S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HEP.

Mistäs noita AMP-liittimia sais halvalla? Tai periaatteessa en tarvis kuin noita metallisia johdinosia. Suuttimillekkin tarvii nuo liittimet. Ei taida mahtua tinattu liitos tuonne liittimen kuoren sisään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Liittimiä löyty www.autotune.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vähän jatkoin noitten suuttimen johtojen tekoa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siitä ne pikkuhiljaa muotoutuu.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikössois melekeestä helepompi tehhä koko revohka uussiin puihin ku alottaa ja raksia se sitä ennen pöyvälle, ku eihän sitä takalampulta asti tarte irrottoo?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Uus johtonippu valamis...

Sama vika.

Pittää tuosa talaven pimmeinä iltoina purkaa pakoputket pois ja ihimetellä lissää.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf

Tuolta löyty vähän tekstiä ko. ruiskua varten. :D
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1497
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei ole helppo vaiva sullakaan :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Otahan pakari pois ja ota sit ääninäytettä :D Voi olla melkoset jytinät.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pari johtoa liitettävänä.

Kuva

Siitä se lähtee. Puristus ja tinaus perään.

Kuva

Pari johtoa jo tökittynä paikoilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten suuttimien liittimiä.
Puristus ja tinaus perään.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mitä jos koittais laittaa (johdottaa jos ei yllä) ilmamassa mittarin johdot puolelta toiselle
siirtyiskö vika toiselle puolen konetta?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ledivilkulla katsottuna antaa vikakoodit 6 ja 37
Nollauksen jälkeen kone käyntiin. Käy hetken kunnolla ja noin 15s päästä katkasee suuttimen signaalin ja alkaa pätkiä.
Samat koodit ilmestyy uudelleen.

6. Idle speed control faulty
35 Lambda control out of range - Bank 2 - Air, fuel metering or ignition problem.
37. Exhaust gas recirculation (EGR) of control module faulty - Bank 2

Bank 2 lie kumpi puoli. :lol:

EDIT:35. löyty toisen liittimen kautta.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jahas vai tuollaisia koodeja älä vielä revikkään pakoputkea pois
Bank 2 = vasemisto :D
tuota onko tuossa molemmille ecuille oma lämpötilan anturi jos on niin kannattaa ne tutkia
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

xr kirjoitti: tuota onko tuossa molemmille ecuille oma lämpötilan anturi jos on niin kannattaa ne tutkia
On.

Ja antavat identtisiä lukemia ja on kokeiltu vaihtaa puolelta toiselle.

EGR:ää ohjailevat alipaineventtiilitkin mittasin sähköpuolelta. 26ohmia molemmat ja tuntuu pelaavat kun virralla kokeilin.

Idle speed control faulty. Viittaa pelkääjänpuolta ohjailevaan kaasuläppään. Siellä ainakin oli tyhjäkäynnille koskettimet jotka näytti ihan siisteiltä.
Taitaa vaihdattaa vielä kaasuläppienkin johdotukset.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

simoks kirjoitti:Otahan pakari pois ja ota sit ääninäytettä :D Voi olla melkoset jytinät.

ot:

Jep...ääni tälle :beerhug:

Luulis että tohon W140 600:seen sais saman tyyliset ulvonnat, kuin näihin ennen bi-turbo aikaa oleviin W220 600:siin :halm:

http://www.youtube.com/watch?v=KGxJqM1S ... ture=feedf Meleko kivasti raikaa tuolla kivirakennusten välissä illan pikkutunneilla :twisted:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän tuo kierroksilla ulvoo jo nyt aikalailla :shock:

Ei minusta mitenkään erikoisen hieno ääni. Mutta matalien kierrosten murina on omaa luokkaansa kun putket kunnolla lämpeää. :D
Ei kyllä voi luulla pikkukoneiseksi. :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:

Olipa työmaa nollata kaikki muistissa olleet vikakoodit tuolla ledi/johto virityksellä.

Nyt on kaikki nollattu pl.

EA/CC/ISC w/ASR
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control Osiosta löytyvä
14 Closed throttle position contact switch

Joka ei poistu.

Pitääpä käytellä lämpimäksi ja tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ei varmaan kukaan tiedä Suomessa Mersun V12-koneesta yhtä paljon kuin Mika kun tätä projektia on seurannut. 8) Toivottavasti vika selviää.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:
Ainakin tämä yksilö alkaa olla varsin tuttupeli.

No mutta koneen lämmetessä alkoi tuttu kakominen, mutta eipä tullut uusia vikakoodeja muistiin.
ei ruiskuun, ei ASR:ään eikä sytytykseen.

Ainoastaan tuo sama 14. Closed throttle position contact switch
Kummitellee tuolla EA/CC/ISC w/ASR osiossa.

Toisaalla tuli ilmi että kaasupolkimessa on joku ASR:ään liittyvä kytkin. Pitääpä kaivaa se esille.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tais vika löytyä. :shock:

14. Closed throttle position contact switch vikakoodi muistissa ja kun pengoin kaasupolkimen kytkimen esille...
Nappula on rikki. :clap:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ja vitut.

Samallalailla kakoo vaikka kokeilin irti ja piuhat kiinni.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Alussa oli S600, hylsysarja, ja Mika.T :klapi: Kyllä moni herkkähermosempi olisi jo luovuttanut :?

Alkaa kuulostaa siltä että vika voi olla enää vararenkaan ilmanpaineessa tai muussa yhtä irrelevantissa :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mitäs tuo polkimessa oleva kytkin tekee? :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitä se lie touhuaa. En tiä

Rassasin tuota polkimen nappulaa ja uitin sitä bräkleeenissä ja elektroniikka srpyysä niin alko toimiin. :shock:

Tungin paikoilleen ja säädin kaasuvaijerin oikein.
Kattelin vikakoodit. Nyt se antoi nollata myös tuon
Closed throttle position contact switch koodin pois.

Nyt ei ole enää mitään koodeja missään moottoriin liittyvässä osiossa. Vaan ei käy kunnolla vieläkään.

Base Module (BM) - No fault found
LH Sequential Multiport Fuel Injection (vasen+oikea) - No fault found
Distributor Ignition (DI) (vasen + oikea) - No fault found
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control (EA/CC/ISC) w/ASR - No fault found
Anti-lock Brake System (ABS & ASR) - No fault found
Viimeksi muokannut Mika.T, 22.11.2011 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:Mitä se lie touhuaa. En tiä

Rassasin tuota polkimen nappulaa ja uitin sitä bräkleeenissä ja elektroniikka srpyysä niin alko toimiin. :shock:

Tungin paikoilleen ja säädin kaasuvaijerin oikein.
Kattelin vikakoodit. Nyt se antoi nollata myös tuon
Closed throttle position contact switch koodin pois.

Nyt ei ole enää mitään koodeja missään moottoriin liittyvässä osiossa. Vaan ei käy kunnolla vieläkään.

Base Module (BM) - No fault found
LH Sequential Multiport Fuel Injection - No fault found
Distributor Ignition (DI) - No fault found
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control
(EA/CC/ISC) w/ASR - No fault found
Anti-lock Brake System (ABS & ASR) - No fault found

Milläs siä noit vikakoodeja luet?
-S600
-Patrolli mallia offroad
-190E purettuna
-Joku vitun vanha Mercedes merkkinen laululinjuri
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

12V ledi + johdon pätkä ja sieltä 38-napaisesta diagnoosipistokkeesta.

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf

Tuossa hyvä PDF josta löytyy koodit.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mites käy jos vaihtaa lambdojen piuhat ristiin? Tai kokonaan lambda-anturit ristiin?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:12V ledi + johdon pätkä ja sieltä 38-napaisesta diagnoosipistokkeesta.

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... lecode.pdf

Tuossa hyvä PDF josta löytyy koodit.
Kiitos paljon!! :D :D
-S600
-Patrolli mallia offroad
-190E purettuna
-Joku vitun vanha Mercedes merkkinen laululinjuri
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Jokunen vuosi takaperin Oulun Vehon huoltopuolen lattialla törötti mersun v12 kone.
Kyselin että mikäs juttu tämä on. Vastaus oli että käy 11 pytyllä, korjaamo ei löytänyt kohtuudella vikaa. Asiakas osti uuden moottorin. :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:

No tässä ei liene itse koneessa nyt vikaa kun suuttimelta katoaa sähköpuolen ohjaus :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”