Lohkolämmitin

Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Enenpäsä on vaikea tapaus, hermot meni ja lämmitin jäi asentamatta. Se tässä uudessa väykyssä W 211, tämä vastuksen paikka on imusarjan alla. No minäpä ajattelin tehdä asennuksen itse, kun muka on tullut rassailtua noita vehkeitä pikku ikänsä. Nostin kiesin ilmaan, niin että pääsen alle, sitten muovilärpäkkeet pois, startti pois. kaikki hyvin tähän saakka ja mieli iloinen. Mutta p#¤%&/le, se tulppa ei lähde vaikka itkis ja nu**is. Mallina oli entisen väykyn tulppa, ihme koko kannassa, 21 mm ei sovi ja 22 mm / 15/16" on väljä. Sitten tulppaani sellaisessa asennossa ettei oikein mikään varsi tai vipstaaki passaa. Yritin hommaa luonnollisesti alatietä mutta ei onnistunut, pitänee tehdä jonkunlainen sektio. Nyt sitten tietysti se tulpan kuusio kanta on niin raiskattu ettei sitä saa enää pois Vehon työkaluillakaan. Taidan ostaa isomman akun, ei tästä muuten mitää tuu, tulee vain syysmasennus. Antakkee helppinkiä.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: 29.12.2005 8:56

lohkolämmittimen asennus-> isoja ongelmia

Viesti Kirjoittaja Pete »

asennutin eilen myös lohkolämmittimen W211:lle. Asentajalla meni tunti tuon propun irroittamiseen,eli ei se helppoa ole.Jotenkin sai kikkailtua irti.. Lisäprobleemana ilmeni se että kun akun kenkä oli irroitettu koska startti piti siirtää tieltä, kokoamisen jälkeen tuli näyttöön virheilmoitus ESP:stä eikä auto edes yritä käynnistyä. Radio & kaikki muu ok.
Arvailuna että ajonesto päällä-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Plus -kaapeli irti vehon ohjeiden mukaan ja odottelua 2 minuuttia-> kiinni ja uusi yritys-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Loppujen lopuksi ovia ei saa enää auki avaimella...vehje aivan sekaisin.

Onko vastaavasta kokemusta?
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Re: lohkolämmittimen asennus-> isoja ongelmia

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Pete kirjoitti:asennutin eilen myös lohkolämmittimen W211:lle. Asentajalla meni tunti tuon propun irroittamiseen,eli ei se helppoa ole.Jotenkin sai kikkailtua irti.. Lisäprobleemana ilmeni se että kun akun kenkä oli irroitettu koska startti piti siirtää tieltä, kokoamisen jälkeen tuli näyttöön virheilmoitus ESP:stä eikä auto edes yritä käynnistyä. Radio & kaikki muu ok.
Arvailuna että ajonesto päällä-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Plus -kaapeli irti vehon ohjeiden mukaan ja odottelua 2 minuuttia-> kiinni ja uusi yritys-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Loppujen lopuksi ovia ei saa enää auki avaimella...vehje aivan sekaisin.

Onko vastaavasta kokemusta?
No eipä käynyt onneksi noin, vaikka kiesi oli virrattomana ainakin 6 tuntia, siis jotain hyvääkin.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ostin viime talvena hylsyn joka on tehty sitä pelti proppua varten. Eilen illalla laitoin 210:n lämppärin ja oikein nauratti kun irtosi proppu helposti. 211:sen takia viime talvena oli pakko ostaa auto nosturilla ja entisillä vehkeillä ei minnekkään . Elämä helpottuu hyvällä hylsyllä. Oli muistaakseen Defan valmistama :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
MB
Viestit: 144
Liittynyt: 12.11.2006 23:24

Viesti Kirjoittaja MB »

.
Viimeksi muokannut MB, 01.2.2021 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Nyt on lohkolämmitin asennettu, paikallinen härski asensi ja maksoi 200 €.
Niin ja samalla tehtiin 7 aktiota, mm vaihdettiin sähköjarruhärdelli, takakelkan tyynyt, akkuaktio ja muutaman muu. Onneksi ei maksanut mitään. Mutta samalla ihmettelin näitä huoltoja, auto on käynyt säännöllisesti merkkihuollossa, huoltokirja ihan ok, mutta pajalla on jäänyt aktiot tekemättä. Yhtään ei oltu tehty. Tämä taas osoittaa taas tämän huollon merkityksen, niillä ei näytä olevan vi...kaan merkitystä.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

itsellä pitäisi kanssa asennuttaa lämmitin. Oliko tämä 200 € Vehon asennushinta lämmittimelle, lämmitin oli itse hankittu vai kuinka?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Morjens Jukkareu ja tervetuloa foorumille ! :D

Lämmittimen asennuksessa menee aikaa tunti, toista kun kyseessä on W211 cdi-koneella.
Siihen lisäksi vastuksen ja johtosarjan hinta + pakkasnesteet.
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

kyseessä olisi siis juuri W211 220 cdi koneella, eli asennusaika olisi pari tuntia ?
Myötätuuli
Viestit: 18
Liittynyt: 22.6.2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Myötätuuli »

MB kirjoitti:Terve vaan kaikille!

Lokilämmitintä olen kans suunnittelemassa tuohon W211:een. Ajatus olisi laittaa samaan tuo akun lataus, kun tulee tuota Webastoakin käytettyä. Tuo kytkentä/ asennus vähän mietityttää vai kannattaako jättää suoraan Vehon asennettavaksi? Mitähän tuo lie kustantaisi (lokilämmitin, sisätilanpistoke ja mahdoll. akun varauksen ylläpitäjä)? Tietty tuolla pelkällä Webastollakin pärjäisi. Vetokoukun kytkentä olis myös edessä ja siitäkin olen kuulluut omatoimiasentajilta kauhujuttuja :roll:
-MB

W-SUORA
Jos ja kun olette asentaneet autoonne tällaisen akkulaturin, niin ennenkuin käynnistätte, irroittakaa autonne roikan nokasta. Aihettaa muuten akkulaturille jonkin virtaimpulssin ja särkee ko. laturin.
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Lainattua:

+ napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tupakansytkän sulakkeelle voisi kokeilla.
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni tohtii kunhan ei kovin paljoa syötä, sulakkeen paikallahan voi valita toimiiko sytkä aina vai vain virta-avaimen ollessa 1 (2?) asennossa.
Jos siihen "aina-liittimeen" kytkisi laturin ? Mittaa sitten vielä että varmasti toimii.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mitkä piuhat sedanissa on aparinpuolella,muovien alla. NS,samassa paikasa ku farkussa +napa. Pyyhkijänvarret ja sit muovit pois,ilmestyy aika paksuja piuhoja.[/nettiauto]
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

laineracing kirjoitti:Mitkä piuhat sedanissa on aparinpuolella,muovien alla. NS,samassa paikasa ku farkussa +napa. Pyyhkijänvarret ja sit muovit pois,ilmestyy aika paksuja piuhoja.[/nettiauto]
Tarkoitat varmaan sähkölämmittimelle meneviä kaapeleita ja sen liittimiä. Nehän on aika tuhdit.
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Terjama75 kirjoitti:Mulla C:hen elementin laitto edessä (220CDI, 2002) Täytyykö tässä mallissa poistaa startti vai löytyykö klommi ilman sen kummempia kikkailuja?
Startti pois
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

hotari kirjoitti:
Terjama75 kirjoitti:Mulla C:hen elementin laitto edessä (220CDI, 2002) Täytyykö tässä mallissa poistaa startti vai löytyykö klommi ilman sen kummempia kikkailuja?
Startti pois
Damn. No sen hoitaa sitten joku osaava autohuolto. Kovaa on köyhän elämä :hang:
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
divenuts
Viestit: 1
Liittynyt: 19.11.2011 22:18

calix lohkolämmitin??

Viesti Kirjoittaja divenuts »

mites toi calixin vastuksen laitto tuollaiseen clk 230 -98 malliseen onnistuu?
tarviiko siinä irroitella sen kummemmin mitään roinaa ympäriltä?
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

Onko suositella Oulun alueelta korjaamoa, joka tuon lämppärin haluaa kohtuu hinnalla asentaa? Linnanmaan autohuolto pyysi 200 euroa. Hinta sisältää elementin ja piuhan asennuksen, ei osia.
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

Nyt on sitten lohkolämmitin paikallaan. Aika iso duuni...
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tähän veekutoseen oli tökätty letkulämmitin, hyvin tuntuu lämmittävän sekin.
Aikoinaan olin hieman skeptinen moisen härpäkkeen suhteen, mutta kun yhdessä traktorissa ja Toyota Crownissa oli sellainen, niin uskoa on riittänyt toistaiseksi :D

Lohkolämmitin lienee tietenkin tehokkaampi vaihtoehto (polttoainekäyttöisestä kamiinasta puhumattakaan), mutta jos riskit/työmäärä/ähellys/sidetarvikekaappikäynti/muu mahdollinen harmi lasketaan urakkaan mukaan, äkkiä letkulämmitin alkaakin kiinnostamaan :o

Ja kiirehän ei ole kuin köyhillä, antaa siis lämmittää tunnin-pari pidempään jos mahdollista :lol:
(...hups....) :huh:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nykyautojen osalta ei tarvitse miettiä millaisen lämmittimen laittaa, katsoo Defan tai Calixin taulukosta oikean ja laittaa sellaisen.
Mersun diesel-kuutoseen ei saa kuin letkulämmittimen ja sekin tulee peukalon paksuiseen letkuun mutta hyviähän nuo on kunnossa ollessaan lähtemään käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuoreehkoon Sokotaan tarjosivat em. valmistajat vain pohjamuovin lämmitintä, liekö ollut sihdin jääongelmia. Laitoin asiakkaan kanssa asiaa pähkäiltyämme kuitenkin toiseen pumppusuutinkoneeseen suositellun letkuvastuksen ja hyvin tuo lämmittää, uskaltaisin sanoa että paremmin kuin kosmista säteilyä antava maailmanlämmitin öljyropun juuressa.

Sanokaa viisaammat, mikä meni pieleen jos meni?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Mersun diesel-kuutoseen ei saa kuin letkulämmittimen ja sekin tulee peukalon paksuiseen letkuun mutta hyviähän nuo on kunnossa ollessaan lähtemään käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Tarkoittaako tuo "kuin" samaa, että yhtä tyhjän kanssa?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ari66 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mersun diesel-kuutoseen ei saa kuin letkulämmittimen ja sekin tulee peukalon paksuiseen letkuun mutta hyviähän nuo on kunnossa ollessaan lähtemään käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Tarkoittaako tuo "kuin" samaa, että yhtä tyhjän kanssa?
Ei kai. Watteja sieltä letkukeittimestäkin lähtee, joskus enemmänkin. Oleellista on että lämmennyt vesi myöskin kiertää letkussa ja siis myös koneessa. Väärään letkuun asennettu lämmitin voi paitsi palaa, kun ei vesi kierrä, myös joissain tapauksissa aiheuttaa entistä huonomman käynnistymisen jos joku lämpöanturi lämpenee vaan koko kone ei.

Uuden trendin mukaisista koneen pintaan ripustettavista säteilijöistä ei sitten juuri ole positiivista kuulunut. Voitelu voi olla startista parempi jos asennuspaikka on optimaalinen, mutta edes pienen peruslämmön saaminen kysyy enemmän aikaa kun tolpasta kertavedolla saa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Joku foorumilainen asensi hiljattain letkulämmittimen jossa integroitu kiertovesipumppu. En muista teholukemia mutta varmaan kaksinkertainen perinteiseen lohkolämmittimeen verrattuna. Jos ei tarvitse kerrostalon tai työpaikan jaetusta pistorasiasta lämmittää niin tuollainen olisi toimiva ratkaisu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”