Kuskin sivulasin suhinasäätö, onnistuuko?

Luukut, ovet keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Kuskin sivulasin suhinasäätö, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pieni vaiva mutta kiusallinen, kuten peräpukama konsanaan. Olen rekisteröinyt lotjassa pienen vian, joka on ilmeisesti ollut olemassa aikojen alusta alkaen, ainakin oman omistussuhteen kestäessä.

Kun kuskin puolen etuikkunan hissaa täysin ylös, jossa asennossa sen kaiketi tulee ajaessa olla :shock: :lol: tuuli alkaa suhista vienosti karmissa yli 80 km/h vauhdissa. Mutta kun lasia laskee n. 2 mm, suhina lakkaa eli rako "tiivistyy". Ilmeisesti lasi taittuu jotenkin tiiviimmin paikoilleen tms.

Huomasin tämän vahingossa, kun ajankuluksi räpläsin nostimenkytkintä ja hutaisin ikkunaa epähuomiossa inansa alas - ja ihmetys oli iso, kun suhinapoikanen loppui kuin vatta v***uun :? . Homma siis toimii tavallaan päin vastoin, suhinanhan pitäisi alkaa kun lasia aavistus raotetaan :lol:

Voiko klasia säätää mitenkään, ei ole tullut availtua noita etuovien pahveja eikä takaakaan katsottua asiaa sillä silmällä.

Noissa kehyksettömissä SL-yms. muissa avokkaiden, targojen ja Subarun ikkunoissahan on monipuoliset säädöt, joilla lasi saadaan istumaan tiukasti tiivistettä vasten. Myös Virepörtissä oli. Onko siis tässä??

Helpoin säätö on tietysti laskea sitä lasia sen millin pari, mutta eppäilen, notta se ei pitkään ehkä toimi.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Katsopas onko uratiivisteen takaylänurkassa reikä. Mulla oli ikkunan yläkulma painanut reiän kovettuneeseen tiivisteeseen... Vaikka reikä ei ollut iso, niin suhina oli :x
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ässämies ilmoittautuu palvelukseen. 8) Lasia voi säätää, jopa niin ettei se mene enää ensinkään kiinni. :shock: Seppäsin tuosta omasta nostimen joskus viime talvena, ja tein samalla vaadittavat säädöt. Lasi kiinnittyy nostimen "saksiin" pitkulaisilla hahloilla joissa sitä voi siirrellä noin puolisen senttiä ees-taas. (kiinnitys M6-pulteilla)
Tämä säätö vaikuttaa sitten pitkällä matkalla halutusti, lasi joko lopettaa suhinan, tai ei mene ensinkään kiinni ja panttaa takareunastaan karmiin. :x

Eikun kokeilemaan, lasin liike nopeutuu kummasti kun se on säädetty oikein. :D Nii, ja sitä voita sitten joka väliin. :idea:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Vänkärin puolen etuoven tiivisteellä voisi vaikka seuloa valuhiekkaa 8)
Jännää suhinaa pitää muuten :x
Mutta ei muuta ku volskit kaakkoon ni ei se mitn haittaa :twisted:

50€ maksaisi uusi tiiviste paikallisessa autovaraosassa :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Tämä säätö vaikuttaa sitten pitkällä matkalla halutusti, lasi joko lopettaa suhinan, tai ei mene ensinkään kiinni ja panttaa takareunastaan karmiin. :x
No hyvä, että asiasta on kokemusperäistä tietoa. Pitääpä katsoa, kun kerkiää, myös tuo mahdollinen tiivisteen reikä.
Volyymeitä ei tarvitse ruuvata kaakkoon, sillä sivuääni on kuitenkin vaatimaton.
Itse asiassa suhinan olemassaolo ei ollut edes tiedossa, ennen kuin se vahingossa lakkasi :shock: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 kori / R & C 107”