Käynti ongelmia w211

Vastaa Viestiin
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Käynti ongelmia w211

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

Yritettiin vaihtaa ykkös sylinterin kuparirikkaa, muttei lähtenyt suutin irti, vuotaa kyllä mutta tiukassa on. Yritettiin ottaan suuttimen musta"hattu pois muttei lähtenyt kääntyi vain noin 20 astetta myötäpäivään. Käytettiin auton ollessa käynnissä polttoaine linjaa auki, jos se olisi esteenä suuttimen pomppaamiselle. Syttyi mootttorin vika valo auto meni tähän vika tilaan ettei kierrä kuin 3000. Samalla huomattiin että käynti huonoa muutenkin eikä lähde enään kunnolla käyntiin. Mustan hatun eli suuttimen yläpään missä ylivuotoletku kiinni kääntämällä ja liikuttelemalla käynti muuttuu ja auto sammuu. Ei lähde enään käyntiin. Prkl. Missä vika. onko suutin mennyt rikki. Avattiin kyllä suuttimen yläpää lopuksi irroittamalla se kierteeltä ja siellä olevat jousi ja muut osat kunnossa. Pittää prkl viedä näköjään merkkiliikkeeseen. Auto on 220cdi -07.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minä en välttämättä mistään mitään tiedä, mutta kuulostaa siltä, että nyt pääsi tapahtumaan niin, että ehkä olisi syytä käydä jossain korjaamossa jolla suuttimien virallinen ulosvedin ja senjälkeen suutin jollekkin remonttiin :roll: Ei tarvi vielä tuossakohtaa välttämättä merkkiliikettä....

Pahaan tilanteeseen edes pieni kevennys....on ne suuttimet joskus tiukassa :?

http://m.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY
Viimeksi muokannut piippu, 12.5.2013 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se merkkiliikettä tarvitse, mersut osaavia korjaamoita hyvillä työkaluilla varustettuna on muitakin. Kenties parempiakin kuin merkkiliike.

Kokeilut kuulostavat sellaisilta että kannattaa joka tapauksessa johonkin viedä ennenkuin saadaan aikaan kallista lisävahinkoa.

Vanha suutin ulosvetäjällä irti ja uusi tilalle ellei irtoa kohtuudella.
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

Onkohan se suutin mennyt rikki? Viittaisi tuo käyntiin lähtö ja käynnissä pysyminen siihen. Kun liikuttaa suuttimen ylivuotoletku osaa niin sammuu auto. Ja jostain syystä on tuo vikatila jäänyt päälle eli ei ota kierroksia
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

Ennen kun alettiin huoltohommiin toimi aivan moitteettomasti. Nyt on samoilla osilla koottu ja yllämainitut viat tuli huollon yhteydessä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suutin menee joka tapauksessa pilalle jos sen joutuu purkamaan ja ottamaan ulosvetäjällä irti. Tai voihan sen saada kasattua tomivaksikin mutta korjaamolla ei enää jaksa noiden kanssa tapella.
Uuden kun laittaa niin tulee kerralla kuntoon pitemmäksi aikaa.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dealer kirjoitti:Suutin menee joka tapauksessa pilalle jos sen joutuu purkamaan ja ottamaan ulosvetäjällä irti. Tai voihan sen saada kasattua tomivaksikin mutta korjaamolla ei enää jaksa noiden kanssa tapella.
Uuden kun laittaa niin tulee kerralla kuntoon pitemmäksi aikaa.
+takuu uudella suuttimella vrt. Rysäämällä kasattu vanha.
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

Mietin että meniköhän siinä rikki tuo suutin kun väänsin mustasta liitin osasta myötäpäivään noin 45 astetta vaikka ois aukastu alemmasta mutterista vastapäivään? Jokuhan siinä on mennyt rikki kun ei lähde auto enään käymään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varmaan on jotain rikki, huolestuttavaa tässä on se että nämähän käy muilla sylintereillä vaikka olisi johto irti yhdestä suuttimesta toisin kuin vanhemmat cdi:t.
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

ei käy kolmella jos ottaa vaikka ykkösen polttoainelinjan auki niin heti sammuu. Auto saatiin käymään nyt normaalisti, kun väännettiin suuttimen yläpäätä vähän eri asentoon. Pikkusen jos kääntään niin sammuu. Miten on mahdollista että tällä on vaikutusta, eikö ns. magneettiventtiili vai mikä onkaan toimi joka asennossa samanlailla?
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Pauli_Antero kirjoitti:ei käy kolmella jos ottaa vaikka ykkösen polttoainelinjan auki niin heti sammuu. Auto saatiin käymään nyt normaalisti, kun väännettiin suuttimen yläpäätä vähän eri asentoon. Pikkusen jos kääntään niin sammuu. Miten on mahdollista että tällä on vaikutusta, eikö ns. magneettiventtiili vai mikä onkaan toimi joka asennossa samanlailla?
Eikös tuon ikäisessä ole jo ns Piezo suuttimet. Piezokide pitenee ja lyhenee suurjännite pulssin tahtiin ja se liike annostelee polttoaineen. On varmasti herkkä kolhuille. Delphillä (valmistaja) ei meinannut heti alkuun edes onnistua noiden tekeminen.

Tuosssa juutuubi videossa kerrotaan tarkemmin miten kampe toimii

http://www.youtube.com/watch?v=ftchx1TDNJo
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”