Pieni vaiva mutta kiusallinen, kuten peräpukama konsanaan. Olen rekisteröinyt lotjassa pienen vian, joka on ilmeisesti ollut olemassa aikojen alusta alkaen, ainakin oman omistussuhteen kestäessä.
Kun kuskin puolen etuikkunan hissaa täysin ylös, jossa asennossa sen kaiketi tulee ajaessa olla tuuli alkaa suhista vienosti karmissa yli 80 km/h vauhdissa. Mutta kun lasia laskee n. 2 mm, suhina lakkaa eli rako "tiivistyy". Ilmeisesti lasi taittuu jotenkin tiiviimmin paikoilleen tms.
Huomasin tämän vahingossa, kun ajankuluksi räpläsin nostimenkytkintä ja hutaisin ikkunaa epähuomiossa inansa alas - ja ihmetys oli iso, kun suhinapoikanen loppui kuin vatta v***uun . Homma siis toimii tavallaan päin vastoin, suhinanhan pitäisi alkaa kun lasia aavistus raotetaan
Voiko klasia säätää mitenkään, ei ole tullut availtua noita etuovien pahveja eikä takaakaan katsottua asiaa sillä silmällä.
Noissa kehyksettömissä SL-yms. muissa avokkaiden, targojen ja Subarun ikkunoissahan on monipuoliset säädöt, joilla lasi saadaan istumaan tiukasti tiivistettä vasten. Myös Virepörtissä oli. Onko siis tässä??
Helpoin säätö on tietysti laskea sitä lasia sen millin pari, mutta eppäilen, notta se ei pitkään ehkä toimi.
Kuskin sivulasin suhinasäätö, onnistuuko?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kuskin sivulasin suhinasäätö, onnistuuko?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ässämies ilmoittautuu palvelukseen. Lasia voi säätää, jopa niin ettei se mene enää ensinkään kiinni. Seppäsin tuosta omasta nostimen joskus viime talvena, ja tein samalla vaadittavat säädöt. Lasi kiinnittyy nostimen "saksiin" pitkulaisilla hahloilla joissa sitä voi siirrellä noin puolisen senttiä ees-taas. (kiinnitys M6-pulteilla)
Tämä säätö vaikuttaa sitten pitkällä matkalla halutusti, lasi joko lopettaa suhinan, tai ei mene ensinkään kiinni ja panttaa takareunastaan karmiin.
Eikun kokeilemaan, lasin liike nopeutuu kummasti kun se on säädetty oikein. Nii, ja sitä voita sitten joka väliin.
Tämä säätö vaikuttaa sitten pitkällä matkalla halutusti, lasi joko lopettaa suhinan, tai ei mene ensinkään kiinni ja panttaa takareunastaan karmiin.
Eikun kokeilemaan, lasin liike nopeutuu kummasti kun se on säädetty oikein. Nii, ja sitä voita sitten joka väliin.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No hyvä, että asiasta on kokemusperäistä tietoa. Pitääpä katsoa, kun kerkiää, myös tuo mahdollinen tiivisteen reikä.HVM kirjoitti: Tämä säätö vaikuttaa sitten pitkällä matkalla halutusti, lasi joko lopettaa suhinan, tai ei mene ensinkään kiinni ja panttaa takareunastaan karmiin.
Volyymeitä ei tarvitse ruuvata kaakkoon, sillä sivuääni on kuitenkin vaatimaton.
Itse asiassa suhinan olemassaolo ei ollut edes tiedossa, ennen kuin se vahingossa lakkasi .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954