Delphin suutin hajosi irroituksessa?

Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sonikki kirjoitti:
Mulqvist kirjoitti:Ttu mie näistä mittään tajua, silläpä täsä koitan opiskellakki.
Johan tässä on pari tuntia kerenny ahkerasti opiskelemaan :lol:
CDI203 kirjoitti:Yhtä sylinteriä koitaa kiihdytää ja toista hidastaa
Mikäs olikaan sytytys järjestys


Aikanhan nuo on delphi vehkeissä tainnet olla alusta asti
Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele

E: jokohan ne suunitelijat ovat ottaneet opikseen...
Ja lopetavat noiden "parempien" osien laitamisen autoihin
(Olis kyllä luullut että olisivat jo niiden 90 luvun 200d pumppujen jälkeen)
Eli tuon 1 sylinterin suuttimen pitäisi kuseskella sylinteriin?
1. sylinteristä antoi ainoastaan tuon 2048 ja kehoitti tekemään zero quantity calibration for the injector jos säätöarvo +68>.
Mitään ihmeempää savutusta tms. en ole huomannut.

Osaako CDI203 tönäistä oikeaan suuntaan, mitä seuraavaksi? :)
Ensin kannattaa koittaa tehdä se mitä kehotaa tekemään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mulqvist kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
Aa, minä tulkitsin näin päin että korjaa 1.pytyn suuttimen aukioloaikaa pidemmäksi, joka taas viittaa ettei kakkua tule tarpeeksi(vuoto paluupuolelle? Vai huono kärki->huono suihku->kone luulee ettei sa kakkua vaikka todellisuudessa saa mutta huonosti kaasuuntuneena?)

Kovasti tässä koitan opiskella, vaikka näistä vieläkään mitään tajua parin tunnin opiskelulla.
Mahdolisia
Syitä sille miksi korjaus arvo on kohollan(+) on monta

syyksi riittää vaika vuotava suutimen ja kannen välissä oleva tiiviste prikka
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

CDI203 kirjoitti:Ensin kannattaa koittaa tehdä se mitä kehotaa tekemään
Tämä calibrointi tapahtui ilmeisesti jostain common-rail adaptointi valikoista?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eipä ollut apua tuosta calibroinnistakaan :(
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sonikki kirjoitti:Eipä ollut apua tuosta calibroinnistakaan :(
Sitten jos puristukset paluu poulen vuoto ym on tarkisteltu
Voi vielä koitta vaihtaa suutimia ristiin
Siirtyykö vika mukana
(Riskinä siinä on että lisää delphejä
menee pask... delphiksi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

CDI203 kirjoitti:(Riskinä siinä on että lisää delphejä
menee pask... delphiksi)
:lol:

Puristukset OK mutta paluupuolenmittaukseen ei ole tällä hetkellä vehkeitä.
Hirveesti en uskalla alkaa noita toisia suuttimia irroittamaan jos ne noin helposti voi ottaa itseensä, joten taidan jäädä voitolle kun pistän uutta suutinta tilaukseen.
Voiko noita kunnostettuja ostaa hyvin mielin vai onko ollut jotain ongelmaa? Kunnostettu ~200e ja täysin uusi noin ~300e, hinnat sis. toimituskulut + runkopantin (ei varmaan kannata alkaa lähettelemään vanhoja runkoja saksaan).
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

mitenkäs noita kuljetellaan, höyhentyynyjen päällä pystyssä vai, joskun ovat noin stanan herkkiä hajoamaan :shock:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Juuri näin, huolitsija sitten paiskoo varuiksi niin lujaa pakettia että siitä aiheutuvan shokin takia se ei uskalla mennä rikki. :D
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kai se UPS roudaa tuon tyynyillä vuoratulla panssarivaunulla kotiovelle :lol:
Kumma juttu joo, ei harmittaisi niin paljoa jos tuon olisi tiputtanut tms. mutta kun käsitteli tuota kuin kipiää vattua :roll: Vai olisko tuo putsaus nyt sitten syyllinen... tämän tein siis varovasti mattoveitsenterän hamaralla pahimmille pikikerääntymille ja sitten lopuksi pyyhkäisy tuolla ksyleenillä. Ja tosiaan kärkeä en hinkuttanu mekaanisesti millään, paitsi puhtaalla rätillä + ksyleenillä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sepä se kun ei mitenkään voi tietää mikä niistä
Hajoaa lähes kosketuksesta ja mikä yksilö
kestää lähes mitä vaan, semmoinen huomio noista on
Että siihen vaikutta paljon onko siellä ainetta vai onko kuiva

(Mitä taas tulee noihin paketeja jakelevia kotimaisiin kuljetus
firmoihin
lienee sama mitä
Paketissa lukee käsitelystä tms
Esim jos kuormakirjassa ja paketissa on isolla soitto ennen
Toimitusta"useamalla kielellä" niin ilmesesti se tarkottanee heidän
Kielellään älä soita missään tapauksessa vaikka on ajo järjestelijä
Vielä puhumalla opastanut soittamaan,
"ositeen kuitenkin osaavat lukea oikein" siitä toimitus ohjeen vierestä
Mikä on kuitenkin sammalla kiellellä...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Mistään mitään tiedä, mutta herää noissa irrotetuissa "höyhenkäsitellyissä" suuttimissa epäilys; tokkopa niitä pieni liikuttelu rikkoo, vaan lika. Suuttimet ovat uskomattoman herkkiä lialle, vaikka täälläkin siitä on eriäviä mielipiteitä. Joskus pelkkä ilmassaoleva pöly riittää aiheuttamaan toimintahäiriön.

Moniko on testannut suuttimen ruiskutuskuvion kasaamisen jälkeen? Vanhan tekniikan suuttimista se on itse tullut tehtyä joka kerta (ensimmäinen remppa opetti vähän tarkkuutta; vaikka ohjeistuksen mukaisesti puhtaassa dieselissä kasasin suuttimen, niin kuvio oli epätäydellinen => auki, pesu ja uusintakasaus).
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Tuo kuulostaa parhaalta selitykseltä. Jakajapumppudiisselin avautumispaineet on jotain päälle 200 bar ja suuttimessa niin pieni reikä ettei heti silmällä meinaa nähdä. Yhteispaineruiskussa paineet taitaa olla vielä kovemmat ja suuttimen reiät vielä pienemmät. Ei kummosta likahippua tarvi olla että menee tukkoon. Vielä kun diagnostiikkakin taisi tukea tuollaista näkemystä?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Olen itsekin vahvasti epäpuhtauden kannalla. Kyllä se cdi-kone kunnossa ollessaan käy sievästi, mutta kyllä sinne koneeseen liittyy monenlaisia värinöitä ja tärinöitä käynnistyksen ja sammutuksenkin aikana, joten sievästä käsittelystä ei voine suutin hajota. Jo alkuviestissähän kerrotaan puhdistetun suutinta-olisiko kuitenkin käynyt päinvastoin. Uusi prikka lienee juuri oikea ja oikealla momentilla? Herkkiä ovat nykysuuttimet-ainakin tuo malli.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Mina käytin juuri kanssa suuttimet irti useaan kertaan (boshilaset kylläkin) ne pyöri milloin missäkin , makuullaan ja seisopitkään ilman suojaa, aika väkisin ne irrotettiinkin, ei mennyt miksikään.
Laitoitko paineilmaa suuttimiin? Se voi puhaltaa sinne vettä ja epäpuhtauksia...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Momentit on oikeat, pohjatiiviste oli hivenen alkuperäisestä poikkeava, eli tässä oli ne pienet väkäset prikan sisälaidalla. Tilattu kuitenkin moottorimallin mukaan KL:sta joten oikeat pitäisi olla.
Suutinta en tukkinut välittömästi noiden PA-linjan ja paluuletkun irroituksen jälkeen, vaan vasta kun suutin irroitettuna kannesta. Olisiko tuosta talouspaperista voinut irrota jotain nöyhtää suutimen sisään?
Paineilmaa en suuttimella antanut kun ei ole niin hyviä suodatuksia kompurassa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Enins kirjoitti:Mistään mitään tiedä, mutta herää noissa irrotetuissa "höyhenkäsitellyissä" suuttimissa epäilys; tokkopa niitä pieni liikuttelu rikkoo, vaan lika. Suuttimet ovat uskomattoman herkkiä lialle, vaikka täälläkin siitä on eriäviä mielipiteitä. Joskus pelkkä ilmassaoleva pöly riittää aiheuttamaan toimintahäiriön.

Moniko on testannut suuttimen ruiskutuskuvion kasaamisen jälkeen? Vanhan tekniikan suuttimista se on itse tullut tehtyä joka kerta (ensimmäinen remppa opetti vähän tarkkuutta; vaikka ohjeistuksen mukaisesti puhtaassa dieselissä kasasin suuttimen, niin kuvio oli epätäydellinen => auki, pesu ja uusintakasaus).
jos avaa tuon pietzo suutimen niin sitä on turha tarkistela sen jälkeen suihkun mutoa tai muutaakaan
eikä vähiten edellä mainituista syistä

(tuo lika ja ilmassa oleva pöly on vähintään samaan tapaan "myrykkyä" näillekin
kuin vanhemillekin ja monesti näkee/kuulee että suutin putkia avataan
muka ilamaamista varten olissa missä ei edes kone peltiä pitäis avata)

paineet on toisaan huikan eri kuin entis aikojen systeemeissä
jo ensimäisissä CDI systemeissä 1350bar ja nykisin 2000bar
(siinä saa jonkin verran kahvaa liksutella... :) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

janiperho kirjoitti:Mina käytin juuri kanssa suuttimet irti useaan kertaan (boshilaset kylläkin) ne pyöri milloin missäkin , makuullaan ja seisopitkään ilman suojaa, aika väkisin ne irrotettiinkin, ei mennyt miksikään.
Laitoitko paineilmaa suuttimiin? Se voi puhaltaa sinne vettä ja epäpuhtauksia...
Jos kyse on niistä mitkä on tuon pikku kuvan autossa niin
niin on tosiaan ihan eri juttu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

CDI203 kirjoitti:
janiperho kirjoitti:Mina käytin juuri kanssa suuttimet irti useaan kertaan (boshilaset kylläkin) ne pyöri milloin missäkin , makuullaan ja seisopitkään ilman suojaa, aika väkisin ne irrotettiinkin, ei mennyt miksikään.
Laitoitko paineilmaa suuttimiin? Se voi puhaltaa sinne vettä ja epäpuhtauksia...
Jos kyse on niistä mitkä on tuon pikku kuvan autossa niin
niin on tosiaan ihan eri juttu
Nehän ne.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Uusi suutin tilailtu... mitäs mää tälle vanhalle teen, kun viehättäisi itseäkin tuo tieto että mikä tämän nyt lopulta tappoi?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

sonikki kirjoitti:Uusi suutin tilailtu... mitäs mää tälle vanhaln, kun viehättäisi itseäkin tuo tieto että mikä tämän nyt lopulta tappoi?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
Mulla kävi suuttimet reijon diisselissä, kyllä kait ne hommansa osaa, muutoin tuli aika kalliiks, 1150 euroo yks uus suutin ja 3 muun kärkien, tiivisteiden vaihto sekä testaus.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Noita "kolhimalla" hajoneitahan ei voi tiettä
josko olisivat muutenkin kohta hajoneet näissä kun on tuo laatu mitä satuu vaikka mitään oireita ei olis ollutkaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sonikki kirjoitti:Uusi suutin tilailtu... mitäs mää tälle vanhalle teen, kun viehättäisi itseäkin tuo tieto että mikä tämän nyt lopulta tappoi?
Jos joku tietää 05-alueella diesel pajoja missä onnistuu suuttimien testaus niin ehdotuksia otetaan vastaan. Reijon Dieselissä onnistunee ainakin?
Merkaa se kunnolla ;) ja kokeile josko joku paja sen sais kuntoon...
tai homma jostain sopiva kide ja kokeile korjata itse
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Semmoine tuli mieleen että eihän niihin johdosa oleviin liitimen metaali pintoihin ole koskettu millän tai pässyt mitään märkää eihän

ja virrathan on ollut kokoajan kunnolla pois kun sitä liitintä on irrotellut/kiinitellyt onhan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

CDI203 kirjoitti:Semmoine tuli mieleen että eihän niihin johdosa oleviin liitimen metaali pintoihin ole koskettu millän tai pässyt mitään märkää eihän

ja virrathan on ollut kokoajan kunnolla pois kun sitä liitintä on irrotellut/kiinitellyt onhan
Metallipintoihin ei ole koskettu mutta akkukengät oli koko ajan kiinni akussa, kun en missää ohjeistuksessa nähnyt kehoitusta näiden irroittamisesta.

Mitäs tämä uusi "kide" meinaa? Toki tuollaisen suuttimen anatomia kiinnostaisi mutta mitään alipaineistettua laboratoriota mulla ei ole, joten en sitten tiedä tuosta itsekorjaamisesta :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

janiperho kirjoitti:kyllä kait ne hommansa osaa, muutoin tuli aika kalliiks
Vähä samanlaisia kokemuksia löytyy täältäkin :lol: Mutta kai nuo osaa irrallisen suuttimen testauksen hinnoitella etukäteen :tuumaus:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tässä jollain samaa ongelmaa, eli suutin hajonnut pohjatiivisteen vaihdossa.

Tuli tuossa vain sellainen mieleen, että voiko nämä delphit ottaa itseensä tuosta puristuspaineiden avulla irroituksesta? Kuinka äkkiä ECU reagoi muuttuneisiin arvoihin ja alkaa hienosäätämään?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tai piezokidehän on tunnetusti hyvin hauras, jos se vaan siinä tärähtää niin pahasti että tulee särö (sama jos joutuu heijarilla irroittaan)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pikku hiljaa tuo pullahti sieltä kun tyhjäkäynnillä piti, eli ei millään hirmuisella sykkeellä pompannut :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sonikki kirjoitti:Tässä jollain samaa ongelmaa, eli suutin hajonnut pohjatiivisteen vaihdossa.

Tuli tuossa vain sellainen mieleen, että voiko nämä delphit ottaa itseensä tuosta puristuspaineiden avulla irroituksesta? Kuinka äkkiä ECU reagoi muuttuneisiin arvoihin ja alkaa hienosäätämään?
Säätö nopeus on sekunnin osia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”