Ilmastoinnin huuhtelu.

Valvoja: Kaapo

Vastaa Viestiin
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Ilmastoinnin huuhtelu.

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Meni ilmastoinninkompura jumiin ajossa....
Uus kompura hommattu.
Pitääkö järjestelmä huuhdella ja missä sen voisi tehdä.
Ei oo monesti tullut vastaan paikkaa jossa olisi laitteet.

Ps OM 646:sen hihnan pituus ilman kompuraa 2180.
Jos jotain helpottaisi, ettei tarvitse kokeilemalla etsiä niin kuin minun :cry:
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Kyllähän sieltä tusahtaa kylmäaine pihalle jos irrottaa kompurasta letkut ja sehän on pakko tehdä. Ne voip saada talteen jos on tyhjä pullo ja jos järjestelmä muuten on ehjä. ainakin osan saa talteen, luulisin. Tuossa toisessa ketjussa jonka aloitin tänään käyttäjä et laittoi hyviä neuvoja. Uusi kompura tarttee kylmäaineen matkaan myös öljyä. Halutessaan voi laittaa myös merkkiainetta tulevien vuotojen etsimistä varten.
Menikö siitä vain se kytkin vai menikö koko kompura paskaksi?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Eikö tuo kannattaisi viedä osaavaan autohuoltoon missä automaatti kylmähuoltolaite? Tiileri vois kertoa paljonko niillä rokotettais operaatiosta... vai mennäänkö taas tee-se-itse periaatteella?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meillä on uusi huoltolaite jossa ei (vielä) huuhteluvarusteita.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Joo huolto laitteita on jo joka huolto asemalla. Mutta huuhteluun pystyviä paikkoja harvassa....

Kompura jumissa. Ei oo magnetti kytkintä tässä mallissa. Elikkä pyörii kesät talvet.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Miksi se pitäis huuhdella? Kylmäainekiertoon menny kompurasta rikkoutuessaan tavaraa :shock: ? Typellä paineistamalla paikat pestään mutta eikö kannattais purkaa vanha kompura ja katsoa mitä tapahtunu? Kuivain on ennen paisuntaventtiiliä nestelinjas joka kerää roskat.

Jos kompura pyörii kesät talvet niin imulinja on aina jäätävän kylmä ja kuumakaasu letku tulikuuma sekä polttoainekulut aina korkeammat mitä ilman kylmästöintiä jota on kyllä vaikea uskoa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Ilmastoinnin huuhtelu.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Harppa kirjoitti:Meni ilmastoinninkompura jumiin ajossa....
Uus kompura hommattu.
Pitääkö järjestelmä huuhdella ja missä sen voisi tehdä.
Ei oo monesti tullut vastaan paikkaa jossa olisi laitteet.

Ps OM 646:sen hihnan pituus ilman kompuraa 2180.
Jos jotain helpottaisi, ettei tarvitse kokeilemalla etsiä niin kuin minun :cry:
Totatota, hold your horses!

Mulla vastaava tapaus oli. Jumissa olikin kytkimen laakerointi.

Itse kompuran akseli pyöri hyvin. Vaiha siihen pelkkä magneettikytkinlaakerointihässäkkä niin ei tarvi tyhjätä järjestelmää jos ei oo jo liian vanhat aineet sisällä.

Edit: ai siinä ei ois magneettikytkintä siis.... No, älä sit sitä vaiha ;)

Oisko kuitenniin jumissa se magn kytkin tai sen ohjaus...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Ei oo magnetti kytkintä.,,, Kompuran toimintaa säätää virtauksen säätö venttiili.
Auto on 07 ja kompura tyypiltään 6SEU16C nippon denso. Samoja kompuroita löytyy VAG vehkeistä

"autoissa voi olla jatkuvakäyntinen muuttuvatilavuuksinen kompressori. Siinä
ei ole ollenkaan perinteistä magneettikytkintä, vaan vinolevyä säätämällä
saadaan kompressorin toiminta säädettyä tarpeen mukaan, jopa pysäytettyä."
Tuollaista tietoa sen toiminnasta.

Kun kompura meni jumiin sulivat moniurahihnan rullat ja remmi oli viittä vaille tulessa kun auton pysäytin.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Harppa kirjoitti:Ei oo magnetti kytkintä.,,, Kompuran toimintaa säätää virtauksen säätö venttiili.
Auto on 07 ja kompura tyypiltään 6SEU16C nippon denso. Samoja kompuroita löytyy VAG vehkeistä

"autoissa voi olla jatkuvakäyntinen muuttuvatilavuuksinen kompressori. Siinä
ei ole ollenkaan perinteistä magneettikytkintä, vaan vinolevyä säätämällä
saadaan kompressorin toiminta säädettyä tarpeen mukaan, jopa pysäytettyä."
Tuollaista tietoa sen toiminnasta.

Kun kompura meni jumiin sulivat moniurahihnan rullat ja remmi oli viittä vaille tulessa kun auton pysäytin.
No, se ois ollu helpoin vaihtoehto että mahd kytkin/laakeri rikki.

Juu savuksihan se tuppaa hihna muuttumaan, yleensä hetikohta katkeaakin. Been there, done that.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 lämmitys, ilmastointi.”