Ortopediselkänoja
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Ortopediselkänoja
Onko noita joku joskus korjaillut, mitä vikaa niihin yleensä tulee? Säätöhässäkkä pihisee ja puhisee kyllä kun koneen lyö tulille mutta ajossa koko laitos mykistyy täysin ja herää uudestaan vasta kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Vuotaisko se jostain vai voiko vika olla siellä pumpun päässä? Vai voisiko jälkiasennetun keskuslukon kaken rensselit vaikuttaa jotain pumpun toimintaan?
Re: Ortopediselkänoja
Tästä nyt ei ole mitään apua, mutta kerron omat kokemukseni vempeleestä tähän jatkoksi:PM kirjoitti:Onko noita joku joskus korjaillut, mitä vikaa niihin yleensä tulee? Säätöhässäkkä pihisee ja puhisee kyllä kun koneen lyö tulille mutta ajossa koko laitos mykistyy täysin ja herää uudestaan vasta kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Vuotaisko se jostain vai voiko vika olla siellä pumpun päässä? Vai voisiko jälkiasennetun keskuslukon kaken rensselit vaikuttaa jotain pumpun toimintaan?
Omat ortopedit ovat oireilleet kuvailemallasi tavalla joskus tulipalopakkasilla. Tosin siten että ne "heräävät" noin minuutin myöhässä ja pelaavat sitten kuin ei mitään.
Olen yhdistänyt ongelman kovettuneisiin, kylmiin ja täten vuotaviin liitoksiin putkissa. Sitä en tosin ymmärrä miten ne käyvät pitämään minuutissa? Pihinä ja ahinä on aluksi melkoinen, sitten penkit heräävät eloon.
Mullakin on ortopedit ihan mykkinä, vaikka myyjä kyl väitti niiden toimivan.. pitäiskö niitä liikutellessa siis kuulua jotain pihinää ja puhinaa.. ku kaveri istu apukuskin puolella ja mä säädin sitä ni se sano kyl tuntevansa jotaki mut ei kyl mitää ääniä kuulunu ja itte en kyllä tunne mitään eroa (pitäskö sen eron olla suurikin eri asennoissa?)
Liekö siinäkin samanlainen aikakatkaisu, kuin keskuslukon tapauksessa (ainakin 124:ssahan se on jopa sama pumppu). Eli jos sieltä on joku letku irti tai pussi puhki, niin pumppu ei saa tuotettua määrättyä painetta määrätyssa ajassa ja sammuttaa itsensä. Kun virrat kytkee uudestaan päälle, niin muisti resetoituu ja pumppu yrittää uudestaan.
140:n ovipumpussahan on vielä "fiksumpi" systeemi. Jos se ei saa muistaakseni kolmella peräkkäisellä yrittämällä painetta tuotettua, pumppu sammuu eikä suostu sulkemaan ko. ovea ennen resetointia.
t.
Risto
140:n ovipumpussahan on vielä "fiksumpi" systeemi. Jos se ei saa muistaakseni kolmella peräkkäisellä yrittämällä painetta tuotettua, pumppu sammuu eikä suostu sulkemaan ko. ovea ennen resetointia.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Herkimmin irtoilevat liitokset ovat varsin ne penkin alla näkyvät. Alotappa käpistely niistä. (Ne ovat ainoat liitokset jotka liikkuvat enemmän kun penkkiä veivataan ees-taas.)500sel kirjoitti:No kiitoksia vinkistä.. Sitte käytännön neuvoja herättelemiseen.. onks muita vaihtoehtoja ku verhoilu irti ja tarkistaa pussit ja letkut.. No taidanpa antaa suosiolla olla..
Jep. Jos tuolta alta ottaa sen letkun irti, niin niihin päihinhän voisi kokeilla pistää painetta vaikka polkupyörän pumpulla. Jos vielä pihisee, niin sitten pitänee lähteä pihinän suunnasta purkamaan.HVM kirjoitti:Herkimmin irtoilevat liitokset ovat varsin ne penkin alla näkyvät. Alotappa käpistely niistä. (Ne ovat ainoat liitokset jotka liikkuvat enemmän kun penkkiä veivataan ees-taas.)
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No mitä se sielä tekee..! voi voi.. HEI, mikäs sitte oikein on musta Boschin laatikko vararenkaan vieressä..(näyttää joltai moottorilta)HVM kirjoitti:On, takapenkin alla.500sel kirjoitti:No nii, oikein hyvä, pitää lähtee kokeileen noilla.. onks se moottori vai mikä sen paineen sinne ny kehittääkään, ni kans sielä penkin alla..?
Njjaaa...taitaa mennä mallit sekaisin. Siellähän se on, totta.500sel kirjoitti:No mitä se sielä tekee..! voi voi.. HEI, mikäs sitte oikein on musta Boschin laatikko vararenkaan vieressä..(näyttää joltai moottorilta)HVM kirjoitti:On, takapenkin alla.500sel kirjoitti:No nii, oikein hyvä, pitää lähtee kokeileen noilla.. onks se moottori vai mikä sen paineen sinne ny kehittääkään, ni kans sielä penkin alla..?
Kattoluukun moottori on kuskin puolella takakontin sivuverhoilun alla. Keskuslukkoa ja penkkejä käyttävä pumppu on mustan styrox-suojan sisällä varapyörän kotelossa.500sel kirjoitti:Ai on vai, mä aattelin että se vois olla kattoluukun tai keskuslukon moottori.. No joka tapaukses se oli siel ihan irrallaan, eikä kiinnitettynä mihinkää, ni eipä ihme jos on päässy koliseen rikki..
Siis sama pumppu ortoille ja lukoille Ei ollu mulla enää mitään styrox paloja, vaan ihan irtonaisena lojui sielä..HVM kirjoitti:Keskuslukkoa ja penkkejä käyttävä pumppu .500sel kirjoitti:Ai on vai, mä aattelin että se vois olla kattoluukun tai keskuslukon moottori.. No joka tapaukses se oli siel ihan irrallaan, eikä kiinnitettynä mihinkää, ni eipä ihme jos on päässy koliseen rikki..