Hiukkassuodattimen "kuormitus suodatin"

Vastaa Viestiin
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Hiukkassuodattimen "kuormitus suodatin"

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Tukkeutuneen suodattimen kanssa paininut pidempään ja nyt auto ollut viikon starin perässä. Onko tämä "kuormitus suodatin" ihan paine-erosta laskettu arvo vai yhtälö useammastakin seikasta? Kummastuttaa kun esim työmatka n.50km, aamulla kuormitus 30%, perillä 60%. Päivän parkissa ja liikkeellelähtö, prosentit 34. Taas ajossa kasvaa suht nopeasti. Kaikki arvot ohjainlaitteella dieselhiukkassuodatin on ohjearvoissaan kaikilla kierroksilla ja kuormalla. Ohjainlaite tuli nollattua pestyn suodattimen vaihdon jälkeen ja samana pysyy käytös. Onko tämä normaalia/vika? Autona 280cdi w211 ja suoralla koneella
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Normaalisti 1000km ja 100%.
Oisko kuitenkin paine-eroa reilunlaisesti?
Tietty joku muu voi aiheuttaa nopeaa nokeamista, imusarjan läppiä osa kii, katti mennyt jo aiemmin tukkoon yms?
Taitanee olla tuontipeli, koska on dpf.
Onneksi noihin saa avarempaakin putkea.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Tuontipeli juu. Läpät oli kiinni kun ostin, nokiongelmaa ollut varmasti. Nyt polttoväli jossain 400-500km (alkuunsa 100-300km). Kummastuttaa vaan tuo prosenttien putoaminen "levossa" ja suhteellisen nopea kasvu. Paine-eroanturin voisi koittaa uusia, toinen käytetty löytyy. Harisella käytetty, ei käytännössä eroa polttoväleihin.
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Mitäs nuo eropaineet tulisi olla?
Nyt tyhjäkäynnillä 0hPa, moottoritieajossa n.2400rpm 50hPa ja täyskaasulla n.4500rpm n.240hPa. Suuttimien korjaimet 0,15-0,8 tyhjäkäynnillä, pyydetyt ahdot toteutuu ajossa. Kulutusmittari näyttää kyllä ihan päin peetä, viime tankkaus näyttämä 6.4 ja toteutuma 7.8.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Näyttäshän nuot linjassa olevan.
Suutinkarttaa huijaamalla kun softataan, tulee juurikin tuollainen kulutusvääristys.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

Ok :) täytyy tuo paine-eroanturi vielä koittaa uusia, jos se vaikuttaisi siihen että pätkä-ajossa on pidempi polttoväli kun matkassa. Josko se anturi lämmetessään antaa mitä sattuu lukemia. Öljyäkään ei kone syö niin ei oikeen usko siihen täyttymistahtiin.
ari.kivinen81
Viestit: 43
Liittynyt: 20.9.2013 21:46
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja ari.kivinen81 »

On tämäkin murhe jo ratkennut. Tulipellin puoleiset kaksi pakosarjan vaarnaruuvia poikki. Ei huomannut että pakosarja vuosi ja kaikki arvot 'ok' ajossa. Enää ei alle 700km polttoja tule :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”