Pakosarjathan ne hajookin!! (ei luistonesto juttu lainkaan)

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Pakosarjathan ne hajookin!! (ei luistonesto juttu lainkaan)

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Olisko tuo luistonesto syytä ottaa pois päältä kesäisin.
Nimittäin kaksi kertaa kiirelähdössä käynyt näin (eka kerran luulin, että laatikko varmaan hajos) eilen taas:
Päällysteellä rivakasti kiihdyttäessä (lähes 0-lähtö liittymästä kaartaen) tarraakin kiinni, ja sammuu koko kone. Pelittää kyllä kun käynnistää uudestaan, mutta jättää moottorin vikavalon tauluun n. puolex päivää.
TOIMIIKO NORMAALISTI näin kun liian pitävä alusta ja hyvät :):roll: renkaat ?

Täytyy kokeilla ilman luisuestoa, mutta muistettava sitten soratiellä risteyksen jälkeen, ettei karkuuta käsistä. Pelaako päälle/pois kytkin myös ajossa, vaiko vain seisoessa.
Viimeksi muokannut 650000tuttavuus, 02.11.2020 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Joku vika siellä täytyy olla :roll:
Ei ole normaalia tuollainen käytös. Ei kuulu jäädä valoja palamaan sen jäljestä jos luistonesto puuttuu peliin, eikä sen kuulu myöskään moottoria tukehduttaa sammuksiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luistonestoa ei tarvitse ottaa pois päältä kesäksi, eikä se aiheuta moottorin sammumista tms.
Autossa on vika.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Luistonesto KESÄLLÄ, toimiiko oikein

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

650000tuttavuus kirjoitti:Olisko tuo luistonesto syytä ottaa pois päältä kesäisin.
Nimittäin kaksi kertaa kiirelähdössä käynyt näin (eka kerran luulin, että laatikko varmaan hajos) eilen taas:
Päällysteellä rivakasti kiihdyttäessä (lähes 0-lähtö liittymästä kaartaen) tarraakin kiinni, ja sammuu koko kone. Pelittää kyllä kun käynnistää uudestaan, mutta jättää moottorin vikavalon tauluun n. puolex päivää.
TOIMIIKO NORMAALISTI näin kun liian pitävä alusta ja hyvät :):roll: renkaat ?

Täytyy kokeilla ilman luisuestoa, mutta muistettava sitten soratiellä risteyksen jälkeen, ettei karkuuta käsistä. Pelaako päälle/pois kytkin myös ajossa, vaiko vain seisoessa.
Jonnekin *:rin piuhan päähän katsomaan mikä vikan
ennen kuin meno kokonaan lopuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

dealer kirjoitti:Luistonestoa ei tarvitse ottaa pois päältä kesäksi, eikä se aiheuta moottorin sammumista tms.
Autossa on vika.
Hyvä ja kiitoksia kaikille !
Pitääpä käyttää Roopen testerissä. Taisin kysäistäkin viimex (keväällä), mutta kun hävis motorinvikavalo itsestään, niin jäi.
Kaipa jättää jonkun jälkimaininnan, vaikkei enää näytössä. Vai pitäiskö saada silloin pikana testeriin.

Näkyi pudottavan l-eston pois kytkimestä myös ajaessakin, eikä hajonnutkaan (kokeilevaluonne).
Toisaalta laittaa aina takas päälle kun auto sammutetaan välillä.
Ja sitten se muuvaara-merkki vielä näyttötaulussa :( ei kiva
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

siis tiputtaa espin pois viheilmon kera, ja jättää keltaisen komion näyttöön? Testeriä ja vähän voi kokemustakin vaatia jo...

Jos siellä on tsiljona vikakoodia (niinkuin on) niin tuohan kuulostaa siltä että on helposti koeajolenkillä toistettavissa niin saa tuoreet koodit...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

MHe kirjoitti:siis tiputtaa espin pois viheilmon kera, ja jättää keltaisen komion näyttöön? Testeriä ja vähän voi kokemustakin vaatia jo...

Jos siellä on tsiljona vikakoodia (niinkuin on) niin tuohan kuulostaa siltä että on helposti koeajolenkillä toistettavissa niin saa tuoreet koodit...
Eiku
Tuolla aiemmin mietin, että tuleeko harmia jos ajaessa kytken ihan sormella katkaisimesta pois ja päälle. Näkyi toimivan katkaisimesta vaihto myös ajon aikana.
Poistettunahan palaa keltakolmio koko ajan, ja tais vilkkua luistossa.

Mutta vakkari ja luistoneston poisto eivät voi olla yhtaikaa käytössä. Lienee tämä taas ihan turvallisuusseikka. Huomasin töistä ajellessa kun testailin.
Pudotti siis vakkarin päältä jos laittoi luistoneston pois.
Sorapätkiäkin ajoin, ja kyllä livetteli kurveissa ronttosta antaessa. Oli vielä taidot tallella

Pitää vielä tehdä tahallaan tuo asfalttikoe. Säikäyttää vaan äkkiseltään kun tuleekin aavistamatta se rytkäys, ja mietinkin, että löysäsinköhän kaasupoljinta, ja autoin sillä jotenkin sammumista.
Pudottaahan se jokatapauksessa vauhtia esim lumisohjossa jauhaessakin. Silloin onkin pakko ottaa pois päältä jotta pääsee etenemään.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, mitä nyt vaan kokeileekin niin autohan ei joka tapauksessa ole kunnossa kun se sammuu missä tahansa ajotilanteessa. Vielä moottorin vikavalokin palaa.
Kannattaa ehkä tutkia ennenkuin alkaa sammuilla muissakin tilanteissa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sammuuko W211 ikäluokan koneet jos rail-paine romahtaa kunnolla kuormittaessa?
Vanhemmat cdi:t kyllä sammuu ja varsinkin ohitustilanteessa sellainen on hengenvaarallista!

Eli vahva mutu että siellä on polttoainepuolella hämminkiä joka aiheuttaa koneen sammumisen.
Kulunut railpumppu, liikaa ohivuotoa suuttimissa, tukkeutunut polttoainesuodatin tai jopa rikkoontunut siirtopumppu jolloin rail-pumppu ei saa tarpeeksi soppaa kun sitä oikeasti tarvitaan.

Kuten jo todettua, luistonesto ei sammumista aiheuta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä sammuu nuo uudemmatkin.
Hyvin mahdollista Mikan pohtimat asiat, lienee jo testattu niin odotellaan vikakoodia :D
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ei ole vielä keritty testata. Kaksi viikkoa jo töitä ja töitä vaan putkeen loman jälkeen.
Vähän alkaa ehkä jatkossa helpottaa, kun muitakin kamuja tulee töihin.

Kaasuteltu hiukan hillitymmin nyt 0:sta lähtiessä (mutta vain vähän, sillä kiirettä on riittänyt). Täytyy tunnustaa, että kyseessä oli silloin siis ihan älytön runttaus talla pohjaan tielle käännyttäessä, noissa tapauksissa, eka kerta jo keväällä.
:roll: No aamulla kyllä olis pitäny tuntua rekkaohituksesa, mikäli 60:stä lähtiessäkin olisi kuulunut kakostella. Pitkälle pitkälle meni neula suorax :( .

Kerron löytyikö mitä, kunhan ennätän käymään (ja saan ajan sovitettua) paikalliselle MB asiantuntijalle (. :idea: Mites arvaus: ilmamassamittari, tai joku ilmamäärän tunnistin esim ?)
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Arvaus... jos kerran on kiireinen aika niin sitä suuremalla syyllä selvitä
Vika nyt, violla on semmoinen hassu taipumus paheta juuri sillä hetkellä kiireen keskellä kun olis se pahin mahodolinen hetki että lakka tyystin toimimasta,
No onneksi on vielä taxseja millä sitten pääsee jos ei
Satu niin hyvin kuten yleensä silloin sattuu että puhelimest vähitään lopuu akku tai kaikki taxsit on varattuja...
Sitten se vasta kiire onkin kun juosten pitäis ehtiä :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

CDI203 kirjoitti: No onneksi on vielä taxseja millä sitten pääsee :)
Joo taxilla itse määränpäähän vakuutusyhtiön laskuun ja hinuriilla kosla testerille 😁😝

Tänään kävin pari reissua jm-ajoja kattomassa. Samalla kiusasin vähän kaasulla.
Ihan kuin olisi ilmaantunut pieni viive polkimeen. Lähti kyllä ku eno veneestä, mutta pikkuviiveellä
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Malttakaahan vielä :P
Odottavan aika on pitkä.

En saanut piuhannokka-aikaa
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Noo niii (savolainen sanonta)
Pikatesti tehty töpselilukijalla:

Koodi 2510-001 Tarkasta rakenneosa Y77/1 (ahtopaineen säädin). Säädin ilmoittaa viasta.
- Turbossako hämminkiä ? Mutta kun lähtee liukkaasti (ahtopainemittari vain Möhkössä)

Koodi 2616-002 Tark rak.osa B60 (pakokaasun vastapaineen tunnistin). Säätöpoikkeama - Pakokaasujen vastapaine on liian suuri.
- Kuulemma tämä vois johtua edellisestä.

Ja Koodi 2668-002 Tark rak.osa G3/2 (happitunnistin ennen KAT)
Moottorijarrutus Virhe Raja-arvo on alittunut
Tila kaikissa näissä kolmessa TALLENNETTU
- Tarkoittanee, ettei siis nyt päällänsä, vaan joskus muinoin ?
- Koska yksi rikkinäinen parkkitutka oli tiedossani ja siinä tila "Olemassa nyt ja tallennettu"

Kuten jo huomata saatoitte, en ymmärrä mitään äkkiseltään näistä testitulostulkinnoista :roll:
Joten auttakoon ken voi, otan kiitollisuudella ohjeita vastaan !
Vai onko varminta jättää aamusella 211 talliin ja ottaa Ässä alle :lol:
Hyvin on pelannut, kun en ole rääkännyt, mutta suhteellisen tulisia kiihdytyksiä kuitenkin.

Uusilla takakummeilla alkoi vetelemään hiukan kuin vanha kunnon 124 taakien päitten nuljutessa. Veinkin 4kk ennakkoon katsastukseen löytääkseni syyn. Alatukivarren uloin narinahela väljä.

Ps. Mikähän kömmähdys näitä eekkosia tehdessä on tullut kun yhtään mutteria tai pulttia, heloista nyt puhumattakaan et saa normaalikonstein tai liottamallakaan irti.
Nytkin odotettava vielä uusi pultti ja sitten särjettävä ja poltettava entinen irti. RUOSTETTAKO joka välissä kiristimenä.
Etupäässä totesin jo saman keväällä (enpäs oppinut riittävästi) kun irtosi ainoastaan prässissä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

- Tarkoittanee, ettei siis nyt päällänsä, vaan joskus muinoin ?
Eikö testaaja osannut Starista katsoa millä kilometreillä mikäkin vika on viimeksi tullut, ja montako kertaa yhteensä ?
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

"Pikatesti tehty "
Uskonpa, että olis kyllä osannutkin. Mutta kun piipahdin vain osan ostolla.
Kysäisinkin sitten, että ennättäiskös vilkaista, mitä jäänyt muistiin.
Oli vain hetki aikaa ennen seuraavax varattua työtä.

Näistä minä sitä ammattiapua olisin vailla:

" Koodi 2510-001 Tarkasta rakenneosa Y77/1 (ahtopaineen säädin). Säädin ilmoittaa viasta.
- Turbossako hämminkiä ? Mutta kun lähtee liukkaasti (ahtopainemittari vain Möhkössä)

Koodi 2616-002 Tark rak.osa B60 (pakokaasun vastapaineen tunnistin). Säätöpoikkeama - Pakokaasujen vastapaine on liian suuri.
- Kuulemma tämä vois johtua edellisestä.

Ja Koodi 2668-002 Tark rak.osa G3/2 (happitunnistin ennen KAT)
Moottorijarrutus Virhe Raja-arvo on alittunut "


Myös katsastuksessa löytyi jännä ilmiö, mikä jäi vaivaamaan:
Etupään voimakkaassa koneellisessa rynkytyksessä kuului oik pyörän puolelta selvä nakse. Mitään väljyyttä ei kuitenkaan löytynyt.
Tetoskooppi olis kyllä itselläni käytettävissä, mutteihan sellaista sivuttaista rynkytystä pyörät ilmassa saa aikaisex.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ahtopaineen säädin on se sähköosa ahtimessa. Joskus ahtopaineensäätimen vikakoodi saattaa tulla imusarjaläppien toimintahäiriön vuoksi, koska noiden sähköt liittyy toisiinsa jossain määrin.
Tämä tutkitaan Starilla. Testaaja on nähnyt milloin ja montako kertaa vikakoodi on esiintynyt ja missä ajotilanteessa ja on voinut näin antaa arvion onko kyseessä varsinainen ongelma vai kenties jotain mistä ei tarvitse välittää.
Samaten, jos vikakoodi on tullut usein tai melko vasta, Starilla selviää onko ongelma läpissä/käyttölaitteessa.

Pakokaasun vastapaineen tunnistin on ahtimen vieressä. En ole kuullut että sen vikakoodi johtuisi ahtopaineen säätimen viasta.
Sama juttu kuin edellä, testaaja on Starilla voinut selvittää miten olennainen kyseinen vikakoodi tässä tapauksessa on.

Happitunnistin, no se on happitunnistin, tässäkin sama; Starilla jatkoselvitykset.

Nuo kaikki viimeiset esiintymiset ja esiintymisten lukumäärät näkee samalla kun testeri on kiinni, siinä ei mene aikaa yhtään. Kertoiko testaaja ? Saitko vikakoodit paperille niin että em. asiat näkyy ?

Nuo naksutusasiat on tosiaan hankalia, kun ei sellaista liikettä saa muuten korille tehtyä, ja vielä jos ei ajossakaan kuulu sisälle ääntä. Voisi olla jokin tukivarren pultti sen verran löysällä, että voimakkaassa liikkeessä hieman liikahtaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Semmoinenkin siinä on että sitten kun on nollanut ne koodit ja vika tullee seuravan kerran lukee koodit uudestaan
siinä samalla sitten kun vak tuli niin mietti että mitä poikeavaa muuta silloin tapahtui ja oliko vaikapa sää olot millaset tms muita mahdolisesti vaikutavia ulkoisia syitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Enpä saanut vieläkään aikaa testeriin, parista jo ohi menneestä sl-päivästäkään huolimatta. Joten ei mitään uutta, mutta yksi tapaus ja uusikin epäilys mielessä.
Ei siis minkäänlaista haittaa päivittäisessä ajossa, mutta eräs ilta seuraavanlainen tapaus. Sain siis taas jonkunmoisen tilanteen päälle.
Lähdin parkista ja kadulle käännyttyäni kiihdytin suhteellisen rivakasti.
Kaksi peräkkäistä tökkäystä kiihdytyksessä, ihan kuin ei olisi sopivaa vaihdetta löytynyt ihan heti. Tämän jälkeen ei mitään moittimista. Eikä edes moottorin vikavaloa päälle.
Jättääkö mah. merkintää tietokoneelle vaihdelaatikon puoleisista erheistä ?
Dealerihän vaihtoi aikoinaan Lintosella nelivaihde Ässään jonkun osasen öljynvaihdon yhteydessä. Olikohan silloin vähän hidastelua 2 ja 3 vaihteen välillä ?
Onkohan näissä 7-pykäläisissä 211:ssa joku osa, mikä kannattaisi uusia seuraavassa laatikonöljynvaihdossa ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mitäpä sen on väliä jääkö muistiin jotain vai ei jos sitä ei ole tarkoitus lukea
niin turha sitä on miettiä mitä sinne talentuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä siellä oikein ole mitään varmuuden vuoksi uusittavaa noilla oireilla.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

CDI203 kirjoitti:Mitäpä sen on väliä jääkö muistiin jotain vai ei jos sitä ei ole tarkoitus lukea
niin turha sitä on miettiä mitä sinne talentuu
Elähä hättäele !
Ku ee olla tämä suhteen iha jänikse selässä, ainakaa viel :wink: Eekä ees elakkeelläkkää.
Kyllä niitä luetaa ku vaa molemminpuolista aekoo järjestyy.
Ee itsellä lukijaa !
Mutta etpä tainnu sinäkään tietää, ymmärtääkö lukija myös laatikon virheitä.
Kysyn ammattilaiselta, kun seuraavan kerran yhteydessä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

650000tuttavuus kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Mitäpä sen on väliä jääkö muistiin jotain vai ei jos sitä ei ole tarkoitus lukea
niin turha sitä on miettiä mitä sinne talentuu
Elähä hättäele !
Ku ee olla tämä suhteen iha jänikse selässä, ainakaa viel :wink: Eekä ees elakkeelläkkää.
Kyllä niitä luetaa ku vaa molemminpuolista aekoo järjestyy.
Ee itsellä lukijaa !
Mutta etpä tainnu sinäkään tietää, ymmärtääkö lukija myös laatikon virheitä.
Kysyn ammattilaiselta, kun seuraavan kerran yhteydessä.
Sähän oot kysynyt juuri ammattilaisilta tässä topikissa, ainakin niitä vastannut sulle :D

Jotenkin arvaan ettei vastailuhalu taida olla kovin korkealla ton sun kommentin jälkeen:D

Sinne voi jäädä jotain koodia tai sitten ei. Se selviää vain lukemalla ne. Edes mersun diagnoosisysteemi ei ole täydellinen. Kaikkea mahdollista ei sillä pysty huomaamaan kun se on vain työkalu, siihen muuhun diagnoosiin tarvitset sitten sen ammattilaisen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

" ettei vastailuhalu taida olla kovin korkealla ton sun kommentin jälkeen:D "
Sorry kovasti jos vedätte herneitä sieraimiin, ihan suotta.
Sunnuntai aamup. ei tietenkään ihan paras hetki kyselyille ( vastauksista puhumattakaan). Saattaa tuoda liikaa mieleen maanantain, jos tekee ihan työkseen noita hommia. Loppuviikolla varmaan paree aika, viikonloppua vasten.
Äskettäin vain joku kertoi olleen samanoloinen oire kuin tuo viimeiseni, ja oman kylän Merssukorjaaja oli vaihtanut jonkun n. 100 € osan. Kuulemma korjaantunut. Häntä tarkoitin ammattilaisellani, jäi "paikallinen" sana vain pois.

Mietin vielä äsken saunassa, että nykytekniikka korjauksissa (tietsikka kertoo vian)ei ehkä mekaanikolle jääkään yhtä hyvin vikaoireet mieleen kuin ennen vanhaan. Siinämielessä aktiivinen autonkäyttäjä voikin olla parempi sanomaan, millainen vika korjaantui, jos vaan vielä saa tiedon pajalta mitä vaihdettiin (ellei ammattisalaisuus ?)

Kyllä ihan aikuistenoikeasti on tarkoitus viedä diagnoosiin auto (" jos sitä ei ole tarkoitus lukea") kunhan vaan aika järjestyy. Jopa jo noiden apupitkien herätteen ryöstöstä johtuvien ilmoitusten yms. nollausten takiakin. Viimex poisteltiin keväällä samalla kun korjattiin takakontinluukun toimimattomuus.

Tarkoitus oli siis kuulostella, onko joku ammattilainen nähnyt diagnooseissa mainintaa myös laatikkoon liittyvistä vioista.

No sainpahan tietoon nyt lisää ammattilaisiakin, joillekin lähetellytkin tietyissä tapauksissa mieluummin yv:tä.
No problem, hiljaa hyvä tulee, eikä autokaan joudu toivottavasti vielä verkonpainox.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jopa jo noiden apupitkien herätteen ryöstöstä johtuvien ilmoitusten yms. nollausten takiakin.
Apupitkien herätteen ryöstämisestä ei tule mitään ilmoituksia tauluun, ellei ole pahasti väärästä johdosta yritetty. Jos tulee jokin ilmoitus, sitä ei voi nollata vaan pitää korjata autosta vika.

Saatoin toki käsittää väärinkin.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

jatkoa edelliseen
Kuva
mutta ihan hyvä vastapainohan tämä on vielä veneen nostoon :D

Muuten !
Jos jollakin olis ylimääräisenä traileri, voisin ostaa toisen veneen talvisäilytykseen. Rekisterissä kuitenkin oltava järveltä parin kilometrin tiematkan takia.
Hinnasta sen verran, että uusia yksinkertaisimpia taitais saada n. tonnilla. Lähiseudulla oli äskettäin yx 500:lla, mutta myöhästyin.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

On nähty vika koodeja myös laatikon toiminta häriöistä,
sitä ei voi tietää jäikö juurikin mainituista nykäyksistä jotakin laatikon puolelle muistiin kun myös mottori voi semisia aiheutta tai vaikka laatikoa ja moottori yhteis tuumin, oireista sen verran yleisestikin että täsmäleen samnlaisia oreita aiheutta monesti monikin eiri vika,
j
ep jep ~100€ osa tuohon hinta haarukkan sopii vaikapa melkeen kaikki
anturit mitä ko autossa on ja niitä on enemän kuin 1
sitten jos ajatellan että laatikossa niin oleva niin turbinlukon solenoidi, läjä kitka levyjä, nopeus anturit,

eli vaikka oire sama niin ei korjaan samalla tavalla tietenkään. enne muinon homma pelkän oireen perustella oli selkeämpää kun eri osat ei vaikutanut toisiinsa niin paljoia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

dealer kirjoitti:
Jopa jo noiden apupitkien herätteen ryöstöstä johtuvien ilmoitusten yms. nollausten takiakin.
Apupitkien herätteen ryöstämisestä ei tule mitään ilmoituksia tauluun, ellei ole pahasti väärästä johdosta yritetty. Jos tulee jokin ilmoitus, sitä ei voi nollata vaan pitää korjata autosta vika.

Saatoin toki käsittää väärinkin.
Joo, Hyvä muistutus !
Siinähän sattui just noin (enpä olis muistanutkaan) :oops:
Eka yrittämällä eivät toimineet oikein.
Soitinkin sinulle varmistaakseni, että kärsiihän ottaa herätteen suoraan pitkiltä.

Valot on pelanneet sitten hyvin, mutta herjasi muistaakseni testerissä, ettei olis valot ihan OK
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja sitten kun väylissä on mitä sattuu kytkentöjä auto toimii miten sattuu
samoin jos väylässä ei ole kaikki Ok
satta tulla mitä kumalisempia ilmiöitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”