Kello pysähtyi

Vastaa Viestiin
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Kello pysähtyi

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Ässä on nyt vajaan kolmen vuoden seisonnan jälkeen taas liikenteessä. Sellainen juttu ilmeni että kello pysähtyi. Se kävi vielä seisonnan jälkeen, mutta nyt loppu. Sulake ainakin on kunnossa. Tietääkö kukaan mistä kellolle tulee sähkö tai mitä muuta pitäis tutkia kellon mahdolliseksi käynnistämiseksi?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ootko säätänyt kelloa? Säätönupin ratas saattaa jäädä rasvauksenpuutteen takia jumiin ja pysäyttää kellon. Jos kello käy säädön jälkeen muutaman minuutin ja pysähtyy niin vika on todennäköisesti siinä. Rattaan saa vapautettua "napsuttelemalla" säätönuppia.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jep, vahvistetaan tämä :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos ei auta koputtelu, niin kellon takana on ainakin 124 ja 201 korimalleissa vastus joka käprähtää joskus. Rezistenssistäpä ei ole sitten sen harmaintakaan aavistusta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Joo, unohdin tietty mainita että olin jo napsutellu sitä säätönuppiakin.

Otin illalla vielä mittariston auki ja kellon irti. Kellolle tulee erillinen yksinäinen johto, johon tuli kyllä sähköäkin. Eikä näkyny ainakaan rattaissakaan vikaa. Osia kellon piirilevyltä tunnistin ainakin 2 tai 3 kondensaattoria, yhden kelan, jossa oli monta kierrosta ohutta kuparilankaa, yhden mikropiirin ja sitten yhden vastuksen! Olisko just tuo kyseinen vastus? Pitääkin koittaa vaihtaa se!

Sitten vielä ihan eri asiaa eli onko ne etupään "pitkittäistukien" korin puoleiset kumit paha vaihtaa? Ootko Touhottaja kuvannu ton homman jossain?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ee500 kirjoitti:Joo, unohdin tietty mainita että olin jo napsutellu sitä säätönuppiakin.

Otin illalla vielä mittariston auki ja kellon irti. Kellolle tulee erillinen yksinäinen johto, johon tuli kyllä sähköäkin. Eikä näkyny ainakaan rattaissakaan vikaa. Osia kellon piirilevyltä tunnistin ainakin 2 tai 3 kondensaattoria, yhden kelan, jossa oli monta kierrosta ohutta kuparilankaa, yhden mikropiirin ja sitten yhden vastuksen! Olisko just tuo kyseinen vastus? Pitääkin koittaa vaihtaa se!

Sitten vielä ihan eri asiaa eli onko ne etupään "pitkittäistukien" korin puoleiset kumit paha vaihtaa? Ootko Touhottaja kuvannu ton homman jossain?
tarkotakko niitä kynkän isoja kumeja 2/puoli
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Eikun sitä niiden kahden kumin "välimailla" olevaa niveltä. Mistä lähtee tukivarsi eteenpäin pyörään. Vai miten tuon nyt kertois...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ee500 kirjoitti:Eikun sitä niiden kahden kumin "välimailla" olevaa niveltä. Mistä lähtee tukivarsi eteenpäin pyörään. Vai miten tuon nyt kertois...
no onko se tämä :roll:

Kuva
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Justiin tuota tarkoitin, siis tossa kierreosan päässä olevaa "niveltä".
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Kello käy taas, nivelet vaihdettu ja kolinat lopppunu. Kiitokset kaikille!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaihoitko kellosta sen vastuksen vai mitä poppakonsteja käytit?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Sieltä olikin ne kondensaattorit rikki.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Okey! hyvä et kerroit, kysymys/korjaustopic ilman vastausta on melko turha ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”