Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Killer@loose
Viestit: 8
Liittynyt: 26.3.2006 22:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja Killer@loose »

Xena kirjoitti:Kertokaapas te joilla on kokemusta ko. autosta. Se on ollu haaveena, mutta "kaikki" tuppaavat varoittelemaan. Tiedän, kaikki osat kalliita, vakuutukset, huollot jne. Mikä siinä moottorissa mättää? Ja sähkövioissakin löytyy? Onko noissa alle v. 97 vielä se nelivaihteinen laatikko, missä se vaihtuu? Ettei tarvis Siekkiselle heti lähettää..

Tyttöystäväni osti viime keväänä ko. mallin, ja ei ainakaan vielä ole valittamista löytynyt. Kateeksi käy, ainakin vielä.
Taitaa kyseinen kampe olla meijän pihalla tuossa. Ei mitään muuta vikaa ole vielä ainakaan koneen puolesta ollut muutako se että huohotinputki on kerran jäätynyt umpeen jonka jälkeen vaihdettu "suomi" oloihin, ja käsittääkseni kiertokangilla ja huohotinputkella on pieni ero. :shock: :D
maalla, merelllä, ilmassa
Avatar
Xena
Ms.Mercedes
Viestit: 190
Liittynyt: 28.10.2005 10:05
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Xena »

Terve vaan!

Siekin "eksyit" tänne...Olenkin sinusta kuullut, mutta ei olla taidettu vielä koskaan tavata. On se vaan hieno auto, tänäänkin lipui vastaan...terveisiä!

-Xena-
Killer@loose
Viestit: 8
Liittynyt: 26.3.2006 22:22
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Killer@loose »

Juu määkin eksyin :P hehe... tänne, niin juu tosiaan onhan se hieno kampe. Viime viikon perjantaina sain kortin ja koko viikonlopun ajelin ja sen jälkeen ku joutu hypätä kylmiltään ranskalaisen rattiin niin meinas järki lähtiä, ei tuommosella kamppeella voi ajaa jos ei semmosta itellä oo ku tottuu niin hyvään että ei mitään rotia!!!! :D ja terveiset menee perille!!:D
maalla, merelllä, ilmassa
Avatar
m123456
Viestit: 21
Liittynyt: 27.2.2006 21:49

Viesti Kirjoittaja m123456 »

M Metsälä
Viestit: 1
Liittynyt: 08.8.2007 17:37
Paikkakunta: Tuusula/Tuuri

w 140 350 TD

Viesti Kirjoittaja M Metsälä »

Mulla ollut tollanen jo pari vuotta mittarissa tosin vasta 216tkm mutta ilman ongelmia (siis 350 TD -93)....Moni kysellyt kans että paljon vie öljyä...ihmettelen kyllä että miksi...? Varmenpaa vehjettä ei olekaan, uskon että tosta on tehty joku mersu miesten riesaksi puhuttu juttu...... :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käykö tuohon 350seen OM603:seen väyrysen ja sprintterin keulalta löytyvän OM602 2.9:n suoraruiskun veivit? Ne on aika järeää tekoa :shock:

OM603:han on vielä esikammio kone.
Avatar
xr600r
Viestit: 5
Liittynyt: 16.12.2006 12:05
Paikkakunta: käläviä (pikkupojan naapuri)

Viesti Kirjoittaja xr600r »

Joo ne kestää ahtaa 3bar:ia vakio puristuksilla 2vuotta reilu50tkm. :twisted:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mika.T kirjoitti:Käykö tuohon 350seen OM603:seen väyrysen ja sprintterin keulalta löytyvän OM602 2.9:n suoraruiskun veivit? Ne on aika järeää tekoa :shock:

OM603:han on vielä esikammio kone.
Erittäin todennäköisesti käy koska 2.9 on viisi kuudesosaa 3.5:sta. Sylinterimitat samat. Tosin jos suoraruikkarissa on iso kuoppa männässä niin tappi voi olla alempana eli kiertokanki lyhyempi?

EDIT: Viton ei-cdi 2.3-litrainen turbodiesel on kammiokone samoilla sylinterimitoilla. Siinä pitäisi olla varmasti sopiva kanki.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuota samaista asiaa mietin itekkin.. että onko suoraruutassa männäntappi alempana... Siinä männässä on aika iso palotila.

Ja onkohan 2.3sen ja 3.5 kanget sitten täysin samat (2.3kangetkin vääntyy jos tunkee 3.5seen?). Vai onko tuohon 3.5seen alunperin laitettu muita heikommat kanget? :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Toinen on sitten sylinterinseinämän vahvuus - se on TOSI ohkanen. Minä seuraisin remontin eteentullessa Rehtijiin esimerkkiä ja vaihtaisin OM606TBO:n keulalle :pappa: Ja sitten jäis vielä stroukki-osat joilla tekaista OM603:sta 3,3 litranen 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kysyy vain melkoisen nivaskan pelimerkkejä että saa ostettua ehjän om606sen. :evil:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Kysyy vain melkoisen nivaskan pelimerkkejä että saa ostettua ehjän om606sen. :evil:
ei ne sassanmaalla kovin häijyn hintasia ole - alle tonttuun parhaimmillaan :roll: Muttako ainakaan itellä ei oo haluja, koskien muita ST-kustannuksia mitä välttämättä tulee olemaan. Ne on :roll: 603.een kaikkien osien osalta radikaalisti halvempia :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
xr600r
Viestit: 5
Liittynyt: 16.12.2006 12:05
Paikkakunta: käläviä (pikkupojan naapuri)

Viesti Kirjoittaja xr600r »

Tosin jos suoraruikkarissa on iso kuoppa männässä niin tappi voi olla alempana eli kiertokanki lyhyempi?
Sorry mä ny häiritten teidän keskustelua :oops: .....On niisä aika isot kuopat ja sprintterin/väykyn kangen pituus on noin 145mm(mitta männäntapin keskeltä kiertokangen laakerikaulan keskipisteeseen (huom rullamitta).
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Sprinterin veivit on just sopivat epäsuoraruikkariin. Ainakin SsangYong 2.9D koneessa pelaavat ihan hyvin.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

8) Jahaaa... Oisko seuraava auto möhkö? :shock:

Saksanmaalla ois muutamia hienoja 350siä. :D
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Wanha topikki, mutta jollekin voi olla ajankohtainenkin. Kuva 3,5TD:n kiertokangista, siinä näkyy esimerkki siitä, miten saattaa käydä :?
Tässä tapauksessa turbon aiheuttama.
Kuva
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mistähän vuosimallista?

Kanget pitäisi vaihtua -94 jareämpiin. Tarkkaa moottorinumeroa en tiä.
Toisaalta vääntyyhän se jämeräkin kanki jos männän päällä on jotain sinne kuulumatonta.
Mika.T kirjoitti:8) Jahaaa... Oisko seuraava auto möhkö? :shock:

Saksanmaalla ois muutamia hienoja 350siä. :D
No olihan se.

S350TD
S300TD ja nyt S600 :lol:
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Moottori vanhempi kuin -94, oliskos joku -90? (603.970)
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Täältäkin löytyy 2kpl 3,5TD 603 moottorilla varustettua möhköä. Toisella ajettu 280tkm, toisella yli 500tkm ilman ongelmia. Toki ovat näillä vahvemmilla kangilla.
® Mesen V8 Klubi
kurati
Viestit: 12
Liittynyt: 21.7.2007 17:50
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja kurati »

Onkoos foorumin porukalla kokemusta yli 600tkm ajetuista S300 kunkkumotista?? Vai kannattasko katella vähempi ajettu yli 94vm S350??
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Luulisi sen kestävän tuon 600 suht pienellä vaivalla. Kyllähän niissäkin laakerit, stefat yms varmaan kuluu.

Osta multa pois 350 möhkö, varaosa-auto mukaan pikku lisähinnasta :D Alko himottamaan vähän toisenlainen auto :twisted:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä viimeistään tuossa 600tkm hujakoilla saa varautua jo monivenan kansiremonttiin.

Venttiilien seetirenkaat ja itse venttiilit kuluu ja venttiilit "painuu" kanteen.
+monivenan hydraulinostimien pieni säätövara niin saattaa käydä ykskaks näin.

Kuva

Eli venttiilit alkaa kantamaan ja vuotaa puristuspaineen harakoille.

Toki kuluu ne kapeakantisetkin mutta niissä ei tule tuollaista venttiilien kantamista ihan helpolla eteen kun niissä on hydr,nostajissa pidempi säätövara.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Niinno kansiremppahan tottakai on sellanen. Unohtu kokonaan : :oops:

Kyllähän se on melko monessa mersussa tehty pienemmilläkin kilometreillä, ihan huoltotoimenpiteenä tai sitten on kone korkannut jostakin :roll: :wink:
® Mesen V8 Klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kunnon avain (nivelletty räikkälenkki)ja teleskooppimakkaratikku sekä nipistin ni onnistuhan se lomalla minultakin. Ja rättejä tukkeex, ettei tipahda alas.
Vaihtoehtona purkaa imusarja pois päältä.
IMG_20210618_125129.jpg
IMG_20210618_125129.jpg (127.98 KiB) Katsottu 9347 kertaa
IMG_20210618_130649.jpg
IMG_20210618_130649.jpg (680.72 KiB) Katsottu 9347 kertaa
Aika minimaalinen oli liikevara tästäkin ainoasta mahd, mutta naksahtipahan auki.
30 asteen helteillä pitkän ajon jälkeen päällystystyömaan jonossa tyhjäkäynnillä seistessä tipahti neula tunnottomax, ja muutamia kertoja sen jälkeen pelannut ihan oikeinkin, ei viimepäivinä enää.

Vahinko vaan kun vika ei vaihdolla korjaantunutkaan. Ehkä vika itse mittaritaulun näytössä, kuten aikoinaan 200D:ssä. Siinä hypähteli ja humpaili hervottomasti. Ässässä pysyy 95% neula tunnottomana alhaalla. Johdot taas konehuoneessa niin kovasti paketoitu, että hankala seurata niitä mahd. vikaa etsien.
Opetellu kyllä aikoinaan jo koppaamaan tarvittaessa mittariston syliin, mutta se tarkempi tutkimus :shock: Eekkosellako mittaristo Kuopioon viemään :?:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Jatketaanpas vähän kun yhteydetkin taas pelaa.
Mittarissahan se vika. Taulun nykäsen aina ratille, ja naplaan liitintä, ni sitten taas pelaa jonkun aikaa. Pitää viedä tinailtavax ja mahd. komponenttien vaihtoon.
Mutta mutta...…..
Mites on mahdollista, että kun heikkovirta mittaristolla (yx päivä jo kierrosluvutkin pimeenä), niin tyhjäkäynti ja käynnistys kovin heikkoa, jopa sammuukin ellei kirnua kaasupoljinta. Ihan kuin ei sais löböä, ja pikkusuodattimelta lähtee ilmakupla kulkemaan starttauksessa.
Tarviiko siis tollanenkin vanhus virtasta johonkin polttoainepuolelle (No onhan se Ässä aina ollut Merssujen edistyksellinen esikuva vähintään 70-luvulta lähtien :D )
Vai ihanko vaan sattumaa, en kyllä oikeen usko :shock:
Pitänee mittauttaa suuttimien toiminta mikäli jatkuu. 8)

On se muuten nyt tosi hellettä (yli 30 varjossa), kun vuosia vanha reunakivivalukin turpoo päällysteestä irti/kaarelle, mustassapinnassa tietysti lämpöä vielä paljon enämpi.
Montakohan erää jaksetaan lentistä kohta :roll:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö siinä ole ajoneston mukana sulkuventtiili polttoaineputkessa pumpun vieressä.
oulaistenliikenne.fi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

dealer kirjoitti: 05.7.2021 20:08 Eikö siinä ole ajoneston mukana sulkuventtiili polttoaineputkessa pumpun vieressä.
:shock:
Se ajonestohan minun piti purkaa pois tuossa ABC:n pihassa jo 4-5 vuotta sitten ku jumittui siihen, ja seuraavana aamuna oli pikkupoitsujen kanssa lähtö Härmään.
Voisko sieltä aiheutua ?? vai mix kysyit sulkuventtiilistä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ylijännitesuojarele koirii tuossa aivan kuten w124ssa konsanaan.
W140:ssä nimetty "base moduliksi"
Ja kun tuo koirii niin koneen tyhjäkäynnin säätö ELR ei toimi ja kone käy vähän niin ja näin, aivan kuten w124.

Löytyy möhkössä konehuoneesta, pelkääjänpuolelta sieltä muovilaatikosta. Muistaakseni neljä sulaketta päällä.
Avaa se ja käy juotokset läpi.

Mulla oli aikanaan parissakin möhkössä siellä vika kun oli satunnaisia käyntihäiriöitä/käynnistys vaikeuksia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siksi kysyin, kun oli epäilys ettei saa polttoainetta jostain sähköistä johtuvasta syystä, mutta eipä mitään.
oulaistenliikenne.fi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Yleensäkin S350TD kokemukset kiinnostavat

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

ELR:n paikalla tuossa mallissa tyhjä paikka (joissakin kuskin puolen pellissä, katoin netistä)
Ei vaan löytynyt oik puolen laatikosta sitä kaivattua vakkariboxiakaan numerosarjojen perusteella.
Kunhan ennätän pienentämään kuvia, lisään em. tänne, josko joku kuitenkin noista monista vaikuttais siihenkin.
Käynti korjaantui (toivottavasti kokonaan) kun uusin osan ja kiristelin kaikki polttoaineputkiliittymät, hapetti varmaan löpöä jostakin saumasta.

Mittari tarkoitus viedä tinattavax, epäiltynä 4 kondensaattoria ja kisko.
Moottorin lämpömittari pelaa aina jonkun aikaa kun puristaa liitintä mittarin takaa.
Nyt temputtelee jo ajoittain ulkolämpömittarikin.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”