Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
HVM

Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Viesti Kirjoittaja HVM »

Das ist einen katastrof! :eec: Ässä otti ja hyytyi kesken laukan ja kiihkeimmän imutuksen. :eec: Instrumenttipaneeliin syttyivät kaikki Hippi-Kleinbussin kyljen värit ja meno hyytyi kuin seinään. Pannu yksinkertaisesti sakkasi, ja varoittelematta ollenkaan ennakkoon. :eec:

No kaivelin taskulampun esiin ja tiirikoin pannuhuoneen räppänän auki. :idea: Käpistelin läpi kaikki sytykeboksille menevät johtoniput ja liittimet, annoin heilutushoitoa ja luunappeja ylijännitesuojareleelle ja bensapumpun releelle :arrow: kasi pillastui ja pöläytti voima...eikun öljysauhut :arrow: taas mentiin. :shock:

Tyhmyyttäni ja ketutuspäissään en älynnyt tehdä näitä toimenpiteitä yksi kerrallaan, vaan r*nkkasin kaikki paikat läpi putkeen. :evil: Nyt on odotettava seuraavaa hasardia että syyllinen äkilliseen aivohalvaukseen selviää. :supersad:

Sitä ei vaan näin yössä pujotellessaan ole oikein kiinnostunut muusta kuin matkan jatkumisesta mahdollisimman nopeasti. :?

Veikkauksia tai tietoa mikä moisen tempun voisi tehdä? :shock: Edellisen kerran samanlainen kaikki valot sytyttävä vika johtui finaaliin kalutuista laturin hiilistä, mutta nyt ei voi olla siitä kyse koska säädinpaketti on vaihdettu 10000km takaperin. Ostin muuten kerralla jonkun alle kympin italialaisen säädinpaketin... ettei vaan... :jerkit:
Viimeksi muokannut HVM, 25.7.2007 17:07. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

oliko väykkyä lähellä :?: :eec:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Harju kirjoitti:oliko väykkyä lähellä :?: :eec:
Todennäköisesti - kuulostaa juurikin väykystä tarttuneelle vialle :boing_boing:

:vayrynen: :vayrynen: :vayrynen: :vayrynen: :vayrynen:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En juurikaan tunne ässän sielunelämää, mutta oireethan sopisivat esim. ylijännitesuojareleen oikkuiluun.

Katsoitko laturin liukurenkaiden kunnon kun vaihdoit säätimen ?
Jos ne ovat kovin urilla hiilet voivat olla jo loppumassa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vissiin käyttäytyy eritavalla nuo bensakoneet,dieselistä kun loppuu laturin hiilet,ei kyllä pala mikään varoitusvalo :evil: ,luulis että latausvalo edes,mutta ei mersussa tällaista loogisuutta :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:En juurikaan tunne ässän sielunelämää, mutta oireethan sopisivat esim. ylijännitesuojareleen oikkuiluun.

Katsoitko laturin liukurenkaiden kunnon kun vaihdoit säätimen ?
Jos ne ovat kovin urilla hiilet voivat olla jo loppumassa.
Liukurenkaat on 320tkm ajetut, eli laturi siis on alkuperäinen. Liukurenkaiden kunto lienee sen mukainen, en pällistellyt niitä säädinpakettia vaihdellessani. Pitää ostaa säädinpaketti ovitaskuun varalle, sen nyt vaihtaa vaikka tienpäällä jos hätä iskee. :idea:

Loppuyön ässä hölökytteli kuin Buikki, ei mitään ongelmia. :D

Seuraamme tilannetta kauhunsekaisin tuntein. :shock:

Hmmm....voishan se olla että ostaa suosiolla vaihtolaturin, eikös ne yleensä nuo wanhat kunnon Boschit kestä sen 300tkm? :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kilander kirjoitti:Vissiin käyttäytyy eritavalla nuo bensakoneet,dieselistä kun loppuu laturin hiilet,ei kyllä pala mikään varoitusvalo :evil: ,luulis että latausvalo edes,mutta ei mersussa tällaista loogisuutta :roll: .
Joo, tuo on huonompi feature - itseasiassa ainoo kerta kun olen meinannut mersulla tien päälle jäädä. Huomasin ongelman siinä vaiheessa kun CD-boxin päälle laitto sammutti soittimen, sitten huomasin että valot ovat himmenneet yms. Siinä sitten yöllä huruuteltiin rekkojen imussa Pitäjänmäen Essolle laturin vaihtoon. Menipä OT-osastolle mutten voinut olla vuodattamatta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

HVM kirjoitti:
dealer kirjoitti:En juurikaan tunne ässän sielunelämää, mutta oireethan sopisivat esim. ylijännitesuojareleen oikkuiluun.

Katsoitko laturin liukurenkaiden kunnon kun vaihdoit säätimen ?
Jos ne ovat kovin urilla hiilet voivat olla jo loppumassa.
Liukurenkaat on 320tkm ajetut, eli laturi siis on alkuperäinen. Liukurenkaiden kunto lienee sen mukainen, en pällistellyt niitä säädinpakettia vaihdellessani. Pitää ostaa säädinpaketti ovitaskuun varalle, sen nyt vaihtaa vaikka tienpäällä jos hätä iskee. :idea:

Loppuyön ässä hölökytteli kuin Buikki, ei mitään ongelmia. :D

Seuraamme tilannetta kauhunsekaisin tuntein. :shock:

Hmmm....voishan se olla että ostaa suosiolla vaihtolaturin, eikös ne yleensä nuo wanhat kunnon Boschit kestä sen 300tkm? :roll:
Miulle kävi juurikin samallalailla ässän kanssa. Hiilisiltasäädin-paketteja tuli vaihdettua muutama ja jostakin kumman syystä myös laturilta lähtevä
latauskaapeli kovettui. Se sitten resonoinnin vaikutuksesta katkeili säie kerrallaan kunnes meni kokonaan poikki :?

Muistaakseni hiilisiltoja oli kahta mallia, pidemmillä ja lyhyemmillä hiilillä. Eli liukurengasta oli kahdella halkaisijalla. Kun en tiennyt renkaan halkaisijaa niin valitsin lyhyemmän mallin että se kuitenkin sopisi paikalleen. Käviköhän sitten niin että hiilet jäivät nopeasti liian lyhyiksi johtuen osittain väärästä hiilen mitasta kuluneen liukurenkaan lisäksi :oops:

Heikki :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Erittäin hyvä pointti Heikki. :idea:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Mulla on nyt tuossa w201 sähköjohtoa kunnon nippu mukana,kun se seuraavan kerran hyytyy,niin voi hyvin tarkistella yksin kipunat sekä puolan johtimelta,että tulpan hatusta.Sulkee aika monta laitetta pois,kun tietää antaako tulta.
Nyt se pirhana ee oo hyytynä kertookaan aenakkaan 3 viikkoon.
Ja kopi,kopi :whistle:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt se sitten ässä halavaantu lopuilleen, ei piru hepääkkään käyntiin. :supersad: Halavaus iski tottakai keskellä kylää ja ilimanmuuta postin pihassa, ompahan ainakin varma, että "tietäjiä" piisaa kun pellin avaa. :evil:

Kipinä on mitä ilmeisimmin kateissa, sillä bensapumput pyörii entiseen malliin kun magneetolle kytketään sytytysvirta. :roll: Diagnosoin vian 3mm poranterällä postin pinhassa: Tulpanhattu irti, poranterä hattuun ja terä runkoon :arrow: ei kipinää. :evil:

Nyppäsin sytkäyksikön liittimet yksi kerrallaan irti, suurimmassa niistä näkyi harmaa kaistale navasta toiseen - samanlainen kuin navasta toiseen räiskineessä virranjakajassakin näkee. Eli taitaa olla boksi p*skana? :twisted:

Ebay-h*nurit hommiin, tässä varaosanumerot:

Huuko Poks: 0 227 400 710

Perseelleen lens: 007 545 22 32

Itse en osaa etsiä iipeistä mitään. :(

Autohan on 420 SEL vm. 1989.


Muitakin vika-arvailuja otetaan avosylin vastaan, tässäkohtaa ei ulkopuolinen ja hyvähermoinen näkemys ole ollenkaan pahasta. :roll:

Viisasta pajaa ei ole mailla halmeilla, ja ei tuota viitsisi kuuttakymmentä kilsaa Joensuuhun hinatakkaan. :?

Vi..eikun tuota kismittää. :axe:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

NO ohhohh...kyllä ne autot joissa se polttoaine pitää erikseen sytyttää on tuhoon tuomittuja.

Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

NicNac kirjoitti:NO ohhohh...kyllä ne autot joissa se polttoaine pitää erikseen sytyttää on tuhoon tuomittuja.

Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...

Kiitos sympatiasta, avusta, sekä korjausvinkeistä. :wackit:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Varmaan olikin sit tiedossa että motonjetistä löytyy kasikoneisiinkin edullisempi vaihtoehto sytkäboksiksi, meinaan jos vähän enemmän kiirus tollasella on. Alkuperäinen on tietysti alkupäreinen mutta jos ei heti löyty... :?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kuva

750 egee vain...

http://cgi.ebay.de/W126-420-560-Zuendst ... dZViewItem

EDIT: Samassa ilmotuksessahan on myös 560 boksi, siinä eri numerot.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

HVM kirjoitti:
NicNac kirjoitti:NO ohhohh...kyllä ne autot joissa se polttoaine pitää erikseen sytyttää on tuhoon tuomittuja.

Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...

Kiitos sympatiasta, avusta, sekä korjausvinkeistä. :wackit:
Pakko oli päästä sanomaan... :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:Varmaan olikin sit tiedossa että motonjetistä löytyy kasikoneisiinkin edullisempi vaihtoehto sytkäboksiksi, meinaan jos vähän enemmän kiirus tollasella on. Alkuperäinen on tietysti alkupäreinen mutta jos ei heti löyty... :?
Eipä ollut tiedossa, kiitoksia. :D

W126 81--85 Bosch-0227 100 121/122. . . . . . . . . . . . . 10-8115 75.00 ???
W126 81--85 Bosch-0227 100 114/115. . . . . . . . . . . . . 10-8006 45.50 ???
(2 pyöreää pikaliitintä, 10-8115 kierrosrajoittimella)


Valitettavasti eivät käy, tässä hajallisessa(?) toosassa on viisi pyöreää pinniliitintä ja alipaineletku.

Varaosanumeronkaan perusteella eivät ole sopivia. :(
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM kirjoitti:
raul kirjoitti:Varmaan olikin sit tiedossa että motonjetistä löytyy kasikoneisiinkin edullisempi vaihtoehto sytkäboksiksi, meinaan jos vähän enemmän kiirus tollasella on. Alkuperäinen on tietysti alkupäreinen mutta jos ei heti löyty... :?
Eipä ollut tiedossa, kiitoksia. :D

W126 81--85 Bosch-0227 100 121/122. . . . . . . . . . . . . 10-8115 75.00 ???
W126 81--85 Bosch-0227 100 114/115. . . . . . . . . . . . . 10-8006 45.50 ???
(2 pyöreää pikaliitintä, 10-8115 kierrosrajoittimella)


Valitettavasti eivät käy, tässä hajallisessa(?) toosassa on viisi pyöreää pinniliitintä ja alipaineletku.

Varaosanumeronkaan perusteella eivät ole sopivia. :(
No voi dammit.... Vuosimallin perusteellahan ei sovikaan. No oisko ollu näin että esim. M117 500:ssa ois sama osa koko ajan, koska tämä eräs Timo sovitteli tuollaista motonjetin boksia ja auto on uudempi kuin -85... Sitten muistan myös erään käyttäneen sellaista 420 SEC:issä mutta ehkäpä muistelen väärin, sori :oops: . Kannattas tuolta kuitenkin vielä soittaa ja kysyä?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Melitos tekee töitä tosissaan, kiitoksia:


750 egee vain...


Tässä on vaan se huono puoli, että Venetmäeltä saa toosan 700e, ja muutamassa päivässä? :( Se on tosin käytetty, eli :hang:

Montako viikkoa tuo toosa tulee Saksasta? 12? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jassoo, tuo boksi onkin näköjään halkaistavaa mallia, eli itse vaihdettavassa osassa ei olekaan kuin 3 liitintä ja sulake. :idea:

Pitää Rale vielä soittaa Motonettiin, tiijä vaikka pääsis säikähdyksellä? :roll: Muussa tapauksessa aletaan miettiä yksityislentoa Togliattiin, 750e saa aika hyvän Ladan. 8) Ässä paaliin! :idea:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM kirjoitti:Ässä paaliin! :idea:
:idiot: :biggun: :firing: :amis_selittaa: :bondage:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ässä paaliin! :idea:
:idiot: :biggun: :firing: :amis_selittaa: :bondage:
Oho! Sanktiot vaikuttavat kohtuullisen koville, vaikka kestänkin heittämällä kuukauden Israelin tiedustelupalvelun kuulustelua. :huh: Harkitaan paalausta uudelleen, mitenkäs tekniikanvaihto? 420SEL :arrow: 200D? :lol:

(Olis NicNac:kin tyytyväinen) :lol:



Jos vaikka paaluttas eukkoa ässän paalauksen sijaan? :arsespank: :sex: :vessa:



Mitenkäs käytetyn osan Auschwitzista tai Beirutista tilaaminen? Osaako joku koluta purkaamoja virtuaalisesti? :roll: Kannan korteni kekoon: Zundfolge 1 3 4 2 :idea: :(

Jos joku löytää ehjän palikan kohtuuhintaan, hän saa uskomattoman neron, komean, vaatimattoman ja elinikäisen riesa...ystävän itselleen. 8) Jopa korvauksesta voidaan neuvotella. :shock:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kyllä ehdottomasti tekniikan vaihto!!200D pääsisi arvolleen oikeutettuun koppaan!!
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Onko mittään muuta tietoa siitä vaihettavasta osasta?

Eihän se tuo ole?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Onko mittään muuta tietoa siitä vaihettavasta osasta?

Eihän se tuo ole?
No eipä ole muuta tietoa kuin se, että tuo Melitoksen tarjoama palikka on juuri se mitä haetaan. Tuossa huukossa ei piisaa liittimenreiät. :(
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ootappa vähän, saatoin löytää jottain.

Nonni. Kuka se Saksaa ossaa?
Mimusta tuossa sanotaan että tämä olis käypänen tuon originaalin tilalle.
Herman The German kirjoitti:
...intaktes Zündsteuergerät EZL ( wurde in unsere werkstatt auf funktion getestet ) für den Mercedes w126 ( 2.Serie) W107 R107 ab 1985 alle 8 zylindermotoren 420-560 Teilenummmer 003 545 9232 baugleich mit 003 545 9132 , 010 545 6732 , 004 545 5332 und 010 545 6632 kann mann auch ersetzen gegen die Zündsteuergeräte ( 007 545 2232 oder 007 545 0732 und 006 545 5432 ) mit Antiklopfregelung ab 10/87 mann muss dann nur die Verkabelung anpassen funktioniert einwandfrei ( den Umbau bieten wir auch in unserer Werkstatt an einfach fragen ) 420SE/SEL /SL/SLC und 500SE/SEL/SL/SLC und 560 SE/SEL/SL/SLC
10/87 jäläkeen pittää nakutukseneston kaapelia muokata?
Hintaa oli 249€.


Kuva


EDIT: tuossa BabelFish käännös enklanniksi.

intact ignition controller EZL (into our workshop on function tested) for the Mercedes w126 (2.Serie) W107 R107 starting from 1985 all 8 cylinder engines 420-560 part number 003,545 9232 identically constructed with 003 545 9132, 010 545 6732, 004 545 5332 and 010 545 6632 can also replace man with the ignition controllers (007 545 2232 or 007 545 0732 and 006 545 5432) with anti-knocking regulation starting from 10/87 men must then only the wiring adapts functioned perfectly (the change to offer we also in our workshop simply to ask on) 420SE/SEL /SL/SLC and 500SE/SEL/SL/SLC and 560 SE/SEL/SL/SLC
Viimeksi muokannut Rässi66, 26.10.2006 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

HVM kirjoitti:Jassoo, tuo boksi onkin näköjään halkaistavaa mallia, eli itse vaihdettavassa osassa ei olekaan kuin 3 liitintä ja sulake. :idea:

Pitää Rale vielä soittaa Motonettiin, tiijä vaikka pääsis säikähdyksellä? :roll: Muussa tapauksessa aletaan miettiä yksityislentoa Togliattiin, 750e saa aika hyvän Ladan. 8) Ässä paaliin! :idea:

Boksi NÄYTTÄÄ halkaistavalta mutta, tai ainakin itsellä oli samaa näköä kuin tuo melitoksen linkittämä kuva, niin sitä ei saanut ehjänä auki (oli sakemannit keksineet semmosen liiman että ei aukee ihan helposti) ja sitten kun liima lopuksi antoi perään niin sisällä oli semmoset 0,0001mm vahvat langat joilla tuon kannen komponentit oli liitetty siihen keskimmäiseen osaan :evil: Tai annetaan heti senverran perään että jos sinne sisään on päästävä niin ainut suunta on takaapäin :oops: Voisi saada ne pikkulangat juotettua irti
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Liittimet ei oo sopivat, liekkö se sitä "muokkausta?" Pinnejä pitäs olla reippaasti enemmän. :huh:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sitten olis tuommonen Boschnummer 227400706

Aika lähellä jo. Kuka se tietää käykö tuo?

On ne saksalaisetkin kelpo fotareita.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Sitten olis tuommonen Boschnummer 227400706

Aika lähellä jo. Kuka se tietää käykö tuo?

On ne saksalaisetkin kelpo fotareita.
Alakaa näyttää pelottavan hyvälle, pitäs vielä laskea omasta nuo pinnit. :shock: Jospa kaivas taskulampun. :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”