w211 cambereista

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

w211 cambereista

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli muistanko ihan väärin, vai oliko näihin saatavana jotkut epäkeskopultit tms. millä cambereita saa inan paremmaksi?
Jos oli niin mistä näitä saa poisteltua? :)
Säädettäviä camber-tankoja ei tainnut kuitenkaan olla, ainakaan laillisessa formaatissa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eteenhän sai ne camber + caster pultit.

Mulla on ne eikä oo camber ollut ongelma, ~ -2.5 joka nurkassa, kaaresta napaan 30.5 cm
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

epk kirjoitti:Mulla on ne eikä oo camber ollut ongelma, ~ -2.5 joka nurkassa, kaaresta napaan 30.5 cm
En hoksannut pihassa eli en päässyt "kyyläämään" :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oisko ollut muuten kotona tallis silloin joten :D

tässä lappu (30.5cm kaaresta napaan mitta tällä lapulla) :

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

epk kirjoitti:eteenhän sai ne camber + caster pultit.
Saikos näitä mistä ostettua?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siis ne mersun oem osat, mistä vaan , veho, kl ,ebay jne.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Aha, joo. Tattista :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onko tämä nyt tarkoituksenmukainen pultti ja onko tuolla vm:llä ja moottorilla väliä?
Jos näin niin miten tuo poikkeaa alkuperäisestä pultista? :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Tuo on säätöpultti, siinä on tuo lovi pultin kylessä. Normipultissa sitä ei ole.


sonikki kirjoitti:Onko tämä nyt tarkoituksenmukainen pultti ja onko tuolla vm:llä ja moottorilla väliä?
Jos näin niin miten tuo poikkeaa alkuperäisestä pultista? :shock:
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jahas, kiitos selventävästä vastauksesta... mulla oli yksi käyttämätön urallinen pultti varapyöräkotelossa, mitä aikanaan ihmettelin. Oliskohan sitte niin että mulla olis jo tuollaiset. Silmämääräisestihän asia on ilmeisesti havaittavissa, kun näyttää tuo ura jatkuvan ihan pultin päähän asti, mitä lienee pätkä näkyvissä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
maucca
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2011 0:43

Viesti Kirjoittaja maucca »

Nollapultissa on torx kanta. Urapultissa normaali.
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Olisi W211 pyöräkulmien säätö kohta edessä kun saan vielä sisemmät raidetangot ja etummaiset alatukivarret vaihdettua. Ulommat raidetangot ja muuta pientä jo vaihdettu.

Onko tosiaan niin, että cambereita ja castereita ei saa vakiona säädettyä vaan pitää hommata erikseen nuo säätöpultit?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Julli kirjoitti:Olisi W211 pyöräkulmien säätö kohta edessä kun saan vielä sisemmät raidetangot ja etummaiset alatukivarret vaihdettua. Ulommat raidetangot ja muuta pientä jo vaihdettu.

Onko tosiaan niin, että cambereita ja castereita ei saa vakiona säädettyä vaan pitää hommata erikseen nuo säätöpultit?
Jep
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

jolle kirjoitti:
Julli kirjoitti:Olisi W211 pyöräkulmien säätö kohta edessä kun saan vielä sisemmät raidetangot ja etummaiset alatukivarret vaihdettua. Ulommat raidetangot ja muuta pientä jo vaihdettu.

Onko tosiaan niin, että cambereita ja castereita ei saa vakiona säädettyä vaan pitää hommata erikseen nuo säätöpultit?
Jep
Kiitokset tiedosta. Ja säätöpultteja tarvitaan ilmeisesti 2 kpl camberille ja 2 kpl casterille?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
w211E
Viestit: 49
Liittynyt: 01.6.2023 16:49

Re: w211 cambereista

Viesti Kirjoittaja w211E »

https://jmtech.fi/kauppa/index.php?main ... ujaf9dipq0

käykö nuo kaikkii w211 moottori malleihin esim 646 kun tuossa ei lue sitä? 2004 vuosimallia on vehje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”