hihnan vaihto.. vaikeeta?

Vastaa Viestiin
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

hihnan vaihto.. vaikeeta?

Viesti Kirjoittaja 500sel »

No niin tänää se laturin hihna sit katkes, :( olihan se kyllä odotettavissaki.. piti tosin ehtiä teettämään se vaihto pajalla, mut nyt pitääki vissii kömpiä itte, ku ei viitti sitä pahemmin ajella tosta pihalta enää ennen uutta hihnaa.. Edessä näyttäis olevan ilmastoinnin kompuran sekä vesipumpun hihnat jotka täytyy ottaa eka pois.. Onko noissa ihan simppeli löysäys mekanismi, vai onko jotai tärkeetä huomioitavaa..???
HVM

Re: hihnan vaihto.. vaikeeta?

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:No niin tänää se laturin hihna sit katkes, :( olihan se kyllä odotettavissaki.. piti tosin ehtiä teettämään se vaihto pajalla, mut nyt pitääki vissii kömpiä itte, ku ei viitti sitä pahemmin ajella tosta pihalta enää ennen uutta hihnaa.. Edessä näyttäis olevan ilmastoinnin kompuran sekä vesipumpun hihnat jotka täytyy ottaa eka pois.. Onko noissa ihan simppeli löysäys mekanismi, vai onko jotai tärkeetä huomioitavaa..???
Helppoa:

-Ohjaustehostimelta kaksi pulttia löysälle :arrow: käännä pumppua kohti moottoria :arrow: hihnat löystyvät.

-Ilmastoinnin hihnalla on kiristinpyörä, löysytä se :arrow: hinna löystyy.

-Laturin rungosta (alta) pultti löysälle. Laturin kiristinrullan pultin mutteri löysälle, laturi kääntyy "löysälle" 17mm avaimella siitä pultista jonka juuressa on kiristin.

-Uusi hihna paikoilleen jne.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

No joo vaihtuhan se ihme kyllä aika simppelisti, tai menihän siinäki kyllä 2 tuntia.. joku ois vaihtanu jakoketjun samaan aikaan.. :roll: Tarkoitat kai vesipumppua kun sanoit "ohjaustehostin" vai onko 420:ssa sit eripäin noi.. Ohjausteharin hihnoihin ei tarttenu mun koskee.. Vai luulenkohan mää oh.teh. vesipumpuks..! :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:No joo vaihtuhan se ihme kyllä aika simppelisti, tai menihän siinäki kyllä 2 tuntia.. joku ois vaihtanu jakoketjun samaan aikaan.. :roll: Tarkoitat kai vesipumppua kun sanoit "ohjaustehostin" vai onko 420:ssa sit eripäin noi.. Ohjausteharin hihnoihin ei tarttenu mun koskee.. Vai luulenkohan mää oh.teh. vesipumpuks..! :roll:
No perhana, muistin hihnojen järjestyksen väärin. :oops: Vesipumppua ja ohjaustehostinta käyttävät samat hihnat ja ne ovat laturin hihnan alla, eli niitä ei siis tarvitse irrottaa.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:
500sel kirjoitti:No joo vaihtuhan se ihme kyllä aika simppelisti, tai menihän siinäki kyllä 2 tuntia.. joku ois vaihtanu jakoketjun samaan aikaan.. :roll: Tarkoitat kai vesipumppua kun sanoit "ohjaustehostin" vai onko 420:ssa sit eripäin noi.. Ohjausteharin hihnoihin ei tarttenu mun koskee.. Vai luulenkohan mää oh.teh. vesipumpuks..! :roll:
No perhana, muistin hihnojen järjestyksen väärin. :oops: Vesipumppua ja ohjaustehostinta käyttävät samat hihnat ja ne ovat laturin hihnan alla, eli niitä ei siis tarvitse irrottaa.
Samat hihnat? No mikäs se ihan ensimmäinen hihna sitte on sielä vasemmalla alhaalla (ylhäältäpäin katottuna) Luulin sitä vesipumpun hihnaks, ja se tarvi tosiaan ottaa pois ennen ilmast. ja laturin hihnaa.. :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti: No mikäs se ihan ensimmäinen hihna sitte on sielä vasemmalla alhaalla (ylhäältäpäin katottuna) Luulin sitä vesipumpun hihnaks, ja se tarvi tosiaan ottaa pois ennen ilmast. ja laturin hihnaa.. :roll:
Minulla on keulasta päin katsottuna päällimmäisenä vasemmalla "saastepumpun" hihna, siis siellä laturin alla. Sen lisäksi vasemmalla ei ole muita apuleitteita. Oikealla päällimmäisenä ohjaustahostin, alla ilmastoinnin kompressori. Vesipumppu tietysti moottorissa ja keskellä, käyttää samoja hihnoja ohjaustehostimen pumpun kanssa. (Tupla-hihnat)
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Ai saastepumppu, mikäs sen tehtävä olikaan? Minä pässi luulin sitä vesipumpuks.. :eec: :oops:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

500sel kirjoitti:Ai saastepumppu, mikäs sen tehtävä olikaan? Minä pässi luulin sitä vesipumpuks.. :eec: :oops:
Painaa raikasta ilmaa pakosarjaan jotta pakokaasut palaisivat paremmin loppuun. Hiilivetyjen ja hiilimonoksidin torjuntaa lähinnä.
Joissain autoissa painaa ilmaa myös katalysaattorille reaktion parantamiseksi. Näin vaikuttaa myös typenoksideihin.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”