G-KAT 100.03 laite

Vastaa Viestiin
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

G-KAT 100.03 laite

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Terve!

Mun autosta -92 sl500, 119.66-moottorilla löytyi tuollainen konepellin alta. Boksi, joka ilmeisesti ohjaa syttyä, mittaa koneen lämpöjä ja anturi menee myös katalysaattorille. Mikähän vehje tämä mahtaa olla? Polttoaineen laihemmalle säätäjä. Tekeekö noilla mitään vai kannattaako ottaa pois? Kaikki säädöt menee kuitenkin v...ks, jos menen irroittelemaan? Hirvittää! Saisko henkistä tukea palstalta.

Auto on saksasta tuotu 3 vuotta sitten. :?
EDIT: Ja kyseessä on varmasti lisälaite eikä alkuperäinen, koska johdotukset tehty ryöstämällä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kyseessä on jälkiasennusviritys jolla auto on saatu katsastettua alkuperäistä vähäpäästöisemmäksi. Tuolla on saanut Saksassa vuosittaiseen käyttömaksuun mojovan alennuksen. Haistelee tosiaan joitakin antureita ja huijaa alkuperäistä moottorinohjausboksia hiukan muutetuilla arvoilla jolloin päästöt ovat pienemmät.

Jos auto toimii normaalisti niin älä koske mihinkään! :lol: ("If it ain't broken, don't fix it!")
I drive an Opel. What's your excuse?
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Jotain tällaista olin miettinyt itsekin. Itse asiassa tämä taitaa olla se laite jota näkee mobile.de ilmoituksissa CAT-merkittyinä vanhoissa autoissa. Pitääpä jättää paikalleen, koska ei tiedä mihin suomen verotus muuttuu. Tästähän saa hyvän sodan valtiota vastaan, kun auton päästöt ei olekkaan niin isot, kuin valmistaja ilmoittaa. Sodan, jonka häviää, mutta kannattaa käydä. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”