hihnan vaihto.. vaikeeta?
hihnan vaihto.. vaikeeta?
No niin tänää se laturin hihna sit katkes, olihan se kyllä odotettavissaki.. piti tosin ehtiä teettämään se vaihto pajalla, mut nyt pitääki vissii kömpiä itte, ku ei viitti sitä pahemmin ajella tosta pihalta enää ennen uutta hihnaa.. Edessä näyttäis olevan ilmastoinnin kompuran sekä vesipumpun hihnat jotka täytyy ottaa eka pois.. Onko noissa ihan simppeli löysäys mekanismi, vai onko jotai tärkeetä huomioitavaa..???
Re: hihnan vaihto.. vaikeeta?
Helppoa:500sel kirjoitti:No niin tänää se laturin hihna sit katkes, olihan se kyllä odotettavissaki.. piti tosin ehtiä teettämään se vaihto pajalla, mut nyt pitääki vissii kömpiä itte, ku ei viitti sitä pahemmin ajella tosta pihalta enää ennen uutta hihnaa.. Edessä näyttäis olevan ilmastoinnin kompuran sekä vesipumpun hihnat jotka täytyy ottaa eka pois.. Onko noissa ihan simppeli löysäys mekanismi, vai onko jotai tärkeetä huomioitavaa..???
-Ohjaustehostimelta kaksi pulttia löysälle käännä pumppua kohti moottoria hihnat löystyvät.
-Ilmastoinnin hihnalla on kiristinpyörä, löysytä se hinna löystyy.
-Laturin rungosta (alta) pultti löysälle. Laturin kiristinrullan pultin mutteri löysälle, laturi kääntyy "löysälle" 17mm avaimella siitä pultista jonka juuressa on kiristin.
-Uusi hihna paikoilleen jne.
No joo vaihtuhan se ihme kyllä aika simppelisti, tai menihän siinäki kyllä 2 tuntia.. joku ois vaihtanu jakoketjun samaan aikaan.. Tarkoitat kai vesipumppua kun sanoit "ohjaustehostin" vai onko 420:ssa sit eripäin noi.. Ohjausteharin hihnoihin ei tarttenu mun koskee.. Vai luulenkohan mää oh.teh. vesipumpuks..!
No perhana, muistin hihnojen järjestyksen väärin. Vesipumppua ja ohjaustehostinta käyttävät samat hihnat ja ne ovat laturin hihnan alla, eli niitä ei siis tarvitse irrottaa.500sel kirjoitti:No joo vaihtuhan se ihme kyllä aika simppelisti, tai menihän siinäki kyllä 2 tuntia.. joku ois vaihtanu jakoketjun samaan aikaan.. Tarkoitat kai vesipumppua kun sanoit "ohjaustehostin" vai onko 420:ssa sit eripäin noi.. Ohjausteharin hihnoihin ei tarttenu mun koskee.. Vai luulenkohan mää oh.teh. vesipumpuks..!
Samat hihnat? No mikäs se ihan ensimmäinen hihna sitte on sielä vasemmalla alhaalla (ylhäältäpäin katottuna) Luulin sitä vesipumpun hihnaks, ja se tarvi tosiaan ottaa pois ennen ilmast. ja laturin hihnaa..HVM kirjoitti:No perhana, muistin hihnojen järjestyksen väärin. Vesipumppua ja ohjaustehostinta käyttävät samat hihnat ja ne ovat laturin hihnan alla, eli niitä ei siis tarvitse irrottaa.500sel kirjoitti:No joo vaihtuhan se ihme kyllä aika simppelisti, tai menihän siinäki kyllä 2 tuntia.. joku ois vaihtanu jakoketjun samaan aikaan.. Tarkoitat kai vesipumppua kun sanoit "ohjaustehostin" vai onko 420:ssa sit eripäin noi.. Ohjausteharin hihnoihin ei tarttenu mun koskee.. Vai luulenkohan mää oh.teh. vesipumpuks..!
Minulla on keulasta päin katsottuna päällimmäisenä vasemmalla "saastepumpun" hihna, siis siellä laturin alla. Sen lisäksi vasemmalla ei ole muita apuleitteita. Oikealla päällimmäisenä ohjaustahostin, alla ilmastoinnin kompressori. Vesipumppu tietysti moottorissa ja keskellä, käyttää samoja hihnoja ohjaustehostimen pumpun kanssa. (Tupla-hihnat)500sel kirjoitti: No mikäs se ihan ensimmäinen hihna sitte on sielä vasemmalla alhaalla (ylhäältäpäin katottuna) Luulin sitä vesipumpun hihnaks, ja se tarvi tosiaan ottaa pois ennen ilmast. ja laturin hihnaa..
Painaa raikasta ilmaa pakosarjaan jotta pakokaasut palaisivat paremmin loppuun. Hiilivetyjen ja hiilimonoksidin torjuntaa lähinnä.500sel kirjoitti:Ai saastepumppu, mikäs sen tehtävä olikaan? Minä pässi luulin sitä vesipumpuks..
Joissain autoissa painaa ilmaa myös katalysaattorille reaktion parantamiseksi. Näin vaikuttaa myös typenoksideihin.
Pro HVM