Ensin kannattaa koittaa tehdä se mitä kehotaa tekemäänsonikki kirjoitti:Johan tässä on pari tuntia kerenny ahkerasti opiskelemaanMulqvist kirjoitti:Ttu mie näistä mittään tajua, silläpä täsä koitan opiskellakki.
Eli tuon 1 sylinterin suuttimen pitäisi kuseskella sylinteriin?CDI203 kirjoitti:Yhtä sylinteriä koitaa kiihdytää ja toista hidastaa
Mikäs olikaan sytytys järjestys
Aikanhan nuo on delphi vehkeissä tainnet olla alusta asti
Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
E: jokohan ne suunitelijat ovat ottaneet opikseen...
Ja lopetavat noiden "parempien" osien laitamisen autoihin
(Olis kyllä luullut että olisivat jo niiden 90 luvun 200d pumppujen jälkeen)
1. sylinteristä antoi ainoastaan tuon 2048 ja kehoitti tekemään zero quantity calibration for the injector jos säätöarvo +68>.
Mitään ihmeempää savutusta tms. en ole huomannut.
Osaako CDI203 tönäistä oikeaan suuntaan, mitä seuraavaksi?
Delphin suutin hajosi irroituksessa?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
MahdolisiaMulqvist kirjoitti:Aa, minä tulkitsin näin päin että korjaa 1.pytyn suuttimen aukioloaikaa pidemmäksi, joka taas viittaa ettei kakkua tule tarpeeksi(vuoto paluupuolelle? Vai huono kärki->huono suihku->kone luulee ettei sa kakkua vaikka todellisuudessa saa mutta huonosti kaasuuntuneena?)CDI203 kirjoitti:Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
Kovasti tässä koitan opiskella, vaikka näistä vieläkään mitään tajua parin tunnin opiskelulla.
Syitä sille miksi korjaus arvo on kohollan(+) on monta
syyksi riittää vaika vuotava suutimen ja kannen välissä oleva tiiviste prikka
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sitten jos puristukset paluu poulen vuoto ym on tarkisteltusonikki kirjoitti:Eipä ollut apua tuosta calibroinnistakaan
Voi vielä koitta vaihtaa suutimia ristiin
Siirtyykö vika mukana
(Riskinä siinä on että lisää delphejä
menee pask... delphiksi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
CDI203 kirjoitti:(Riskinä siinä on että lisää delphejä
menee pask... delphiksi)
Puristukset OK mutta paluupuolenmittaukseen ei ole tällä hetkellä vehkeitä.
Hirveesti en uskalla alkaa noita toisia suuttimia irroittamaan jos ne noin helposti voi ottaa itseensä, joten taidan jäädä voitolle kun pistän uutta suutinta tilaukseen.
Voiko noita kunnostettuja ostaa hyvin mielin vai onko ollut jotain ongelmaa? Kunnostettu ~200e ja täysin uusi noin ~300e, hinnat sis. toimituskulut + runkopantin (ei varmaan kannata alkaa lähettelemään vanhoja runkoja saksaan).
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juuri näin, huolitsija sitten paiskoo varuiksi niin lujaa pakettia että siitä aiheutuvan shokin takia se ei uskalla mennä rikki.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kai se UPS roudaa tuon tyynyillä vuoratulla panssarivaunulla kotiovelle
Kumma juttu joo, ei harmittaisi niin paljoa jos tuon olisi tiputtanut tms. mutta kun käsitteli tuota kuin kipiää vattua Vai olisko tuo putsaus nyt sitten syyllinen... tämän tein siis varovasti mattoveitsenterän hamaralla pahimmille pikikerääntymille ja sitten lopuksi pyyhkäisy tuolla ksyleenillä. Ja tosiaan kärkeä en hinkuttanu mekaanisesti millään, paitsi puhtaalla rätillä + ksyleenillä.
Kumma juttu joo, ei harmittaisi niin paljoa jos tuon olisi tiputtanut tms. mutta kun käsitteli tuota kuin kipiää vattua Vai olisko tuo putsaus nyt sitten syyllinen... tämän tein siis varovasti mattoveitsenterän hamaralla pahimmille pikikerääntymille ja sitten lopuksi pyyhkäisy tuolla ksyleenillä. Ja tosiaan kärkeä en hinkuttanu mekaanisesti millään, paitsi puhtaalla rätillä + ksyleenillä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sepä se kun ei mitenkään voi tietää mikä niistä
Hajoaa lähes kosketuksesta ja mikä yksilö
kestää lähes mitä vaan, semmoinen huomio noista on
Että siihen vaikutta paljon onko siellä ainetta vai onko kuiva
(Mitä taas tulee noihin paketeja jakelevia kotimaisiin kuljetus
firmoihin
lienee sama mitä
Paketissa lukee käsitelystä tms
Esim jos kuormakirjassa ja paketissa on isolla soitto ennen
Toimitusta"useamalla kielellä" niin ilmesesti se tarkottanee heidän
Kielellään älä soita missään tapauksessa vaikka on ajo järjestelijä
Vielä puhumalla opastanut soittamaan,
"ositeen kuitenkin osaavat lukea oikein" siitä toimitus ohjeen vierestä
Mikä on kuitenkin sammalla kiellellä...)
Hajoaa lähes kosketuksesta ja mikä yksilö
kestää lähes mitä vaan, semmoinen huomio noista on
Että siihen vaikutta paljon onko siellä ainetta vai onko kuiva
(Mitä taas tulee noihin paketeja jakelevia kotimaisiin kuljetus
firmoihin
lienee sama mitä
Paketissa lukee käsitelystä tms
Esim jos kuormakirjassa ja paketissa on isolla soitto ennen
Toimitusta"useamalla kielellä" niin ilmesesti se tarkottanee heidän
Kielellään älä soita missään tapauksessa vaikka on ajo järjestelijä
Vielä puhumalla opastanut soittamaan,
"ositeen kuitenkin osaavat lukea oikein" siitä toimitus ohjeen vierestä
Mikä on kuitenkin sammalla kiellellä...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mistään mitään tiedä, mutta herää noissa irrotetuissa "höyhenkäsitellyissä" suuttimissa epäilys; tokkopa niitä pieni liikuttelu rikkoo, vaan lika. Suuttimet ovat uskomattoman herkkiä lialle, vaikka täälläkin siitä on eriäviä mielipiteitä. Joskus pelkkä ilmassaoleva pöly riittää aiheuttamaan toimintahäiriön.
Moniko on testannut suuttimen ruiskutuskuvion kasaamisen jälkeen? Vanhan tekniikan suuttimista se on itse tullut tehtyä joka kerta (ensimmäinen remppa opetti vähän tarkkuutta; vaikka ohjeistuksen mukaisesti puhtaassa dieselissä kasasin suuttimen, niin kuvio oli epätäydellinen => auki, pesu ja uusintakasaus).
Moniko on testannut suuttimen ruiskutuskuvion kasaamisen jälkeen? Vanhan tekniikan suuttimista se on itse tullut tehtyä joka kerta (ensimmäinen remppa opetti vähän tarkkuutta; vaikka ohjeistuksen mukaisesti puhtaassa dieselissä kasasin suuttimen, niin kuvio oli epätäydellinen => auki, pesu ja uusintakasaus).
Tuo kuulostaa parhaalta selitykseltä. Jakajapumppudiisselin avautumispaineet on jotain päälle 200 bar ja suuttimessa niin pieni reikä ettei heti silmällä meinaa nähdä. Yhteispaineruiskussa paineet taitaa olla vielä kovemmat ja suuttimen reiät vielä pienemmät. Ei kummosta likahippua tarvi olla että menee tukkoon. Vielä kun diagnostiikkakin taisi tukea tuollaista näkemystä?
Olen itsekin vahvasti epäpuhtauden kannalla. Kyllä se cdi-kone kunnossa ollessaan käy sievästi, mutta kyllä sinne koneeseen liittyy monenlaisia värinöitä ja tärinöitä käynnistyksen ja sammutuksenkin aikana, joten sievästä käsittelystä ei voine suutin hajota. Jo alkuviestissähän kerrotaan puhdistetun suutinta-olisiko kuitenkin käynyt päinvastoin. Uusi prikka lienee juuri oikea ja oikealla momentilla? Herkkiä ovat nykysuuttimet-ainakin tuo malli.
Momentit on oikeat, pohjatiiviste oli hivenen alkuperäisestä poikkeava, eli tässä oli ne pienet väkäset prikan sisälaidalla. Tilattu kuitenkin moottorimallin mukaan KL:sta joten oikeat pitäisi olla.
Suutinta en tukkinut välittömästi noiden PA-linjan ja paluuletkun irroituksen jälkeen, vaan vasta kun suutin irroitettuna kannesta. Olisiko tuosta talouspaperista voinut irrota jotain nöyhtää suutimen sisään?
Paineilmaa en suuttimella antanut kun ei ole niin hyviä suodatuksia kompurassa.
Suutinta en tukkinut välittömästi noiden PA-linjan ja paluuletkun irroituksen jälkeen, vaan vasta kun suutin irroitettuna kannesta. Olisiko tuosta talouspaperista voinut irrota jotain nöyhtää suutimen sisään?
Paineilmaa en suuttimella antanut kun ei ole niin hyviä suodatuksia kompurassa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
jos avaa tuon pietzo suutimen niin sitä on turha tarkistela sen jälkeen suihkun mutoa tai muutaakaanEnins kirjoitti:Mistään mitään tiedä, mutta herää noissa irrotetuissa "höyhenkäsitellyissä" suuttimissa epäilys; tokkopa niitä pieni liikuttelu rikkoo, vaan lika. Suuttimet ovat uskomattoman herkkiä lialle, vaikka täälläkin siitä on eriäviä mielipiteitä. Joskus pelkkä ilmassaoleva pöly riittää aiheuttamaan toimintahäiriön.
Moniko on testannut suuttimen ruiskutuskuvion kasaamisen jälkeen? Vanhan tekniikan suuttimista se on itse tullut tehtyä joka kerta (ensimmäinen remppa opetti vähän tarkkuutta; vaikka ohjeistuksen mukaisesti puhtaassa dieselissä kasasin suuttimen, niin kuvio oli epätäydellinen => auki, pesu ja uusintakasaus).
eikä vähiten edellä mainituista syistä
(tuo lika ja ilmassa oleva pöly on vähintään samaan tapaan "myrykkyä" näillekin
kuin vanhemillekin ja monesti näkee/kuulee että suutin putkia avataan
muka ilamaamista varten olissa missä ei edes kone peltiä pitäis avata)
paineet on toisaan huikan eri kuin entis aikojen systeemeissä
jo ensimäisissä CDI systemeissä 1350bar ja nykisin 2000bar
(siinä saa jonkin verran kahvaa liksutella... )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos kyse on niistä mitkä on tuon pikku kuvan autossa niinjaniperho kirjoitti:Mina käytin juuri kanssa suuttimet irti useaan kertaan (boshilaset kylläkin) ne pyöri milloin missäkin , makuullaan ja seisopitkään ilman suojaa, aika väkisin ne irrotettiinkin, ei mennyt miksikään.
Laitoitko paineilmaa suuttimiin? Se voi puhaltaa sinne vettä ja epäpuhtauksia...
niin on tosiaan ihan eri juttu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nehän ne.CDI203 kirjoitti:Jos kyse on niistä mitkä on tuon pikku kuvan autossa niinjaniperho kirjoitti:Mina käytin juuri kanssa suuttimet irti useaan kertaan (boshilaset kylläkin) ne pyöri milloin missäkin , makuullaan ja seisopitkään ilman suojaa, aika väkisin ne irrotettiinkin, ei mennyt miksikään.
Laitoitko paineilmaa suuttimiin? Se voi puhaltaa sinne vettä ja epäpuhtauksia...
niin on tosiaan ihan eri juttu
Uusi suutin tilailtu... mitäs mää tälle vanhalle teen, kun viehättäisi itseäkin tuo tieto että mikä tämän nyt lopulta tappoi?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mulla kävi suuttimet reijon diisselissä, kyllä kait ne hommansa osaa, muutoin tuli aika kalliiks, 1150 euroo yks uus suutin ja 3 muun kärkien, tiivisteiden vaihto sekä testaus.sonikki kirjoitti:Uusi suutin tilailtu... mitäs mää tälle vanhaln, kun viehättäisi itseäkin tuo tieto että mikä tämän nyt lopulta tappoi?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Merkaa se kunnolla ja kokeile josko joku paja sen sais kuntoon...sonikki kirjoitti:Uusi suutin tilailtu... mitäs mää tälle vanhalle teen, kun viehättäisi itseäkin tuo tieto että mikä tämän nyt lopulta tappoi?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
tai homma jostain sopiva kide ja kokeile korjata itse
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Semmoine tuli mieleen että eihän niihin johdosa oleviin liitimen metaali pintoihin ole koskettu millän tai pässyt mitään märkää eihän
ja virrathan on ollut kokoajan kunnolla pois kun sitä liitintä on irrotellut/kiinitellyt onhan
ja virrathan on ollut kokoajan kunnolla pois kun sitä liitintä on irrotellut/kiinitellyt onhan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Metallipintoihin ei ole koskettu mutta akkukengät oli koko ajan kiinni akussa, kun en missää ohjeistuksessa nähnyt kehoitusta näiden irroittamisesta.CDI203 kirjoitti:Semmoine tuli mieleen että eihän niihin johdosa oleviin liitimen metaali pintoihin ole koskettu millän tai pässyt mitään märkää eihän
ja virrathan on ollut kokoajan kunnolla pois kun sitä liitintä on irrotellut/kiinitellyt onhan
Mitäs tämä uusi "kide" meinaa? Toki tuollaisen suuttimen anatomia kiinnostaisi mutta mitään alipaineistettua laboratoriota mulla ei ole, joten en sitten tiedä tuosta itsekorjaamisesta
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tässä jollain samaa ongelmaa, eli suutin hajonnut pohjatiivisteen vaihdossa.
Tuli tuossa vain sellainen mieleen, että voiko nämä delphit ottaa itseensä tuosta puristuspaineiden avulla irroituksesta? Kuinka äkkiä ECU reagoi muuttuneisiin arvoihin ja alkaa hienosäätämään?
Tuli tuossa vain sellainen mieleen, että voiko nämä delphit ottaa itseensä tuosta puristuspaineiden avulla irroituksesta? Kuinka äkkiä ECU reagoi muuttuneisiin arvoihin ja alkaa hienosäätämään?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Säätö nopeus on sekunnin osiasonikki kirjoitti:Tässä jollain samaa ongelmaa, eli suutin hajonnut pohjatiivisteen vaihdossa.
Tuli tuossa vain sellainen mieleen, että voiko nämä delphit ottaa itseensä tuosta puristuspaineiden avulla irroituksesta? Kuinka äkkiä ECU reagoi muuttuneisiin arvoihin ja alkaa hienosäätämään?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä