320cdi turbo rikki?

markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

320cdi turbo rikki?

Viesti Kirjoittaja markohama »

tuli torstaina ostettua tuollainen 04vm loppu puolella valmistettu farmari. perjantai iltana rupes kuulumaan konehuoneesta rilinää. ajoin kotia matkalla hävisi vedot. ääni tulee aika tarkasti turbon kohdalta. otin imuputken irti niin turbossa noin 5-10mm välys. autolla ajettu vasta 250tkm onko normaalia että näille kilometreille turbo särkyy. ja mistä turbo kannattaa ostaa? mikäs moottori malli tälläisessä on 320cdi r6? näinköhän olisi pitänyt ajaa väykyllä :(
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Likaa väljää on... Jostain muualta kuin veh***sta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Taitaa uusi turbo maksaa kai 1600 E ja käytetty Suomessa 800E. Itse ostin
UK-Turbosta käytetyn 400 eurolla, se oli takuulla hyvä. Ebaysta voi saada
kuulemma halvemmallakin, mutta ei taida aina olla takuuta.

Turbokauppoja on muutama Suomessa, esim. LDS-Turbo. Niistä voi
kysellä, mitä on tehtävissä.

Hae turbon kyljestä tai netti-EPC:sta varaosanumero ja googlaa sillä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Re: 320cdi turbo rikki?

Viesti Kirjoittaja 204 »

markohama kirjoitti:tuli torstaina ostettua tuollainen 04vm loppu puolella valmistettu farmari. perjantai iltana rupes kuulumaan konehuoneesta rilinää. ajoin kotia matkalla hävisi vedot. ääni tulee aika tarkasti turbon kohdalta. otin imuputken irti niin turbossa noin 5-10mm välys. autolla ajettu vasta 250tkm onko normaalia että näille kilometreille turbo särkyy. ja mistä turbo kannattaa ostaa? mikäs moottori malli tälläisessä on 320cdi r6? näinköhän olisi pitänyt ajaa väykyllä :(
No,onkait takuu,kun noinkin uusi ostos.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

V6 versioon löytyy ebaysta tehdaskorjattuja ja takuunalaisia, 1200hintaan jää suunnilleen kun kaikki kulut lasketaan, eli vanhan lähetys sakemannille yms.

suoraan koneeseen ei suoraan löytynyt.

Ebaysta löytyy aika kivasti turboja.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Re: 320cdi turbo rikki?

Viesti Kirjoittaja pepi »

markohama kirjoitti:tuli torstaina ostettua tuollainen 04vm loppu puolella valmistettu farmari. perjantai iltana rupes kuulumaan konehuoneesta rilinää. ajoin kotia matkalla hävisi vedot. ääni tulee aika tarkasti turbon kohdalta. otin imuputken irti niin turbossa noin 5-10mm välys. autolla ajettu vasta 250tkm onko normaalia että näille kilometreille turbo särkyy. ja mistä turbo kannattaa ostaa? mikäs moottori malli tälläisessä on 320cdi r6? näinköhän olisi pitänyt ajaa väykyllä :(
Jos liikkeestä ostit niin otappa sinne yhteyttä. Käytetylläkin kolomen kuukauden takuu.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

6kk ja nimeltään taisi olla virhevastuu.
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

yksityiseltä ostin. myyjä lupas että auto laitetaan kuntoon silleen että ei kummallekkaan jää paha maku suuhun.
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

aamulla kun siirsin auton tallista pois että hinuri saa auton kyytiin niin pölläytti jonkun verran sinistä mut varmaan tuo turbo valskaa öljyä :roll:
aaltot
Viestit: 30
Liittynyt: 16.6.2008 18:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja aaltot »

markohama kirjoitti:aamulla kun siirsin auton tallista pois että hinuri saa auton kyytiin niin pölläytti jonkun verran sinistä mut varmaan tuo turbo valskaa öljyä :roll:

Ittellä kävi vastaavasti,itsellä meni cooleri pesuun koska oli täynnä öljyä myöskin.. ja kävi aika hassusti ekat 10 min korjauksen jälkeen koska kone täynnä ööliä.... piti ehd. pitää D tai vaihde päällä..
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

mistä tuon uuden turbon saa 1600e halvin uusi minkä olen löytänyt niin ollut 1950e. tekeekö kunnostetuilla turboilla mitään sellaisia löysin 900:lla
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markohama kirjoitti:mistä tuon uuden turbon saa 1600e halvin uusi minkä olen löytänyt niin ollut 1950e. tekeekö kunnostetuilla turboilla mitään sellaisia löysin 900:lla
Kumpis kone olikaan kyseesä rivi vai v ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

rivi kone kyseessä
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

markohama kirjoitti:mistä tuon uuden turbon saa 1600e halvin uusi minkä olen löytänyt niin ollut 1950e. tekeekö kunnostetuilla turboilla mitään sellaisia löysin 900:lla
LDS-Turbo heitti tuommoisen hintaluokan pari-kolme vuotta sitten. En
tiedä, olisiko kyseessä sama turbo, kun ei ole varaosanumeroa eikä
auto tiedosssa.

1132 euroa näyttäisi maksavan uusi turbo Saksan Ebayssa. Takuuturbot
alkavat 400 eurosta.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

halvin tähän mennessä löytynyt suonenjoella 600e ilman sähkösäädintä ja sähkösäätimen kanssa 1400e se nyt riippuu onko vanhasta särkynyt sähkösäädin. mikähän tuon turbon on voinut särkeä. mersuliikkellä kummastelivat että ei ole kertaakaan tarvinnut tuollaiseen turboa vaihtaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

markohama kirjoitti:halvin tähän mennessä löytynyt suonenjoella 600e ilman sähkösäädintä ja sähkösäätimen kanssa 1400e se nyt riippuu onko vanhasta särkynyt sähkösäädin. mikähän tuon turbon on voinut särkeä. mersuliikkellä kummastelivat että ei ole kertaakaan tarvinnut tuollaiseen turboa vaihtaa.
Onko suomi-auto? Ahtovuoto noita turboja hajottaa ja kilometrit.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Minun hankkimani turbo ei ollut sähkösäätöinen.

Veholta jos kysyy, niin ikinä ei ole ollut missään autossa mitään vikaa,
vaikka korjaamoille olisi pitkät jonot.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markohama kirjoitti:halvin tähän mennessä löytynyt suonenjoella 600e ilman sähkösäädintä ja sähkösäätimen kanssa 1400e se nyt riippuu onko vanhasta särkynyt sähkösäädin. mikähän tuon turbon on voinut särkeä. mersuliikkellä kummastelivat että ei ole kertaakaan tarvinnut tuollaiseen turboa vaihtaa.
Ei ole vissin tarvinut mersuliikessä yhtään mersua korjat :lol: :lol:
noita varsinkin sähkö ohjatuja turboja menne(se sähkö säädin on usein niissä rikki)
yleisiä syitä tukoine putki, huonot öljyt, ilmanputsari, paljon kilometrejä,
jotain ylinmäräistä pässe siipien väliin, samutelu kovan ajon jälkeen heti

mikä sen on hajottanut riippuu vähän siitä mikä siellä on hajonnut, siivet, laakerit, säätösiivet pesät halki, akseli katki...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

ei tuolla hintaa tarvia vaihtaa vehon hinta 3150e+ asennus. kannattaako kerralla laittaa uudella säätimellä vai vanhalla jos on ehjä?
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

tuonti auto kyseessä mut kilometrit on kyllä mittarissa kaikki
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

laakerithan sieltä oli pettänyt. öljyä oli menny pakoputkeen niin siitä johtu savutus. kilometrit oli kuulemma tullut täyteen huomenna saa kuulemma auton hakea pois. jokohan se kestäs enenmmän kun 200km :D
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

markohama kirjoitti:laakerithan sieltä oli pettänyt. öljyä oli menny pakoputkeen niin siitä johtu savutus. kilometrit oli kuulemma tullut täyteen huomenna saa kuulemma auton hakea pois. jokohan se kestäs enenmmän kun 200km :D
Kai se 200 km kestää jos edelliselläkin pääsi 250 tkm. Mutta ei välttämättä jos 500 tkm:n jälkeen kääntää mittaria 499800 taaksepäin. ;)
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 10.11.2011 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ahdin kestää helposti ainakin 300-400tkm ennen kun alkaa välyksiä olemaan liikaa(siis asialisella pidolla, vähemmän asialisella on joskus uusi ahdin hajonut alle 400m)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aaltot
Viestit: 30
Liittynyt: 16.6.2008 18:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Itsellä kesti 384tkm uudesta lähtien 2v ja 5kk..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aaltot kirjoitti:Itsellä kesti 384tkm uudesta lähtien 2v ja 5kk..
eli suurin piirtein normaali kilsat/ajan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

no jospa tuo uusi nyt kestäisi. kyllä tuossa ainakin kilometrit pitää paikkansa.
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

auto käyty korjaamolta ja toimii mutta turbo sakkaa helvetisti. oiskohan asentajalla jäänyt ahtoputki löysälle vai mistä tuollainen johtuu. kerkeevät vasta keskiviikkona katsomaan
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

CDI203 kirjoitti:Ahdin kestää helposti ainakin 300-400tkm ennen kun alkaa välyksiä olemaan liikaa(siis asialisella pidolla, vähemmän asialisella on joskus uusi ahdin hajonut alle 400m)
Huohotinpuoli, ilmanputsarin tukkoisuus, öljyn liikatäyttö, luukut selällään ja siitä seis. Syitä on yhtä monenlaisia kuin on käyttäjiäkin, vanha viisaus että kylmää konetta ei rankasta auttaa monessa asiassa pitkälle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

auto kävi tänään taas korjaamolla ja sanoivat että ei ole vikaa. eli auto sakkaa pienillä kierroksilla alle 2000 kierroksilla hiljaa ajaessa mut kovemmassa kiihdytyksessä ei sakkaa. mistä tälläinen voi johtua
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

markohama kirjoitti:auto kävi tänään taas korjaamolla ja sanoivat että ei ole vikaa. eli auto sakkaa pienillä kierroksilla alle 2000 kierroksilla hiljaa ajaessa mut kovemmassa kiihdytyksessä ei sakkaa. mistä tälläinen voi johtua
Mitä tarkoitat ahtimen sakkaamisella alle 2000 kierroksella?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”