211 280cdi moottorin vaihto

Vastaa Viestiin
miksa007
Viestit: 3
Liittynyt: 13.3.2017 19:42
Paikkakunta: Kokemäki

211 280cdi moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja miksa007 »

Vanha moottori alkoi (kolarin seurauksena?) syödä öljyä 6 l/1000km. Avauksessa selvisi, että neljän männän öljyrenkaat oli pohjassa ja pysyvästi.

No uudesta projektista innostuneena ostin samanlaisella moottorilla varustetun kolariauton ja aattelin, että heitetäämpä kone tuosta toiseen ja jatketaan matkaa.

No nyt projekti on pysähtynyt kun vaihdettu moottori käy normaalisti tyhjäkäyntiä 790kier/min (ilmeisesti kaikki sylinterit mukana toiminnassa). Mutta ei hyväksy yhtään kierrosten lisäystä. Kierroksia lisättäessä kone rupee käymään epätasaisesti eikä kierrosluku nouse 1500 asti.

Moottorihan on tämä kuuluisa om642 "kurahaara"
Autot :
A: malli 10/2006, eli facelift ja tämä söi öljyä. Tässä hiukkassuodatin(dpf?) tukossa, mutta kokeiltu koekäyttää ilman ...
B: malli 4/2006, tästä siirrettiin moottori tuohon Aahan,(mutta moottorin ohjainyksikköä ei siirretty, koska ei startannut tällä yksiköllä) ei hiukkassuodatinta,

Mitä on tehty.
Starilla katseltu vikakoodeja:
käyntikatkosten lukumäärä liian suuri: Tarkasta sylinterien paineet - Tehty(ei vikaa), Tarkasta injektorien(eli suuttimien) "koodit"- tehty ja muutettu.
Noilla ei vaikutusta käyntiin...

Kampiakselin asentotunnistin antoi väärää jännitettä - Korjattu
Hehkurele vialla - korjattu.


Nyt etsitään lisää ehdotuksia mistä käyntiongelmaan ratkaisua...

Ja pystyykö tuon Bn moottoriohjausyksikön koodaamaan kotiStarilla tuohon Ahan sopivaksi?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 211 280cdi moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

miksa007 kirjoitti:Vanha moottori alkoi (kolarin seurauksena?) syödä öljyä 6 l/1000km. Avauksessa selvisi, että neljän männän öljyrenkaat oli pohjassa ja pysyvästi.

No uudesta projektista innostuneena ostin samanlaisella moottorilla varustetun kolariauton ja aattelin, että heitetäämpä kone tuosta toiseen ja jatketaan matkaa.

No nyt projekti on pysähtynyt kun vaihdettu moottori käy normaalisti tyhjäkäyntiä 790kier/min (ilmeisesti kaikki sylinterit mukana toiminnassa). Mutta ei hyväksy yhtään kierrosten lisäystä. Kierroksia lisättäessä kone rupee käymään epätasaisesti eikä kierrosluku nouse 1500 asti.

Moottorihan on tämä kuuluisa om642 "kurahaara"
Autot :
A: malli 10/2006, eli facelift ja tämä söi öljyä. Tässä hiukkassuodatin(dpf?) tukossa, mutta kokeiltu koekäyttää ilman ...
B: malli 4/2006, tästä siirrettiin moottori tuohon Aahan,(mutta moottorin ohjainyksikköä ei siirretty, koska ei startannut tällä yksiköllä) ei hiukkassuodatinta,

Mitä on tehty.
Starilla katseltu vikakoodeja:
käyntikatkosten lukumäärä liian suuri: Tarkasta sylinterien paineet - Tehty(ei vikaa), Tarkasta injektorien(eli suuttimien) "koodit"- tehty ja muutettu.
Noilla ei vaikutusta käyntiin...

Kampiakselin asentotunnistin antoi väärää jännitettä - Korjattu
Hehkurele vialla - korjattu.


Nyt etsitään lisää ehdotuksia mistä käyntiongelmaan ratkaisua...

Ja pystyykö tuon Bn moottoriohjausyksikön koodaamaan kotiStarilla tuohon Ahan sopivaksi?
Ihan ei selvinyt miksi B:en ECU pitäis koodata A:han?
jos siitä moottorin vaihdon yhteydessä jäi hitupönikä/sen anturit pois niin vika ainkin on ja pysyy siihen asti kunnes ne sinne asenataan
tai poistuvat ohjelmasta
pelkästään nuo rittävät syyksi

tarkista
suutimet
pakopaine anturi

Mitä vikakoodeja *:ri antaa mitä näytää siellä tapahtuvan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
miksa007
Viestit: 3
Liittynyt: 13.3.2017 19:42
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksa007 »

Yleensä kuulemma ecu ja moottori kulkevat aina yhdessä... näin minulle on kerrottu. Mutta kun tuo auto ei startannut tuolla Bn boxilla niin luovutin.

Tällä hetkellä pakoåutkisto on antureineen kaikkineen An alkuperäinen, mutta se on liitoksesta auki kun se pönttö on oikeesti tukossa.(Jottei rikottaisi ylipaineella mitään...) Tavoitteena on poistaa toi pönttö ohjelmasta kunhan auto saadaan käymään kunnolla.
Star näytti tuosta jotain arvojakin pöntöstä mutta kone jäi verstaalle.

Moottorista ainoa vika tällähetkellä: käyntikatkostunnistus - lukumäärä liian suuri

Muuten: auto B oli koekäytetty kolarin jlkeen lyhyesti...(ennen purkamista osiin)

Että sellaista projektia
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Katti tukossa?
Ota turbon jälkeen putki auki ja koita.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

miksa007 kirjoitti:Yleensä kuulemma ecu ja moottori kulkevat aina yhdessä... näin minulle on kerrottu. Mutta kun tuo auto ei startannut tuolla Bn boxilla niin luovutin.

Tällä hetkellä pakoåutkisto on antureineen kaikkineen An alkuperäinen, mutta se on liitoksesta auki kun se pönttö on oikeesti tukossa.(Jottei rikottaisi ylipaineella mitään...) Tavoitteena on poistaa toi pönttö ohjelmasta kunhan auto saadaan käymään kunnolla.
Star näytti tuosta jotain arvojakin pöntöstä mutta kone jäi verstaalle.

Moottorista ainoa vika tällähetkellä: käyntikatkostunnistus - lukumäärä liian suuri

Muuten: auto B oli koekäytetty kolarin jlkeen lyhyesti...(ennen purkamista osiin)

Että sellaista projektia
Tämmöistä juttua yhdessä kulkevista kertoilevia ei kannatta sitten kunnella pätkään vertaa,
käyttä ennemin sekin aika johonkin hyödylisempään vaikapa kivien potkimeseen
selkeästi ei mistään mitään tietoa ole seuraavaksi kertovat että
V mootorissa on kaikki sylinterit yhdessä suorassa rivissä tms :lol:

tuo kumipään vinkki on hyvä ja tarkista se jo mainittu pakopaine anturi,
lisäksi jo koneen luovutaj oli pahasti kolhastu niin määrän säädin, paineen säädin korkeapaine pumppu jo mainitujen suutimein lisäksi
helpoja tarkistella jos toisessa koneesa ei ollut mutta vika kuin öljyn kulutus niin ota osat siitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
miksa007
Viestit: 3
Liittynyt: 13.3.2017 19:42
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksa007 »

Googlessa pari kuvaa eilisen illan mittausarvoista. Tuossa näkyvät paineet taitavat olla rajojen sisällä? (Täytyy muistaa, että pakoputki on edelleen poikki ennen hiukkaspönttöö)

Tämän illan tavoitteet taitaa olla:
-Avata p-putki ennen kattia ja käyttää konetta.
-Saada noita mittausarvoja esiin siinä vaiheessa kun moottorille antaa kierroksia.

https://drive.google.com/file/d/0B8xT9T ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8xT9T ... sp=sharing
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Aika erikoinen kolari ollut kun on lyönyt männänrenkaat pohjaan..... täytyny olla jo meleko posaus :shock:

Jos ei sitten ole ilman nesteitä ajettu kolarin jälkeen...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Aki P kirjoitti:Aika erikoinen kolari ollut kun on lyönyt männänrenkaat pohjaan..... täytyny olla jo meleko posaus :shock:

Jos ei sitten ole ilman nesteitä ajettu kolarin jälkeen...
Lensi saatana kahvit pöydälle Akin tarinoista :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”