simoksin 350TD

Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noniin kolinat loppui etuvakaajan päätytangot vaihtamalla ja samalla peräöljyt vaihtoon. Meinas jo tulla kurat housuun kun heti korjaamolta auton haettua kuulu ihme sirinä ja rouskutus ja mietin jo että mikä sielä ny.. mutta oli jääny jarruletkun kannake niin pystyasentoon että otti vanteen sisäkehään kiinni :roll: Seuraavaks varmaan ainakin jarrupalat pitää vaihtaa kun näyttäs olevan noin 3mm edessä enää jäljellä.

Joku pieni narina alkoi tuon rempan jälkeen kävelyvauhdissa satunnaisesti että meneeköhän noilla koiranluilla hetki asettua ja narina lakkaa vai onko tämä se kuuluisa "narinanivel" nyt sitten? :shock:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Hmm.. tankkasinpa möhkön täyteen ja polttoainemittari jumittu pohjaan :lol:
Menee nolliin kun auton sammuttaa muuten pysyy tapissa kaikenajan.. kai sen ny 200km ajon jälkeen pitäis jo liikahtaa johonki suuntaan.

Samalla keskikulutus näyttäis olevan 12L :oops: Moottoritietä noin 50km, maantietä 30km ja taajamaa 20km..
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

https://www.youtube.com/watch?v=nRvXvh6kKIU

Piti taas vähän hinkata möhköä :roll:

Polttoainemittarikin rupes liikkumaan... tiiä mikä jumi siellä oli.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Hmm.. Lieneekö normaalit lämmöt kun koneen ns. "käyntilämpö" on hieman alle sen 80 ja 120 välissä olevan viivan kohdalla? Loogisesti pääteltynä se viiva tarkoittais 100astetta ja tuntuis olevan vähän niinkun korkealla.

Kuukausi sitten aiemmalla omistajalla vaihdettu termari ja nesteet mutta pitäiskö näissä olla se perus väyrysistä takaraivoon iskostunu viisarin yli 80 normaali lämpötila?

Pitää huomenna ajon jälkeen kattoa pyöriikö flekti. Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää..

Edit: Enempi luettuani googlella jenkkifoorumia niin toiset sanoo että on täysin normaalia jopa reilusti korkeemmat ja toiset sanoo että reilu 80 :roll: Noh eipä se nyt haittaa tee vielä tämmöset lämmöt, mietin vaan kesäkelejä missä se mittari heiluu +25 helteellä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul o kans ns 90 paikkeil, tai lähempänäkin 100. EI se haittaa. SIttenhän se vasta haittaa kun menee punaselle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

simoks kirjoitti:Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää.
Lämmöistä niin välttämättä tiedä, mutta paisarin korkki todennäköisesti vuotaa, jos imuroi jäähtyessään letkut kasaan. Eli järjestelmä pitää alipainetta, vaan ei ylipainetta.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Teddy kirjoitti:
simoks kirjoitti:Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää.
Lämmöistä niin välttämättä tiedä, mutta paisarin korkki todennäköisesti vuotaa, jos imuroi jäähtyessään letkut kasaan. Eli järjestelmä pitää alipainetta, vaan ei ylipainetta.
Joo tämä tuli itelläki mieleen. Pitää vaihtaa korkki.
Viimeksi muokannut simoks, 28.3.2017 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Sergey kirjoitti:mul o kans ns 90 paikkeil, tai lähempänäkin 100. EI se haittaa.
Samoin on tuon oman kanssa vaikka onkin om606 koneella,peräkärryn kun pistää perään niin lämmöt järjestään siellä vajaassa 100asteessa muuten normaali ajossa 85-90asteessa :lol: Joten ihan normaalina pitäisin kyllä. Itellähän auto hävitti hieman jäähdytysnestettä ennenkuin vaihdoin siihen paisarin korkin ja sen jälkeen ei ole tarvinnut nestettä lisäillä :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul o paisarin korkin kaulus irti :roll: eli paisari ostettava.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

On muuten w124 piiiiiieni möhkön vieressä :D Kaupan pihalla ajoin jonkun satalankun viereen ja ei sitä kokoeroa huomaa kunnolla kun vasta vertaamalla vierekkäin.

Tänään alko vakkari kenkkuilemaan, pysyy mittarin näyttäessä 103 tai 110 kyllä toiminnassa mut jos vaikka 107 paikkeille napauttaa niin tiputtelee 1-2s ajaks pois päältä ärsyttävästi :o

Pitänee rengaspaineet kattella enste..
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Rengaspaineet ok, yhessä oli puoli kiloa vähemmän kun muissa. Vaan ei pelitä vakkari enää kunnolla, toimii pari minuuttia ja sitten alkaa pudotteleen nopeutta ja kelaa taas takasin. Kellään hajua mistäpäin alkais tutkiin? Jarruvalokytkin?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ohjainpoksi.

Tuossahan on vakkari vielä 124sen peruja ja niissähän se poksivika on enemmän sääntö kuin poikkeus. Poksista elektrolyyttikonkat uusiksi.

En kyllä tiä missä se poksi möhkössä on. Voi mahollisesti olla siellä konehuoneen "tietokone laatikossa" eli pelkääjänpuolella tuulilasin "juuressa"
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Ohjainpoksi.

Tuossahan on vakkari vielä 124sen peruja ja niissähän se poksivika on enemmän sääntö kuin poikkeus. Poksista elektrolyyttikonkat uusiksi.
En kyllä tiä missä se poksi möhkössä on.
Joo pitääpä tarkastaa, googlen mukaan oikeella puolella moottoritilaa diagnostiikkapistokkeen lähellä tms :idea:

Edit: Enpä löytäny kun hehkureleen? kuskin puolelta muovien alta.

http://www.peachparts.com/shopforum/att ... ayout1.jpg

Tuo ylin mokkula se vissiin on. Mutta missähän lienee diesel möhkössä, vissiin juuri tuolla minkä mika mainitti.
Viimeksi muokannut simoks, 28.3.2017 19:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Lieneeköhän vika anturissa, kun ulkolämpömittari näyttää n. +50 astetta liikaa.
Siinä piikkimallissa siellä etupuskurin urassa. Ja missähän asti on piuhoissa liitos, mikäli vaihdettavissa.
Löytyykö joltakin ehjää ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

650000tuttavuus kirjoitti:Lieneeköhän vika anturissa, kun ulkolämpömittari näyttää n. +50 astetta liikaa.
Jep.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Tuo EA/CC/ISC on tuossa se ko, poksi mutta tuo on bensakoneinen niin poksit on erit.

(CC= cruise control)

Ylimmäinen on BASE-moduli. Kehittyneempi versio 124/126 ylijännitesuojareleestä.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:
Tuo EA/CC/ISC on tuossa se ko, poksi mutta tuo on bensakoneinen niin poksit on erit.

(CC= cruise control)

Ylimmäinen on BASE-moduli. Kehittyneempi versio 124/126 ylijännitesuojareleestä.
Ottaakohan diesel itteensä jos sen vakkarin boksin irrottaa, siis että pystyykö sillä ajaan vielä ilman valosirkusta? Että onko tuon boksin yhteydessä paljonkin muuta toimintaa jos ei ole bensakoneella.

Ja onkos näissä vanhemmissa tuo testerihomma samanmoista mitä cdi-laitteissa että sieltä näkee vikakoodit sun muut yhtälailla? :o Vai jotain pelkistettyä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sehän on moottoriltaan täysin mekaaninen vehe.
Toimii ilman noita poksejakin. pl ajonesto jos on vielä toiminnassa.
Hukkaportti on alipaineella. Voi olla ettei ahda jos nykii noita pokseja irti. Mutta ajaa kyllä voi.

HHTWIN ohjelmalla pääsee tuon ikäiseen käsiksi. Ei sieltä aivan niin paljoa tietoa irtoa kuin noista uudemmista mutta vikojen jäljille varmaan pääsee.

Tuollainen kuivuneiden konkkien aiheuttama poksivika ei varmaan testerillä selviä.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ostinpa toiset kasireiät kesävanteiks ja samalla pieni möhkömiitti :)

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla olisi ässän 15-reikäiset myydä jos jollain tarvetta.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jassoo, tuo MPH-1 on moneen kertaan bongattu Lappeenrannan satamassa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Teddy kirjoitti:Jassoo, tuo MPH-1 on moneen kertaan bongattu Lappeenrannan satamassa.
Sieltäpäin tais ollakkin heebo.

Kuva

Isä ja poeka :oops: :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Koitin taas ettiskellä niitä alipainevuotoja mut ei kyllä mistään löydy ainakaan näkyvistä paikoista moottoritilassa.. mutta mikähän mahtaa olla tämä piuha joka on irti tuolla? 3-napainen ja en löytäny mistään läheltä paikkaa mihin sen vois törkätä :roll:

Kuva

Kuva

Sitte tuommoset poksit löyty sieltä luukun alta. Ylin on vissiin se kehittyneempi yj-rele ainakin?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikö tuo liitin ole tuosta ilmastoinnin kompurasta irti?

Mitä lukee noissa kahdessa alimmassa poksissa? alimmainen vaikuttaisi ykskska samanlaiselta kuin mm 124sen vakkaripoksi.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Eikö tuo liitin ole tuosta ilmastoinnin kompurasta irti?

Mitä lukee noissa kahdessa alimmassa poksissa? alimmainen vaikuttaisi ykskska samanlaiselta kuin mm 124sen vakkaripoksi.
Kah niinpä olikin, hämysti siellä päällä välissä pistoke :) Lieneisköhän tossa syy miksei ilmastointi kytkeydy päälle aikasemman omistajan mukaan? Vai voikohan olla joku syy miksi irti.

Kyllä tuo alin on se vakkarin poksi, ebaysta sais satasen pintaan uuden.. pitäskö laittaa suosiolla toinen poksi vai kannattaako tuota alkaa availemaan :?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oha siinä tekemistä että sen boksin saa kuntoon. jokunen konkka pitää vaihtaa. pari kymppiä ne o osineen. halvin o paras, ni sitte korjaat. muute ostat uuen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Sergey kirjoitti:oha siinä tekemistä että sen boksin saa kuntoon. jokunen konkka pitää vaihtaa. pari kymppiä ne o osineen. halvin o paras, ni sitte korjaat. muute ostat uuen.
Joo enköhän mä todennäkösesti sen koko poksin jostain tilaile :?

Kiristin tuota laatikon vaijeria puolisenkierrosta ja vähän napakoitu vaihdot ja hakee herkemmin pienempää pykälää mitä aiemmin. Paljonkos teillä kiertää kylmänä ennenku vaihtaa ensimmäisen kerran? Itellä se on nyt 2300rpm tms ja tuntuu vähän korkeelta vaikkei kaasua painakkaan paljoa.

Kuluttaa muutes öljyä jonkunverran kattelin niin alarajalla oli päivän seisseenä pihalla :roll: Puolisen litraa noin sai menemään ja itellä nyt 4000km ajoa tällä takana..liekö normaalia? Voi olla että vuotaakin jostain hitusen ainaki turbon öljyputken liitos oli öljynen. pitää kattella miltä näyttää alapuolella mosa kun jossain välissä vaihtelee öljyt tähän ekaa kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Nönni laitoin uuden paisarin korkin katotaan imeekö vielä yläletkun kasaan, oliki aika riutuneen näkönen tiiviste vanhas.

Sitte alko ketuttaa tuo apukuskin resonoiva ovipaneeli niin ostin uudet ne 10kpl muovitutit millä koko höskä on kiinni ovessa.

En tiiä tarviiko joku ohjeita tuon ovipaneelin irrotukseen mutta laitanpa ny tähän :roll:

Eli työkalut: Ristipääruuvari, 2 pientä tasapääruuvaria ja 10mm pikkuhylsy jatkovarrella.

Kuva

1. Ikkuna ala-asentoon.
Muovinen kolmio sivupeilin takaa irti, yläreunasta kangottamalla.

2. Ovivalo pois, alareunasta kangottamalla.

3. Muovilipare irti.

4. Ruuvi käsinojan syvennyksessä muovinpalan takana pois.

5. Sähköpenkkien säätötaulu irti, eli oikeesta reunasta nahkaverhoilun vierestä kahdella pienellä tasapääruuvarilla pikkuhiljaa toisella avittaen ja ylhäältä liikkuen alas asti. Sielä välissä on 2 muovista ohjuria mitkä menee helposti poikki jos väkivaltaa käyttää.
Paneelin irrottua sähköliittimet irti, takaa löytyy ala ja yläkulmasta 10mm hylsylle ruuvit.

Sitte painaa lukkotapin alas, paneelin yläreuna irti syvennyksestään ja yks kiinnike kerrallaan oven ympäri reunoista vetämällä irti.
Ovenkahvan vaijerin muoviholkki vetämällä paikaltaan ja ujuttaa sen koukun pois jollon paneeli jääkin jo käteen.

Kuva

Vähän enempi fyllinkiä välissä mitä oli väyrysessä :)

Kasaus päin vastoin kunhan muistaa laittaa yläreuna ensin syvennykseen ja sitte vasta työnnellä kiinnikkeet takasi reikiinsä.

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

simoks kirjoitti:Ostinpa toiset kasireiät kesävanteiks ja samalla pieni möhkömiitti :)

Kuva
Otran pihalla voisi luulla Takamäen ja Halmesmäen autoiksi, mutta taitaa olla pakotettuja Audiin keskolaisina. :)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Heh tuo oli KL-varaosien piha :)

Käväsinpä leimalla tällä ja muuten kaikki kunnossa paitsi apukuskin alapallo vaihtoon. Vaihtelee siinä samalla sitte jarrupalat eteen..

Mites tuo kun inssi kierrätti automaattia rajottimelle asti ja jossain lukenu että max 3000rpm vapaalla "sais" polkea? :? Hiukan hirvitti mutta meni ekalla polkasulla onneks läpi.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”