S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mika.T kirjoitti:Reilu 100km
Mika.T kirjoitti: Talvirenkaita vois mettästää jostain.
Ei kai ollu liukasta? :lol:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ee.

Kohta viikon ollu lussakelit. Tiet on pääosin ihan sulat. :lol:
Pikkusen piti kuitenki olla kaasun kans varovainen. :shock:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvempi homma, että alkoi loppuviimein toimia. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Talavirattaat alla. Parisattoo km takana ja vielä toimii. :shock:

Voi vittu että oli heleppo vika... :protest:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1497
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onneks on hyvät hermot :shock:
Ei ois ollut huono hermosen hommoo :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mitähän sitä olis tehnyt ilman staria. ;)
Tähdellisen parantola
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Ei suinkhaan ole Mikalla menny hukkaan, ku on möhkön kimpussa paininut. Onpahan tullut ässän moottori tutuksi 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tapio89 kirjoitti:Mitähän sitä olis tehnyt ilman staria. ;)
Haettu vikaa vielä enskesänäkin. :shock:




http://www.ebay.com/itm/250920642536?it ... 222wt_1396

http://www.ebay.com/itm/300517189586?it ... 433wt_1163


Ei ois jenkkilässä pahan hintasia. :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nyt on tullu 1000km käyntihärön jälkeen ajeltua.

Hyvin pelaa. Ei tietoakaan käyntihäröstä. :shock:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Lukaisin viimeisen oireen korjauksen uudestaan ja syy selvisi mutta korjaus jäi epäselväksi. Vaihdoitko kaikki / ongelmalliset tulpan johdot vai putsasitko jotenkin?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

korjaus tehty ooppelin tulpanjohoilla.

:lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.T kirjoitti:korjaus tehty ooppelin tulpanjohoilla.

:lol:
Se on siis nyt todistettu: kaikista autoista tulee vanhetessaan ooppeleita. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Roisto kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:korjaus tehty ooppelin tulpanjohoilla.

:lol:
Se on siis nyt todistettu: kaikista autoista tulee vanhetessaan ooppeleita. :lol:

t.
Risto
mulla ei oo Risto vielä tietääkseni yhtään ooppelin ossaa ässässä :lol:
että myyttiä ei ole vielä rikottu 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voin kyllä suositella tällaista Moottorilla olevaa möhköä talviautoksi.
Ei meinaan tarvi palella. Just tulin reisusta ja näytti tuo ulukolämpömittari -36c lukemia niin komentosillalla on ihan teepaita keli. Heleposti se +30c sisällä.
Koneen lämmötki pysyy nätisti aavistuksen reilussa 80c:ssä
:lol:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mika.T kirjoitti:Voin kyllä suositella tällaista Moottorilla olevaa möhköä talviautoksi.
Ei meinaan tarvi palella. Just tulin reisusta ja näytti tuo ulukolämpömittari -36c lukemia niin komentosillalla on ihan teepaita keli. Heleposti se +30c sisällä.
Koneen lämmötki pysyy nätisti aavistuksen reilussa 80c:ssä
:lol:
*Painan tässä nyt sitä olematonta "Tykkää"-nappia*

Oikein. Antaa pihistelijöiden paleltua tiisseleihinsä :)
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eipä palele esikammioisissa :leidi:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

teppo21 kirjoitti:Eipä palele esikammioisissa :leidi:
Mutta löysääpä tyhjäkäynnille. :leidi:

Möhkössä ei lämpömittari laske vaan pikemminkin nousee kun auton jättää tyhjäkäynnille parkkiin.
Lämppärin saa jättää tohottaan sisälle kuumaa eikä lopu lämpö kesken. :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Say no more, say no more...

Tuosta on omakohtaista kokemusta - puolimoottorista tosin - eikä niinkään positiivisessa mielessä :evil:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kohta pistetään puolimoottori testiin ja lähdetään Koillismaan ekskursiolle. Oulussa on nyt vajaat -29 graadia mutta vastapäässä varmaan viitisen astetta vilpoisempi. Tämä farkkukori ei ole ehken niin lämmin kuin tuplalasein varustettu sedani. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Roisto kirjoitti:Kohta pistetään puolimoottori testiin ja lähdetään Koillismaan ekskursiolle. Oulussa on nyt vajaat -29 graadia mutta vastapäässä varmaan viitisen astetta vilpoisempi. Tämä farkkukori ei ole ehken niin lämmin kuin tuplalasein varustettu sedani. :lol:

t.
Risto
Kyllä ainaki 280:ssa tarkeni ihan niinkuin kesäkelillä alle 30 pakkasissa. :D Ihan niinkuin kaikilla Mersuilla kuuluukin tarjeta.

Audissa piti olla toppatakki ja villapipo päässä kun Oulusta pohjoseen ajelin... :cry: Tosin taidan tietää missä se vika siinä piilee...
® Mesen Porkkana-klubi
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Eipä oo tarvinnu palella tupaöljyllä, 900 nyyttöniä tekkee lämpöö.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lämppärinpuhaltimen nopeudensäätö regulaattori kärähti.

Pyörii täysillä kokoajan. :D

noo. Uuden saa het tänään.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kumipää kirjoitti:Eipä oo tarvinnu palella tupaöljyllä, 900 nyyttöniä tekkee lämpöö.
Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Mika.T kirjoitti:Voin kyllä suositella tällaista Moottorilla olevaa möhköä talviautoksi.
Ei meinaan tarvi palella. Just tulin reisusta ja näytti tuo ulukolämpömittari -36c lukemia niin komentosillalla on ihan teepaita keli. Heleposti se +30c sisällä.
Koneen lämmötki pysyy nätisti aavistuksen reilussa 80c:ssä
:lol:
Kaikki nuo vieläkin vanhemmat bensakoneet lämpiää aina hyvin. Kaikissa tulee rutkasti hukkalämpöä huonon hyötysuhteen takia. Kymmenellä litralla auto liikkuu 100 kilsaa ja reilulla 5 litralla kabiini pysyy hyvin lämpimänä 100 kilsaa :lol:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

hmmmm....... Olen nyt ajellut uudehkolla pösöllä (1.6 bensa) väliä helsinki-mäntsälä. Oman kulutusmittarinsa mukaan se vie saman verran bensaa, kuin S500, mutta koko matkan saa palella niin pirusti.......
.... Ainakin sisätilalämmittimen hyötysuhde on uudessa autossa huonompi jos (hyötysuhde = kulutus / sisätilan lämpötila) :niinpaniin:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuleekohan mullaki moiset äänet kun hakasin eilispänä pakoputkitarvikkeet jotta saa heittää nuo vanhat katit roskiin tuolta ahdistamasta. :shock: :lol:

Jos jollain on tiiossa EHJÄT 600sen katit niin voisin ostaa jemmaan. Ylihintaa en maksa.
Uusia sopivia saa sataseen kipale.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No tänään lähti katit roskapönttöön.

Toinen oli ihan ummessa (alkuperäinen)
Ja sisäänmenevästä päästä keraami palasina.
Toinen joka vaihettiin.. öö ... toissakesänä oli vielä ihan siisti.

Mutta sinneppä katosi moottorin mooaamiset reilulla kaasulla ja puutumiset yli 3500 kierroksilla.
Nyt vetää ilosesti punarajalle eikä töki missään vaiheessa vastaan.
tuli varmaan sata hevosta lisää keulalle. :D
Varmaan baarumeita vitutti kun kävin kokeilemassa. :lol:
Ottaa paikallaankin kierroksia ihan eri nopeasti. :shock:

Äänenvaimentimetkin käytin pois ja kolluuttelin muka sisältä irtomoskat vähemmäksi muta eipä niistä mitään tullut.

Paska homma vaan kun tuli kyllä melekoset vormula äänet. :?
Vois vielä viritellä kattien tilalle äänenvaimentimet.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4429
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Olikos ne kuoret niin huonot ettei kannattanut niihin reikäputkea/vaimennusvillaa survoa :?:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7235
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuoret ois hyvät mutta kun nuo oli jo eriparia toinen ihan erilainen niin otin pois molemmat.

Antaapa olla nuo äänet. Kai noihin tottuu. :lol:

No tulipa kuiten hommattua käyttikseksi 220imuDEE ceemeli. :shock:
Katomma jos ässä menee liikenteestä pois hetkeksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”