W211 etuiskarit taas paskana - alle kuukauden ajosta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

W211 etuiskarit taas paskana - alle kuukauden ajosta

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Mitäs sitten tehdään?

Eli tammikuussa vaihdoin -07 280CDI E farkkun etuiskarit, kun kolisivat pahasti ja molemmissa varret öljyssä.. Irrotettuja iskareita kokeillessa huomasi kuinka iskareissa oli tyhjää...

No ajattelin, etä 225 tkm ajetussa autossa sallittua varsinkin vallinneiden kovien pakkasten jälkeen.

Motonetista hain Sachsin Super Touringit ja vaihdoin alle.

Nyt noin kuukauden (kovan) pakkasjakson ajeluiden jälkeen kolina on pahempi kuin ennen remonttia ja iskarit samoin kuin koko eturipustus märkänä iskareiden öljyistä... Samoin huomaa ihan ajossa, että etuiskareissa ei juuri mitään kotona.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tarvikeiskareista?? Mitäs merkkiä tilalle nyt - ei viitsisi koko aikaa olla vaihtamassa - varsinkaan kun tässä joutuu nyt puristeleen jousetkin kasaan jne. vaihdon yhtyedessä. Takuuseen tietysti haen ainakin rahat pois Motonetista.

Vai onko mitään järkeä käydä ihan Vehosta hakemassa alkup iskarit? vai ovatko samaa Sachs laatua?
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Ei ole itsellä ollut ongelmia Sachsin iskareiden kanssa, tosin on ole juuri tällaiseen autoon laittanut.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Oho, ompa ihme juttu :shock: Molemmat iskarit kk-paskaksi? Pakkohan niissä silloin olla joku valmistusvika. Orggis Sachsit on kyllä ihan hyvät iskarit, mutta kandee varmaan kokeilla jotain muuta merkkiä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Jep

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Kyllä tämä vaikuttaisi siltä, että jotain vikaa näissä uusissa Sachs iskareissa on ollut.

Tietysti yli kolmenkympin pakkaset, painava- ja matalakeulainen (V6 diesel) auto ja agressiivinen ajotyyli :roll: saattavat vaan olla liikaa?

Nuo Sachsit päädyin muuten hakemaan Motonetista siksi että samat iskarit oli Tampereen KL:ssä saldolla -20 kpl eli tilauksessa kymmenen auton etuiskarit. --> kielii omalla tavallaan siitä että kyllä näitä menee. Lisäksi Motonetissa selkeästi halvemmatkin.. taisin maksaa kanta-asiakas alennuksen kanssa 134 egee / kpl.

Melkeinpä tekisi mieli kokeilla seuraavaksi jotain muuta kuin tuota samaa Sachs Super Touringia.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tietysti yli kolmenkympin pakkaset, painava- ja matalakeulainen (V6 diesel) auto ja agressiivinen ajotyyli saattavat vaan olla liikaa?
Eivät voi :ei_tajuu: Jotain häikkää on iskareissa jos ne ei sitä about 200tkm kestä. Painavaan keulaan tulee järeämmät iskarit, joten ei voi siitäkään olla kiinni.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Kuulin luotettavata taholta, että näissä w211 ja S211 etuiskareissa on ollu ongelmia. Sachsissa ja ihan orkkis iskareissakin on ollu tätä ongelmaa. Parhaillaan kun auto on lähteny iskari vaihto huollosta niin auto on tullu takas n. 5 tunnin kuluttua ja taas on ollu iskarit hajalla. Tämä "kova" pakkanen on tehnyt niille semmosen jutun, että on tavarat tullu iskarin sisältä pihalle.


Minua kehotettiin samalta taholta, että jos tulee iskari ongelmia niin laita monroe. Näistä ei ole vielä tullut samanlaista palautetta.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ainakin ennen Monroet ja Kybit oli ihan paskoja kestämään mersuissa juurikin pakkaskeleillä. Itsellä tulee keväällä eteen kanssa iskareiden vaihto w211, Bilsteiniä meinasin kokeilla. Varmasti riittää korjaamoilla iskarihommia ja etuvetoisten vetonivelten suojakumien vaihtoja, kun katsastuksessa alkavat hylkäilemään...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pilsteenistä ei oo p*skaa sanottavaa, hienosti mulla toiminu useemmassakin autossa.

OT:na kysymys: Minkä merkkiset iskarit on Peugeotissa ensiasennuksena? :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

OT:na kysymys: Minkä merkkiset iskarit on Peugeotissa ensiasennuksena?
En tiiä, mutta veikkaan Sachsia :nocando: Sachsit on oikeasti kyllä hyvät iskarit, mulla ainakaan mitään valittamista, huonommatkin kestäneet sen 170tkm.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla on semmonen käsitys että Peugeot luottaa iskunvaimentimissa vain oman tehtaan tuotteisiin. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mulla on semmonen käsitys että Peugeot luottaa iskunvaimentimissa vain oman tehtaan tuotteisiin.
Ahaa, en tienny. Joskus oli 309 ja 306 ja niissä oli molemmissa Sachsit.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Oisko sellaanen vanha vitsi että pitäs malttaa ottaa ne puolisen kilsaa aluksi vähän kevyemmin. Uudetkin iskarit saa hajalle nopsaan kun lähtee heti alusta ajamaan röykkystä tietä ylikovaa ja hidasteeseen 40 taulussa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyylll sassilaasten kans ollu tälle talavee ongelmia......jotai virheitä tehty tehtaalla ja lopuuksi meki laiteltiin Bilsteinia 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Oisko sellaanen vanha vitsi että pitäs malttaa ottaa ne puolisen kilsaa aluksi vähän kevyemmin. Uudetkin iskarit saa hajalle nopsaan kun lähtee heti alusta ajamaan röykkystä tietä ylikovaa ja hidasteeseen 40 taulussa.
:D No ei...valmistusvikaa on jos ei homma toimi.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

No tartuin vain tuohon agressiiviseen ajotapaan tuon osalta. Kovilla pakkasilla kun iskarit tekevät kauppansa auton merkkiin katsomattakin aika kivasti johtuen juuri mainitsemistani syistä. Oman kulkineen kanssa kun on tiedossa että nuo muutenkin syö aamupalaksi iskareita niin joutunut vähän rauhallisemmin aloittelemaan, ja toisaalta ei tuolla H&R cup kitillä kyllä huvitakkaan hirveästi rässiä menemään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Joo etupää alkoi kolista -08 E:ssä ja katsastus lähenee, tarkistivat Veholla ja tuomio etuiskarit+ kumipuslat ala-tuesta (arviolta n.1500€ remontti!!) juttelin huoltoasemalla taksikuskin kanssa jolla oli samanlainen avangarde mutta farkkuna. Sanoi vaihdetun 5 etuiskarit vuodenaikana, yhdet kesti vain viikon!!!
Oletteko kuulleet Vehon mitenkään osallistuvan iskari talkoisiin? Uskomattoman huonoa laatua. Eikä vain E:n ongelma, vaimon A- sarjalaisen ensi katsastuksessa aj,22th. taka-iskarista kiinni, rempasta puolet myyjäliikkeen piikkiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bilstein on kestänyt 211:ssa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

dealer kirjoitti:Bilstein on kestänyt 211:ssa.
on ne kestäny 126:sessa jo kolome vuotta :D
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

T.S kirjoitti:Joo etupää alkoi kolista -08 E:ssä ja katsastus lähenee, tarkistivat Veholla ja tuomio etuiskarit+ kumipuslat ala-tuesta (arviolta n.1500€ remontti!!) juttelin huoltoasemalla taksikuskin kanssa jolla oli samanlainen avangarde mutta farkkuna. Sanoi vaihdetun 5 etuiskarit vuodenaikana, yhdet kesti vain viikon!!!
Oletteko kuulleet Vehon mitenkään osallistuvan iskari talkoisiin? Uskomattoman huonoa laatua. Eikä vain E:n ongelma, vaimon A- sarjalaisen ensi katsastuksessa aj,22th. taka-iskarista kiinni, rempasta puolet myyjäliikkeen piikkiin.
Tässä vain yksi niistä seikoista jonka takia MB:t on karenssissa jonkin aikaa tässä perheyrityksessä. Volvo valmistautuu vaihtoon kolmen vuoden jälkeen, ei väljyyttä, ei kolinoita, ei alustaongelmia, vaikka tiestö on täyttä paskaa täällä Satakunnassa. Ehkä joskus, ehkä ei...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla taitaa olla tenavan takapäässä alakuperäset 23v. vanahat Bilsut 230tkm ajettu, ei oo vuotanu. Vaihon tarpeesa nuo silti on. Meleko matalaksikin tuo jossain kohtaa on myös veetty H&R:rillä, mutta tuntuu silti pelaavan. Emännän vuotta vanahemmassakaan ei ole missään ainakaan dokumentoitu iskareiden vaihosta, 420tkm taulussa. Todennäköisesti toinen satsi on jo kuitenkin menossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Minäkin muistan oman 18 vuoden mersuilu-uran aikana ostaneeni yhdet uudet bilstein-iskarit. :roll: Tosin ihan varma en ole, ne saattoi sittenkin olla vaan jouset :lol:
® Mesen linttaklubi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vanha mutta ajankohtaista. Onko mitkä iskarit kestäneet viime aikoina? Tai mitkä ei.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sasch ja bilstein
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Suurimman virheen tekee iskarin vaihtaja näissä. Nämä iskarit EI kestä sitä että pulttikoneella pyöritetään yläpään mutteria auki siten että iskarin varsi pyörii mukana. Niinkuin yleensä käy kun mutteri vähän jumittelee.

On kyllä siis muutenkin pakkasongelmaa näissä ollut mut jos pulttikoneella ne pyörittelee auki ilman että pitää iskarin mäntää paikoillaan niin rikki menee uudetkin samantien.

Edit:siis kiinnipäin laitettaessa pitää varresta kiinni. Vanhat jos vaihtoon menee niin pyörikööt niin paljon kuin tykkäävät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”