W211 -03 400CDI Ahtoilman jäähdytyskiertopumppu

Vastaa Viestiin
Asi
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2012 0:28
Paikkakunta: vantaa

W211 -03 400CDI Ahtoilman jäähdytyskiertopumppu

Viesti Kirjoittaja Asi »

Moro!

Eli mulla ois tollanen otsikon mukainen mersu ja moottorin vikavalo piinaa ajoittain ja poishan se pitäisi saada. :)

Vika on tuo (P2038) ahtoilman jäähdytyskiertopumppu josta tulee vikakoodi jatkuvana. Ei vaikuta tuntuman mukaan mihinkään mitenkään. Tyhmänä kyselen että olisiko jollain tietoa missä tuo pumppu sijaitsee että saisi sen käsiin? Koitin jo tossa kiireessä vilkuilla mutta ei oikeen osunut silmään.. Ja tuo v8 cdi ei oo niin tuttu laitos itselle, siksi kyselen. Ja haullakaan ei oikeen tärpännyt. kiitos!
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Kurkkaapas siitä edestäpäin katottuna syylärin vasemmalta puolelta auton alle
Pohjapanssarin voipi joutua raottaan. Simppeli homma vaihtaa ja tulee autoon taas vedot takaisin.

Naapurifoorumilla jotain vanhaa höpinää aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=90483
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Asi
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2012 0:28
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Asi »

Ja yhtiö kiittää avusta! :) Siellähän se pumppu oli, (2x glykolilinjaa, 1 liitin ja yksi paineletku.) Oli aika väsyneen näköinen pumppu, huomenna tilaamaan uusi vehosta jossei merteilistä tms. löydy. Eilen nollattiin koodit taas autosta ja on ajeltu ajoittain reippaallakin kaasujalalla, vielä en ole vikavaloa saanut syttymään. Eikä kylläkään oo tehottomuuttakaan havaittavissa selvästi.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Saksalainen myy uudempaa versiota pumpusta n. 270 €
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Asi
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2012 0:28
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Asi »

Noniin, tänää koitin kaivella vielä pumpusta osanumeroa niin tulipa huomattua että tuo paineletku ei ole kiinni missään toisessa päässä..? Voiko sitten olla ettei pumppu osaa lähteä päälle kun painetieto tms. puuttuu? Ja koitin tuossa vilaista että löytyisikö paikkaa letkulle niin eipä löytynyt. Olisiko tästä jollakin haisua että missä letkun toisen pään pitäisi olla ja vaikuttaako moottorin vikavalon arvoisesti asiaan? :) Ja koivuhaan vehossa kävin tänään kyselemässä uuden pumpun hintaa, aika hävytön, 437€.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Mikähän paineletku? Ei ainakaan minun autossa moista ole (420), mut enpä ole 400:sta tutkinutkaan.
Uudemmassa käsky lähteä päälle, on moottorin lämpöjen ollessa yli 60 astetta ja tietty kovilla ahtolämmöillä, mutta kukapa kylmää konetta käskisikään.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Asi
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2012 0:28
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Asi »

Tossa huono kuva, mutta tuo letku näkyy siinä ja jos oikeen tarkasti kattoo niin sähköliittimen näkee myös.. Letku tulee konehuoneeseen irtonaisena..

http://aijaa.com/jBkAiR

E:

Tuli tuossa vähän konsultoitua, eli pumppu varmaankin toimii ecun ohjaamana ja tuo kyseinen kummitusletky olisi joku huohotus/ylivuoto tms. Ajattelin laitella tohon tollasen 420cdin pumpun, naapurifoorumin mukaan ihan pätevä verrattuna tähän 400cdin pumppuun. :) Mutta kiitokset avuista, ei muutakun pumppuostoksille intterweebiin. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”