Varovalot Ässän mittartaulussa ja Toyotan nylkytys
-
- Viestit: 2128
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Varovalot Ässän mittartaulussa ja Toyotan nylkytys
Sytty päivällä ETS ja ABS mittartauluun, ja ei näytä häviävän itsestään.
Syynä oli todennäköisesti peräkärryn pikakytkentävalot, mitkä tuli möykkelikköisellä tiellä perästävedettävänä mallina. Ei jääny kyllä lampuista juurikaan kuin piuhanpätkiä, magneettilämpäreetkin hävinneet tyystin.
Oli tarkoitus asentaa kiinteix, mutta nyt ostettava uusi sarja.
Onkohan polttanut sulakkeita, vai tehnyt virheilmoituksia muistiin ?
SRS palanu muutaman viikon mittaritaulun valojen vaihdon jälkeen. En muistanu pitää vaihtaissa koko ajan avainta poissa virtalukosta. No sepä sammuu aina kolmen minuutin kuluttua käynnistyksestä itsestään.
Luuletteko, että tämänpäiväisetkin nollattava testerillä. No eihän noista tule kuin 13,33 € valoa kohden Hartikaishinnallakaan , jos vaan korjautuu sillä.
Onko muualta etsittävissä korjaavaa toimenpidettä. Toisessa kärrissä oli lasti päällä, niin en tullut koetelleex palaisko valot siinä oikein.
Syynä oli todennäköisesti peräkärryn pikakytkentävalot, mitkä tuli möykkelikköisellä tiellä perästävedettävänä mallina. Ei jääny kyllä lampuista juurikaan kuin piuhanpätkiä, magneettilämpäreetkin hävinneet tyystin.
Oli tarkoitus asentaa kiinteix, mutta nyt ostettava uusi sarja.
Onkohan polttanut sulakkeita, vai tehnyt virheilmoituksia muistiin ?
SRS palanu muutaman viikon mittaritaulun valojen vaihdon jälkeen. En muistanu pitää vaihtaissa koko ajan avainta poissa virtalukosta. No sepä sammuu aina kolmen minuutin kuluttua käynnistyksestä itsestään.
Luuletteko, että tämänpäiväisetkin nollattava testerillä. No eihän noista tule kuin 13,33 € valoa kohden Hartikaishinnallakaan , jos vaan korjautuu sillä.
Onko muualta etsittävissä korjaavaa toimenpidettä. Toisessa kärrissä oli lasti päällä, niin en tullut koetelleex palaisko valot siinä oikein.
Viimeksi muokannut 650000tuttavuus, 28.5.2017 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2128
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kiitokset taas Jarille !
Vilkaisin, jo eilen illalla sulakerasiaan, mutta kun niitä on siellä liian paljon
No nyt kävin ensin peräkontin rasian kimppuun, koska vähempi, mutta eihän siellä sen oloisia.
Minulla tuo käyttöohjekirja vanhemmasta versiosta, joten suomenkielen sulakeselitykset eroaa jonkun verran rasiassa olevasta saksa/englanti versiosta.
Mutta löytyihän sieltä yksi 7,5A sulake katkenneena.
Nro 23 Stop lamp. (ASR switch, Tempomat-cruise control) Tällä hävisi ylimääräiset valot heti.
Joku Toyotan kaveri kerkes jo kertoa 5...15€ hintaisista virheen nollaus Staristakin kuulemma hyvin toiminu ?
Mutta olinpa lukenu jo tämän
viewtopic.php?p=740768#740768
(Dealerin tämänaamuinen kertomus )
Joten en meinaa itse kuitata. Tosin yhdellä kaverilla on kyllä ihan sellainen kaukomailta tilattu, mutta siitä puuttuuvielä Mersu-pistoke
Toyota kun tuli puheeksi, niin onko ruisku -98 bensa Corollassa joku ilmamäärämittari. Nimittäin Corolla kuulemma alkanu vähän nykiä.
Tulpat (100 000 ajetut) vaihdoin keväällä, oli osa karstaisen mustia ja osa valkoisia.
Ostin kyllä eilen aamulla polttoainesuodattimen ja lisäainettakin, Kentin Fuel Guard 2. Tosin ohjekirja näytti kieltävän kaikki lisäaineet
Katsastin toissailtana, ja päästöarvot oli hiukan hakusessa, piti lämmittää kunnolla. Ei koskaan ennen lähelläkään rajoja. Lampda-anturikin epäilyksessä.
Tosin vakiokuljettajan mukaan nykiminen vähentynyt, kun kävin paahtamassa sillä 5000 kierroksilla muutamia kilometrejä, meinaan uusata vielä vähän pitemmänkin matkan.
Kone siis se 1600 4AEF (tai jotakin siihen suuntaan), tais olla Carinassakin sama. Ja lyhyttä matkaa yleensä ajettu vain, eikä ehkä ihan pöläytelty kuten omat ajokkini.
Vilkaisin, jo eilen illalla sulakerasiaan, mutta kun niitä on siellä liian paljon
No nyt kävin ensin peräkontin rasian kimppuun, koska vähempi, mutta eihän siellä sen oloisia.
Minulla tuo käyttöohjekirja vanhemmasta versiosta, joten suomenkielen sulakeselitykset eroaa jonkun verran rasiassa olevasta saksa/englanti versiosta.
Mutta löytyihän sieltä yksi 7,5A sulake katkenneena.
Nro 23 Stop lamp. (ASR switch, Tempomat-cruise control) Tällä hävisi ylimääräiset valot heti.
Joku Toyotan kaveri kerkes jo kertoa 5...15€ hintaisista virheen nollaus Staristakin kuulemma hyvin toiminu ?
Mutta olinpa lukenu jo tämän
viewtopic.php?p=740768#740768
(Dealerin tämänaamuinen kertomus )
Joten en meinaa itse kuitata. Tosin yhdellä kaverilla on kyllä ihan sellainen kaukomailta tilattu, mutta siitä puuttuuvielä Mersu-pistoke
Toyota kun tuli puheeksi, niin onko ruisku -98 bensa Corollassa joku ilmamäärämittari. Nimittäin Corolla kuulemma alkanu vähän nykiä.
Tulpat (100 000 ajetut) vaihdoin keväällä, oli osa karstaisen mustia ja osa valkoisia.
Ostin kyllä eilen aamulla polttoainesuodattimen ja lisäainettakin, Kentin Fuel Guard 2. Tosin ohjekirja näytti kieltävän kaikki lisäaineet
Katsastin toissailtana, ja päästöarvot oli hiukan hakusessa, piti lämmittää kunnolla. Ei koskaan ennen lähelläkään rajoja. Lampda-anturikin epäilyksessä.
Tosin vakiokuljettajan mukaan nykiminen vähentynyt, kun kävin paahtamassa sillä 5000 kierroksilla muutamia kilometrejä, meinaan uusata vielä vähän pitemmänkin matkan.
Kone siis se 1600 4AEF (tai jotakin siihen suuntaan), tais olla Carinassakin sama. Ja lyhyttä matkaa yleensä ajettu vain, eikä ehkä ihan pöläytelty kuten omat ajokkini.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2128
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Niin olihan siinä 9 v. vanhemmassa Toyossakin (1600 kaasariversio) samanlaista nykimistä jossain vaiheessa, ja se korjaantui tulpanjohtojen vaihdolla.
Tänään huudatin 20 km kolmosella lähes yhteenperään, välillä 6000 kierrostakin käyttäen. Pitänee katsoa joku päivä miltä kynttilät näyttää nytten.
Tänään huudatin 20 km kolmosella lähes yhteenperään, välillä 6000 kierrostakin käyttäen. Pitänee katsoa joku päivä miltä kynttilät näyttää nytten.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2128
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kyllä nyt epäilykseni alkaa suuntautua kuitenkin tuonne lambda-anturiin, ja lähinnä sen karstottumiseen. Ollenkaan sitä vielä tutkimatta.
Mutta kun tänään kuulin (väärin aijemmin luulin), ettei se motorin merkivalo välttämättä palakkaan aina sen puolen häiriölle. Kuulemma saattais antaa reikien lähes tukkeentuessa väärää arvoa seossuhteesta.
Pitänee käyttää irti ja katsella kapistusta, tai vaihtaa sitten jo samalla uusi.
Mutta kun tänään kuulin (väärin aijemmin luulin), ettei se motorin merkivalo välttämättä palakkaan aina sen puolen häiriölle. Kuulemma saattais antaa reikien lähes tukkeentuessa väärää arvoa seossuhteesta.
Pitänee käyttää irti ja katsella kapistusta, tai vaihtaa sitten jo samalla uusi.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2128
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Nyt saattoi tulla ToyoTaanon vikakin vastaan.
Alkupään ruttu-/haitariputki näytti tupsuttavan nokea, vähän enne lambda-anturii, siis pakoputkivuoto. Vuosia sitten jo etsin vuotoa etupäästä hiukan törisevän äänen takia. Kaipa oli silloin niin vähäistä, ettei mitään vaikutusta päästöihin. Laippakiinnityksellä näkyi olevan.
Tulipahan sitten vaihdettua tulpat sekä polttoaine- ja ilmansuodatinkin, tankattua 98:lla ja hiukan Kenttiäkin laitettua.
Putken alkupään hinta vaihtelee tiivisteineen 180.....310 € (pahimmillaan siis n. 0,06 - 0,10 centtiä/ajettu km).
Alkupään ruttu-/haitariputki näytti tupsuttavan nokea, vähän enne lambda-anturii, siis pakoputkivuoto. Vuosia sitten jo etsin vuotoa etupäästä hiukan törisevän äänen takia. Kaipa oli silloin niin vähäistä, ettei mitään vaikutusta päästöihin. Laippakiinnityksellä näkyi olevan.
Tulipahan sitten vaihdettua tulpat sekä polttoaine- ja ilmansuodatinkin, tankattua 98:lla ja hiukan Kenttiäkin laitettua.
Putken alkupään hinta vaihtelee tiivisteineen 180.....310 € (pahimmillaan siis n. 0,06 - 0,10 centtiä/ajettu km).
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05