Laturi vai hiilet?

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Laturi vai hiilet?

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli tossa ässällä käytiin mökilla mutka ja takasin tullessa auto lähti vähän hitaasti startaten käyntiin.

Kun päästiin päätielle, näytin kavereille, miten 2.vaihe toimii ja teinkin kunnon kiihdytyksen´. Kun sitten pysähdyin ja vaihdoin takaisin D:lle, kiihdytin 60 vauhdin, niin alkoi pätkimään. Siitä sitten tien sivuun ja vilkut ei toiminu ja sammutin, niin ei lähteny käyntiin, akku tyhjä.

Kaapeleilla käyntiin ja valot himmeänä ja akku ei varaa yhtään. Ja pätkii ajettaessa.

Periaatteessahan voisi olla virranjakaja, mutta on niin kuivat kelit, ettei sielä kosteutta ainakaan voi olla ja kun kerran akun syö, niin oisko laturi vai hiilet? Molemmat on alkuperäisiä 300 000 ajettu.

Kokeiltiin sitten testerillä tupakansytyttmine kautta, niin näytti 8.3 lukemaa, ja pitäisi olla 13
w126 300SE 1986
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: Laturi vai hiilet?

Viesti Kirjoittaja Malm »

Erew126 kirjoitti: niin oisko laturi vai hiilet? Molemmat on alkuperäisiä 300 000 ajettu.

Kokeiltiin sitten testerillä tupakansytyttmine kautta, niin näytti 8.3 lukemaa, ja pitäisi olla 13
No eiköhän se noilla kilometreillä ole jo hiilet loppu(ja varmaan joskus vaihdettukin) ja laturista laakerit :!:
Että koko paketin joutaa vaihtamaan.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ostin sataysikymppiin isomman laturin,uuden siis,ja ensimmäiset hiilet loppuivat n.80 000km.ajamisen jälkeen.Ja Latviassa vielä prkl. :evil: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Joo, onkos tuo laturi kova homma vaihtaa? Entä hiilet?

Mistä muuten saisi halvimalla? Motnetissä 99€ laturi, hiilet 2.90€ :)

Onkos muuten Bosch semmonen merkki, missä kannattaa pidättäytyä näissä asioissa?
w126 300SE 1986
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kannattaa aloittaa hiilistä,ostat koko hiilisillan,n.8€,ei tarvi alkaa tinaamaan.
Katot siitä laturin takaa,kahella ristipääruuvilla kiinni.
Ainakin w201 ja 124 hyvin tilaa vaihtaa ilman muita toimenpiteitä.
Ruuvit saattaa olla "kiinni",otat heti hyvän meisselin,ettei pyöristy kannat.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ilmeisesti et ole mikään kovin innokas remonttimies, joten suosittelen kerralla laturin vaihtoa. Et jää saman laitteen takia enää pulaan. Motonetista vaan ,tai sitten vaihtolaturi jostain paikallisesta liikkeestä. Raha joka menee on vähäinen verrattuna pännimiseen jos tauti uusii. :x
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Torniosta kun olet niin käväseppä Ojanperältä kysäsemässä. :D
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Tais vika löytyä. Otin kamman irti, niin toinen hiili ja vieteri ponkas pois ja tippui auton alle. Pienen kaivun jälkeen sai ne sieltä pois, eli toinen hiili oli lähtenyt juotoksistaan irti, luultavasti kiihdytyksessä pongannu pois juotoksista.

Kuva

Pitää kokeilla ensin vaihtamalla kampa, jos laturi onkin kunnossa, tuohan sen vian tietenki aiheutti
w126 300SE 1986
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Laturi on todennäköisesti kunnossa. Oma auto tokeni latausvammasta vaihtamalla tuon lataussäätimen. Sullakaan ei näytä hiilistä enää olevan hirveästi jäljellä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Niinpä, siinähän se vika on.
Kun laturilla on ajettu jo ihan kivat määrät, pysyvää korjausta hiilien vaihdolla ei tahdo tulla. Liukurenkaat ovat yleensä noilla kilometreillä jo aika kuluneet, :arrow: uudet hiilet kuluvat myös aika rivakasti.
Jos budjetti ei salli enempää, ilmanmuuta homma toimii. Lataus toimii taas jonkin kymppitonnin.(ehkä..) :)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

romu kirjoitti:Niinpä, siinähän se vika on.
Kun laturilla on ajettu jo ihan kivat määrät, pysyvää korjausta hiilien vaihdolla ei tahdo tulla. Liukurenkaat ovat yleensä noilla kilometreillä jo aika kuluneet, :arrow: uudet hiilet kuluvat myös aika rivakasti.
Jos budjetti ei salli enempää, ilmanmuuta homma toimii. Lataus toimii taas jonkin kymppitonnin.(ehkä..) :)
Joo, ja alkaahan ne laakeritkin yleensä kypsyä noilla metreillä. Boschi kestää yleensä 300000 Km, sitten alkaa tämä ralli. Vaihtolaturia peliin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HVM kirjoitti: Joo, ja alkaahan ne laakeritkin yleensä kypsyä noilla metreillä. Boschi kestää yleensä 300000 Km, sitten alkaa tämä ralli. Vaihtolaturia peliin.
Laskekaapa montako kierrosta se laturi on kiertänyt tuohon kilometrimäärään. :shock:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Joo, löyty Boschin uusi vastaava, kun töistä' pääsee ni alkaa asenteleen ja sitten kaaapeleilla käyntiin, niin selviääpi.
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”