Mikä hemmetin kikkula etuakselistosa?

rehtijii
ST-offari
Viestit: 158
Liittynyt: 04.10.2005 21:39
Paikkakunta: k-joki

Mikä hemmetin kikkula etuakselistosa?

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Mikä homma on suunniteltu tuon omituisen kikkulan tehtäväksi?

Molemmilla puolin autoa etujousen etupuolella ovat ja jotenkin näyttäs tarrojen perusteella , että nuo olis jossain vaiheessa uusittuki.
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No johan päänvaivan keksit. :shock: Alapalloja on joskus 400SE:hen tullut parsittua, ja tuollaista palikkaa en kyllä muista nähneeni. Dieselihän tuo oli? No tottakai, varmaan...
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Vielä

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Pitää kysellä sulta, miten saa kuvia liitettyä tänne mukaan, sit kun tulen vetokoukku asennuksille teille päin.
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Ota tarrasta varaosanumero ja kato EPC:stä . :nerd:
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
rehtijii
ST-offari
Viestit: 158
Liittynyt: 04.10.2005 21:39
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Esko R kirjoitti:Ota tarrasta varaosanumero ja kato EPC:stä . :nerd:
ei se nii uus tarra oo että numerot näkys.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ei malta olla sanomatta. :ttu:

Jos auto olisi väyrynen, väittäisin tuon olevan perämoottorin rikeissäkin käytetty sinkki-anodi. Eli kuppa houkutellaan epäjalompaan metalliin :arrow: jousenkupit eivät repeä niin herkästi irti. :lol:
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

HVM kirjoitti:
Jos auto olisi väyrynen, väittäisin tuon olevan perämoottorin rikeissäkin käytetty sinkki-anodi. Eli kuppa houkutellaan epäjalompaan metalliin :arrow: jousenkupit eivät repeä niin herkästi irti. :lol:


Jaa että tämmösiä väyrysiin... :lol: :shock:


Kuva
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Onko se tuo osa 23 ?

Kuva

023 1403300062 002 BEARING HOUSING VIBRATION ABSORBER

Tärinän imijä ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

:shock:

Otetaan pois kun oli niin iso tuo kuva.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Malm kirjoitti:
023 1403300062 002 BEARING HOUSING VIBRATION ABSORBER

Tärinän imijä ?

-Risto
Värinänvaimennin
rehtijii
ST-offari
Viestit: 158
Liittynyt: 04.10.2005 21:39
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Ja mitäkähän värinöitä nuitten pitäs tappaa?

kammiovärinääkö?

ei ainakaan oo kovin tehokkaita rengasvärinöitten tappajia , ku oli toisesa uuesa eturenkaasa runkovikaa , värisi ratti ja koko pirssi nii , että piti leekojen puolesta jo vähä pelätä :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No sanonko jo lopulta mikä tuo on?

Kaikki tietää, mutta ei tajua.

Tuo tappaa moottorin (diesel) etuakselistoon aiheuttamat värinät. Kuulemma.. :roll: Bensassahan tuota ei tarvita.

Tuo niinkun jatkaa tukivarsien ikää, sekä apurungon puslien...kuulemma.
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Malm kirjoitti:
BEARING HOUSING VIBRATION ABSORBER
Suora suomennos olisi kyllä laakeripesän värähtelynvaimennin mutta tuo taas ei ole laakeria lähelläkään. Kuinka kaukaa mahtaa vaikutus säteillä? :D Onko HVM tietoa miten tuon pitäisi toimia, ts. millä periaatteella se vaimentaa?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jottet nyt sotke "ball bearingia" yms. tähän? No voi olla, että kikkula jatkaa myös laakerin ikää. Loogista jopa. Mutta dieselin riesa kumminkin.

Eikös "bearing" voi viitata mihin tahansa "kooliin"?
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

HVM kirjoitti:Jottet nyt sotke "ball bearingia" yms. tähän? No voi olla, että kikkula jatkaa myös laakerin ikää. Loogista jopa. Mutta dieselin riesa kumminkin.

Eikös "bearing" voi viitata mihin tahansa "kooliin"?
Ainahan noissa suomennoksissa on pientä epävarmuutta, eri asioista puhutaan monestikin samoilla nimillä. Bearing on tosiaan laakeri ja periaatteessa kai koolikin, housing on kuitenkin pesä. Siitä järkeilin. Mutta sinänsä sivuseikka, oli miten oli.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No pääasia että pidetään epävarmuutta yllä. :ope:

Mutta ainakin se on epävarmaa, että bensoissa noita ei ole - tai sitten meikäläisen sepittämästä siivilästä tuo oli amputoitu. :idea:


*Jatkaa stiikan asennusta* 8)
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Jottet nyt sotke "Stigaa" yms. tähän? No voi olla, että epävarmuuden lisääntyminen jatkaa myös tämän threadin ikää. Loogista jopa. Mutta mese.fin riesa kumminkin.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vilenin Herttua kirjoitti:
Malm kirjoitti:BEARING HOUSING VIBRATION ABSORBER
Suora suomennos olisi kyllä laakeripesän värähtelynvaimennin mutta tuo taas ei ole laakeria lähelläkään.
Sitten eri asia, mitä tuo olisi alkuperäiskielellä. Monet on ne kerrat, kun englanninkielisissä WIS:ssä ja EPC:ssä on ollut omituisia käännöksiä. Tuo saattaisi olla alunperin Trägergehäuse tms. :nocando: Tuosta olisi helppo kääntää väärin bearing housing. :lol: Mitä "apurunko" muuten on saksaksi?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vilenin Herttua kirjoitti:Jottet nyt mese.fin riesa kumminkin.

Kaiken sanoneena viisaasti vaiti. :|
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Roisto kirjoitti:Monet on ne kerrat, kun englanninkielisissä WIS:ssä ja EPC:ssä on ollut omituisia käännöksiä. Tuo saattaisi olla alunperin Trägergehäuse tms. :nocando: Tuosta olisi helppo kääntää väärin bearing housing. :lol: Mitä "apurunko" muuten on saksaksi?
Jotain tuollaista voi tietysti epäillä. Varsinkin kun saksaa englanninnetaan, on oltava aika tarkkana. Pitääpä huomenna kurkata kun on sanakirja lähellä, ei kuulu tuo apurunko ihan päivittäisen käytön aktiiviseen sanavarastoon.

HVM pääsee ytimeen :rollin:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vilenin Herttua kirjoitti: HVM pääsee ytimeen :rollin:
Epäonnistumisen tuska on kuin sanakirjan puute väitelyssä käytännön miehen kanssa - se turhauttaa.
8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

housing on kuitenkin pesä
:idea:

Metsässä liikkuessa jos löytää bear(ing?) housingin niin on syytä varoa, erityisesti jos bearingilla on pennut.
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

HVM kirjoitti: Epäonnistumisen tuska on sanakirjassa heti kättelyssä tämän miehen kuvan vieressä - se turhauttaa.
8)
Joo, koeta kestää.
dealer kirjoitti: Metsässä liikkuessa jos löytää bear(ing?) housingin niin on syytä varoa, erityisesti jos bearingilla on pennut.
Luulin, että sulla on minimissään .458 aina mukana jos haet edes halkoja pihan perältä.

Sitten asiaan:

"Runko" saksaksi on mm.:

Bett, Gehäuse, Gerippe, Karkasse, Rahmen

Apurunkoa ei kirja tunnistanut, mutta zusatz- / hilfs- etuliitteitä kun pukkaa, aletaan olla lähellä.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Vilenin Herttua kirjoitti:Sitten asiaan:

"Runko" saksaksi on mm.:

Bett, Gehäuse, Gerippe, Karkasse, Rahmen

Apurunkoa ei kirja tunnistanut, mutta zusatz- / hilfs- etuliitteitä kun pukkaa, aletaan olla lähellä.
Onko tuo ammattisanakirja :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jossain vaiheessa jokaisessa asiassa saavutetaan piste, jolloin se selvitetään ns. "juurmutineen." Se piste saavutettiin tässä asiassa nyt. :idea:

Pikku hetki, ei taho Vehon ukot joutaa vastailemaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:No sanonko jo lopulta mikä tuo on?

Kaikki tietää, mutta ei tajua.

Tuo tappaa moottorin (diesel) etuakselistoon aiheuttamat värinät. Kuulemma.. :roll: Bensassahan tuota ei tarvita.

Tuo niinkun jatkaa tukivarsien ikää, sekä apurungon puslien...kuulemma.
Se vastaus on tässä yllä, kuten jo sanoinkin.

Bensoissa tätä osaa ei ole ollenkaan, kuten jo totesin.

Osa maksaa 121€, ja niitä ei ole myyty Suomessa ensimmäistäkään, eikä koskaan - ainakaan Vehon kautta.

Kyseessä on siis diesel-malleihin lisätty etiakseliston värinänvaimennin, tarkempi kuvaus yllä. 8)

Case closed? :shock: :lol:

(Viijes ukko veholla osas kertoa) :twisted:
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

dry kirjoitti:Onko tuo ammattisanakirja :?:
Kaipa tuo on, koneella on.

Et nyt HVM kysynyt sitten MITEN se vaimentaa, se jäi vielä epäselväksi.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Vilenin Herttua kirjoitti:
dry kirjoitti:Onko tuo ammattisanakirja :?:
Kaipa tuo on, koneella on.

Et nyt HVM kysynyt sitten MITEN se vaimentaa, se jäi vielä epäselväksi.
No jospa se magneettirannekkeiden tavoin pahoilla energiakentillä ajettaessa vaikeuttaa negatiivisen Jin-energian välittymistä tukivarsien kautta matkustajiin. Myös kosmisen säteilyn aiheuttaman alatukivarsien sisäpäiden tangentiaalisen kiertovärähtelyn on puolueettomien tutkimuksien* mukaan todettu vähenevän keskimäärin 45%. :ope:

*) Eisenach Technikfachmittelschule 1966, Prof Scheisskopf mit seinen Armaturen:"Der Unfreiwillig Stimularizierung des Kapitalistschweines Gamma-mittelarmlehnen"
Viimeksi muokannut JuMu S, 01.6.2007 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jaa, JuMu ennättikin jo vastata. Kiitoksia. :lol:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

^^Buahhahahoo...
Asia vilpitön :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”