Kaasuläpän anturin johto

Vastaa Viestiin
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Kaasuläpän anturin johto

Viesti Kirjoittaja Jani »

Osaisiko joku kertoa mihin menee -83 500:ssa kaasuläpän anturilta lähtevä johto?
Nykyisellään johto on irrallaan ja pitäisi löytää vastakappale sille :roll:
Konehuoneesta ei tunnu löytyvän yhtään soveliasta pistoketta mihin johdon voisi tuikata.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuule iha sama johto löytyy munkin kotterosta ja ei sille ole paikkaa vielä löytynyt :) Ilmeisesti aika turha piuha kun se toimii ilmanki sitä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Runtula kirjoitti:Kuule iha sama johto löytyy munkin kotterosta ja ei sille ole paikkaa vielä löytynyt :) Ilmeisesti aika turha piuha kun se toimii ilmanki sitä :)
Kah, kai sitä on tottunut siihen ettei noissa mersuissa juurikaan ylimääräisiä piuhoja ole käytetty :lol:
Turhaa sitä sitten on metsästää, jos sitä vastakappaletta ei ole :roll:

Jotain joutokäyntimurhetta tuossa on ollut, pitänee syventyä muuhun toimintaan sitten...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eikös se ole sellainen kaksinapainen töpseli. Aika hyvin on unohtunut, mutta eikös se etuviistoon lähde.

Tuo kytkinhän ilmoittaa sähköiselle tyhjäkäynnin säädölle, milloin ei paineta kaasua. Siitä järjestelmä tietää sitten katkaista syötön kokonaan moottorijarrutuksessa. Johdon irti olo saattaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin. Kulutukseen se kyllä vaikuttaa nostavasti, koska moottori saa nyt polttoainetta myös moottorijarrutuksessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Perttu K kirjoitti:Eikös se ole sellainen kaksinapainen töpseli. Aika hyvin on unohtunut, mutta eikös se etuviistoon lähde.

Tuo kytkinhän ilmoittaa sähköiselle tyhjäkäynnin säädölle, milloin ei paineta kaasua. Siitä järjestelmä tietää sitten katkaista syötön kokonaan moottorijarrutuksessa. Johdon irti olo saattaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin. Kulutukseen se kyllä vaikuttaa nostavasti, koska moottori saa nyt polttoainetta myös moottorijarrutuksessa.
Tuota minäkin jostain lueskelin, mutta missä se vastatöpseli piileksii, tai missä se säädinboxi lienee noissa?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sitä laatikkoa en ole koskaan esille kaivanut, joten joku täällä tietää varmasti paremin. Se laatikko löytyy varmaan jostain sulakerasian ja mittariston välliltä, kummalta puolenrintapeltiä, sitä en tiedä. Jos löydät boksin, jossa lukee maagiset kirjaimet ELR-niin ole löytänyt sen.

Se johto kulkenee siinä nipussa kuin muutkin, eli virranjakajan ja ohjaustehostimen vierestä kuskin pyöränkotelon päälle ja siitä sulakerasian suuntaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”