560sec kirjoitti:
Mul on yks tollanen tos pihal..

Jos -91 moottorist noi merkit kelpaa ni voin jossaa vaihees ku on joutoaikaa ni kattoo sulle et näkyyk siel metallisii pallukoita..

Merkit käy myös -91:stä
Tai tarkista jos viitsit että millä asteluvulla se metallipallero näkyy 1.asentoanturin rei'än keskellä.
pt kirjoitti:
Oliko siis niin, että tuolta ei tule mitään vikakoodeja ulos? Tai siis onko niitä luettu?
Ei ole päästy sellaisen koneen ääreen jolla saisi vikakoodit ulos.
Leditestin tein mutta oli vilkkukoodit V8 koneelle niin eihän ne paikkaansa pidä.
Näytti sytytyshäiriötä 8. sylinteriin.
pt kirjoitti:Tuossa on melko samanlainen (kait/ehkä..) kaasuläppä, kuin 8-koneisessa ja kun tuo anturi otetaan irti, niin silloin tippuu "sähköinen" kaasuläppä pois. Tuon jälkeen vastaa kaasuun viiveellä, eli tuossa alussa on jonkun aikaa sellainen ilmapallon painamisefekti, mutta mitään ei tapahdu? Onko näin?
Jotenki tuo vaikuttaa myös kaasuun mutta ei ole viivettä/tyhjää kaasussa.
Tässähän menee vivusto toiselle läpälle joka vivuston avittamana avautuu noin 50% jos ei saa sähköä. Oikein toimiessaan liikkuu täysin sähkön ohjaamana. Toinen läppä on täysin sähköinen ilman vivustoja.
pt kirjoitti:Kukaan ei oikein ole osannut valaista minua lopullisesti muutamista asioista, mutta näissä 8-koneissa alkaa viat joko heti kylmänä tai sitten sillä hetkellä, kun lämpöä tulee koneeseen viisarin yli 80astetta. Mikä taika sitten missään piilee on jäänyt arvoitukseksi.
Tässä on rajana melko tarkasti 75c. Mittarista katsoen.
Sen alla vetää ja toimii hienosti. Ja naps, kuin napista painaen katkaisee yhden suuttimen pois pelistä. Aivan sama onko vauhtia 40kmh vai 140kmh. Koneen lämmetessä katkeaa yhden kammarin meno.
pt kirjoitti:No mutta, jos mennään spekuloinnilla että ei ole vikakoodeja luettu, niin noilla oireilla kääntäisin katseen myös ilmamäärämittariin. Irto-osana moisen löytäminen voi olla haastavaa, verrattuna näihin 8-koneisiin, joissa samat ilmamäärämittarit melko monessa eri koneessa.
Sitäkään en ihan suoraan muista, että kuinka reagoi, jos irroitat tuon ilmamäärämittarin johdon. Mutta tuolle löytynee mittausarvoja jostain, niin pääsee ehkä hieman kartalle.
Olen kokellut ottaa imm johdot irti. Katkoo samallalailla 6. suuttimen ohjausta.
Tosin voisi kokeilla putsata nuo imm:t
Testeriin tuo pitäs saaha. Ei tuosta oikein enää muuta irti saa.