722.6 laatikko on kuminauha

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

722.6 laatikko on kuminauha

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Öljyt vaihdettu (huuhtelemalla) vuosi sitten. Samalla vaihdettu kyb ja töpseli, suodatin jne.

Nyt on alkanut selkeästi luistamaan. Ihan kuin kytkin luistaisi.
Mistä kannattaa vikaa lähteä hakemaan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljyn vähyys aiheuttaa tuollaista.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Öljyn vähyys aiheuttaa tuollaista.
Varmaan ennen kyselyä voisi edes katsoa öljyn määrän, värin ja hajun.

Sit voisi kertoa onko siinä vuodessa ajettu 5, 20, 50 vai 100 tuhatta.

Tuossa 722.6 oli vähän outo, välistä ehkä luistoa ja sit saattoi varsinkin kaasun painamisen jälkeen pikaisesti löysätessä pamauttaa vaihteen päälle pamauttamalla... Ohjainboksissa oli n 1.5-2dl öljyä. Vähennettiin kyseinen määrä öljyä sieltä ohjausboksista :D

Liian pieni määrä kyllä tosiaan saa lootan laiskasti vaihtamaan.

Tulikin mieleen että omaan pitää varmaan kohta vaihtaa öljyt, alkaa 60tkm tulla edellisestä vaihdosta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Joo sori. Öljy on siis kirkasta. Jopa niin kirkasta, että vaikea tarkastaa öljyn määrää. Sitä on myös riittävästi.

Auto on siis 642 koneella ja ajettu 290tkm
Vaihdon jälkeen about 20-30tkm?

Ihan kuin tuo ei ottaisi kiinni siten miten pitää. Kun painaa tallan lattiaan kierrokset nousee ja kuluu sekunteja ennenkuin auto ampaisee. Häiritsevä fiilis kun kierrokset nousee mutta mitään ei tapahdu.

Kerää painetta ensin? Minulle on tuon laatikon toiminta vähän epäselvä mutta siltä tuo tuntuisi.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

eli 4maticci vissiin, eikös muut OM642:t ole jo 7g...

kato se ohjainboksin öljypitoisuus
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

MHe kirjoitti:eli 4maticci vissiin, eikös muut OM642:t ole jo 7g...

kato se ohjainboksin öljypitoisuus
Se jäi mainitsematta. Nelikko on joo.

Tuo ohjainboksin sijainti. Laatikon öljypohjan sisällä?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

ei kun jos on 5G niin apparin jalkatilassa... (7G laatikon sisällä)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Ok. Täytyy etsiä sitten kait vaan.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaikuttaa ettei turbiinilukko ota kiinni ollenkaan.
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.

Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Mika.T kirjoitti:Vaikuttaa ettei turbiinilukko ota kiinni ollenkaan.
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.

Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
No siis punaista tikkua vasten kirkas. Toisaalta nyt kun sanoit, rupesin miettimään onko oikeasti punaista...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Valkoinenkuolema kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Vaikuttaa ettei turbiinilukko ota kiinni ollenkaan.
w211 on jo sen ikäluokan kampe että sen vaihteistonohjaus osaa käyttää turbiinilukkoa jo kiihdyttäessä joten jos se ei toimi niin varmasti vaikuttaa kuminauhalta.

Onko öljy siis oikeasti kirkasta? Nuo automaatin öljyt on kyllä normaalisti varsin vahvasti punertavia...
No siis punaista tikkua vasten kirkas. Toisaalta nyt kun sanoit, rupesin miettimään onko oikeasti punaista...

:shock:

Niitä on erilaisia öljyn vaihtajia. Olipa yhdessä 722.6 lootassa ihan uuden moottoriöljyn väristä eli varmaankin hydrauliöljyä. Kuitenkin alkoi pelata kivasti kun laittoi oikeat öljyt.

Toivotaan ettei sentään väärää öljyä ole laitettu.
Viimeksi muokannut AK47, 16.3.2019 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Öljyä en kerennyt vielä tarkistamaan (sataa vettä, ei kiinnosta nyt) mutta tuossa sain toisaalta vinkin kokeilla "pakko" manuaalilla.
Heitin kakkosen sisään, tallaa kohti lattiaa. Auto ampaisee. Sama kolmosella.

Eli vaikuttaisi siltä, että tuo vaihteen vaihto empii ja luistattaa jotenkin. Ei ole teräviä noi vaihdot.

Sen kummemmin tuon laatikon sielunelämää ymmärtämättä, mikä tuohon vaikuttaa? Voiko sen korjata jotenkin?
Avatar
ido59
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2013 22:46
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ido59 »

'luistaa' siis

jollain vaihteella, millä?, kierrokset nousee rajoittimelle saakka mutta vauhti ei

vaihtohetkellä kierrokset nousevat hetkellisesti, minkä vaihteiden välissä ja missä tilanteessa?

jos loota oikeasti 'luistaa' niin atf on jo muutamassa sekunnissa tummaa ja palaneen hajuista
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

jos oikeesti luistais liikaa niin vetäis laatikon vikatilaan kakkoselle
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Kuten yllä sanoin, vaihtaa hitaasti. Empii vaihtoa. Ei ole vaihto terävä kuten aiemmin on ollut.
Avatar
ido59
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2013 22:46
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ido59 »

jatkakoon joku muu täsmällisen oirekuvauksen pumppaamista, jos kiinnostaa. i'm out
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”