koneissa on letkulämppäri ja muuta ei saa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Eli 'asiantunteva' veikkaukseni (köh...) meni vikaan, pohjoisen oloja varten moottorinsuunnittelu mennyt reisille silti paljon aiemmin.
Eli ei kannata ruveta enää söheltämään noitten sähköisten, ei suoraan vesitilaan asennettavien lämmittimien kanssa, bensalämppärin asennutat suosista. Edes lohkolämäri ei saa tunnin lämmityksellä kunnon pakkasella aikaiseksi lehmän hönkäystä auton lämmityslaitteesta, ainoastaan, että mobiilin lämpömittari herää sen toisen ajetun kilometrin loppupuolella ja tästä seuraa jonkinasteista sisätilojen lämpiämistä ellei tila ole 'esilämmitetty' sähköpuhaltimella ja pidetty ne auton omat flektit sammuksissa sen liikkeellepääsemisen ajaksi. Sensijaan polttoainelämmitin tervehtii vähemmälläkin ajalla käyttäjäänsä miellyttävällä lämmöllä sisätiloissa, riippuen mihin asentoon arvon edellinen autonkäyttäjä lämppärin arvot on jättänyt ja käynnistettäessä moottorin jäähdytysveden lämpotilaa osoittava viisari könyää sinne 'normaalilämpöisen' asteikolle. Ja jokainenhan tietää, että tällöin sieltä hormeista myös tulee lämmintä kun vääntää nuppeja kohti punaista tai naputtelee bittejä kuumemmalle, riippuen ajoneuvoon ympätyn tietotekniikan määrästä.
Siinä mainospuhetta.
Eli ei kannata ruveta enää söheltämään noitten sähköisten, ei suoraan vesitilaan asennettavien lämmittimien kanssa, bensalämppärin asennutat suosista. Edes lohkolämäri ei saa tunnin lämmityksellä kunnon pakkasella aikaiseksi lehmän hönkäystä auton lämmityslaitteesta, ainoastaan, että mobiilin lämpömittari herää sen toisen ajetun kilometrin loppupuolella ja tästä seuraa jonkinasteista sisätilojen lämpiämistä ellei tila ole 'esilämmitetty' sähköpuhaltimella ja pidetty ne auton omat flektit sammuksissa sen liikkeellepääsemisen ajaksi. Sensijaan polttoainelämmitin tervehtii vähemmälläkin ajalla käyttäjäänsä miellyttävällä lämmöllä sisätiloissa, riippuen mihin asentoon arvon edellinen autonkäyttäjä lämppärin arvot on jättänyt ja käynnistettäessä moottorin jäähdytysveden lämpotilaa osoittava viisari könyää sinne 'normaalilämpöisen' asteikolle. Ja jokainenhan tietää, että tällöin sieltä hormeista myös tulee lämmintä kun vääntää nuppeja kohti punaista tai naputtelee bittejä kuumemmalle, riippuen ajoneuvoon ympätyn tietotekniikan määrästä.
Siinä mainospuhetta.
Asiaa vähän sivuten... Mitäs kun tässä viimevuonna sain lukea sellaista asiaa, että sisätilanlämmittimet ovat itse perkeleestä kotoisin. Polttoainelämmittimien eduksihan tämä menee siis siinä vaiheessa kun polttoainelämmittimessä auton sisätiloihin tuleva ilma tulee ulkoa. Näin ollen kosteus pääsee poistumaan eikä aroissa sähkölaitteissa tule hapettumia. Sisätilalämppärit sen sijaan kierrättävät samaa ilmaa auton sisällä ja tuloksena on laittioille sulanut lumi ja ällisyttävän korkea kosteus joka johtaa hapettumiseen.
Maalaisjärjellä ajateltuna asia on juuri näin mutta onko hommassa kuitenkaan perää sähköjä ajatellen vaiko onko kyseessä vain turha vainoharha.
Maalaisjärjellä ajateltuna asia on juuri näin mutta onko hommassa kuitenkaan perää sähköjä ajatellen vaiko onko kyseessä vain turha vainoharha.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Minä ainakin kopistelen, ja kopistelen niitäkin jotka tulevat lumisilla kuukengillä tai maihareilla autooni.Mariini kirjoitti:Eikös teilläpäin kopistella jalkoja ennen autoon astumista? Kumimatolla saa lapettua ne loput sulaneet vetet mäelle, ettei ne jää autoon pyörimään.

JOS käytän lämppäriä niin varmistan ettei lumisade uhkaa



Lohkolämmittimellä ei saa moottoria niin lämpimäksi että sisätilaan alkaisi heti tulla lämmintä, eikä ole tarkoituskaan.
Sisätilalämmittimestä, ei se helposti sulata lattioilta lunta koska lämpö nousee niin joutuin ylöspäin.
Tosin Suzukissa kun pitää sisätilalämmitintä päällä niin katosta roikkuu pisaroita - katossa kun ei liiemmälti verhoiluja ole.
Jos sitä kosteutta tiivistyy sinne kattopeltiin niin eipä ole oikein hyvä juttu.
Toisaalta - montako sisältä pahasti ruostunutta / hapettunutta autoa olette nähneet, niin että voisi syyttää sisätilalämmitintä ongelmista ?
Sisätilalämmittimestä, ei se helposti sulata lattioilta lunta koska lämpö nousee niin joutuin ylöspäin.
Tosin Suzukissa kun pitää sisätilalämmitintä päällä niin katosta roikkuu pisaroita - katossa kun ei liiemmälti verhoiluja ole.
Jos sitä kosteutta tiivistyy sinne kattopeltiin niin eipä ole oikein hyvä juttu.
Toisaalta - montako sisältä pahasti ruostunutta / hapettunutta autoa olette nähneet, niin että voisi syyttää sisätilalämmitintä ongelmista ?
wiimax.fi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Meneekö vähän sivuraiteille mutta kuitenkin. Kokemusta parista Nissanista jotka talvisaikaan aina roikannokassa sisätilanlämppärin kanssa joka sijaitsi vänkärin jalkatilassa.dealer kirjoitti:Lohkolämmittimellä ei saa moottoria niin lämpimäksi että sisätilaan alkaisi heti Toisaalta - montako sisältä pahasti ruostunutta / hapettunutta autoa olette nähneet, niin että voisi syyttää sisätilalämmitintä ongelmista ?
Case 1: Nissan Sunny vm:-95: Oli käytössä muistaakseni -99-04: Ensimmäiset näkyvät ruosteet oli vänkärin oven etureunassa ja ja saman oven peilin alta alkoi maali kupruilemaan.
Case 2: Nissan Almera vm:-99: Oli käytössä -04-06 ja tehty täydellinen ruostesuojaus. Samanlaisia oireita kuin tuon Sunnyn kanssakin tosin nyt kuskin puolella: Ruosterupea kuskin puolen peilin alla ja takaovien ikkunalasin pystypilarit alkoivat ruostumaan molemmin puolin autoa.
Lisäksi molemmissa teki sen jääklöntin sinne kusin oven saranan väliin niin että kiirellä kun aamulla tempasi oven auki niin mutkallehan se ovipelti meni siitä etureunasta. Eihän nämä tietenkään mitenkään vakavia ole mutta tämmöisiä huomioita kuitenkin

Tuohon OM642 moottoriin Defa suosittelee letkulämppäriä
http://www.defa.com/file/647284e438a/460401.pdf
Mutta minkälainen Webasto/Eeberi kannattais hankkia jos siirtyis nykyaikaan?
Muutenkin tämä hyppy W124 maailmasta W211 maailmaan on niin suuri, että samalla kait sen vois nielaista tuonkin uutuuden.

http://www.defa.com/file/647284e438a/460401.pdf
Mutta minkälainen Webasto/Eeberi kannattais hankkia jos siirtyis nykyaikaan?
Muutenkin tämä hyppy W124 maailmasta W211 maailmaan on niin suuri, että samalla kait sen vois nielaista tuonkin uutuuden.

Elikkäs ääni Webaston arkkitehtuurille. Saakos sen juttelemaan sisätilan puhalluksen päälle. Sitten pitäis varmaan integroida akun lataus systeemit myös ettei webasto pumppuineen syö akkua piloille. Siihen mulla jo on C-tek laturi. Se pitäis olla pistorasiassa silti. Onko ne webastot sellasia että niihin pääsee normaalityökaluilla sisään, jos vaikka myöhemmin tulee vikaa? Normityökaluilla tarkoitan Staaria ja VCDS:ää.Roisto kirjoitti:Terve,
Itse ainakin suosittelen asentamaan jonkinlaisen kaukokäytön. Itse en töihin tullessani tiedä, moneltako pääsen lähtemään, joten kellolla en tee mitään. Kun hommat alkavat olla pulkassa, pistän Weban kauko-ohjaimella pöhisemään.
t.
Risto
Onko sulla Roisto sellanen kännykällä käynnistettävä malli. Se olis hyvä jos vois vaikka Köpiksen kentällä jo laittaa Oulun kentällä olevan webaston päälle...
Viimeksi muokannut HannuS, 20.11.2012 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
webasto. Thermo top c on ainakin hyväksi todettu, evosta ei kokemusta.HannuS kirjoitti:Tuohon OM642 moottoriin Defa suosittelee letkulämppäriä
http://www.defa.com/file/647284e438a/460401.pdf
Mutta minkälainen Webasto/Eeberi kannattais hankkia jos siirtyis nykyaikaan?
Muutenkin tämä hyppy W124 maailmasta W211 maailmaan on niin suuri, että samalla kait sen vois nielaista tuonkin uutuuden.
Ei ole. Ihan paikallisia radioita käyttäen huutelee autolle. Uudemmissa kaukosäätimissä on myös kellot mutta tässä on vaan ON/OFF-napit. Eberistäkin löytyy vastaavia – kaverin Bemussa on semmoinen.HannuS kirjoitti:Onko sulla Roisto sellanen kännykällä käynnistettävä malli. Se olis hyvä jos vois vaikka Köpiksen kentällä jo laittaa Oulun kentällä olevan webaston päälle...
Vaatinee varmaan jonkun herättelyn ilmastoinnin yksikölle, jotta puhaltimet ja lämmönsäätimet saadaan toimimaan. Tässä 124:ssa ei tarvi kuin puhaltimen virran – närhenmunathan on virrattomina auki.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juusaa, mulla on sellainen on/off kake. Näytöllinen olis kyllä paljon kivampi, W210:n jälkiasenteisessa eberissä on taas sellanen... sillä saa kuittauksen että weba tosiaan lähtee päälle (plus kertoo paljonko kabiinissa on lämpötila). Kai tuohonkin sellasen näyttöversion sais, mahtaa vaan maksaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01