S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf
Tuolta löyty vähän tekstiä ko. ruiskua varten.
Tuolta löyty vähän tekstiä ko. ruiskua varten.

Ledivilkulla katsottuna antaa vikakoodit 6 ja 37
Nollauksen jälkeen kone käyntiin. Käy hetken kunnolla ja noin 15s päästä katkasee suuttimen signaalin ja alkaa pätkiä.
Samat koodit ilmestyy uudelleen.
6. Idle speed control faulty
35 Lambda control out of range - Bank 2 - Air, fuel metering or ignition problem.
37. Exhaust gas recirculation (EGR) of control module faulty - Bank 2
Bank 2 lie kumpi puoli.
EDIT:35. löyty toisen liittimen kautta.
Nollauksen jälkeen kone käyntiin. Käy hetken kunnolla ja noin 15s päästä katkasee suuttimen signaalin ja alkaa pätkiä.
Samat koodit ilmestyy uudelleen.
6. Idle speed control faulty
35 Lambda control out of range - Bank 2 - Air, fuel metering or ignition problem.
37. Exhaust gas recirculation (EGR) of control module faulty - Bank 2
Bank 2 lie kumpi puoli.

EDIT:35. löyty toisen liittimen kautta.
On.xr kirjoitti: tuota onko tuossa molemmille ecuille oma lämpötilan anturi jos on niin kannattaa ne tutkia
Ja antavat identtisiä lukemia ja on kokeiltu vaihtaa puolelta toiselle.
EGR:ää ohjailevat alipaineventtiilitkin mittasin sähköpuolelta. 26ohmia molemmat ja tuntuu pelaavat kun virralla kokeilin.
Idle speed control faulty. Viittaa pelkääjänpuolta ohjailevaan kaasuläppään. Siellä ainakin oli tyhjäkäynnille koskettimet jotka näytti ihan siisteiltä.
Taitaa vaihdattaa vielä kaasuläppienkin johdotukset.
simoks kirjoitti:Otahan pakari pois ja ota sit ääninäytettäVoi olla melkoset jytinät.
ot:
Jep...ääni tälle

Luulis että tohon W140 600:seen sais saman tyyliset ulvonnat, kuin näihin ennen bi-turbo aikaa oleviin W220 600:siin

http://www.youtube.com/watch?v=KGxJqM1S ... ture=feedf Meleko kivasti raikaa tuolla kivirakennusten välissä illan pikkutunneilla

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...

Olipa työmaa nollata kaikki muistissa olleet vikakoodit tuolla ledi/johto virityksellä.
Nyt on kaikki nollattu pl.
EA/CC/ISC w/ASR
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control Osiosta löytyvä
14 Closed throttle position contact switch
Joka ei poistu.
Pitääpä käytellä lämpimäksi ja tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.

Ainakin tämä yksilö alkaa olla varsin tuttupeli.
No mutta koneen lämmetessä alkoi tuttu kakominen, mutta eipä tullut uusia vikakoodeja muistiin.
ei ruiskuun, ei ASR:ään eikä sytytykseen.
Ainoastaan tuo sama 14. Closed throttle position contact switch
Kummitellee tuolla EA/CC/ISC w/ASR osiossa.
Toisaalla tuli ilmi että kaasupolkimessa on joku ASR:ään liittyvä kytkin. Pitääpä kaivaa se esille.
Mitä se lie touhuaa. En tiä
Rassasin tuota polkimen nappulaa ja uitin sitä bräkleeenissä ja elektroniikka srpyysä niin alko toimiin.
Tungin paikoilleen ja säädin kaasuvaijerin oikein.
Kattelin vikakoodit. Nyt se antoi nollata myös tuon
Closed throttle position contact switch koodin pois.
Nyt ei ole enää mitään koodeja missään moottoriin liittyvässä osiossa. Vaan ei käy kunnolla vieläkään.
Base Module (BM) - No fault found
LH Sequential Multiport Fuel Injection (vasen+oikea) - No fault found
Distributor Ignition (DI) (vasen + oikea) - No fault found
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control (EA/CC/ISC) w/ASR - No fault found
Anti-lock Brake System (ABS & ASR) - No fault found
Rassasin tuota polkimen nappulaa ja uitin sitä bräkleeenissä ja elektroniikka srpyysä niin alko toimiin.

Tungin paikoilleen ja säädin kaasuvaijerin oikein.
Kattelin vikakoodit. Nyt se antoi nollata myös tuon
Closed throttle position contact switch koodin pois.
Nyt ei ole enää mitään koodeja missään moottoriin liittyvässä osiossa. Vaan ei käy kunnolla vieläkään.
Base Module (BM) - No fault found
LH Sequential Multiport Fuel Injection (vasen+oikea) - No fault found
Distributor Ignition (DI) (vasen + oikea) - No fault found
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control (EA/CC/ISC) w/ASR - No fault found
Anti-lock Brake System (ABS & ASR) - No fault found
Viimeksi muokannut Mika.T, 22.11.2011 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika.T kirjoitti:Mitä se lie touhuaa. En tiä
Rassasin tuota polkimen nappulaa ja uitin sitä bräkleeenissä ja elektroniikka srpyysä niin alko toimiin.![]()
Tungin paikoilleen ja säädin kaasuvaijerin oikein.
Kattelin vikakoodit. Nyt se antoi nollata myös tuon
Closed throttle position contact switch koodin pois.
Nyt ei ole enää mitään koodeja missään moottoriin liittyvässä osiossa. Vaan ei käy kunnolla vieläkään.
Base Module (BM) - No fault found
LH Sequential Multiport Fuel Injection - No fault found
Distributor Ignition (DI) - No fault found
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control
(EA/CC/ISC) w/ASR - No fault found
Anti-lock Brake System (ABS & ASR) - No fault found
Milläs siä noit vikakoodeja luet?
-S600
-Patrolli mallia offroad
-190E purettuna
-Joku vitun vanha Mercedes merkkinen laululinjuri
-Patrolli mallia offroad
-190E purettuna
-Joku vitun vanha Mercedes merkkinen laululinjuri
12V ledi + johdon pätkä ja sieltä 38-napaisesta diagnoosipistokkeesta.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf
Tuossa hyvä PDF josta löytyy koodit.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf
Tuossa hyvä PDF josta löytyy koodit.
Kiitos paljon!!Mika.T kirjoitti:12V ledi + johdon pätkä ja sieltä 38-napaisesta diagnoosipistokkeesta.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf
Tuossa hyvä PDF josta löytyy koodit.


-S600
-Patrolli mallia offroad
-190E purettuna
-Joku vitun vanha Mercedes merkkinen laululinjuri
-Patrolli mallia offroad
-190E purettuna
-Joku vitun vanha Mercedes merkkinen laululinjuri